Sida 1 av 1

Derbi Senda extreme 06 cdi

Postat: 6 april 2009, 17:37
av Krillee__
Vad ger en metrakit Cdi från twostroke för effekt? ökar den toppfarten och axet mycket eller kan man bara varva mer?

Re: Derbi Senda extreme 06 cdi

Postat: 6 april 2009, 17:41
av larsson1337
Krillee__ skrev:Vad ger en metrakit Cdi från twostroke för effekt? ökar den toppfarten och axet mycket eller kan man bara varva mer?
Lite bättre axx möjligtvis och toppfarten lite eftersom det begränsar inte varvtalen längre.. (ingen varvspärr)

Postat: 6 april 2009, 17:51
av Buskaas
ger typ 3km/h extra :lol: fast du kna ju dreva lite tyngre med ostrypt cdi (:

Postat: 6 april 2009, 18:16
av Krillee__
Hehe okej ;D så det ger inte Så stor skillnad? ska köpa 14/53 drev, har 14, behöver bakdrevet bara, sen luftfilter Hebo, munstycke http://www.twostroke.se/product.asp?product=10517 passar det till extreme sm 06? 14mm förgasare är det väl original? vad är original munstycke? sen ska jag nog köpa cdin tror jag. hur fort borde den gå då?

Postat: 6 april 2009, 18:22
av Daanne
Ger ingen skillnad med ostrypt cdi på org avgassystem , Original munstycke är 63.

Postat: 6 april 2009, 18:23
av Krillee__
Daanne skrev:Ger ingen skillnad med ostrypt cdi på org avgassystem , Original munstycke är 63.
Har Hebo hehe. ;D

Postat: 6 april 2009, 18:25
av Daanne
Hebo bufanda?

Postat: 6 april 2009, 18:26
av Krillee__
Daanne skrev:Hebo bufanda?
Yees.

Postat: 6 april 2009, 18:30
av Daanne
Men då kommer den gå ca 85-90 med 14/53 och Ostrypt cdi :)

Postat: 6 april 2009, 18:31
av Krillee__
Daanne skrev:Men då kommer den gå ca 85-90 med 14/53 och Ostrypt cdi :)
Hehe okej, axar den bra fortfarande när man bytt typ 53 drev? ;D

Postat: 6 april 2009, 18:37
av Daanne
Krillee__ skrev:
Daanne skrev:Men då kommer den gå ca 85-90 med 14/53 och Ostrypt cdi :)
Hehe okej, axar den bra fortfarande när man bytt typ 53 drev? ;D
accerelerar väl rätt okej :)

Postat: 6 april 2009, 18:57
av Krillee__
Förresten vet nån om man kan ostrypa original cdi'n? Är det den vita kabeln? Ska man klippa av den eller?

Postat: 6 april 2009, 20:40
av DEA!!
Aa både accet och toppfarten ökar, eftersom du då kan varva mer som då kommer ut i form av hastighet!!
__________________
2nd place is the first loser!! 8)

Postat: 6 april 2009, 20:43
av Krillee__
OT nu men iallafall, passar http://www.twostroke.se/product.asp?product=7446 på derbin?

Postat: 6 april 2009, 20:49
av Derbisendafille
jag måste seja en idiot försökte lura mig och sa att min moppe gick i 140 med ostrypt cdi med bara ett mk men mellan 3-5 beros på vilken moped du har Osv:)

Postat: 6 april 2009, 20:55
av DEA!!
finns det på Derbi länken, ska det väl göra det :D
________________
2nd place is the first loser!! 8)

Postat: 6 april 2009, 20:56
av Krillee__
DEA!! skrev:finns det på Derbi länken, ska det väl göra det :D
________________
2nd place is the first loser!! 8)
Haha sant ;D

Postat: 6 april 2009, 21:14
av bensinskalle
Otsrypt cdi är perfekt om du kör med trimmrör ;)

Bästa drevningen till trimmrör o ostrypt cdi är enligt mej 12/53, de ger äckligt go acc och topp runt 85 ;) med 14 drev fram så blir de sämre acc och lite högre topp...

Klipp helst inte vita kabeln, för de är inte säkert att de kommer att fungera, de kan ge motsatt effekt istället och nåt kan gå sönder om du har otur...

Lämpligt munstycke till din kommade setup är ca 85 ;)

Postat: 6 april 2009, 23:19
av Xtreme_92x
en ny cdi ger ingen bättre fart elr nåt sånt skit....
den tar bort spärren på varvningen..

Derbi Senda 06 är spärrad på 10000varv

Postat: 8 april 2009, 16:30
av Krillee__
Det här hör inte till tråden men iallafall. Gör urpluggad luftburk / sportfilter, någon effekt? Någon skillnad? Förutom ljudet.

Postat: 8 april 2009, 16:31
av DEA!!
max 3km/h :lol: