Urpluggat rör utan att byta munstycke!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Andreaz9
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 18 december 2008, 16:02

Urpluggat rör utan att byta munstycke!

Inlägg av Andreaz9 »

Tja!

Min kompis har en peugeot speedfight 2!

Det var så att han skulle starta moppen, då hörde han ett rassel och en liten smäll. Han tänkte inte så mycket på det men när han körde iväg så drog den som fan jämfört vad den hade gjort förut. Toppen var också mycket bättre.

Den varken böööade eller hackade fram även om vi inte hade bytt munstycke! Så jag undrar om man måste byta munstycke även om den går hur bra som helst med orginal?

Tack på förhand!
You can not kill what you did not create
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator
Inlägg: 1851
Blev medlem: 20 oktober 2008, 17:55
Ort: sundsvall

Inlägg av beckvall »

klart han måste byra. kommer annars att värmenypa/ skära för den blir för varm! bensinen kyler cylindern och får den för lite bensin så blir den för varm :?
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Inlägg: 2749
Blev medlem: 10 november 2008, 21:35
Ort: laholm
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

det var samma på en kompis drac han hade 82 i munstycke och så drog vi pluggen och toppfarten ökade ifrån 50-68 med ett jävulskt axx och en skitkolv o cylinder och uppborrad luftburk behöver man byta då?? även om den går hur rent som hellst


Felpost detta ska vara i munstyckestråden
Andreaz9
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 18 december 2008, 16:02

Inlägg av Andreaz9 »

Men det verkade inte som motorn fick för lite bensin eftersom den lät rent och gick rent!
You can not kill what you did not create
Användarens profilbild
erikor
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 22 september 2008, 11:54
Ort: Borlänge

Inlägg av erikor »

Kolla stiftet då :)
Andreaz9
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 18 december 2008, 16:02

Inlägg av Andreaz9 »

Joo men han åkte och bytte till orginal rör innan vi han göra så mycket. Han får absolut inte trimma för sina föräldrar. Han ville inte sätta på det sen igen. Sedan åkte han och lagade pluggen :P
You can not kill what you did not create
Användarens profilbild
erikor
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 22 september 2008, 11:54
Ort: Borlänge

Inlägg av erikor »

menade : kolla stiftet om ni måste byta munnstycke :)
Användarens profilbild
Frukt Soda
Svårstartad skrothög
Inlägg: 347
Blev medlem: 29 april 2008, 19:06
Ort: delsbo

Inlägg av Frukt Soda »

Dt_pojken^^ skrev:det var samma på en kompis drac han hade 82 i munstycke och så drog vi pluggen och toppfarten ökade ifrån 50-68 med ett jävulskt axx och en skitkolv o cylinder och uppborrad luftburk behöver man byta då?? även om den går hur rent som hellst


Felpost detta ska vara i munstyckestråden
din kompis drac måste du också byta på för att det är lika med min...hackar inget,går inte orent eller nått MEN testa choka så får du se att det fattas lite bensin :wink:

då går den extremt mycket bättre
Parden_Gökbo
Varnad
Inlägg: 83
Blev medlem: 30 januari 2009, 15:07

Inlägg av Parden_Gökbo »

erikor skrev:Kolla stiftet då :)
Stiftet är inte alltid att lita på. Bättre att gå på självkänsla om man har lite skillz

För att svara på trådskaparens svar: Ja. Det är lika bra att ni byter. För eller senare när han är ute och maxxar och helt sorligt släpper gasn så lär den nypa eller skära.
Parden_Gökbo
Varnad
Inlägg: 83
Blev medlem: 30 januari 2009, 15:07

Inlägg av Parden_Gökbo »

erikor skrev:
Parden_Gökbo skrev:
erikor skrev:Kolla stiftet då :)
Stiftet är inte alltid att lita på. Bättre att gå på självkänsla om man har lite skillz

om man saknar skilzz då ? hur gör man egentligen ? :S klart man märker om det är helt galet men...

sry att jag skriver i denna tråd men när det ändå var på tal så... :)
Det som kommer med tiden när man har ställt in mycket. Är man finkänslig så behöver man inte kolla stiftet.

Klart man märker att nåt är fel, då kan man kolla stiftet bara för att kontrollera sen utgår man där ifrån :)
Låst