DEA!! skrev:Aa det låter som det är vatten i förgasaren, ta av den och blås ur den ( med munkraft ) om du använder tryckluft kan packningarna gå sönder!
Den brukar väll sitta med en klämma runt insuget? inte säker att det gör det på din men tror det.steekarn skrev:DEA!! skrev:Aa det låter som det är vatten i förgasaren, ta av den och blås ur den ( med munkraft ) om du använder tryckluft kan packningarna gå sönder!
Men hur tar jag bort min jävla förgasare?Jag har en aerox (-08). Jag har försökt i säkert 20minuter med att försöka få loss den:(
Vore schyst om du eller någon annan kunde typ skicka någon guide/bilder på hur man gör.
Tusen tack
larsson1337 skrev:Den brukar väll sitta med en klämma runt insuget? inte säker att det gör det på din men tror det.steekarn skrev:DEA!! skrev:Aa det låter som det är vatten i förgasaren, ta av den och blås ur den ( med munkraft ) om du använder tryckluft kan packningarna gå sönder!
Men hur tar jag bort min jävla förgasare?Jag har en aerox (-08). Jag har försökt i säkert 20minuter med att försöka få loss den:(
Vore schyst om du eller någon annan kunde typ skicka någon guide/bilder på hur man gör.
Tusen tack
KoNG skrev:Jag skulle inte tippa på vattnet i förgasaren, det brukar torka snabbt och brukar aldrig lägga sig i förgasarenMen du kan testa och rena filtret och blåsa ur munstycket, det borde hjälpa
KoNG skrev:Kolla detta;)
Blås ur munstycket, har problem med det själv
Kolla så inte kopplingen slirar, mkt stor problem bland trimmade mopeder
Kolla tändstiftet hur det ser ut och hur det ser ut,
Kommit in vatten i tankenpå något sätt?
Börja med det
snabb fråga, tankar du ur dunkar hemma eller vid macken eller både? :Osteekarn skrev:Nu är jag väldigt förvirrad.
Jag blev sur och bestämde mig för att fixa moppen. Jag gick ner i garaget och först tog bort tändstiftet och gjorde rent det lite, dock var det knappt smutsigt. Sedan bytte jag ut Luftburken mot Luftfiltret. Efter det så testade jag moppen och den gick faktiskt skapligt, den försökte dra vid 35 ungefär men drog lite sakta vid 40, upp till 55. Sen vände jag vid vägen för att köra tillbaka, och då gick den som förut, skit segt och toppade 43 på mätaren.
Jag tog bort luftfiltret, gjorde rent det med bensin och sedan blås-torkade jag det. I samma veva så tog jag bort munstycket och blåste lite på det. Efter det så testade jag moppen, och redan vid starten när jag gasade så kände jag ett helt annat drag och så jämfört mot när den gick piss. Vid 40 ungefär så drog den rätt så bra, dock bara upp till 52 nu. Sen vände jag för att köra tillbaka och den gick då piss igen, alltså toppade ~43 och inget drag alls.
När den fungerade fint och gick som vanligt, då drog den vid exakt 30, upp till 60 på, i mina ögon, ett par sekunder. Jag har inte känt något riktigt sådant drag vid någon av mina försök idag men lite som att det är på väg varje gång men som att det är någonting som lite stoppar den från att dra. :/
Min pappa och jag tror att det har något med luft/bensin fördelningen in i förgasaren att göra, typ att den inte får tillräckligt med luft, av diverse anledningar. Så imorgon ska jag köpa ett nytt luftfilter som är tätare och finare, sen troligtvis några storlekar större munstycke och hoppas att det kan vara det som har varit felet!
Vore mega tacksam om ni bara kunde läsa detta, och självklart komma med lite funderingar och hjälp! Hoppas texten är läsförståelig. Jag svarar på vad som helst, så fort som möjligt.
TACK <3
KoNG skrev:snabb fråga, tankar du ur dunkar hemma eller vid macken eller både? :Osteekarn skrev:Nu är jag väldigt förvirrad.
Jag blev sur och bestämde mig för att fixa moppen. Jag gick ner i garaget och först tog bort tändstiftet och gjorde rent det lite, dock var det knappt smutsigt. Sedan bytte jag ut Luftburken mot Luftfiltret. Efter det så testade jag moppen och den gick faktiskt skapligt, den försökte dra vid 35 ungefär men drog lite sakta vid 40, upp till 55. Sen vände jag vid vägen för att köra tillbaka, och då gick den som förut, skit segt och toppade 43 på mätaren.
Jag tog bort luftfiltret, gjorde rent det med bensin och sedan blås-torkade jag det. I samma veva så tog jag bort munstycket och blåste lite på det. Efter det så testade jag moppen, och redan vid starten när jag gasade så kände jag ett helt annat drag och så jämfört mot när den gick piss. Vid 40 ungefär så drog den rätt så bra, dock bara upp till 52 nu. Sen vände jag för att köra tillbaka och den gick då piss igen, alltså toppade ~43 och inget drag alls.
När den fungerade fint och gick som vanligt, då drog den vid exakt 30, upp till 60 på, i mina ögon, ett par sekunder. Jag har inte känt något riktigt sådant drag vid någon av mina försök idag men lite som att det är på väg varje gång men som att det är någonting som lite stoppar den från att dra. :/
Min pappa och jag tror att det har något med luft/bensin fördelningen in i förgasaren att göra, typ att den inte får tillräckligt med luft, av diverse anledningar. Så imorgon ska jag köpa ett nytt luftfilter som är tätare och finare, sen troligtvis några storlekar större munstycke och hoppas att det kan vara det som har varit felet!
Vore mega tacksam om ni bara kunde läsa detta, och självklart komma med lite funderingar och hjälp! Hoppas texten är läsförståelig. Jag svarar på vad som helst, så fort som möjligt.
TACK <3