Sida 1 av 1

cylinder byte hjälp!!!!!!!!!<3

Postat: 16 januari 2009, 17:00
av v2
klarar orginal veven denna cylinder http://www.twostroke.se/product.asp?product=10236 på en Derbi drd racing 05a gått 450 mil??

Postat: 16 januari 2009, 17:13
av meanzick
Du bör byta men veven håller ;)

Postat: 16 januari 2009, 17:17
av Buskaas
Jag skulle defenitivt byt :wink:

Postat: 16 januari 2009, 17:22
av TK_DRAC
orginal håller men för att vara på den säkra sidena så skulle jag bytt

Postat: 16 januari 2009, 17:29
av v2
men satan vet ni nån som kan en 70 cc å länka orkar inte byta vev ...<3

Postat: 16 januari 2009, 17:37
av kallepalle

Postat: 16 januari 2009, 17:38
av DraceN^
v2 skrev:men satan vet ni nån som kan en 70 cc å länka orkar inte byta vev ...<3

Den ska hålla, :roll: men vad har du för rör på? :?:

Postat: 16 januari 2009, 17:39
av MarcusAndersson
Airsal t6

Hebo 70 cc

Barakit 74 cc

Bra cyllar som du slipper byta vev

Postat: 16 januari 2009, 18:26
av derbi_senda00
håller lätt. , om du kör rätt inställt.

Postat: 16 januari 2009, 18:28
av meanzick
Derbi_senda00 skrev:håller lätt. , om du kör rätt inställt.
Frågan var om veven höll, inte cylindern :lol:

Postat: 16 januari 2009, 18:31
av derbi_senda00
ja? , de handlar ju om hur du kör och hur den är inställd osv iaf, veven smörjs också av tvåtakts oljan om du inte visste det ? , :P

Postat: 16 januari 2009, 19:59
av wertyuiopq
MarcusAndersson skrev:Airsal t6

Hebo 70 cc

Barakit 74 cc

Bra cyllar som du slipper byta vev
av dom 3 är det nog bara Airsalen som originalveven håller för.

Postat: 16 januari 2009, 20:00
av kallepalle
Derbi_senda00 skrev:ja? , de handlar ju om hur du kör och hur den är inställd osv iaf, veven smörjs också av tvåtakts oljan om du inte visste det ? , :P
så du menar att bensinen går ner i vevhuset eller vad?

Postat: 16 januari 2009, 20:07
av wertyuiopq
kallepalle skrev:
Derbi_senda00 skrev:ja? , de handlar ju om hur du kör och hur den är inställd osv iaf, veven smörjs också av tvåtakts oljan om du inte visste det ? , :P
så du menar att bensinen går ner i vevhuset eller vad?
den åker ner i vevhuset :P

Postat: 16 januari 2009, 20:14
av luddemuregard
wertyuiopq skrev:
kallepalle skrev:
Derbi_senda00 skrev:ja? , de handlar ju om hur du kör och hur den är inställd osv iaf, veven smörjs också av tvåtakts oljan om du inte visste det ? , :P
så du menar att bensinen går ner i vevhuset eller vad?
den åker ner i vevhuset :P
Haha klart som fan bensinen går ner i vhuset kan ni inget lr?
wertyuiopq skrev:
MarcusAndersson skrev:Airsal t6

Hebo 70 cc

Barakit 74 cc

Bra cyllar som du slipper byta vev
av dom 3 är det nog bara Airsalen som originalveven håller för.
Hahah alla dom håller till orginal veven

Postat: 16 januari 2009, 20:20
av chifen
MarcusAndersson skrev:Airsal t6

Hebo 70 cc

Barakit 74 cc

Bra cyllar som du slipper byta vev
skulle inte köra originalveven till manston replican, blir på gränsen det och är en onödig risk. t6 funkar till originalvev men även där börjar det bli lite mycket, funkar helt klart men kör hyffsat lugnt. Till barikiten som är en vanlig sport funkar det fint att köra med originalvev

Postat: 16 januari 2009, 20:23
av wertyuiopq
chifen skrev:
MarcusAndersson skrev:Airsal t6

Hebo 70 cc

Barakit 74 cc

Bra cyllar som du slipper byta vev
skulle inte köra originalveven till manston replican, blir på gränsen det och är en onödig risk. t6 funkar till originalvev men även där börjar det bli lite mycket, funkar helt klart men kör hyffsat lugnt. Till barikiten som är en vanlig sport funkar det fint att köra med originalvev
Asså Barikiten är snabbast av dom 3 och mest högvarvig så den ska det också bytas på.

Postat: 16 januari 2009, 20:25
av Henry
Cylindertråden!!!!