Sida 28 av 93

Postat: 16 april 2009, 20:29
av derbi_senda93
larsson1337 skrev:
Derbi_senda93 skrev:
larsson1337 skrev:Okej tack! belönas med en röst i blackrider, btw vet du vad Powerjetmunstycke är? :P
Tackartackar! :D

Powerjetmunstycke har man i powerjetförgasarna. Mer vet jag inte :roll:
Nån annan som vet kanske?
Okej :s har tydligen ett sånt i min förgasare. men annars så är länken http://twostroke.se/product.asp?product=16810 till förgasaren kolla där om ni ser nått annorlunda .. hittade inget separat powerjet munstycke.
Hittade lite info här:

Mikuni 30 mm Flatslideförgasare som är perfekt till racing och sportmotorer.
Förgasaren är dessutom utrustad med Powerjet.
Vilket betyder att man kan feta på med soppa hela vägen upp till max-vridmomentet.
Därefter övergår förgasaren att bara använda huvudmunstycket till att magra ut
behovet av bränsle.
Oerhört användbar förgasare som har obegränsade bestyckningsmöjligheter!

Postat: 16 april 2009, 21:01
av larsson1337
Derbi_senda93 skrev:
larsson1337 skrev:
Derbi_senda93 skrev: Tackartackar! :D

Powerjetmunstycke har man i powerjetförgasarna. Mer vet jag inte :roll:
Nån annan som vet kanske?
Okej :s har tydligen ett sånt i min förgasare. men annars så är länken http://twostroke.se/product.asp?product=16810 till förgasaren kolla där om ni ser nått annorlunda .. hittade inget separat powerjet munstycke.
Hittade lite info här:

Mikuni 30 mm Flatslideförgasare som är perfekt till racing och sportmotorer.
Förgasaren är dessutom utrustad med Powerjet.
Vilket betyder att man kan feta på med soppa hela vägen upp till max-vridmomentet.
Därefter övergår förgasaren att bara använda huvudmunstycket till att magra ut
behovet av bränsle.
Oerhört användbar förgasare som har obegränsade bestyckningsmöjligheter!
Okej förstod det så att jag kan trycka på ett riktigt stort munstycke för max vridmoment har jag förstått rätt? rätta mig om jag har fel, hehe tack igen Derbi_Senda ;)

Postat: 16 april 2009, 21:03
av bensinskalle
Bild

Bild tagen från vrm.se
Tabellens x-axel står för varvtal ;)

Powerjetmunstycket ger bensin i det området som finns i tabellen ;)

Tänk dig att man tar bort den, då blir de ganska lite bensin där och de ä därför man har powerjet på lite värre förgasare, ännu bättre - accpump - fast de ä bara till fyrtakt ;)

Postat: 16 april 2009, 21:03
av Riejumrx
som du förstog de uppfattade jag med :wink:

Postat: 16 april 2009, 21:06
av derbi_senda93
larsson1337 skrev:Okej förstod det så att jag kan trycka på ett riktigt stort munstycke för max vridmoment har jag förstått rätt? rätta mig om jag har fel, hehe tack igen Derbi_Senda ;)
Ska jag vara helt ärlig så vet jag faktiskt inte xD

Varsågod :)

Postat: 16 april 2009, 21:07
av larsson1337
bensinskalle skrev:Bild

Bild tagen från vrm.se
Tabellens x-axel står för varvtal ;)

Powerjetmunstycket ger bensin i det området som finns i tabellen ;)

Tänk dig att man tar bort den, då blir de ganska lite bensin där och de ä därför man har powerjet på lite värre förgasare, ännu bättre - accpump - fast de ä bara till fyrtakt ;)
Okej bensinskalle bra o veta ;) tack tack :P

Postat: 16 april 2009, 21:21
av bensinskalle
larsson1337 skrev:Okej förstod det så att jag kan trycka på ett riktigt stort munstycke för max vridmoment har jag förstått rätt? rätta mig om jag har fel, hehe tack igen Derbi_Senda ;)
Nae inte riktigt, powerjetmunstycket ger bensin i ett område där det sedan tidigare har varit dåligt med bensin ;)

Grundbestyckningen är densamma, ja vet inte om man behöver ställa powerjet munstycket på dendär förgasaren men du lär märka ;)

Postat: 18 april 2009, 14:12
av burnout
Jag har en Yamaha dt50r -00.
funderar på att köpa en ostrypt CDI till den.
har en trimmkrök på den redan. hur många storlekar borde jag byta upp?

tack på förhand:)

Postat: 18 april 2009, 15:38
av larsson1337
burnout skrev:Jag har en Yamaha dt50r -00.
funderar på att köpa en ostrypt CDI till den.
har en trimmkrök på den redan. hur många storlekar borde jag byta upp?

tack på förhand:)
kanske 2-3 strl (gissar) för att när den varvar mer så behöver du ju högre munstycke så den går bättre på högre varv ;D

Postat: 18 april 2009, 17:23
av nonne
Vilken storlek är orginal på rrx? :)

Postat: 18 april 2009, 18:23
av Robiin937
Kollade på min kompis rrx-06 igår o orginal munstycket i hans var 84

Postat: 19 april 2009, 13:11
av soce
Vilken storlek är det på original på Derbi x-race -06?
Jag undrar också vilket munstycke jag ska ha när jag har dragit skorstenen och drevat om till 53 bak?

Postat: 19 april 2009, 13:26
av Tomaz
soce skrev:Vilken storlek är det på original på Derbi x-race -06?
Jag undrar också vilket munstycke jag ska ha när jag har dragit skorstenen och drevat om till 53 bak?
Orginal är det väll runt 64-66, annars är det bara att skruva loss flottörsskålen och kolla. :)

När du tagit bort luftpluggen så ska du byta till 2-4 storlekar större, bara att prova tills den går bra. Dock vet jag tyvärr inte hur många storlekar större du ska ha med 53 drev.

Postat: 19 april 2009, 13:29
av Robiin937
man behöver inte byta munstycke bara för att ha tatt bort skorstenen eller för ha bytt drev

Postat: 19 april 2009, 13:40
av derbi_senda93
soce skrev:Vilken storlek är det på original på Derbi x-race -06?
Jag undrar också vilket munstycke jag ska ha när jag har dragit skorstenen och drevat om till 53 bak?
Originalstorleken borde ligga mellan 62-72 iaf.

Byt bara upp dig mellan 4-10 storlekar, du får prova dig fram.
Och för att man bytt bakdrev behöver man inte byta munstycke ;)

Postat: 19 april 2009, 17:21
av DEA!!
Hej!!
Jo jag tänkte att köpa detta rör:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=9286

men då är min fråga hur mycket ska jag gå upp i munstycke?? :roll:
PM:a gärna kanske inte kollar tråden !! :)

Postat: 19 april 2009, 17:25
av bensinskalle
DEA!! skrev:Hej!!
Jo jag tänkte att köpa detta rör:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=9286

men då är min fråga hur mycket ska jag gå upp i munstycke?? :roll:
PM:a gärna kanske inte kollar tråden !! :)
va har du för moppe?

typ 20 storlekar större än original normalt....

pm:svar får du vid en pm:fråga ^^ ;)

Postat: 19 april 2009, 17:29
av DEA!!
bensinskalle skrev:
DEA!! skrev:Hej!!
Jo jag tänkte att köpa detta rör:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=9286

men då är min fråga hur mycket ska jag gå upp i munstycke?? :roll:
PM:a gärna kanske inte kollar tråden !! :)
va har du för moppe?

typ 20 storlekar större än original normalt....

pm:svar får du vid en pm:fråga ^^ ;)
oj sorry, jag har en Rieju mrx 08

Postat: 20 april 2009, 15:57
av Riejumrx
DEA!! skrev:
bensinskalle skrev:
DEA!! skrev:Hej!!
Jo jag tänkte att köpa detta rör:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=9286

men då är min fråga hur mycket ska jag gå upp i munstycke?? :roll:
PM:a gärna kanske inte kollar tråden !! :)
va har du för moppe?

typ 20 storlekar större än original normalt....

pm:svar får du vid en pm:fråga ^^ ;)
oj sorry, jag har en Rieju mrx 08
du har power up motorn väl ? :wink:

isåfall kommer inte effektrör ge så mycketm eftersom motorn stryper vid 60 km/h oavsett m du drar pluggen eller effektrör etc. :?

