Sida 27 av 93
Postat: 10 april 2009, 12:59
av Derbilia
Hej! vilket munstycke ska jag ha till denna setup:
Airsal T6 70cc
Metrakit thrower
13/53 drevning
pipercross luftfilter
http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... ts_id=3034
det är en 17.5 dellorto phva förgasare med orginal 65mm munstycke på den
Postat: 12 april 2009, 18:35
av jocksson
Derbi drd edition -04
Mk sp rör
Urpluggad luftburk
mvh joacim
Postat: 13 april 2009, 14:38
av Tjajoel
Jag har 86
Postat: 13 april 2009, 18:59
av g-ounze
Gilera SMT... edit : -03 / -04 / -05... Ej nyare än -06
Original men ostrypt...
Gianelli sportavgas.. ostrypt
Drev : 15 x 53
420 kedja till drev
Sportluft filter...
ostrypt CDI...
Munstycke??? (För som som är interiserade av SMT... Med detta setup för ca 3500 kronor och rätt munstycke: 90 km/h)
Postat: 14 april 2009, 15:50
av Tjajoel
Vad ska jag ha för munstycke till denna setup:
- Metrakit - Avgassystem Thrower
- 48/13 drev
- Ostrypt cdi
- Luftfilter
- Hebo - Vevparti (Performance) 12mm (PIA)
- Barikit - Cylinderkit (Culatin Racing) 70cc PIA
-(Orginal förgasare)-
Postat: 14 april 2009, 15:54
av larsson1337
Tjajoel skrev:Vad ska jag ha för munstycke till denna setup:
- Metrakit - Avgassystem Thrower
- 48/13 drev
- Ostrypt cdi
- Luftfilter
- Hebo - Vevparti (Performance) 12mm (PIA)
- Barikit - Cylinderkit (Culatin Racing) 70cc PIA
-(Orginal förgasare)-
Jag gissar på över 120, men köp hällre en större förgasare
Postat: 14 april 2009, 16:16
av g-ounze
Gilera SMT... edit : -03 / -04 / -05... Ej nyare än -06
Original men ostrypt...
Gianelli sportavgas.. ostrypt
Drev : 15 x 53
420 kedja till drev
Sportluft filter...
ostrypt CDI...
Munstycke??? (För dom som är interiserade av SMT... Med detta setup för ca 3500 kronor och rätt munstycke: 90 km/h)
Postat: 14 april 2009, 20:28
av leeo
hejsan jag har 21mm förgasare airsal 50cc sport leovince v6 13/53 drev den blir sur hela tiden! när jag gasar blir det bara böööö. så den startar inte vf?
Postat: 14 april 2009, 20:50
av bensinskalle
leeo skrev:hejsan jag har 21mm förgasare airsal 50cc sport leovince v6 13/53 drev den blir sur hela tiden! när jag gasar blir det bara böööö. så den startar inte vf?
låter som för litet munstycke
Tror du kan börja med nånting runt 110 och sedan gå upp eller ner
g-ounze skrev:Gilera SMT... edit : -03 / -04 / -05... Ej nyare än -06
Original men ostrypt...
Gianelli sportavgas.. ostrypt
Drev : 15 x 53
420 kedja till drev
Sportluft filter...
ostrypt CDI...
Munstycke??? (För dom som är interiserade av SMT... Med detta setup för ca 3500 kronor och rätt munstycke: 90 km/h)
runt 85 till o börja med

Va menar du egentligen med original men avstrypt? och ja skulle rekommendera ett 12 drev istället för 15 kuggarN
Tjajoel skrev:Vad ska jag ha för munstycke till denna setup:
- Metrakit - Avgassystem Thrower
- 48/13 drev
- Ostrypt cdi
- Luftfilter
- Hebo - Vevparti (Performance) 12mm (PIA)
- Barikit - Cylinderkit (Culatin Racing) 70cc PIA
-(Orginal förgasare)-
Med den setupen så kommer du säkert märka skillnad på 10 km/h på topp om du byter förgasare till ca 19 mm och passande insugskitt
Men till org förgasaren så ska du kanske börja med 100, då den är så pass liten så den inte ger så värst mycke luft...
jocksson skrev:Derbi drd edition -04
Mk sp rör
Urpluggad luftburk
mvh joacim
Ja runt 85 är att rekommendera

, dock så ger inte "pluggen" på luftburken nå direkt större flöde än original

Ja har en luftburk ligger om du vill strypa av helt för en slant
börja med ett 95, svårt och säga om de kommer vara för stort eller för litet men nånstans där borde de ligga

