Sida 29 av 93

Postat: 1 maj 2009, 09:58
av kallepalle
6mm gänga.

Postat: 1 maj 2009, 17:30
av bensinskalle
lazlo skrev:jag undrar vilket munstycke jag ska ha i min Rieju RR sport 04

17,5 förgasare 120 munstycke
metrakit effektrör
och ett Hebo membran
drevning 11 fram och 48 bak

och mitt problem är att den dricker bensin som själva f*n typ 3-5dl på 2,5 mil är det drevning som är för låg för den axxar som f*n eller tycker ni det är för stort munstycke 120 tycker jag är lite väl stort för det lilla trimmet :P

ska byta drevet nån dag till 13-14 och se hur det blir och även pröva 112 och 115
3-5 dl på 2,5 mil? Då skulle ja va överlycklig <3...

Vad ja har sett så brukar moppar dra 0,3 l ( 3 dl ) på en mil ;)

Men de beror ju på hur du kör? Om du har låg drevning och ligger och pressar 11.000 varv så är de klart att den drar mycke ^^

Angående munstycket, går den bra så ska du behålla det ;)

Postat: 4 maj 2009, 18:49
av ProoStunter
om jag har en Derbi Senda sm 01a och har metrakit rk replica hur mkt ska ja gå upp i munsycke då ?
eller om jag har mk thrower hur mkt då?

Postat: 4 maj 2009, 19:00
av Soet
Vad Ska jag ha för munstycke?

Stage6 Racing 70cc
Stage6 Pro Replica
Stage6 Insugskit
Stage6 Double Layer (Öppet sportluftfilter)
Arreche 17,5 Förgasare
Vet inte riktigt vilken koppling jag har, men inte org
inget orginal i Variatorn. om det spelar roll
OCH MASSOR AV "TWOSTROKE RACING TEAM" Klistermärken :D

Postat: 4 maj 2009, 19:30
av bensinskalle
ProoStunter skrev:om jag har en Derbi Senda sm 01a och har metrakit rk replica hur mkt ska ja gå upp i munsycke då ?
eller om jag har mk thrower hur mkt då?
gå upp till ca 75-80 om du inte ändrat nåt annat på motorn....
Soet skrev:Vad Ska jag ha för munstycke?

Stage6 Racing 70cc
Stage6 Pro Replica
Stage6 Insugskit
Stage6 Double Layer (Öppet sportluftfilter)
Arreche 17,5 Förgasare
Vet inte riktigt vilken koppling jag har, men inte org
inget orginal i Variatorn. om det spelar roll
OCH MASSOR AV "TWOSTROKE RACING TEAM" Klistermärken
Nåt säger mig att de ä en scooter du snackar om :P De här ä cross/ sm delen ;)

Men börja med ca 90 munstycke kanske, och se va som händer ;)

Postat: 5 maj 2009, 09:47
av kallepalle
Soet skrev:Vad Ska jag ha för munstycke?

Stage6 Racing 70cc
Stage6 Pro Replica
Stage6 Insugskit
Stage6 Double Layer (Öppet sportluftfilter)
Arreche 17,5 Förgasare
Vet inte riktigt vilken koppling jag har, men inte org
inget orginal i Variatorn. om det spelar roll
OCH MASSOR AV "TWOSTROKE RACING TEAM" Klistermärken :D

börja med att köpa en ny förgasare om du inte vill investera i en ny cylinder senare. med 24mm förgasare (som är lämpligt till dig) så ska du ha runt 120.

Postat: 5 maj 2009, 17:31
av Cpicitte
har en peugeot ludix one och ska sätta på ett sportluft filter samt ett leovince zx rör. undrar vilket munstycke ja ska sätta i och vad som är orginal.

mvh

Postat: 5 maj 2009, 20:23
av Riejumrx
Cpicitte skrev:har en peugeot ludix one och ska sätta på ett sportluft filter samt ett leovince zx rör. undrar vilket munstycke ja ska sätta i och vad som är orginal.

mvh
scooter tråden !

Postat: 5 maj 2009, 20:23
av eggi
behöver man byta munstycke om man pluggar ur men moppen går rent ändå kör orginalt har emn dellorto 16mm med 76 munstycke

Postat: 5 maj 2009, 20:30
av Riejumrx
eggi skrev:behöver man byta munstycke om man pluggar ur men moppen går rent ändå kör orginalt har emn dellorto 16mm med 76 munstycke
för att vara på säkra sidan så byt upp munstycke :wink:

jag har urpluggad AM6 med 12mm förgasaere och 92 munstykce :wink:

Postat: 5 maj 2009, 20:40
av eggi
ReijuMrx skrev:
eggi skrev:behöver man byta munstycke om man pluggar ur men moppen går rent ändå kör orginalt har emn dellorto 16mm med 76 munstycke
för att vara på säkra sidan så byt upp munstycke :wink:

jag har urpluggad AM6 med 12mm förgasaere och 92 munstykce :wink:
då ska man gå upp i 10 stl ugefär lr?

