hej min yamaha dt50r-93 varvar ca 20 000 R.P.M ( kan vara fel på mätaren men det är en väldig dyr så jag tror inte att den vissar fel)
Jag har en 5/5 cylinder , helix luftfilter och en 14 mm förgasare och plug i avgasröret, finns det nåt man kan gjöra så att den inte varvar så mycket för det är ju inte bar för motorn
puchmogge skrev:hej min yamaha dt50r-93 varvar ca 20 000 R.P.M ( kan vara fel på mätaren men det är en väldig dyr så jag tror inte att den vissar fel)
Jag har en 5/5 cylinder , helix luftfilter och en 14 mm förgasare och plug i avgasröret, finns det nåt man kan gjöra så att den inte varvar så mycket för det är ju inte bar för motorn
gasa mindre ?
haha nä men seriöst, tror det är fel på mätaren
Angående 20k rpm.
Var sån som postade en video här för ett tag sen.
var en Rieju som varvade 20k rpm, och den lät ju som fan då också.
Nån som kan leta upp den tråden/filmen åt mig?
Kan ej hitta den
TobbaN skrev:Angående 20k rpm.
Kan ej hitta den
TobbaN skrev:Angående 20k rpm.
Kan ej hitta den
jag skulle säga att ingen moppe kommer upp i de varven. och även om den nu skulle det på något mysko vis så skulle ju veven/lagrena gå före den är uppe i det.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
hade 5,5 och en massaandra trim saker den varvade som SATAN när gaswiren fastnade avgasröret började glöd alltså riktig rött som t.ex. när man värmer järn jätte mkt så rött va det men då var det ngt fel men vet inte hur mkt den varvade men den va närra att explodera det lovar jag