105 är lagom till 19 mm förgasare på liknande setup, och 85 är lagom till 50 cc så nånstans däremellan till din setup med andra ord
beckvall skrev:min polare har en Derbi sendar o6 med ett mk thrower på och org förgasare. vad för munstycke ska han ha?
har han inte rört något annat så borde 80 vara lagom, kanske ner till 75 men bättre att börja med för stort
larsson1337 skrev:Moppe: CPI SX 2007.
ProRace 70cc
ProRace Avgasrör (Underliggande)
Barikit 28 mm (Keihin) förgasare.
Kolfiber membran
Ostrypt metrakit insug
Vad tror ni jag ska köra med för munstycke ?
jäkligt svårt o säga, har 165 nu i min mikuni tm-28 på 150 cc:n....
Men du kan ju slänga i ett 140 och provstarta så ser du

Men du kommer garanterat få köpa munstyckekit
nån som kan skänka en liten röst i blackrider

? länk i min signatur...
Postat: 14 april 2009, 21:13
av Mongoolid
Halloj, vad skola jag hava för storlek till en Derbi Senda Xtreme -09 med avstrypt rör?
Postat: 14 april 2009, 21:21
av leeo
okej, får moppen mera luft om jag skruvar in luftskruven eller mindre?
Postat: 14 april 2009, 21:40
av bensinskalle
leeo skrev:okej, får moppen mera luft om jag skruvar in luftskruven eller mindre?
den får mindre luft om du skruvar in, mer om du skruvar ut
Mongoolid skrev:Halloj, vad skola jag hava för storlek till en Xtreme -09 med avstrypt rör?
Beror på hur pass avstrypt, har du strypt av 100 % så är de som ett trimmrör och då är ca 80 lagom

Postat: 14 april 2009, 22:06
av g-ounze
bensinskalle skrev:leeo skrev:okej, får moppen mera luft om jag skruvar in luftskruven eller mindre?
den får mindre luft om du skruvar in, mer om du skruvar ut
Mongoolid skrev:Halloj, vad skola jag hava för storlek till en Xtreme -09 med avstrypt rör?
Beror på hur pass avstrypt, har du strypt av 100 % så är de som ett trimmrör och då är ca 80 lagom

Du sa att du rekomenderade ett 12 kugg istället för 15... varför?

Postat: 14 april 2009, 22:42
av Frukt Soda
Du sa att du rekomenderade ett 12 kugg istället för 15... varför?

[/quote]
¨
För den drevningen blir nog lite för tung

den blir mer varvvilligare med ett 12:s framdrev
Postat: 14 april 2009, 22:54
av Riejumrx
g-ounze skrev:bensinskalle skrev:leeo skrev:okej, får moppen mera luft om jag skruvar in luftskruven eller mindre?
den får mindre luft om du skruvar in, mer om du skruvar ut
Mongoolid skrev:Halloj, vad skola jag hava för storlek till en Xtreme -09 med avstrypt rör?
Beror på hur pass avstrypt, har du strypt av 100 % så är de som ett trimmrör och då är ca 80 lagom

Du sa att du rekomenderade ett 12 kugg istället för 15... varför?

15 t blir för tung

kommer inte orka dra lika bra då utan bli jädrans seg på loga varv
Postat: 14 april 2009, 23:19
av Rabxorzz
ReijuMrx skrev:g-ounze skrev:bensinskalle skrev:
den får mindre luft om du skruvar in, mer om du skruvar ut

Beror på hur pass avstrypt, har du strypt av 100 % så är de som ett trimmrör och då är ca 80 lagom

Du sa att du rekomenderade ett 12 kugg istället för 15... varför?

15 t blir för tung

kommer inte orka dra lika bra då utan bli jädrans seg på loga varv
Och där slutar vi att snacka om drevningar i munstyckes tråden

Postat: 15 april 2009, 00:12
av g-ounze
ReijuMrx skrev:g-ounze skrev:bensinskalle skrev:
den får mindre luft om du skruvar in, mer om du skruvar ut

Beror på hur pass avstrypt, har du strypt av 100 % så är de som ett trimmrör och då är ca 80 lagom

Du sa att du rekomenderade ett 12 kugg istället för 15... varför?

15 t blir för tung

kommer inte orka dra lika bra då utan bli jädrans seg på loga varv
AHA!!

Tack så j**a mycket.. =) Då vet man.. Så 12x53 drev då? =)
Postat: 15 april 2009, 00:13
av Riejumrx
g-ounze skrev:ReijuMrx skrev:g-ounze skrev:
Du sa att du rekomenderade ett 12 kugg istället för 15... varför?

