Mrmako skrev:jag har en yamaha aerox o vill ha bättre axx. vad rekomenderar ni för kopplingsfjädrar ??
Vad har du för annan setup. Om du har effektrör borde de här funka bra http://twostroke.se/product.asp?product=10268
Du borde ta de röda om du har effektrör. Jag har de oranga men ska byta till röda.
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Mrmako skrev:jag har ingen setup för tillfället, men vilka kopplingsfjädrar ska jag köpa då??
Om du ska plugga ur ditt orginalrör, ta organga. Om du ska köpa effektrör ta röda. Om inget av dom så kommer det inte bli sån jätteskillnad, men ta oranga då
Jetforce_Dahlin skrev:
Ett strypt effektrör är oftast sämre än orginalröret bara så du vet
+1
dom går inte lite dåligt häller :S de är ju helt sjukt va dåligt dom går med pluggade trim rör :S
Och tänk hur många okunniga som har köpt pluggade effektrör bara för att de "vill trimma lite" och tror att det ska vara mellan orginalrör och effektrör. Och hur besvikna blir inte dom då?
har köpt Polini - Variatorkit (Super Speed) 9 Rulli
och satt på kevlar remmen , men tänkte att det kanske blir lite för hård rem
för 70cc sport pro .
ska jag slänga på min nya orginal som jag har och skulle den passa nu när man bytt variator
orginal rem storlek 18.5mm 8mm 0.811m.
polini kevlar
18,5mm (Bredd)
B : 8,0mm (Tjocklek)
C : 820mm (Yttre omkrets)
D: 30° (Vinkel)
det skiljer ju lite i omkrets men det gör det på flera remmar ja kollat på
stage6 70cc Sport pro
Doppler - Luftfilter Power II
dellorto19mm black edition
avgasrör doppler rr7
Variatorkit (Super Speed) 9 Rulli
kopplingen Stage6 Torque Control MKII
Stage6 - Kopplingsskål (WingCooler) 107mm
vita fjädrar och vit polini tryckfjäder
stage6 insugningskit
Racingtändkabel från NGK
gilera_stalker skrev:har köpt Polini - Variatorkit (Super Speed) 9 Rulli
för 70cc sport pro .
ska jag slänga på min nya orginal som jag har och skulle den passa nu när man bytt variator
polini kevlar
18,5mm (Bredd)
om den drivremen är för hård vettefan, men jag använde mig utav stage6 prodrive drivremen och körde med stage6 sport pro och det funkade kanon!
gilera_stalker skrev:har köpt Polini - Variatorkit (Super Speed) 9 Rulli
för 70cc sport pro .
polini kevlar
18,5mm (Bredd)
om den drivremen är för hård vettefan, men jag använde mig utav stage6 prodrive drivremen och körde med stage6 sport pro och det funkade kanon!
okej men ja tror den är mjukare än kevlar bara lite mer slit tålig än orginal
stage6 70cc Sport pro
avgasrör doppler rr7
stage6 insugningskit
Racingtändkabel från NGK
det du mest kommer att märka är att den drar mer soppa
en två kilometer kan det ge men du måste byta upp dig några storlekar i munstycke
stage6 70cc Sport pro
avgasrör doppler rr7
stage6 insugningskit
Racingtändkabel från NGK
Du kommer inte märka någon effekt av det med den där setupen. Det ända du kommer åstakomma är högre bensinfögrukning, att moppen låter mycket mer och en tunnare plånbok. P.S Vf fråga du det här i variatortråden??
Du kommer inte märka någon effekt av det med den där setupen. Det ända du kommer åstakomma är högre bensinfögrukning, att moppen låter mycket mer och en tunnare plånbok. P.S Vf fråga du det här i variatortråden??
Tjenare tjenare Jag har funderat på att köpa en variator och koppling, då jag ska stunta med min viva 03 Det jag undrar är vad jag ska ha för någon koppling och variator Även vad jag ska ha för fjädrar och vikter? tacksam för svar
DiNozzan skrev:Tjenare tjenare Jag har funderat på att köpa en variator och koppling, då jag ska stunta med min viva 03 Det jag undrar är vad jag ska ha för någon koppling och variator Även vad jag ska ha för fjädrar och vikter? tacksam för svar
MVH
sha du behöver inte byta någonting släng bara i tyngre vikter
stuntade med min helt org hela sommaren jag hade 11g vikter
kör nu mera en mh furia sm som ska stunt kittas med tiden blev av med vivan genom bytet och slapp omreggen
DiNozzan skrev:Tjenare tjenare Jag har funderat på att köpa en variator och koppling, då jag ska stunta med min viva 03 Det jag undrar är vad jag ska ha för någon koppling och variator Även vad jag ska ha för fjädrar och vikter? tacksam för svar
MVH
ofta men då var det väl dragna pluggar i den också?
MVH
ofta men då var det väl dragna pluggar i den också?
Men hur ska jag dra kompisarna med det?
dragen v-ring bara på axxet drar du dom lätt men inte på toppen ;)annars har jag en extra Hebo variator liggandes intresserad ?
kör nu mera en mh furia sm som ska stunt kittas med tiden blev av med vivan genom bytet och slapp omreggen
Har en aerox med Giannelli rör som inte axxar något har bara bra toppfart, den orkar inte upp för backar osv.
Ska jag byta till lättare isf vet ni någon bra vill ha bra axx men ändå hyfsad topp fart Smile