Sida 27 av 88

Postat: 17 december 2008, 20:35
av kallepalle
http://www.twostroke.se/product.asp?product=10229

med denna cylinder får du en sjujävla effektökning beroende på vilket rör du har.

Postat: 17 december 2008, 20:37
av Extreme16
kallepalle skrev:http://www.twostroke.se/product.asp?product=10229

med denna cylinder får du en sjujävla effektökning beroende på vilket rör du har.
jo jag titta på den, och det är frestande.. vet doc k inte vilken vev axel jag ska ha.. och priset går över 4 tusen tror ja =/.. avgasrör bygger jag själv.. bygger ett högvarvigt isånafall.

Postat: 17 december 2008, 20:38
av kallepalle
skaru ha pr2 cylindern så ska du välja doppler veven. eller en dyrare, men doppler veven håller bra kvalite till lågt pris, så den duger nog fint ska du se :)

Postat: 17 december 2008, 20:41
av Extreme16
okej :D kolla med den cylindern och doppler vev det blev 3600kr!.. men då undrar jag vilket lager jag ska ha till doppler veven? står att den behöver ett speciellt? kan du länka, tack!

Postat: 17 december 2008, 20:45
av Daanne
Tror du ska beställa C3 Lager då.

Postat: 17 december 2008, 20:47
av kallepalle
vanliga c3 ska la passa? man ska inte alltid lita på det som står på twostroke.se maila å hör med cykelkraft om de inte står något. dom har mkt bättre koll.

Postat: 17 december 2008, 20:53
av Extreme16
kallepalle skrev:vanliga c3 ska la passa? man ska inte alltid lita på det som står på twostroke.se maila å hör med cykelkraft om de inte står något. dom har mkt bättre koll.
okej, ska göra det :D, tack!

Om jag också ska ha ett membran till detta vad föreslår du? inte v-force för dyrt! inte över 400 helst...

Behöver inte svara om du inte vill, vet att detta är cylinder tråd, såå OT!

Postat: 17 december 2008, 20:57
av Extreme16
kallepalle skrev:skaru ha pr2 cylindern så ska du välja doppler veven. eller en dyrare, men doppler veven håller bra kvalite till lågt pris, så den duger nog fint ska du se :)
passar doppler veven bra med SP2 cylindern då?

EDIT: sorry för dubbel post.

Postat: 17 december 2008, 20:58
av kallepalle
nder 400kr? de e väl isf malossis racing membran inte vl15 utan detta http://www.twostroke.se/product.asp?product=10501

Postat: 17 december 2008, 21:51
av chifen
Extreme16 skrev:
kallepalle skrev:vanliga c3 ska la passa? man ska inte alltid lita på det som står på twostroke.se maila å hör med cykelkraft om de inte står något. dom har mkt bättre koll.
okej, ska göra det :D, tack!

Om jag också ska ha ett membran till detta vad föreslår du? inte v-force för dyrt! inte över 400 helst...

Behöver inte svara om du inte vill, vet att detta är cylinder tråd, såå OT!
Köp lager hos närmaste skf återförsäljare, du bör ha momentum i närheten av där du bor :) om du inte bor ute i bushen då. Skulle rekomendera malossis vl6 isf, räcker fint ändå :)

Postat: 17 december 2008, 22:00
av Extreme16
chifen skrev:
Extreme16 skrev:
kallepalle skrev:vanliga c3 ska la passa? man ska inte alltid lita på det som står på twostroke.se maila å hör med cykelkraft om de inte står något. dom har mkt bättre koll.
okej, ska göra det :D, tack!

Om jag också ska ha ett membran till detta vad föreslår du? inte v-force för dyrt! inte över 400 helst...

Behöver inte svara om du inte vill, vet att detta är cylinder tråd, såå OT!
Köp lager hos närmaste skf återförsäljare, du bör ha momentum i närheten av där du bor :) om du inte bor ute i bushen då. Skulle rekomendera malossis vl6 isf, räcker fint ändå :)
kag är i göteborg varje dag.. men bor ute på landet dock.. men ska nog gå att fixa.. men vf ska jag ta det hos SKF när jag kan beställa metrakit c3 lager? :S och vad för lager ska jag köpa av dem? vill ju ha bra lager som tål att varvas

Postat: 17 december 2008, 22:13
av chifen
Extreme16 skrev:
chifen skrev:
Extreme16 skrev: okej, ska göra det :D, tack!

Om jag också ska ha ett membran till detta vad föreslår du? inte v-force för dyrt! inte över 400 helst...