15 t blir för tung

kommer inte orka dra lika bra då utan bli jädrans seg på loga varv
AHA!!

Tack så j**a mycket.. =) Då vet man.. Så 12x53 drev då? =)
precis =)
nästa gång, posta drevningsfrågor i drevnings-tråden annars får vi moddsen på oss

Postat: 15 april 2009, 00:14
av g-ounze
ReijuMrx skrev:g-ounze skrev:ReijuMrx skrev:
15 t blir för tung

kommer inte orka dra lika bra då utan bli jädrans seg på loga varv
AHA!!

Tack så j**a mycket.. =) Då vet man.. Så 12x53 drev då? =)
precis =)
nästa gång, posta drevningsfrågor i drevnings-tråden annars får vi moddsen på oss

Vet.. Men tack igen.. Fortsätt alla andra me munstycke frågor.. och sorry för off topic..

.. Wont happen again...
Postat: 15 april 2009, 00:19
av Riejumrx
g-ounze skrev:ReijuMrx skrev:g-ounze skrev:
AHA!!

Tack så j**a mycket.. =) Då vet man.. Så 12x53 drev då? =)
precis =)
nästa gång, posta drevningsfrågor i drevnings-tråden annars får vi moddsen på oss

Vet.. Men tack igen.. Fortsätt alla andra me munstycke frågor.. och sorry för off topic..

.. Wont happen again...
lugnt

Postat: 16 april 2009, 17:06
av Sir Scott
Om jag tar pluggen i en Yamaha DT50R 07a måste jag byta munstycken då ?
och vilken är orginal storleken

?
Postat: 16 april 2009, 17:42
av Riejumrx
Sir Scott skrev:Om jag tar pluggen i en Yamaha DT50R 07a måste jag byta munstycken då ?
och vilken är orginal storleken

?
du måste inte, men för att motorn inte bara ska skära ihop å värmenypa så bör du byta munstycke

gå upp 7-15 strl och prova dig fram..
Vert inte orginal.
Postat: 16 april 2009, 17:58
av Alsen
Postat: 16 april 2009, 18:56
av Riejumrx
Rieju har dellorto och på din sitter om ja inte har fel en PHBN12 HS Dellorto
ditt orginal bör ligga runt 75-80.
min Rieju mrx 04 hade 80 orginal och nu kör jag urpluggat med strl 92, funkar perfa

Postat: 16 april 2009, 19:07
av Alsen
ReijuMrx skrev:
Rieju har dellorto och på din sitter om ja inte har fel en PHBN12 HS Dellorto
ditt orginal bör ligga runt 75-80.
min Rieju mrx 04 hade 80 orginal och nu kör jag urpluggat med strl 92, funkar perfa

Tackar

Postat: 16 april 2009, 20:00
av larsson1337
Hej

.
Vad ska jag ha för munstycke till denna setup
Moppe: CPI SX 2007 (AM6 Kopia) (Ostrypt cdi orginal)
Setup:
Stage 6 Racing Vev (39mm)
Hebo Manston Racing (Revolution - cylinder)
Barikit 28mm Förgasare PWK (130 munstycke orginal)
Polini High End Evo (Racing luftfilter)
Top performances kolfiber (Membran)
Metrakit ostrypt insug
Pro race underliggande (Avgassystem)
Postat: 16 april 2009, 20:02
av derbi_senda93
larsson1337 skrev:Hej

.
Vad ska jag ha för munstycke till denna setup
Moppe: CPI SX 2007 (AM6 Kopia) (Ostrypt cdi orginal)
Setup:
Stage 6 Racing Vev (39mm)
Hebo Manston Racing (Revolution - cylinder)
Barikit 28mm Förgasare PWK (130 munstycke orginal)
Polini High End Evo (Racing luftfilter)
Top performances kolfiber (Membran)
Metrakit ostrypt insug
Pro race underliggande (Avgassystem)
Det är bara att börja med ett munstycke som du vet är väldigt för stort och sen jobba dig neråt tills du känner och ser på tändstiftet att den får rätt mängd bensin/luft.
Skulle rekommendera en munstyckesats!

