my_cpi skrev:skulle gissa att den gör 55 då (Derbi sm)
Jag skrev bara vad den gör enligt mätaren, sen att det är glädjemätare vet jag.
Men har ju aldrig mätt upp med gps och därför kan jag inte säga exakt hur fort den går. Men det är säkert nån stans mellan 50-55 km/h skulle jag gissa på.
Men har ju aldrig mätt upp med gps och därför kan jag inte säga exakt hur fort den går. Men det är säkert nån stans mellan 50-55 km/h skulle jag gissa på.
Nånstans mellan 50-55?
Jag gissar på Exakt! 52km/h
Nånstans mellan 50-55?
Jag gissar på Exakt! 52km/h
Hehe okej, men som sagt, är ju orginal så den kan väll inte göra mer än 52 km/h för då skulle den ju inte vara laglig.
drygt 55 på mätarn om man drar av glädje-hastigheten så gör den väll drygt 50
original
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Innan jag bytte kolv gjorde den 68 på mätaren men kolven var helt förstörd då, så med drev och ny kolv så tippar jag på ca 70-75 på mätaren. Urpluggad Drac med 12taggars drev och uppborrad luftburk
Alkohol å kvinnohål är de enda hål jag tål
Norrland, ty e e de vackreste som finnes!
Min Baghee (indisk ciao kopia) gjorde 40 på sin mätare orginal. Sen när jag satt gps:en på laddning var jag ute och körde under tiden och då gick den sönder så jag han aldrig mäta men i sommar ska jag byta cylinder,förgasare,rör o lite annat så hoppas på 50+ iaf :
Min gjorde lite över 90 på mätaren med urpluggat och 13/52 drevning
Går ju inte lita ett skit på mätarna och nu vet jag inte vad den gör då den är isärplockad men har tänkt att börja med att köra med endast några mm borrad plugg och 12/52 drevning. Får se hur jag gör sen.
Vad tror ni den kan gå i ? Rrx.
meanzick skrev:Min gjorde lite över 90 på mätaren med urpluggat och 13/52 drevning
Går ju inte lita ett skit på mätarna och nu vet jag inte vad den gör då den är isärplockad men har tänkt att börja med att köra med endast några mm borrad plugg och 12/52 drevning. Får se hur jag gör sen.
Vad tror ni den kan gå i ? Rrx.
72 enligt mätare . Peugeot Speedfight 2 LC alla pluggar dragna och 7,5stage6 vikter.
Det som suger är ju att poliserna kollar på våra mätare när dom provkör. Om dom skulle kolla med GPS så skulle dom kanske ge lindrigare straff , då moppen kanske går i 52 men visar 65 typ :( ,,