Sida 27 av 49

Postat: 26 mars 2010, 23:17
av davjoh
någon som vet om man kan köpa hel svart sadelöverdrag på twostroke ? isf kan ni länka ? :)

Postat: 26 mars 2010, 23:30
av michaelzwe
davjoh skrev:någon som vet om man kan köpa hel svart sadelöverdrag på twostroke ? isf kan ni länka ? :)


http://www.twostroke.se/product.asp?product=8929 denna svart/grå fanns i svart/röd också helt svart fanns på cykelkraft : http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... code=D2168 och http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... J17-680-01

Postat: 31 mars 2010, 21:49
av landvetterpontus
Tja. har en Derbi Senda r 00. funderar på om man kan använda kåpor från nyare modeller som t ex 05- 07 på den. går det? såg nämligen en 01 som hade 06 kåpor. är det samma ställen där kåpskruven ska va på de olika årsmodellerna eller får man modda??

Postat: 31 mars 2010, 22:11
av EKMAN66
kåpperna pasar till alla Derbi Senda från 00-09

Postat: 31 mars 2010, 22:13
av beckvall
kåporna är samma på alla Derbi moddeller allså Senda moddellerna ;)

Postat: 31 mars 2010, 22:25
av antonjansson_
beckvall skrev:kåporna är samma på alla Derbi moddeller allså Senda moddellerna ;)

Å de passar också på gilera rcr/smt å nya sprilia rx/sx fast den har annan bänk.

Postat: 1 april 2010, 17:50
av adde151
tja tja har en Derbi Senda r 01, Dragen plugg (grov krök), borttagen luftburk, bytt munstycke vad ska jag ha för drevning och vilken kedja som passar till dreven? Om jag vill ha så hög toppfart som möjligt men ett hyffsat axx? :lol:

Postat: 1 april 2010, 18:18
av bluerider94
adde151 skrev:tja tja har en Derbi Senda r 01, Dragen plugg (grov krök), borttagen luftburk, bytt munstycke vad ska jag ha för drevning och vilken kedja som passar till dreven? Om jag vill ha så hög toppfart som möjligt men ett hyffsat axx? :lol:
det finns en drevningstråd men eftersom du redan har skrivit här så ta typ 13/53 och det ska vara 420 kedja

Postat: 1 april 2010, 18:20
av adde151
bluerider94 skrev:
adde151 skrev:tja tja har en Derbi Senda r 01, Dragen plugg (grov krök), borttagen luftburk, bytt munstycke vad ska jag ha för drevning och vilken kedja som passar till dreven? Om jag vill ha så hög toppfart som möjligt men ett hyffsat axx? :lol:
det finns en drevningstråd men eftersom du redan har skrivit här så ta typ 13/53 och det ska vara 420 kedja
okej tack som fan :P

Postat: 11 april 2010, 20:45
av MinikeV
Hej!

Har en gilera smt 07 som tar kylarvatten som fan, om jag fyller på till max så är det på min efter att jag har kört hela dan.

så vad är felet? läcker det nånstans?

Postat: 11 april 2010, 20:49
av beckvall
MinikeV skrev:Hej!

Har en gilera smt 07 som tar kylarvatten som fan, om jag fyller på till max så är det på min efter att jag har kört hela dan.

så vad är felet? läcker det nånstans?
kolla vilken färg växellådsoljan är. kolla om pumpen läker. eller ryker den mkt?

Postat: 11 april 2010, 20:51
av MinikeV
beckvall skrev:
MinikeV skrev:Hej!

Har en gilera smt 07 som tar kylarvatten som fan, om jag fyller på till max så är det på min efter att jag har kört hela dan.

så vad är felet? läcker det nånstans?
kolla vilken färg växellådsoljan är. kolla om pumpen läker. eller ryker den mkt?
Den ryker ganska mycket :P

Postat: 11 april 2010, 20:56
av beckvall
MinikeV skrev:
beckvall skrev:
MinikeV skrev:Hej!

Har en gilera smt 07 som tar kylarvatten som fan, om jag fyller på till max så är det på min efter att jag har kört hela dan.

så vad är felet? läcker det nånstans?
kolla vilken färg växellådsoljan är. kolla om pumpen läker. eller ryker den mkt?
Den ryker ganska mycket :P
börja de i samband med att vatnet försvan?

Postat: 11 april 2010, 21:05
av guth
MinikeV skrev:Hej!

Har en gilera smt 07 som tar kylarvatten som fan, om jag fyller på till max så är det på min efter att jag har kört hela dan.

så vad är felet? läcker det nånstans?
de kanske kokar bort ;)

nä men läcker förmodligen nånstans!