Postat: 16 april 2009, 20:04
av larsson1337
Derbi_senda93 skrev:larsson1337 skrev:Hej

.
Vad ska jag ha för munstycke till denna setup
Moppe: CPI SX 2007 (AM6 Kopia) (Ostrypt cdi orginal)
Setup:
Stage 6 Racing Vev (39mm)
Hebo Manston Racing (Revolution - cylinder)
Barikit 28mm Förgasare PWK (130 munstycke orginal)
Polini High End Evo (Racing luftfilter)
Top performances kolfiber (Membran)
Metrakit ostrypt insug
Pro race underliggande (Avgassystem)
Det är bara att börja med ett munstycke som du vet är väldigt för stort och sen jobba dig neråt tills du känner och ser på tändstiftet att den får rätt mängd bensin/luft.
Skulle rekommendera en munstyckesats!

Okaj

får väll börja på 160 isåfall xd vilken färg ska jag uppnå är det brun ? eller skitsam jag såg nån guide förut som jag ska kolla på, tack så mkt

Postat: 16 april 2009, 20:05
av Frukt Soda
ReijuMrx skrev:
Rieju har dellorto och på din sitter om ja inte har fel en PHBN12 HS Dellorto
ditt orginal bör ligga runt 75-80.
min Rieju mrx 04 hade 80 orginal och nu kör jag urpluggat med strl 92, funkar perfa

Om du nog tror att han hade en 12mm förgasare så har han inte 80 orginal munstycke

då har han runt 60 och med 6mm gänga..
Du har nog inte en 12mm utan en 16mm och i dom är det runt 80 orginal

Postat: 16 april 2009, 20:08
av Riejumrx
Frukt Soda skrev:ReijuMrx skrev:
Rieju har dellorto och på din sitter om ja inte har fel en PHBN12 HS Dellorto
ditt orginal bör ligga runt 75-80.
min Rieju mrx 04 hade 80 orginal och nu kör jag urpluggat med strl 92, funkar perfa

Om du nog tror att han hade en 12mm förgasare så har han inte 80 orginal munstycke

då har han runt 60 och med 6mm gänga..
Du har nog inte en 12mm utan en 16mm och i dom är det runt 80 orginal

nej, jag har 12 mm förgasare med 80 orginal!

Postat: 16 april 2009, 20:08
av derbi_senda93
larsson1337 skrev:Derbi_senda93 skrev:larsson1337 skrev:Hej

.
Vad ska jag ha för munstycke till denna setup
Moppe: CPI SX 2007 (AM6 Kopia) (Ostrypt cdi orginal)
Setup:
Stage 6 Racing Vev (39mm)
Hebo Manston Racing (Revolution - cylinder)
Barikit 28mm Förgasare PWK (130 munstycke orginal)
Polini High End Evo (Racing luftfilter)
Top performances kolfiber (Membran)
Metrakit ostrypt insug
Pro race underliggande (Avgassystem)
Det är bara att börja med ett munstycke som du vet är väldigt för stort och sen jobba dig neråt tills du känner och ser på tändstiftet att den får rätt mängd bensin/luft.
Skulle rekommendera en munstyckesats!

Okaj

får väll börja på 160 isåfall xd vilken färg ska jag uppnå är det brun ? eller skitsam jag såg nån guide förut som jag ska kolla på, tack så mkt

Ja börja med ett stort
Det finns massa guider om det men du ska ha oboybrunt typ och tänk på att motorn hellre vill ha mer bensin så det är bara bra om du har lite mörkare färg på tändstiftet än oboybrunt så vet du att den inte får för lite bensin och då kyler den också bättre

Postat: 16 april 2009, 20:12
av larsson1337
Okej tack! belönas med en röst i blackrider, btw vet du vad Powerjetmunstycke är?

Postat: 16 april 2009, 20:20
av Riejumrx
larsson1337 skrev:Okej tack! belönas med en röst i blackrider, btw vet du vad Powerjetmunstycke är?

länka ett powerjetmunstycke så får ja se

Postat: 16 april 2009, 20:23
av derbi_senda93
larsson1337 skrev:Okej tack! belönas med en röst i blackrider, btw vet du vad Powerjetmunstycke är?

Tackartackar!
Powerjetmunstycke har man i powerjetförgasarna. Mer vet jag inte

Nån annan som vet kanske?
Postat: 16 april 2009, 20:25
av larsson1337
Derbi_senda93 skrev:larsson1337 skrev:Okej tack! belönas med en röst i blackrider, btw vet du vad Powerjetmunstycke är?

Tackartackar!
Powerjetmunstycke har man i powerjetförgasarna. Mer vet jag inte

Nån annan som vet kanske?
Okej :s har tydligen ett sånt i min förgasare. men annars så är länken
http://twostroke.se/product.asp?product=16810 till förgasaren kolla där om ni ser nått annorlunda .. hittade inget separat powerjet munstycke.