Postat: 5 maj 2009, 20:46
av Riejumrx
eggi skrev:
ReijuMrx skrev:
eggi skrev:behöver man byta munstycke om man pluggar ur men moppen går rent ändå kör orginalt har emn dellorto 16mm med 76 munstycke
för att vara på säkra sidan så byt upp munstycke :wink:

jag har urpluggad AM6 med 12mm förgasaere och 92 munstykce :wink:
då ska man gå upp i 10 stl ugefär lr?
antar att du har en Rieju ...så börja gå upp till strl 90 och gå neråt tills de ser och går bra. :wink:

Postat: 5 maj 2009, 21:04
av eggi
ReijuMrx skrev:
eggi skrev:
ReijuMrx skrev: för att vara på säkra sidan så byt upp munstycke :wink:

jag har urpluggad AM6 med 12mm förgasaere och 92 munstykce :wink:
då ska man gå upp i 10 stl ugefär lr?
antar att du har en Rieju ...så börja gå upp till strl 90 och gå neråt tills de ser och går bra. :wink:
det har du färr i har en mrx 04 men om man borrar luftburken?

Postat: 5 maj 2009, 21:09
av chifen
lazlo skrev:jag undrar vilket munstycke jag ska ha i min Rieju RR sport 04

17,5 förgasare 120 munstycke
metrakit effektrör
och ett Hebo membran
drevning 11 fram och 48 bak

och mitt problem är att den dricker bensin som själva f*n typ 3-5dl på 2,5 mil är det drevning som är för låg för den axxar som f*n eller tycker ni det är för stort munstycke 120 tycker jag är lite väl stort för det lilla trimmet :P

ska byta drevet nån dag till 13-14 och se hur det blir och även pröva 112 och 115
Det är ju soppasnålt som satan :O skulle byta till ett 12 eller 13 fram men va inte ledsen över soppa förbrukningen. 3-5dl på 2,5mil är otroligt lite. Låter för bra för att vara sant

Postat: 5 maj 2009, 21:20
av Riejumrx
eggi skrev:
ReijuMrx skrev:
eggi skrev: då ska man gå upp i 10 stl ugefär lr?
antar att du har en Rieju ...så börja gå upp till strl 90 och gå neråt tills de ser och går bra. :wink:
det har du färr i har en mrx 04 men om man borrar luftburken?
fattade inte de där..skriv om :wink:

hejsan

Postat: 5 maj 2009, 21:40
av leeo
jag har en Derbi Senda xtreme med en airsal 50cc leovince v6 rör 13\53 drev och en 21 mm dellorto förgasare. men den startar inte. den blir sur hela tiden och startar aldrig:S jag har redan bytt ner mej i munstycke men det hjälpte inte. vad kan jag göra för att den ska få mindre bensin?

Re: hejsan

Postat: 5 maj 2009, 21:51
av Riejumrx
leeo skrev:jag har en Derbi Senda xtreme med en airsal 50cc leovince v6 rör 13\53 drev och en 21 mm dellorto förgasare. men den startar inte. den blir sur hela tiden och startar aldrig:S jag har redan bytt ner mej i munstycke men det hjälpte inte. vad kan jag göra för att den ska få mindre bensin?
sänka bensinnålen, släppa in mer luft kan du börja med att göra :wink:

Postat: 6 maj 2009, 14:59
av eggi
ReijuMrx skrev:
eggi skrev:
ReijuMrx skrev: antar att du har en Rieju ...så börja gå upp till strl 90 och gå neråt tills de ser och går bra. :wink:
det har du färr i har en mrx 04 men om man borrar luftburken?
fattade inte de där..skriv om :wink:
Jo jag undra hur många strl större blir det om man borrar luftburken?

Postat: 7 maj 2009, 14:42
av Riejumrx
eggi skrev:
ReijuMrx skrev:
eggi skrev: det har du färr i har en mrx 04 men om man borrar luftburken?
fattade inte de där..skriv om :wink:
Jo jag undra hur många strl större blir det om man borrar luftburken?
endast luftburken behöver du inte byta, om du ska byta ändå så inte emr än 2 strl :wink:

Postat: 7 maj 2009, 18:33
av simonx93
Hej vad skall jag ha för munstycke till min Gilera smt med MK Thrower carbon effektrör, orginal munstycke var 62.

Har org förgasare.

Vad kan hända om jag kör med org munstycket för jag tycker den går ganska bra som den är nu.

Postat: 7 maj 2009, 19:57
av bensinskalle
simonx93 skrev:Hej vad skall jag ha för munstycke till min Gilera smt med MK Thrower carbon effektrör, orginal munstycke var 62.

