Vill inte prestera fullt ut och virbrationer.

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
MHR
Elmoped

Vill inte prestera fullt ut och virbrationer.

Inlägg av MHR »

Tjaba Tjena alla moppe freaks :twisted:

Det är så att jag har en Peugeot Speedfight 2 LC -04. Det har gått hur bra som helst jätte länge i min ägo(5månader)
Snabbt efter jag hade fått den så satte jag på 7,5stage6 vikter och ett stage6 luftfilter till orginalluftburken och sen en ny rem(motorforce tror jag)

Den gick jätte bra ett tag men nu känns den som att den inte vill prestera bra. Moppen axxar väldigt bra upp till 45-50 sen när den ska vidare upp från 50 till max hastighet så låter det som att blandningen blir fel och den vill inte presere fullt. Man känner verkligen det. Ibland tjuter det från variatorn och det kommer ojämna vibrationer ifrån den på fullgas.

Det som ska inhandlas är : Trimrör. Malossi Multivariator. Hårdare kopplingsfjädrar. Och ett nytt luftfilter.

Vad tror ni att det är för fel ? Jätte tacksam för svar.

OBS! Min setup som jag ska köpa har inget med att jag tror att det kommer hjälpa för att den går som den gör nu utan det är en annan historia :wink: TACK :)
MALOSSI HYPER RACING !
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

hoppas du bytat munstycke annars kan det nog va läge att göra detom du ska trimma ännu mer
MHR
Elmoped

Inlägg av MHR »

Dt_pojken^^ skrev:hoppas du bytat munstycke annars kan det nog va läge att göra detom du ska trimma ännu mer
Svar på min fråga ? Nej .

Varför går den som den går nu ? och varför har den inte gjort så förut ?

Det vill jag ha svar på. Jupp ja ska gå upp ca 10strl sen när trimmet åker på.
MALOSSI HYPER RACING !
Användarens profilbild
Johanssons
Svårstartad skrothög

Inlägg av Johanssons »

Du borde redan ha gått upp i munnstycke strl..
Blandar du forfarande olja och bensin försig?
Det finns guider om vaf du ska göra när du bytit luftfilter.
Ditt fel är nog att du har för litet munnstycke och motorn får för mycket olja till mängden bensin.
Bild
MHR
Elmoped

Inlägg av MHR »

Tack :) Men varför har den gått bättre förut och inte nu ?
MALOSSI HYPER RACING !
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

jag sa juh att du skulle gå upp i munstycke och om du inte redan har gjort det så måste du göra det annars får den för lite bensin och anledningen att den gick bra innan ´kan vara att munstycket är nästan rätt storlek och har gått någerlunda bra men sedan blivit igentäpp byta munstycke eller rengört förgasaren skulle jag tro
Ditt fel är nog att du har för litet munnstycke och motorn får för mycket olja till mängden bensin.
och det kan vara det som gör att den går dåligt nu byta storlek på munstycke
MHR
Elmoped

Inlägg av MHR »

Tack som fan DT_pojken och Johansson :wink:

vet att jag borde fråga i munstycketråden men hur mkt ska jag gå upp då ? Om man lossas att det sitter trimrör och multivariator , hårdarefjädrar och ett nytt filter ? typ 10stlr eller ? :D
MALOSSI HYPER RACING !
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

hade jag varit du hade jag köpt en sats med munstycke typ 7 strl ifrån vad du har org och så testar du dig fram

t.ex. om du har 80 org så kan du köpa en sats med 82, 85, 87, 90, 92, 95, 98, 100, 102, 105 osv. osv. fast 7 storlekar större istllet fö bara 2 hoppas du förstår vad jag menar annars får du fråga :D
MHR
Elmoped

Inlägg av MHR »

lungt :wink: jag förstod :wink:

Tack så jätte mycket. :D
MALOSSI HYPER RACING !
Låst