Sida 1 av 1

blir det Mid-Race

Postat: 6 januari 2009, 21:27
av striber-simon
om man portar ett 70cc sport blir det Mid-Race då? och borar upp kanalena

Postat: 6 januari 2009, 21:29
av kallepalle
bet beror på hur mkt du portar, borrar. du kan göra en 70cc sport til midrace ja. exempel: polini sport=sportcylinder
polini corsa=portad polini sport=midrace

Postat: 6 januari 2009, 21:31
av chifen
Nej, om race klasserna körs i sport/midrace/hyper så håller du dig kvar i sport om du portar, om kategorierna är mer utvecklade kan du hamna i 70 sport - tuned.

Har skrivit en hyffsad förklaring om klasserna där, bara att läsa :)
http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... ht=midrace

Skulle förövrigt aldrig borra i portkanalerna ;) kan sluta illa

Postat: 6 januari 2009, 21:43
av striber-simon
chifen skrev:Nej, om race klasserna körs i sport/midrace/hyper så håller du dig kvar i sport om du portar, om kategorierna är mer utvecklade kan du hamna i 70 sport - tuned.

Har skrivit en hyffsad förklaring om klasserna där, bara att läsa :)
http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... ht=midrace

Skulle förövrigt aldrig borra i portkanalerna ;) kan sluta illa

okej okej med det är inte jag som gör det en som jobbar med fin mekaniker

Postat: 6 januari 2009, 21:52
av chifen
okok :) Lycka till då

Postat: 6 januari 2009, 22:18
av bensinskalle
nu ska ja inte säga nåt dumt, men i princip så kan man väl göra en originalcylinder till hyper?

som exempel: skillnaden mellan en 70cc sport och en 70cc hyper är ju endast kompet och utformningen på alla kanaler...

Så skulle man ställa sig och kanske plana toppen, göra om kanalerna helt så borde de gå att göra en värstingcylinder ;)

Med andra ord, de borde gå att göra midrace, men då kräver det förstås mycke jobb :D

Postat: 6 januari 2009, 22:21
av striber-simon
bensinskalle skrev:nu ska ja inte säga nåt dumt, men i princip så kan man väl göra en originalcylinder till hyper?

som exempel: skillnaden mellan en 70cc sport och en 70cc hyper är ju endast kompet och utformningen på alla kanaler...

Så skulle man ställa sig och kanske plana toppen, göra om kanalerna helt så borde de gå att göra en värstingcylinder ;)

Med andra ord, de borde gå att göra midrace, men då kräver det förstås mycke jobb :D


okej okej då vet jag

Postat: 6 januari 2009, 22:47
av chifen
bensinskalle skrev:nu ska ja inte säga nåt dumt, men i princip så kan man väl göra en originalcylinder till hyper?

som exempel: skillnaden mellan en 70cc sport och en 70cc hyper är ju endast kompet och utformningen på alla kanaler...

Så skulle man ställa sig och kanske plana toppen, göra om kanalerna helt så borde de gå att göra en värstingcylinder ;)

Med andra ord, de borde gå att göra midrace, men då kräver det förstås mycke jobb :D
men den går inte under kategorin hyper. Sedan är det ju inte bara durationer som spelar roll utan det mesta med cylindern. Förbränningsrummet med squishband och allt. Vinkel på portarna, hur många portar, när de börjar och när de slutar osv osv :P en hel massa. men det går att göra så de går som satan, men går inte under kategorin hyper ändå. Går som 50cc tuned

Postat: 7 januari 2009, 18:26
av striber-simon
chifen skrev:
bensinskalle skrev:nu ska ja inte säga nåt dumt, men i princip så kan man väl göra en originalcylinder till hyper?

som exempel: skillnaden mellan en 70cc sport och en 70cc hyper är ju endast kompet och utformningen på alla kanaler...

Så skulle man ställa sig och kanske plana toppen, göra om kanalerna helt så borde de gå att göra en värstingcylinder ;)

Med andra ord, de borde gå att göra midrace, men då kräver det förstås mycke jobb :D
men den går inte under kategorin hyper. Sedan är det ju inte bara durationer som spelar roll utan det mesta med cylindern. Förbränningsrummet med squishband och allt. Vinkel på portarna, hur många portar, när de börjar och när de slutar osv osv :P en hel massa. men det går att göra så de går som satan, men går inte under kategorin hyper ändå. Går som 50cc tuned


okej 8)