Postat: 21 april 2009, 15:19
av xorxiz
jag har en Derbi Senda r x-treme 02 ej eu och jag har dratt pluggen och tnt sportluft filter och nu ska jag byta munstycke och undra vilken storlek jag ska ha ungefär :?: . det satt en 75'a i. tack på förhand

Postat: 21 april 2009, 18:45
av Riejumrx
xorxiz skrev:jag har en Derbi Senda r x-treme 02 ej eu och jag har dratt pluggen och tnt sportluft filter och nu ska jag byta munstycke och undra vilken storlek jag ska ha ungefär :?: . det satt en 75'a i. tack på förhand
börja på 100 och gå neråt :)

Postat: 21 april 2009, 19:33
av bensinskalle
ReijuMrx skrev:
xorxiz skrev:jag har en Derbi Senda r x-treme 02 ej eu och jag har dratt pluggen och tnt sportluft filter och nu ska jag byta munstycke och undra vilken storlek jag ska ha ungefär :?: . det satt en 75'a i. tack på förhand
börja på 100 och gå neråt :)
neeej förfan :D, nu snackar du Rieju ;)

På Derbi så brukar ca 75-80, kanske upp till 85, vara lagom urpluggat och med sportfilter ;)

Postat: 21 april 2009, 19:41
av Riejumrx
bensinskalle skrev:
ReijuMrx skrev:
xorxiz skrev:jag har en Derbi Senda r x-treme 02 ej eu och jag har dratt pluggen och tnt sportluft filter och nu ska jag byta munstycke och undra vilken storlek jag ska ha ungefär :?: . det satt en 75'a i. tack på förhand
börja på 100 och gå neråt :)
neeej förfan :D, nu snackar du Rieju ;)

På Derbi så brukar ca 75-80, kanske upp till 85, vara lagom urpluggat och med sportfilter ;)
haha..jaa nu snackade jag Rieju visst :wink:

men han sa ju att 75 satt i ?
då kand e inte vara orginal^^

Postat: 21 april 2009, 19:46
av bensinskalle
ReijuMrx skrev:
bensinskalle skrev:
ReijuMrx skrev: börja på 100 och gå neråt :)
neeej förfan :D, nu snackar du Rieju ;)

På Derbi så brukar ca 75-80, kanske upp till 85, vara lagom urpluggat och med sportfilter ;)
haha..jaa nu snackade jag Rieju visst :wink:

men han sa ju att 75 satt i ?
då kand e inte vara orginal^^
nej de lär de inte vara, de ska vara 62-64 org i hans 02:a ;) 75 kan räcka till men de är bäst att testa att gå upp i storlek, går motorn bra med större munstycke så är de bättre att köra på de ;)

Drd racing

Postat: 25 april 2009, 11:20
av mfransson
Derbi drd 06

70sport airsal
gianelli rör
17,5 förgasare
sportluft

villken munstycke ska jag ha ungefär?

aprilia

Postat: 26 april 2009, 17:43
av aprilia999
Hej

Jag har en aprilia sx50 och undrar vad orginal munstycket är?
Och vilken storlek borde jag ha när jag har satt på ett gannelli och sånt....?

Tack för svar:D

Re: Drd racing

Postat: 26 april 2009, 17:57
av bensinskalle
mfransson skrev:Derbi drd 06

70sport airsal
gianelli rör
17,5 förgasare
sportluft

villken munstycke ska jag ha ungefär?
börja med nåt runt 100 ;)
aprilia999 skrev:Hej

Jag har en aprilia sx50 och undrar vad orginal munstycket är?
Och vilken storlek borde jag ha när jag har satt på ett gannelli och sånt....?

