Aerox KundoRör

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
LOwp
Elmoped

Aerox KundoRör

Inlägg av LOwp »

Tjena Tjena ! Idag testa jag polarens kundorör på min aerox den gick i 80 första gången man körde sen när man stannade typ och skulle vända så gick den sakta upp till 40:S åkte tillbacka till polaren i 40 sen stängde vi av den lite så skulle han testa den gick den 80 igen sen stanna han skulle vända och komma tillbacka så gick den bara 40 igen nån som vet va felet va? Kanske va för vi inte byte vikter och munstycke och vad mer som kan va bra och byta:P
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Det är för att ni inte byte munstycke.

Den fick inte direkt för lite bensin men efter ett tag så fick den inte så pass mycket bensin att den orkade gå i 80 km/h och då blev den seg och slö istället.

Byt till större munstycke nästa gång så ska du se att den går bättre, vikterna kan också vara bra att byta.

Edit: Detta ska skrivas i rör-tråden.
Senast redigerad av Tomaz den 31 mars 2009, 21:34, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
tulken
Svårstartad skrothög

Inlägg av tulken »

Hade precis samma problem på min neos, fick hjälp här på tsr.
På min var det att den inte fick tillräckligt med bensin, när man står stilla så typ kommer det lite bensin så den går bra ett tag för att
sedan gå sämre.)
Tulken is my naaaaaaaaame!
LOwp
Elmoped

Inlägg av LOwp »

Nån som har nåt tips på vilket munstycke jag ska byta till?:D
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

släng i 4,5 grams vikter å ett 70 munstycke håradre kopplings fjädrar är inte fel heller:)
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

LOwp skrev:Nån som har nåt tips på vilket munstycke jag ska byta till?:D
Munstycke tråden.

Men ger dig ett svar ändå.. :wink:
När man bara kör med rör så brukar man byta till ungefär 15 storlekar större, sen beror det mycket på vilket rör det är också, så här är det iaf på cross/sm mopeder (inte säker på om det är samma till scootrar).

Ett tips är att köpa en munstyckesats och prova dig fram, börja med ett för stort och gå neråt.
Nu undrar du säkert hur du vet om du har rätt storlek, du kollar helt enkelt på stiftet, när det är gyllenbrunt så är det en bra blandning. (Luft & Bensin)
Är det svart så får den för mycket bensin och är det vit så får den för lite.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

byt upp 5-15 strl. testa dig fram dvs. byt vikter till runt 4-4,5g och hårdare kollingsfjädrar. då blir det fart på den igen ska du se
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
LOwp
Elmoped

Inlägg av LOwp »

okey Tack för alla svara sista fråga nu:D nån sa att om man köper en stage6 förgasare så måste det va munstycke från stage6 är det så elr kan jag köpa stage6 munstyckekit till alla förgasare?:P
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

det står till vilka modeller dem passar. är det 6mm gänga så passar det dellorto 12-17,5mm och 5mm gänga så passar det 19mm---->

vad jag vet så finns bara stage6 till d'o
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Låst