Postat: 12 april 2010, 19:50
av MinikeV
beckvall skrev:
MinikeV skrev:
beckvall skrev:kolla vilken färg växellådsoljan är. kolla om pumpen läker. eller ryker den mkt?
Den ryker ganska mycket :P
börja de i samband med att vatnet försvan?
Det började försvinna efter att jag bytt cylinder

Postat: 12 april 2010, 20:05
av Osten R
då är det förmodligen så att de läcker genom topplocket. kolla ifall packningen ser ut som den ska och byt ifall de behövs skruva sedan på de igen och glöm inte att efter dra. kan även vara så att de bara är att dra åt pinbults skruvarna mera :)

Postat: 12 april 2010, 20:37
av bensinskalle
Osten R skrev:då är det förmodligen så att de läcker genom topplocket. kolla ifall packningen ser ut som den ska och byt ifall de behövs skruva sedan på de igen och glöm inte att efter dra. kan även vara så att de bara är att dra åt pinbults skruvarna mera :)
Nja bara dra åt är inget vidare, har de väl börjat läcka så måste man ta isär och se till så att packningen åtminstone torkas rent ;)

Tvivlar inte en sekund på att det är läckage i cylindern, mest troligt i den nedre packningen eftersom det sällan läcker i o-ringarna i toppen så länge man dragit åt någelunda...
det finns en drevningstråd men eftersom du redan har skrivit här så ta typ 13/53 och det ska vara 420 kedja
Man får ställa alla sorts frågor här, bara det har någon koppling till Derbi ;)

Men ta INTE 13/53 drev, de blir för tungt om han kör med originalrör och grovkrök. max 12 fram, annars blir det inget roligt acc alls...

Postat: 12 april 2010, 21:33
av MinikeV
bensinskalle skrev:Tvivlar inte en sekund på att det är läckage i cylindern, mest troligt i den nedre packningen eftersom det sällan läcker i o-ringarna i toppen så länge man dragit åt någelunda...
Så vad ska jag göra då? måste jag ta upp cylindern igen? :roll:

Postat: 13 april 2010, 18:08
av bensinskalle
MinikeV skrev:
bensinskalle skrev:Tvivlar inte en sekund på att det är läckage i cylindern, mest troligt i den nedre packningen eftersom det sällan läcker i o-ringarna i toppen så länge man dragit åt någelunda...
Så vad ska jag göra då? måste jag ta upp cylindern igen? :roll:
Japp ;)

Postat: 19 april 2010, 19:08
av antonjansson_
Tjena.. Har ett problem. De är så att min säkring vid ackon brinner hela tiden ha bytt nu ca 5 gånger . Den håller bara nån minut å sen går den sönder. å Har testat med 10a och 15a nån som vet vad probleme är ?

Postat: 19 april 2010, 19:37
av Senda1994
Tjena ;) Jag har en Derbi Senda x-treme sm -07 , vilket märke är det på min tändning? är de Ducati? :)

// MVH

Postat: 19 april 2010, 19:49
av bensinskalle
Senda1994 skrev:Tjena ;) Jag har en Derbi Senda x-treme sm -07 , vilket märke är det på min tändning? är de Ducati? :)

// MVH
ducati, eventuellt dellorto
Tjena.. Har ett problem. De är så att min säkring vid ackon brinner hela tiden ha bytt nu ca 5 gånger . Den håller bara nån minut å sen går den sönder. å Har testat med 10a och 15a nån som vet vad probleme är ?
Du har ju uppenbarligen kortslutning någonstans för säkringarna brinner inte utan anledning ;)

Postat: 20 april 2010, 16:52
av Senda1994
Tips på någon ostrypt cdi som ja kan köpa? ;p
tänkte köpa den för orkar inte med 10k strypnigen orginal :P

//MVH

Postat: 20 april 2010, 18:12
av Tompa1122
Stylepro - CDI-box (Ostrypt)
Pris SEK 279,00

twostroke.se

Funkar bra.

Postat: 20 april 2010, 19:07
av antonjansson_
[quote="antonjansson_"]Tjena.. Har ett problem. De är så att min säkring vid ackon brinner hela tiden ha bytt nu ca 5 gånger . Den håller bara nån minut å sen går den sönder. å Har testat med 10a och 15a nån som vet vad probleme är ?[/quote


Hur skall jag hitta felet ? all el funkar ju nån minut å sen far säkringen igen..

