Sida 1 av 1
HJÄLP MIG NÅGON!
Postat: 19 mars 2009, 17:09
av toony
tja, har en beta ark med malossi 70cc, stage6 pro replica krom och 19mm dellorto black edition förgasare med 110 munstycke. problemet är att först går den dåligt sen kommer det axx sen går den dåliht igen och sen kommer axx. VAD KAN PROBLEMET VARA?
Postat: 19 mars 2009, 17:14
av Tomaz
Så var det på min kompis moped när den inte fick en bra blandning med luft och bensin.
Så den kanske är fel bestyckad ?
Postat: 19 mars 2009, 17:14
av DEA!!
För litet munstycke kanske ??

Postat: 19 mars 2009, 17:15
av toony
DEA!! skrev:För litet munstycke kanske ??

men jag har ju redan 110 munstycke? och det e bara 19mm förgasare
Postat: 19 mars 2009, 17:16
av TobbaN
Går den BARA dåligt i början?
Om den gör det, så ska du byta lågfartsmunstycke.
Om den går dåligt sådär emellanåt, så ska du nog byta till större Huvud-munstycke.
Postat: 19 mars 2009, 17:16
av Tomaz
toony skrev:DEA!! skrev:För litet munstycke kanske ??

men jag har ju redan 110 munstycke? och det e bara 19mm förgasare
Men kolla färgen på stiftet, då vet du om den får en bra blandning.
Postat: 19 mars 2009, 17:18
av toony
TobbaN skrev:Går den BARA dåligt i början?
Om den gör det, så ska du byta lågfartsmunstycke.
Om den går dåligt sådär emellanåt, så ska du nog byta till större Huvud-
munstycke.
okej men jag hade 105 från början sen satt jag på 110 men han aldrig provköra för min gasvajer gick av
Postat: 19 mars 2009, 17:21
av toony
toony skrev:TobbaN skrev:Går den BARA dåligt i början?
Om den gör det, så ska du byta lågfartsmunstycke.
Om den går dåligt sådär emellanåt, så ska du nog byta till större Huvud-
munstycke.
okej men jag hade 105 från början sen satt jag på 110 men han aldrig provköra för min gasvajer gick av
vad ska det vara för färg på tändstiftet om den får bra blandning?
Postat: 19 mars 2009, 17:22
av Tomaz
toony skrev:toony skrev:TobbaN skrev:Går den BARA dåligt i början?
Om den gör det, så ska du byta lågfartsmunstycke.
Om den går dåligt sådär emellanåt, så ska du nog byta till större Huvud-
munstycke.
okej men jag hade 105 från början sen satt jag på 110 men han aldrig provköra för min gasvajer gick av
vad ska det vara för färg på tändstiftet om den får bra blandning?
Gyllenbrunt = Perfekt
Svart = För mycket bensin
Vit = För lite bensin
Har även gjort en liten guide om just detta men den har tyvärr inte kommit upp än. :/
Edit: Toony, du har gjort dubbelpost nu.

Ändra inlägget istället för att skriva nytt, men det hände mig också att jag gjorde dubbelpost när jag var ganska ny här.
Postat: 19 mars 2009, 17:47
av janss
har också ett s6 pro replica och min går också dåligt upp till 15-20 sen drar den och de problemet har dom flesta me de röret så kolla stiftet annars kan du kö me lättare vikter och byta kopplingsfjädrar
Postat: 19 mars 2009, 18:31
av kallepalle
fel vikter, kopplingsfjädrar.
Postat: 22 mars 2009, 04:04
av toony
DerbiSM skrev:toony skrev:toony skrev:
okej men jag hade 105 från början sen satt jag på 110 men han aldrig provköra för min gasvajer gick av
vad ska det vara för färg på tändstiftet om den får bra blandning?
Gyllenbrunt = Perfekt
Svart = För mycket bensin
Vit = För lite bensin
Har även gjort en liten guide om just detta men den har tyvärr inte kommit upp än. :/
Edit: Toony, du har gjort dubbelpost nu.

Ändra inlägget istället för att skriva nytt, men det hände mig också att jag gjorde dubbelpost när jag var ganska ny här.
vadå? om det e svart så ska jag ha mindre munstycke och om de e vitt så ska jag ha större??
Postat: 22 mars 2009, 08:41
av alexanderkarlsson
kallepalle skrev:fel vikter, kopplingsfjädrar.
Postat: 22 mars 2009, 10:10
av stunt_pojken^^
toony skrev:DerbiSM skrev:toony skrev:
vad ska det vara för färg på tändstiftet om den får bra blandning?
Gyllenbrunt = Perfekt
Svart = För mycket bensin
Vit = För lite bensin
Har även gjort en liten guide om just detta men den har tyvärr inte kommit upp än. :/
Edit: Toony, du har gjort dubbelpost nu.

Ändra inlägget istället för att skriva nytt, men det hände mig också att jag gjorde dubbelpost när jag var ganska ny här.
vadå? om det e svart så ska jag ha mindre munstycke och om de e vitt så ska jag ha större??
exakt och när det blir gyllenbrunt är det det munstycke du ska ha
och du testar det genom att köra en bit skruva ut tändstiftet kolla vilken färg det är på det längst ner på stiftet och sen bytar du upp eller ner munstycke
hoppas du förstår vad jag menar
Postat: 22 mars 2009, 10:54
av toony
Dt_pojken^^ skrev:toony skrev:DerbiSM skrev:
Gyllenbrunt = Perfekt
Svart = För mycket bensin
Vit = För lite bensin
Har även gjort en liten guide om just detta men den har tyvärr inte kommit upp än. :/
Edit: Toony, du har gjort dubbelpost nu.

Ändra inlägget istället för att skriva nytt, men det hände mig också att jag gjorde dubbelpost när jag var ganska ny här.
vadå? om det e svart så ska jag ha mindre munstycke och om de e vitt så ska jag ha större??
exakt och när det blir gyllenbrunt är det det munstycke du ska ha
och du testar det genom att köra en bit skruva ut tändstiftet kolla vilken färg det är på det längst ner på stiftet och sen bytar du upp eller ner munstycke
hoppas du förstår vad jag menar
aa jag förstår. tack
Postat: 22 mars 2009, 11:47
av kallepalle
alexanderkarlsson skrev:kallepalle skrev:fel vikter, kopplingsfjädrar.
Postat: 22 mars 2009, 12:28
av Moddad
Inget munstyckesfel, du har bara fel vikter. Köp en sats och testa dig fram
Postat: 22 mars 2009, 17:43
av bensinskalle
Moddad skrev:Inget munstyckesfel, du har bara fel vikter. Köp en sats och testa dig fram
håller helt enkelt med

Nånstans där är felet så ta en kik där... Remmen kan ju vara sleten också men de ä bara att se efter