Har en Stage6 r/t tändning och den ger inge gnista!
Setup på min Aerox:
Malossi MHR Racing 70cc
Stage6 r/t vev
Stage6 r/t tändning
Tnt racing tändkapel
Yasuni c21
Stage6 r/t 24mm förgasare
Insug & Distans Stage6 R/T 28mm
Vforce3 membran
Delta Clutch, black springs
Stage6 wingcooler
Malossi x-kevlar rem
Hebo variator
Mhr tryckfjäder 107%
Luftfilter Stage6 Double-Layer stort / str8 insugstratt
Historia:
Allt börja med att jag starta den och körde och glömde tyvärr ta ur choken och den dog.... efter de har den inte startat, och då kollade jag om den fick gnista men de fick den inte.
bytte alla kabelskor m.m. men den får fortfrande inge gnista!
Men att den fick för mycket bensin har inget med att tändningen paja ...men men
Har Cdi boxen gått eller tändspolen? :S
Hjälp!!!!
Senast redigerad av replay den 2 april 2009, 18:21, redigerad totalt 3 gång.
Moddad skrev:Montera om tändningen och se till att allting sitter rätt... Att den får för mycket soppa ska inte röra om med tändningen
nej jag vet..kanske bara hände just då samtidigt..
har monterat om allt förutom rotorn och de som sitter vid vattenpumpskåpan.. men allt ser bra ut där.Och allt sitter rätt..allt sitter som de gjorde innan de hände! .så tror inte felet är där..måste ha bränt tändspolen eller cdi:n ??.....
kallepalle skrev:sitter alla kablar till cdi:n rätt och är tändkabeln bra då?
Ja alla kablar sitter rätt..sitter som dom gjorde innan när de funkade.
idag tog jag bort Innerrotortändning och där var de lite blött och smutsigt!
Men kan jag bränt cdi boxen eller tändspolen eller innerrotertändningen? nått är de som är paj! allt sitter rätt och testat nytt tändstift eller lätt beg
ta en mätare vad dom nu heter minns inte och håll den mot sladdana (ta loss dom från cdi:n ofc) och be någon kompis kicka. ger den inte utslag på nogon av sladdarna så är det innanför där felet ligger.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
kallepalle skrev:ta en mätare vad dom nu heter minns inte och håll den mot sladdana (ta loss dom från cdi:n ofc) och be någon kompis kicka. ger den inte utslag på nogon av sladdarna så är det innanför där felet ligger.
okej. så jag ska mäta strömen från innerrotortändning som sitter innanför vatten pumps kåpan?
Ställ in för tändningen riktigt.
Om du bara har placerat rotorn någonstans och hoppats på att de ska bli bra och det sitter åt helvette fel så lär den ju inte starta..
Ställ in förtändningen på någonstans mellan 1-3 mm.
För hög kan göra att den värme nyper(eller går baklänges)
För låg förlorar du bara effekt på. För hög också men pröva dig fram tills du hittar det optimala.
Om du bara har placerat rotorn någonstans och hoppats på att de ska bli bra och det sitter åt helvette fel så lär den ju inte starta..
För låg förlorar du bara effekt på. För hög också men pröva dig fram tills du hittar det optimala.
köper en helt ny tändning!
De är stage6 r/t tändning... den har ju 2st förinställda kurvor, så behöver inte ställa in förtändningen..?..den har funkat förrut..sen helt plötsigt dog moppen, sen starta den aldrig och då kolla jag om den fick gnista och de fick den inte.
De är stage6 r/t tändning... den har ju 2st förinställda kurvor, så behöver inte ställa in förtändningen..?..den har funkat förrut..sen helt plötsigt dog moppen, sen starta den aldrig och då kolla jag om den fick gnista och de fick den inte.
Okok.. Säljer du den gamla då isf?
ja de gör jag nog..
Men de är nått som är trasigt ..tändspolen eller cdi eller innerrotortändningen...
tändspole ny 674kr
cdi ny 1043kr
innerrotortändning ny 859
Lite jobbigt och chansa om man köper fel sak som är redan är hel om du förstår vad jag menar... eller så köper jag allt de nytt :S .. ääh jag vet inte!
Men vet du vilket som har mest chans att gå sönder eller va man ska säga... ??
skulle jag vara du skulle jag häldre köpa en automatisk multimeter som du bara behöver välja om de ska vara växel lr lik ström och om du ska mäta ohm volt lr amphere det blir nog billigare den vägen o prova dom kostar runt 100kr beroende på kvaliteten
Gl3nn skrev:skulle jag vara du skulle jag häldre köpa en automatisk multimeter som du bara behöver välja om de ska vara växel lr lik ström och om du ska mäta ohm volt lr amphere det blir nog billigare den vägen o prova dom kostar runt 100kr beroende på kvaliteten
okej
ääh orkar inte hålla på! har inte rätta grejorna och egenskaper för el!
Så jag har beställt en ny stage6 r/t tändning!
Så jag säljer min gammla nu!
Om någon vill köpa så ge bud!
Gl3nn skrev:skulle jag vara du skulle jag häldre köpa en automatisk multimeter som du bara behöver välja om de ska vara växel lr lik ström och om du ska mäta ohm volt lr amphere det blir nog billigare den vägen o prova dom kostar runt 100kr beroende på kvaliteten
okej
ääh orkar inte hålla på! har inte rätta grejorna och egenskaper för el!
Så jag har beställt en ny stage6 r/t tändning!
Så jag säljer min gammla nu!
Om någon vill köpa så ge bud!