Liggande minarelli, byta packboxar?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Soet
Svårstartad skrothög

Liggande minarelli, byta packboxar?

Inlägg av Soet »

Tjenare, Jag ska nu byta packboxar och undrar om nån har någon guide till det, eller vet hur man gör och kan förklara för mig, helst med några bilder eller dylikt!
Eller bara en bra beskrivning!
Tack så mycket!
kallepalle skrev:
ProoStunter skrev:vafan köp en sprayburk och spruta lite hit o dit sen är den svart iallafal:P
neme3
Elmoped

Inlägg av neme3 »

om det är packboxarna som sitter i vevhuset du menar , enklast är att du plockar bort hela motorn , ta bort cylinder .. kolv också om du känner för det ... sen så ska du klyva motorn det gör du igenom att ta bort varrekåpan och och sen tar du bort vikt skålen. och sen tar du bort tändningen på andra sidan .. när du har tagit bort allt det så sitter det skruvar där som går igenom båda blocken ...det kan va lite svårt att få av den lilla halvan av motorn , men det är bara att slå lätt med en gummihammer på blocket . men inte hårt så det spricker .... :P hoppas du kan byta packboxar nu .. oj glömde en sak , du måste ta bort vevpartiet när du har klyvt motorn för där sitter ju packboxarna , också ramlagrena...:D
Gilera stalker 50
Användarens profilbild
Soet
Svårstartad skrothög

Inlägg av Soet »

neme3 skrev:om det är packboxarna som sitter i vevhuset du menar , enklast är att du plockar bort hela motorn , ta bort cylinder .. kolv också om du känner för det ... sen så ska du klyva motorn det gör du igenom att ta bort varrekåpan och och sen tar du bort vikt skålen. och sen tar du bort tändningen på andra sidan .. när du har tagit bort allt det så sitter det skruvar där som går igenom båda blocken ...det kan va lite svårt att få av den lilla halvan av motorn , men det är bara att slå lätt med en gummihammer på blocket . men inte hårt så det spricker .... :P hoppas du kan byta packboxar nu .. oj glömde en sak , du måste ta bort vevpartiet när du har klyvt motorn för där sitter ju packboxarna , också ramlagrena...:D
Fett jobbigt att jag inte har ett garage, jag bor i stockholms innerstad så jag kan inte göra sånna grejjer där, jag har ett garage som är allmänt där alla bilar står så fan också,
Men det jag menar med packboxarna var att jag inte har någon benisntillförsel, skitjobbigt, vad ska jag göra för att fixa det?
Mvh
kallepalle skrev:
ProoStunter skrev:vafan köp en sprayburk och spruta lite hit o dit sen är den svart iallafal:P
neme3
Elmoped

Inlägg av neme3 »

menar du att det inte kommer någon bensin till cylindern eller ? förstår inte rikitgt :/
Gilera stalker 50
Användarens profilbild
Soet
Svårstartad skrothög

Inlägg av Soet »

neme3 skrev:menar du att det inte kommer någon bensin till cylindern eller ? förstår inte rikitgt :/
aa precis!
kallepalle skrev:
Låst