Har org förgasare.

Vad kan hända om jag kör med org munstycket för jag tycker den går ganska bra som den är nu.
Risken är att kolven värmenyper, och de kommer den förmodligen göra för originalmunstycket är väldigt litet....

Har du inte bytt nåt annat så rekommenderar jag att testa 75-80 ;) Du ska helst använda de största munstycket som motorn tycker om, för ju större desto mindre chans för haveri ;)

hjälp!

Postat: 7 maj 2009, 20:55
av leeo
jag har en Derbi Senda xtreme med en airsal 50cc leovince v6 rör 13\53 drev och en 21 mm dellorto förgasare. men den startar inte. den blir sur hela tiden och startar aldrig:S jag har redan bytt ner mej i munstycke men det hjälpte inte.sen undrar jag om jag ska byta tändstift nu när jag bytt till större förgasare? vad kan jag göra för att den ska få mindre bensin

Re: hjälp!

Postat: 9 maj 2009, 10:54
av Riejumrx
leeo skrev:jag har en Derbi Senda xtreme med en airsal 50cc leovince v6 rör 13\53 drev och en 21 mm dellorto förgasare. men den startar inte. den blir sur hela tiden och startar aldrig:S jag har redan bytt ner mej i munstycke men det hjälpte inte.sen undrar jag om jag ska byta tändstift nu när jag bytt till större förgasare? vad kan jag göra för att den ska få mindre bensin
sänka nålen. skruva på luftskruven

Postat: 9 maj 2009, 11:00
av leeo
jag har redan gjort det. testade sätta dit original förgasaren men den blev sur endå. den va inte såhär innan jag bytte tändstift kan det va därför den blir sur undrar jag om jag ska byta tändstift nu när jag bytt till större förgasare? vad kan jag göra för att den ska få mindre bensin

Postat: 9 maj 2009, 12:48
av kallepalle
rengör luftfiltret.

på tok för stor förgasare. kör med orginal.

kör munstycke ca. 75-80

hjälp!

Postat: 9 maj 2009, 13:16
av leeo
vad är dettta uttaget till för? http://img16.imageshack.us/img16/3145/7586n.jpg

Postat: 9 maj 2009, 16:39
av bombmannen
Vad ska jag ha för munstycke till denna setup

Derbi Senda 99

Airsal 70cc
Turbokit
Hebo ( bigsize )
19insug :)

Postat: 10 maj 2009, 09:32
av nilsner_rieju
Hej drac med dragen plugg ska man väl ha 85 men går det även bra med 90 eller blir det för mycket? :)
(min kompis har 90 munstycke jag kan få, så gör det lätt för mig fast ett munstycke bara kostar 20 kr)

Postat: 10 maj 2009, 10:19
av leeo
vad är dettta uttaget till för? http://img16.imageshack.us/img16/3145/7586n.jpg

Postat: 10 maj 2009, 10:41
av Nagill
Vilket är orginal munstycket till peugeot speedfight lc -01 ? 56 eller 58 har jag för mig

Postat: 10 maj 2009, 13:25
av tobbisch
tja jag har en Rieju mrx racing 07a och har beställt en barikit 74cc cylinder från two stroke det står att det ska gå att köra med org förgasare men jag undrar vad jag ska ha för munstycke då?? org förgasaren är 16,5mm. har inte pengar till att skaffa ny förgasare nu

Postat: 10 maj 2009, 14:24
av antis
jag har en vivacity med dragen v-bricka bara. Men ska byta till sportluftfilter. Original sitter et i ett 54 munstycke, vad ska jag ha med sportluftfilter ? hade tänkt att köpa 64 och 60, tror ni någon av dom blir bra ?

Postat: 10 maj 2009, 14:26
av kallepalle
antis skrev:jag har en vivacity med dragen v-bricka bara. Men ska byta till sportluftfilter. Original sitter et i ett 54 munstycke, vad ska jag ha med sportluftfilter ? hade tänkt att köpa 64 och 60, tror ni någon av dom blir bra ?
denna ska ligga i scooterdelens munstycketråd. men 64 borde gå bra. köp inte 60 köp hellre 68 då.

Postat: 10 maj 2009, 14:51
av antis
kallepalle skrev:
antis skrev:jag har en vivacity med dragen v-bricka bara. Men ska byta till sportluftfilter. Original sitter et i ett 54 munstycke, vad ska jag ha med sportluftfilter ? hade tänkt att köpa 64 och 60, tror ni någon av dom blir bra ?
denna ska ligga i scooterdelens munstycketråd. men 64 borde gå bra. köp inte 60 köp hellre 68 då.
ojj, såg inte att det var till crossmoppe.

Okej, men blir inte 68 väldigt stor ?

Postat: 10 maj 2009, 18:42
av kallepalle
man brukar säga +10-15 strl med sportluft