Hjälp Hjälp!!!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Furia_metrakit92
Elmoped

Hjälp Hjälp!!!

Inlägg av Furia_metrakit92 »

tjena, behäver hjälp som fan. När jag har värme kört den och ska varva på lite eller ge den lite så bara båååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå och dör sen kan man kicka igång den igen.. En gång var jag och några polare ute och körde och plötsligt bara BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ och dog. Sedan ringde jag far och frågade han om han kunde komma med ett nytt tändstift. Efter jag hade satt på stiftet så gick den som fan och nu har den börjat göra så igen. Inte länge sen jag satte på nya stiftet.
kanske skit i förgasaren eller något och det är en Furia 04.

Blir mycket mycket tacksam för svar...

MVH Danne
Joz
Svårstartad skrothög

Inlägg av Joz »

Kör du med luftfilter? eller orginalluftbox?, kör du med luftfilter och det är blött på marken (regnat tidigare eller nogot) så är det felet för vatten kommer in i förgasaren och in i motorn så låter de så bööö och den dör typ.
angående tändstiftet kan de ju också vara felet , vad har du för setup samt stift?
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

tjuv luft? rätt bestyckad?
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Furia_metrakit92
Elmoped

Jag kör med doppler filter och den kan nog ta tjuvluft men vet inte var och jag kör med Hebo bufanda, 14 drev , 50 cc sport , Hebo membran, sport filter
Rieju_RRX
Svårstartad skrothög

Inlägg av Rieju_RRX »

Ändrat munstycket?
Furia_metrakit92
Elmoped

KOm på en grej i dag att när den dör så så sätter jag på chocken så då dör den inte iallafall behöver nog byta munstycke
Användarens profilbild
yamaharidermana
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av yamaharidermana »

MM exakt alltså får den bensin så den varvar upp ordentligt å sen blir de bö bö bö böö.
Audi Quattro RS4
Användarens profilbild
Keeroy
Ktm 125!

Inlägg av Keeroy »

tja :lol:
Signatur:
Det här är ett stycke text som kan läggas till automatiskt i slutet på alla inlägg du postar. Signaturen kan inte vara längre än 255 tecken.
Användarens profilbild
Dennix
Elmoped

Inlägg av Dennix »

hej på dig också^^
Livet startar vid 200km/h !
Låst