Sida 1 av 1

Gilera Stalker PROBLEM

Postat: 3 mars 2009, 20:46
av snigeljanne
Hellu,

Jag har precis renoverat min motor med ny vev, alla lager bytta, ny kolv bytt motorolja och rengjort allt skit.

Sen drog jag v-ringen, blindtarmen och har 17.5 förgasare.
Men moppefan går typ i 50 vafan är felet?
Vikterna ligger på 4gram och 78munstycke.
Den varvar upp i högsta varv dirr och fastnar där.
Den är absolut inte stark och har prövat att byta vikter och gå upp i munstycke. Så några förslag ja ska inte köpa något mer trimm!?
Jag har kört med den lite grann nu och tänkte att det skulle släppa efter lite med nya veven och det, men nej inte fan gör den det!


TACKSAM FÖR TIPS! :D:D

/ gordon

Postat: 3 mars 2009, 20:48
av wuedde
cdi-strypt?

Postat: 3 mars 2009, 20:50
av snigeljanne
wuedde skrev:cdi-strypt?
Nja, asså ja körde med ett effekt förut då gick den som fan, så antar att den skulle strypt av då med. Antar att det är något annat fel..

Postat: 3 mars 2009, 20:56
av HjälmeN
kör du med org rör nu ?

Postat: 3 mars 2009, 21:03
av snigeljanne
HjälmeN skrev:kör du med org rör nu ?
Japp! Med dragen blindtarm.

Postat: 3 mars 2009, 21:06
av HjälmeN
mm konstigt att den går cp.
Tänkte annars att org röret kunde strypa. Men det låter som att det är för lätta variatorvikter efter som att den kommer upp i max varv direkt. Har du provat med tyngre ?

Varför kör du inte med trim röret ? :wink:

Vattenkyld eller luftkyld ?

Postat: 3 mars 2009, 21:07
av HjälmeN
plus att du vet att du måste köra in kolven ? vet inte hur det är med veven men kolven ska köras in minst 50 mil :P

Postat: 3 mars 2009, 21:10
av snigeljanne
HjälmeN skrev:mm konstigt att den går cp.
Tänkte annars att org röret kunde strypa. Men det låter som att det är för lätta variatorvikter efter som att den kommer upp i max varv direkt. Har du provat med tyngre ?

Varför kör du inte med trim röret ? :wink:

Vattenkyld eller luftkyld ?
ajo, ska pröva vikterna igen,
Nae, ja sålde röret eftersom morsan kom på mig.
Och den är luftkyld, :D

Postat: 3 mars 2009, 21:16
av HjälmeN
okej byt till tyngre vikter och återkom med resultat. Men tänk på att kolven måste köras in