med denna cylinder får du en sjujävla effektökning beroende på vilket rör du har.
jo jag titta på den, och det är frestande.. vet doc k inte vilken vev axel jag ska ha.. och priset går över 4 tusen tror ja =/.. avgasrör bygger jag själv.. bygger ett högvarvigt isånafall.
skaru ha pr2 cylindern så ska du välja doppler veven. eller en dyrare, men doppler veven håller bra kvalite till lågt pris, så den duger nog fint ska du se
okej kolla med den cylindern och doppler vev det blev 3600kr!.. men då undrar jag vilket lager jag ska ha till doppler veven? står att den behöver ett speciellt? kan du länka, tack!
vanliga c3 ska la passa? man ska inte alltid lita på det som står på twostroke.se maila å hör med cykelkraft om de inte står något. dom har mkt bättre koll.
kallepalle skrev:vanliga c3 ska la passa? man ska inte alltid lita på det som står på twostroke.se maila å hör med cykelkraft om de inte står något. dom har mkt bättre koll.
okej, ska göra det , tack!
Om jag också ska ha ett membran till detta vad föreslår du? inte v-force för dyrt! inte över 400 helst...
Behöver inte svara om du inte vill, vet att detta är cylinder tråd, såå OT!
kallepalle skrev:skaru ha pr2 cylindern så ska du välja doppler veven. eller en dyrare, men doppler veven håller bra kvalite till lågt pris, så den duger nog fint ska du se
passar doppler veven bra med SP2 cylindern då?
EDIT: sorry för dubbel post.
Senast redigerad av Extreme16 den 17 december 2008, 21:12, redigerad totalt 1 gånger.
kallepalle skrev:vanliga c3 ska la passa? man ska inte alltid lita på det som står på twostroke.se maila å hör med cykelkraft om de inte står något. dom har mkt bättre koll.
Om jag också ska ha ett membran till detta vad föreslår du? inte v-force för dyrt! inte över 400 helst...
Köp lager hos närmaste skf återförsäljare, du bör ha momentum i närheten av där du bor om du inte bor ute i bushen då. Skulle rekomendera malossis vl6 isf, räcker fint ändå
Köp lager hos närmaste skf återförsäljare, du bör ha momentum i närheten av där du bor om du inte bor ute i bushen då. Skulle rekomendera malossis vl6 isf, räcker fint ändå
kag är i göteborg varje dag.. men bor ute på landet dock.. men ska nog gå att fixa.. men vf ska jag ta det hos SKF när jag kan beställa metrakit c3 lager? :S och vad för lager ska jag köpa av dem? vill ju ha bra lager som tål att varvas
kag är i göteborg varje dag.. men bor ute på landet dock.. men ska nog gå att fixa.. men vf ska jag ta det hos SKF när jag kan beställa metrakit c3 lager? :S och vad för lager ska jag köpa av dem? vill ju ha bra lager som tål att varvas
För skf är billigare och minst lika bra kanske? Ge dem måtten bara och säg att det ska vara c3 lager så löser dom det
chifen skrev:
För skf är billigare och minst lika bra kanske? Ge dem måtten bara och säg att det ska vara c3 lager så löser dom det
Eller för att MK's C3 lager är SKF utan en metrakit stämpel? ;>
Som är samma märke fast mkt dyrare. Skillnaden är ju att det står att på Metrakits vevaxel att den är 1mm längre än orginal vevar.. och på Metrakit Prorace 2 cylindern står det Slaglängd:39mm... Slår inte Prorace veven i toppen då? Måste jag ha distanser etc och porta ?
Som är samma märke fast mkt dyrare. Skillnaden är ju att det står att på Metrakits vevaxel att den är 1mm längre än orginal vevar.. och på Metrakit Prorace 2 cylindern står det Slaglängd:39mm... Slår inte Prorace veven i toppen då? Måste jag ha distanser etc och porta ?
Jag kör på PR2 veven till min PR2 cylinder och det varvar på flitigt vill jag lova och det klarar den veven utan problem
Vevaxeln är en mm längre, inte slaglängden. Kör på
aa, jag e inte lite dum ja!.. tänkte på slaglängden! tack.
men tror ni doppler skulle funka lika bra som metras?
aa, jag e inte lite dum ja!.. tänkte på slaglängden! tack.
men tror ni doppler skulle funka lika bra som metras?
Kommer att funka fint Du kommer klara dig långt på dopplers.
tänkte lackera om cylindern, ska använda värme tålig färg, men den tål ju bara 600grader, blir cylindern varmare än så???, jag kör inte trimmat om det nu har med saken att göra..
DerbiSM skrev:tänkte lackera om cylindern, ska använda värme tålig färg, men den tål ju bara 600grader, blir cylindern varmare än så???, jag kör inte trimmat om det nu har med saken att göra..
för er som är intresserade så är mk handmade cylindern billig fan på startuning nu (1155)
men iaf så har ja en drac 02 o har bara haft den lite över ett år.
tror ni ja behöver byta typ ramlager eller nåt sånt där dumt? har nämligen ingen aning om när det blev gjort sist