Tack för svar:D
De beror på vad de ä för årsmodell...

Dom nya SX har ju derbisnurra och de sitter 17,5 förgasare på dom... Originalmunstycket i 17,5 är 72 på Derbi... Och borde va de på din också, men de ä bara att du kollar efter själv ;)

kör med runt 85 när du har trimmrör

Postat: 28 april 2009, 18:54
av DraceN^
Tja, vad ska jag ha för munstycke ungefät? 50 airsal, sp rör, org fögg, sportluftfilter.

Postat: 28 april 2009, 20:10
av bensinskalle
DraceN^ skrev:Tja, vad ska jag ha för munstycke ungefät? 50 airsal, sp rör, org fögg, sportluftfilter.
på en drac??????

runt 100 ungefär brukar vara lagom, de är jäkligt olika när de gäller Rieju, vissa åker 80 och andra åker 110 liksom..... så de ä svårt o säga ;)

Postat: 28 april 2009, 20:12
av Riejumrx
DraceN^ skrev:Tja, vad ska jag ha för munstycke ungefät? 50 airsal, sp rör, org fögg, sportluftfilter.
tror du bör ha runt 100-105 :wink:

Postat: 30 april 2009, 00:07
av lazlo
jag undrar vilket munstycke jag ska ha i min Rieju RR sport 04

17,5 förgasare 120 munstycke
metrakit effektrör
och ett Hebo membran
drevning 11 fram och 48 bak

och mitt problem är att den dricker bensin som själva f*n typ 3-5dl på 2,5 mil är det drevning som är för låg för den axxar som f*n eller tycker ni det är för stort munstycke 120 tycker jag är lite väl stort för det lilla trimmet :P

ska byta drevet nån dag till 13-14 och se hur det blir och även pröva 112 och 115

Postat: 30 april 2009, 09:25
av ProoStunter
lazlo skrev:jag undrar vilket munstycke jag ska ha i min Rieju RR sport 04

17,5 förgasare 120 munstycke
metrakit effektrör
och ett Hebo membran
drevning 11 fram och 48 bak

och mitt problem är att den dricker bensin som själva f*n typ 3-5dl på 2,5 mil är det drevning som är för låg för den axxar som f*n eller tycker ni det är för stort munstycke 120 tycker jag är lite väl stort för det lilla trimmet :P

ska byta drevet nån dag till 13-14 och se hur det blir och även pröva 112 och 115
tror nog det är för stort munstycke men om jag köper tk dos salidos Metrakit - Cylinderkit (Handmade) 70 cc (AM6) och str8 elix luftfilter tror ni att det räker om jag köper 98-120 munstyckesats till orgförgasare

Postat: 30 april 2009, 09:25
av ProoStunter
lazlo skrev:jag undrar vilket munstycke jag ska ha i min Rieju RR sport 04

17,5 förgasare 120 munstycke
metrakit effektrör
och ett Hebo membran
drevning 11 fram och 48 bak

och mitt problem är att den dricker bensin som själva f*n typ 3-5dl på 2,5 mil är det drevning som är för låg för den axxar som f*n eller tycker ni det är för stort munstycke 120 tycker jag är lite väl stort för det lilla trimmet :P

ska byta drevet nån dag till 13-14 och se hur det blir och även pröva 112 och 115
tror nog det är för stort munstycke men om jag köper tk dos salidos Metrakit - Cylinderkit (Handmade) 70 cc (AM6) och str8 elix luftfilter tror ni att det räker om jag köper 98-120 munstyckesats till orgförgasare

Postat: 30 april 2009, 09:27
av ProoStunter
sry för dubbelpost vad tror ni att ag ska ha om jag bara köper tk dos salidos och vad trorni att den går? det är en motorhispania ryz enduro

Postat: 1 maj 2009, 09:34
av DraceN^
tja vad är det för munstycke gänga på en 16mm dellerto (org rrx)