Postat: 20 april 2010, 19:12
av beckvall
antonjansson_ skrev:
antonjansson_ skrev:Tjena.. Har ett problem. De är så att min säkring vid ackon brinner hela tiden ha bytt nu ca 5 gånger . Den håller bara nån minut å sen går den sönder. å Har testat med 10a och 15a nån som vet vad probleme är ?[/quote


Hur skall jag hitta felet ? all el funkar ju nån minut å sen far säkringen igen..
det är väll nån pluss som ligger och jordar. så va min Derbi och den gick säkringen på med.

Postat: 21 april 2010, 17:02
av antonjansson_
beckvall skrev:
antonjansson_ skrev:
antonjansson_ skrev:Tjena.. Har ett problem. De är så att min säkring vid ackon brinner hela tiden ha bytt nu ca 5 gånger . Den håller bara nån minut å sen går den sönder. å Har testat med 10a och 15a nån som vet vad probleme är ?[/quote


Hur skall jag hitta felet ? all el funkar ju nån minut å sen far säkringen igen..
det är väll nån pluss som ligger och jordar. så va min Derbi och den gick säkringen på med.
tack.. skall kolla igenom elsystemet .

Postat: 21 april 2010, 17:13
av antonjansson_
Förlåt för dubbelpost . Men har en fråga till

Det är så att mitt ena gaffelben har börjar läcka ganska mycket olja. Så jag undrar om det är faligt att köra om den läcker lite hela tiden eller om jag måst byta packningar. Och är det svårt på paioli gaffel på smtn 2006 ? Åkk nån som vet hur mycket olja de skall vara i gaffelbenet

Postat: 21 april 2010, 17:57
av bensinskalle
antonjansson_ skrev:Förlåt för dubbelpost . Men har en fråga till

Det är så att mitt ena gaffelben har börjar läcka ganska mycket olja. Så jag undrar om det är faligt att köra om den läcker lite hela tiden eller om jag måst byta packningar. Och är det svårt på paioli gaffel på smtn 2006 ? Åkk nån som vet hur mycket olja de skall vara i gaffelbenet
Tror de finns en guide i arkivet om hur man byter packboxar på just din gaffel...

Farligt är de inte, men du märker ju när gaffeln blir FÖR svampig, då är de inte bra om den slår igenom och håller på...

Postat: 21 april 2010, 18:09
av antonjansson_
bensinskalle skrev:
antonjansson_ skrev:Förlåt för dubbelpost . Men har en fråga till

Det är så att mitt ena gaffelben har börjar läcka ganska mycket olja. Så jag undrar om det är faligt att köra om den läcker lite hela tiden eller om jag måst byta packningar. Och är det svårt på paioli gaffel på smtn 2006 ? Åkk nån som vet hur mycket olja de skall vara i gaffelbenet
Tror de finns en guide i arkivet om hur man byter packboxar på just din gaffel...

Farligt är de inte, men du märker ju när gaffeln blir FÖR svampig, då är de inte bra om den slår igenom och håller på...

:D jo har sitt på den men den värkar int så exakt.. men skall testa tror jag :D

Postat: 24 april 2010, 23:29
av Granet
jag har en fråga om man har en trim tändning som inte levererar ström så man kan ha lysen, går de med ett batteri istället? :o

Postat: 24 april 2010, 23:31
av beckvall
Granet skrev:jag har en fråga om man har en trim tändning som inte levererar ström så man kan ha lysen, går de med ett batteri istället? :o
ja de gör det men då kan du inte ha så starka lampor + att de måste laddas hela tiden och de håller inte så länge häller.

Postat: 24 april 2010, 23:36
av Granet
beckvall skrev:
Granet skrev:jag har en fråga om man har en trim tändning som inte levererar ström så man kan ha lysen, går de med ett batteri istället? :o
ja de gör det men då kan du inte ha så starka lampor + att de måste laddas hela tiden och de håller inte så länge häller.

aha okej :p

Postat: 25 april 2010, 15:23
av Senda1994
tjo , vad har jag för tändning , jag har en Derbi Senda x-treme sm 07 , är det dellorto eller ducati?

//MVh

Postat: 25 april 2010, 15:29
av Tullis
Senda1994 skrev:tjo , vad har jag för tändning , jag har en Derbi Senda x-treme sm 07 , är det dellorto eller ducati?

//MVh
Dellorto gör inte tändningar.
Troligen är det ducati eller lionelli. Vet inte på de nya mopederna. men det är lätt att kolla upp genom att du skruvar av kåpan som sitter framför framdrevet så står det på svänghjulet som är vänster om drevet :)