Sida 1 av 1
70cc med orginalförgasaren problem hjälp tack!
Postat: 10 april 2009, 15:12
av Clank
Hej! Jag köpte en ny cylinder 70cc Motoforce sport till min Aerox 07, jag har Leovince zx gula kopplings fjädrar, 4.3 vikter och orginal förgasaren gurtner 12.mm. har bytt huvud munstycket till strl 78.
Nu till problemet!
När ja startar den o värmer upp och tänker köra iväg ska ju köra in cylinder så vill den lixom inte varva upp den är jätte seg den går allmänt risigt. Den dör på tomgång osv. Ska ja skruva upp igen o försöka bestycka förgasaren? eller är det svårt att får orginal förgasarn att gå bra med 70cc ska jag helt enkelt köpa en 17.5 kommer allt bli mkt enklare då?
Hoppas inte cylinder tagit skada av detta har kört i 15-25 km/h i 6 minuter sen stände jag av.
Tacksam för svar!
Postat: 10 april 2009, 15:41
av najs_bajs
ta och köp en 19 elr 21 mm förgasare istället

Postat: 10 april 2009, 15:41
av derbi_senda93
Jag hade ju köpt en större förgasare direkt!
Men som sagt ska man alltid prova med ett för stort munstycke så köp en munstycke sats och testa dig fram om du vill behålla originalförgasaren

Postat: 10 april 2009, 16:14
av Paddy_speeda
hade köpt 17,5 förgasare och sport luftfilter om du nt har det.
Postat: 10 april 2009, 16:30
av TK_DRAC
är inte den 70cc motoforce cylindern en midrace? isf får du ha minst 19mm
Postat: 10 april 2009, 20:41
av Clank
TK_DRAC skrev:är inte den 70cc motoforce cylindern en midrace? isf får du ha minst 19mm
Nej nej nej, Motoforce har en Sport cylinder också.
Okej en kompis vill sälja sin dolorto 17.5 förgasare men han säger att gasen kan hänga sig vad kan det bero på alltså hänggas? Kan ju köpa den billigt men måste fixa det dära med hänggasen.
Postat: 10 april 2009, 22:42
av kallepalle
köp den förgasaren av honom. ta loss throttellocket och rengör throtteln, och det spår som den ligger i. då kommer inte gasen hänga sig mer.
för övrigt så är det för litet munstycke och för liten förgasare
Postat: 10 april 2009, 22:44
av Tomaz
12mm förgasare till den cylindern är helt klart för litet, kör med 17,5 eller 19mm istället.
Postat: 10 april 2009, 23:46
av Clank
Jo självklart! Ja får fixa en 17.5 men jag har typ varmkört 15 minuter på tomgång o kört runt i kanske 5 min blandade extra olja i tanken desutom tror ni nått kan ha skadat sig? kolv cylinder lopp eller nåt? mår inge bra sitter o nojjar nu att nån har gått sönder>.<
Postat: 11 april 2009, 00:21
av bensinskalle
Om inte motorn huggit till eller så så ska den inte ha tagit skada
Men de ska inte vara några problem att köra med org. förgasaren. De enda som inte är bra är att cylindern andas sämre med den och om du ligger och hårdpressar så kan cylindern nypa eftersom den lilla förgasaren ger sämre kylning....
Men så länge du bara smååker spelar de ingen roll
Men testa att byta munstycke ( kolla tändstiftet va de har för färg och gå upp eller ner i munstyckestorlek )
Postat: 11 april 2009, 23:06
av Clank
Ska montera 17.5 imårron men orginal insuget kommer det fungera finfint?
Postat: 11 april 2009, 23:27
av bensinskalle
Clank skrev:Ska montera 17.5 imårron men orginal insuget kommer det fungera finfint?
de ska funka

De borde passa osv
Men för mest respons, effekt osv är ett riktigt insugskitt bäst

Postat: 12 april 2009, 08:55
av DEA!!
minst 19mm, den kan inte varva på grund av förgasarens storlek
