tk,axx och cylinder fråga.

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
tulken
Svårstartad skrothög

tk,axx och cylinder fråga.

Inlägg av tulken »

Hejsan killar!, har en drac just nu, och har nåfra frågor ;), Tkt som jag fick med till den låter väldigt mycket när jag har det på. Tänka därför öppna ljuddämparen och kolla så att ägaren innan inte har tagit bort någon ull (man vet aldrig). Men får inte upp ljuddämparen!.

Jag skrivar ju loss dom tre muttrarna, tar bort den från rörbiten, och sen tar bort det lilla silvriga locket(ser ut som en snusdosa typ). Och sen efter det så ska det bara vara att dra ur dämparen. men den sitter fast som berget. har ståt och dragit med en tång och för hand. men den har inte rubbat sig Hur ska jag göra? tips någon?

Nästa fråga: Jag kollade på cylindern på den också, såg att det stog airsial t6 på den. är detta en 70cc?

Sista frågan: Den är väldigt seg precis när man ska rulla iväg på ettan, både med tkt och org, sen så axxar den friskt upp till 5an, där man inte kan gasa fult så dör (bööööö ungefär) den. han som hade den innan säger att det hade med drevningen att göra. kan det ha det?
Tulken is my naaaaaaaaame!
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

att den är seg i starten kan ha med dreven att göra, t.ex. om du har väldigt stort framdrev så axxar den dåligt i början :wink:

sen att man inte kan gasa max, de kanske har med att den för för mycket/lite bensin att göra.

sa inte förra ägaren om det sitter 70cc på elr inte ? :?
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

t6:an finns i både 50cc och 70cc så de får du kolla upp eller fråga förra ägarn. seg i starten beror antingen på dreven eller för lite bensin. att den bööar på 6:an är att den får för lite bensin
Användarens profilbild
tulken
Svårstartad skrothög

Inlägg av tulken »

Okej, men han som jag bytte den mot sa att det var dreven, men då ska den ju inte sega med org röret tycker jag, Tänkte prova att låna några större munstycken av någon kompis och se om det hjälper.
Nej det sa han inte, han visste inte om det var det på den eller inte :S
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

öppna bara toplocket så ser du ju, de syns direkt om den e 70 eller 50
Användarens profilbild
tulken
Svårstartad skrothög

Inlägg av tulken »

Okej, tack för svaren. Men ingen som har någon aning med problemet med röret?
Användarens profilbild
jeppa
Svårstartad skrothög

Inlägg av jeppa »

Den är seg i starten för ditt effektrör är högvarvigt och att din drevning kanske inte är perfekt.
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat.
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

tulken skrev:Okej, tack för svaren. Men ingen som har någon aning med problemet med röret?
men tk röret ska låta mkt! tror inte förra ägaren tog bort någon ull :wink:
Användarens profilbild
tulken
Svårstartad skrothög

Inlägg av tulken »

Okej, kan gå ut och ta reda på drevningen imon så kan jag skriva här så får ni säga vad ni tycker.

Men tycker mitt låter extremt mycket DerbiSm.
Kan försöka spela in något ljudklipp någon gång i veckan och lägga upp i denna tråden så kan ni får höra hur det låter på dom högre växlarna:)
KUL PÅ HJUL
Farsans gamla zündapp

Inlägg av KUL PÅ HJUL »

tk rören stoppas inte fulla med dämparull så dom låter mycket så du får stoppa om dämparen om du vill att den ska bli tystare
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

tulken skrev:Okej, kan gå ut och ta reda på drevningen imon så kan jag skriva här så får ni säga vad ni tycker.

Men tycker mitt låter extremt mycket DerbiSm.
Kan försöka spela in något ljudklipp någon gång i veckan och lägga upp i denna tråden så kan ni får höra hur det låter på dom högre växlarna:)
okej, men asså de ska inte låta överdrivet mkt. men de låter iaf mer än de flesta trimrör, aa spela in ljudklipp/film så får vi höra :wink:

tror du har en ganska "tung" drevning, ioch med att den går segt först.
Låst