Behöver inte svara om du inte vill, vet att detta är cylinder tråd, såå OT!
Köp lager hos närmaste skf återförsäljare, du bör ha momentum i närheten av där du bor :) om du inte bor ute i bushen då. Skulle rekomendera malossis vl6 isf, räcker fint ändå :)
kag är i göteborg varje dag.. men bor ute på landet dock.. men ska nog gå att fixa.. men vf ska jag ta det hos SKF när jag kan beställa metrakit c3 lager? :S och vad för lager ska jag köpa av dem? vill ju ha bra lager som tål att varvas
För skf är billigare och minst lika bra kanske? :P Ge dem måtten bara och säg att det ska vara c3 lager så löser dom det :)

Postat: 17 december 2008, 22:30
av Henry
chifen skrev:
Extreme16 skrev:
chifen skrev: Köp lager hos närmaste skf återförsäljare, du bör ha momentum i närheten av där du bor :) om du inte bor ute i bushen då. Skulle rekomendera malossis vl6 isf, räcker fint ändå :)
kag är i göteborg varje dag.. men bor ute på landet dock.. men ska nog gå att fixa.. men vf ska jag ta det hos SKF när jag kan beställa metrakit c3 lager? :S och vad för lager ska jag köpa av dem? vill ju ha bra lager som tål att varvas
För skf är billigare och minst lika bra kanske? :P Ge dem måtten bara och säg att det ska vara c3 lager så löser dom det :)

Eller för att MK's C3 lager är SKF utan en metrakit stämpel? ;>

Postat: 18 december 2008, 17:08
av Extreme16
Okej tack för alla bra svar jag fått :D.

Men nu undrar jag:

Metrakit Prorace 2, vilken vevaxel ska jag använda ?

http://www.twostroke.se/product.asp?product=10983

doppler som är billig, och bra?

Eller:

http://www.twostroke.se/product.asp?product=10986

Som är samma märke fast mkt dyrare. Skillnaden är ju att det står att på Metrakits vevaxel att den är 1mm längre än orginal vevar.. och på Metrakit Prorace 2 cylindern står det Slaglängd:39mm... Slår inte Prorace veven i toppen då? Måste jag ha distanser etc och porta ?

Postat: 18 december 2008, 17:11
av MarcusAndersson
Hade kört på metrakit.

Postat: 18 december 2008, 18:01
av Frullen_91
Extreme16 skrev:Okej tack för alla bra svar jag fått :D.

Men nu undrar jag:

Metrakit Prorace 2, vilken vevaxel ska jag använda ?

http://www.twostroke.se/product.asp?product=10983

doppler som är billig, och bra?

Eller:

http://www.twostroke.se/product.asp?product=10986

Som är samma märke fast mkt dyrare. Skillnaden är ju att det står att på Metrakits vevaxel att den är 1mm längre än orginal vevar.. och på Metrakit Prorace 2 cylindern står det Slaglängd:39mm... Slår inte Prorace veven i toppen då? Måste jag ha distanser etc och porta ?
Jag kör på PR2 veven till min PR2 cylinder och det varvar på flitigt vill jag lova och det klarar den veven utan problem ;)

Postat: 18 december 2008, 18:15
av chifen
Extreme16 skrev:Okej tack för alla bra svar jag fått :D.

Men nu undrar jag:

Metrakit Prorace 2, vilken vevaxel ska jag använda ?

http://www.twostroke.se/product.asp?product=10983

doppler som är billig, och bra?

Eller:

http://www.twostroke.se/product.asp?product=10986

Som är samma märke fast mkt dyrare. Skillnaden är ju att det står att på Metrakits vevaxel att den är 1mm längre än orginal vevar.. och på Metrakit Prorace 2 cylindern står det Slaglängd:39mm... Slår inte Prorace veven i toppen då? Måste jag ha distanser etc och porta ?
Vevaxeln är en mm längre, inte slaglängden. Kör på ;)

Postat: 18 december 2008, 18:46
av Extreme16
chifen skrev:
Extreme16 skrev:Okej tack för alla bra svar jag fått :D.

Men nu undrar jag:

Metrakit Prorace 2, vilken vevaxel ska jag använda ?

http://www.twostroke.se/product.asp?product=10983

doppler som är billig, och bra?

Eller:

http://www.twostroke.se/product.asp?product=10986

Som är samma märke fast mkt dyrare. Skillnaden är ju att det står att på Metrakits vevaxel att den är 1mm längre än orginal vevar.. och på Metrakit Prorace 2 cylindern står det Slaglängd:39mm... Slår inte Prorace veven i toppen då? Måste jag ha distanser etc och porta ?
Vevaxeln är en mm längre, inte slaglängden. Kör på ;)
aa, jag e inte lite dum ja!.. tänkte på slaglängden! tack.

men tror ni doppler skulle funka lika bra som metras?

