hehe, jag tog en plastpåse och en stripe över insuget så det kom nog inte in vatten där inteDerbiSM skrev:Första frågan: Fatta inte vad du menade riktigt men tvättade du den utan något filter så kan det ju kommit in vatten i förgasaren så de kanske va därför den bluddra.
Och JA du ska byta till ett större munstycke om du har sportluftfilter, för sportluftfiltret ger mycket mer luft och det betyder att motorn måste ha mer bränsle, annars värmenyper den.
Andra frågan: Den ska ju inte direkt ha hyper axx men någolunda bra axx har ju orginal 2-takts moppar.
Går den bara i 50 så tror jag inte den är trimmad på något sätt för det är väldigt svårt att endast trimma axxet. (Den kanske har sportluftfilter, de ger ju lite axx men inte mycket, så kolla de.)
Okej, tur det för vatten ska inte in i förgasaren.antis skrev:hehe, jag tog en plastpåse och en stripe över insuget så det kom nog inte in vatten där inteDerbiSM skrev:Första frågan: Fatta inte vad du menade riktigt men tvättade du den utan något filter så kan det ju kommit in vatten i förgasaren så de kanske va därför den bluddra.
Och JA du ska byta till ett större munstycke om du har sportluftfilter, för sportluftfiltret ger mycket mer luft och det betyder att motorn måste ha mer bränsle, annars värmenyper den.
Andra frågan: Den ska ju inte direkt ha hyper axx men någolunda bra axx har ju orginal 2-takts moppar.
Går den bara i 50 så tror jag inte den är trimmad på något sätt för det är väldigt svårt att endast trimma axxet. (Den kanske har sportluftfilter, de ger ju lite axx men inte mycket, så kolla de.)![]()
Någon som vet vad det är för original munstycke i en vivacity -03 EU ? Och vad är det för munstycke som passar ? Gärna länk. (:
Det är inget sport luftfilter på, det är därför jag funderar på att sätta dit detaya får väl vara glad över att den har bra axx då
Röst lagdDerbiSM skrev:Okej, tur det för vatten ska inte in i förgasaren.antis skrev:hehe, jag tog en plastpåse och en stripe över insuget så det kom nog inte in vatten där inteDerbiSM skrev:Första frågan: Fatta inte vad du menade riktigt men tvättade du den utan något filter så kan det ju kommit in vatten i förgasaren så de kanske va därför den bluddra.
Går den bara i 50 så tror jag inte den är trimmad på något sätt för det är väldigt svårt att endast trimma axxet. (Den kanske har sportluftfilter, de ger ju lite axx men inte mycket, så kolla de.)![]()
Någon som vet vad det är för original munstycke i en vivacity -03 EU ? Och vad är det för munstycke som passar ? Gärna länk. (:
Det är inget sport luftfilter på, det är därför jag funderar på att sätta dit detaya får väl vara glad över att den har bra axx då
![]()
Tkr du jag hjälp dej så släng gärna en röst på mig, länk har jag som signatur.
Undrar jag medDEA!! skrev:om man sätter på luftfilter, ska man gå upp 10 storlekar då typ eller??
Oftast inte men dem har iaf rätt att ge dig böter om dem vill, men ofta bryr dem sig inte.antis skrev:Tack för all hjälp grabbarUndrar bara, sport luftfilter räknas ju som trim, men om den inte går över 52 km/h brukar polisen bry sig ?