Postat: 18 december 2008, 19:03
av chifen
Extreme16 skrev:
chifen skrev:
Extreme16 skrev:Okej tack för alla bra svar jag fått :D.

Men nu undrar jag:

Metrakit Prorace 2, vilken vevaxel ska jag använda ?

http://www.twostroke.se/product.asp?product=10983

doppler som är billig, och bra?

Eller:

http://www.twostroke.se/product.asp?product=10986

Som är samma märke fast mkt dyrare. Skillnaden är ju att det står att på Metrakits vevaxel att den är 1mm längre än orginal vevar.. och på Metrakit Prorace 2 cylindern står det Slaglängd:39mm... Slår inte Prorace veven i toppen då? Måste jag ha distanser etc och porta ?
Vevaxeln är en mm längre, inte slaglängden. Kör på ;)
aa, jag e inte lite dum ja!.. tänkte på slaglängden! tack.

men tror ni doppler skulle funka lika bra som metras?
Kommer att funka fint :) Du kommer klara dig långt på dopplers.

Postat: 18 december 2008, 19:14
av Extreme16
chifen skrev:
Extreme16 skrev:
chifen skrev: Vevaxeln är en mm längre, inte slaglängden. Kör på ;)
aa, jag e inte lite dum ja!.. tänkte på slaglängden! tack.

men tror ni doppler skulle funka lika bra som metras?
Kommer att funka fint :) Du kommer klara dig långt på dopplers.
men kommer effekten sjunka med doppler veven?

Postat: 18 december 2008, 19:33
av Daanne
Nej , effekten kommer inte sjunka pågrund av veven.

Kommer fungera jätte bra med den där veven! 8)

Postat: 18 december 2008, 20:14
av Extreme16
okej tack :D

Postat: 21 december 2008, 20:18
av blackmasai
tjeena

ven nån hur många kilos tryck ska man spänna fast topplocket på en barikit 50cc racing på en yamaha dt50r 01 med AM6

MVH ANDREAS K

Postat: 21 december 2008, 20:20
av Tomaz
tänkte lackera om cylindern, ska använda värme tålig färg, men den tål ju bara 600grader, blir cylindern varmare än så???, jag kör inte trimmat om det nu har med saken att göra..

Postat: 21 december 2008, 20:20
av VooDoo
blir sp cylinder sp rör 21mmfögge/insug malossi membran pro race vev en bra bruks setup?
och hur mkt kommer den dra typ?^^

Postat: 21 december 2008, 20:22
av MarcusAndersson
DerbiSM skrev:tänkte lackera om cylindern, ska använda värme tålig färg, men den tål ju bara 600grader, blir cylindern varmare än så???, jag kör inte trimmat om det nu har med saken att göra..
Verkligen inte varmare än 600 grader.

Postat: 21 december 2008, 20:25
av VooDoo
vad ska det ändras på? har ett thrower rör e det bättre?

Postat: 21 december 2008, 20:31
av MarcusAndersson
VooDoo skrev:vad ska det ändras på? har ett thrower rör e det bättre?
Det är sämre..

Det är en bra setup!

Postat: 21 december 2008, 20:47
av wildhorse
klarar orginal veven av barikit racing alu 80cc??

Postat: 21 december 2008, 20:50
av MarcusAndersson
wildhorse skrev:klarar orginal veven av barikit racing alu 80cc??
Du bör byta vev ..

Men håll dig under 13000 varv så går det fint.

Postat: 22 december 2008, 15:43
av VooDoo
http://www.blocket.se/vi/19576744.htm?ca=8_s det där var den snyggaste airsal 75cc jag någonsin sett! den borde ni köpa!!!:D

Postat: 22 december 2008, 17:51
av kallepalle
köp och sälj.

Postat: 22 december 2008, 18:30
av MarcusAndersson
VooDoo skrev:http://www.blocket.se/vi/19576744.htm?ca=8_s det där var den snyggaste airsal 75cc jag någonsin sett! den borde ni köpa!!!:D
Inte för det priset nej.

Postat: 24 december 2008, 10:18
av x255z3D
för er som är intresserade så är mk handmade cylindern billig fan på startuning nu :) (1155)
men iaf så har ja en drac 02 o har bara haft den lite över ett år.
tror ni ja behöver byta typ ramlager eller nåt sånt där dumt? har nämligen ingen aning om när det blev gjort sist :shock:

Postat: 24 december 2008, 13:34
av kallepalle
behöver inte bytas om den inte vart trimmad