Sida 27 av 114

Postat: 18 oktober 2009, 10:27
av fabbbe
fabbbe skrev:Derbi Senda xtream 05
Hebo rör
Ostrypt cdi
13/53
borttagen luftplugg :mrgreen:

vad kommer den gå i ? :)

vilket munstycke ska jag använda ? ;)
runt 90 i topp på raka![/quote]

Nice :twisted: :P

Postat: 18 oktober 2009, 11:08
av guth
Riejumrx skrev:
guth skrev:Rieju urpluggad, 17,5mm och 14/56?
Runt 76-80 bör de ligga!
fabbbe skrev:Derbi Senda xtream 05
Hebo rör
Ostrypt cdi
13/53
borttagen luftplugg :mrgreen:

vad kommer den gå i ? :)

vilket munstycke ska jag använda ? ;)
runt 90 i topp på raka!
hmm.. hade hoppats på något mer eftersom den gör 80 på rak nu med 12mm gasare men:)

Postat: 18 oktober 2009, 11:12
av -TeddaN-
guth skrev:
Riejumrx skrev:
guth skrev:Rieju urpluggad, 17,5mm och 14/56?
Runt 76-80 bör de ligga!
fabbbe skrev:Derbi Senda xtream 05
Hebo rör
Ostrypt cdi
13/53
borttagen luftplugg :mrgreen:

vad kommer den gå i ? :)

vilket munstycke ska jag använda ? ;)
runt 90 i topp på raka!
hmm.. hade hoppats på något mer eftersom den gör 80 på rak nu med 12mm gasare men:)
Skulle inte räcka menar du? isåfall sätt på 14 fram :)

Postat: 18 oktober 2009, 13:07
av kallepalle
byt inte bakdrev till 56, det ger dig ingen nytta.


har du drac alltså?

du har 11-48 drevning orginal på drac har jag för mig. byt till 12 framdrev bara så gär den lite till.


och nej den gör inte 80 nu. jo på mätaren men inte i verkligheten.

Postat: 18 oktober 2009, 17:01
av Riejumrx
guth skrev:
Riejumrx skrev:
guth skrev:Rieju urpluggad, 17,5mm och 14/56?
Runt 76-80 bör de ligga!
fabbbe skrev:Derbi Senda xtream 05
Hebo rör
Ostrypt cdi
13/53
borttagen luftplugg :mrgreen:

vad kommer den gå i ? :)

vilket munstycke ska jag använda ? ;)
runt 90 i topp på raka!
hmm.. hade hoppats på något mer eftersom den gör 80 på rak nu med 12mm gasare men:)
egentligen inte eftersom en urpluggad Rieju gör runt 75 och din drevning - 14/56 - är ganska lik 13/53 om man räknad tre taggar bak för varje tagg fram ( inget exakt, men ungefärligt räknat..)
du kan säkert pressa ur den så gör 80.
men mycket mer gör den inte med originalrör och den drevningen! ^^

Postat: 19 oktober 2009, 16:27
av StekArne
MH Ryz Enduro

74cc Top Performances, urpluggat originalrör, originalföggen och Hebo sportluft?

Postat: 20 oktober 2009, 09:17
av guth
Riejumrx skrev:
guth skrev:
Riejumrx skrev: Runt 76-80 bör de ligga!
runt 90 i topp på raka!
hmm.. hade hoppats på något mer eftersom den gör 80 på rak nu med 12mm gasare men:)
egentligen inte eftersom en urpluggad Rieju gör runt 75 och din drevning - 14/56 - är ganska lik 13/53 om man räknad tre taggar bak för varje tagg fram ( inget exakt, men ungefärligt räknat..)
du kan säkert pressa ur den så gör 80.
men mycket mer gör den inte med originalrör och den drevningen! ^^
1 kugg fram motsvarar inte bara 3 bak.. min polare har 12/48 urplugg i din mening ca 15/56 och min går snabbare än hans, men har lite sämre botten så.. :)
vad ska jag annars ha för drevning :D? och endå, kommer den inte bli starkare osv ?

Postat: 20 oktober 2009, 10:53
av Riejumrx
guth skrev: 1 kugg fram motsvarar inte bara 3 bak.. min polare har 12/48 urplugg i din mening ca 15/56 och min går snabbare än hans, men har lite sämre botten så.. :)
vad ska jag annars ha för drevning :D? och endå, kommer den inte bli starkare osv ?
Ne så kan man inte säga. man kan ju givetsvid inte räkna sådär hur långt som helst.


vad ska du köra för setup??
säg de så svarar jag sen :wink:

Postat: 20 oktober 2009, 13:08
av guth
nått av de här bara :)
urpluggad 17,5 gasare sporluft
MK (lågv.) och sen samma
eller e-nox (högv.) + ^

Postat: 20 oktober 2009, 13:16
av antonjansson_
tjalae skrev:suzuki pv
60cc
sportluftfilter
org rör

vet att ni inte vet ett skit om pv , tror jag rör mig till ett finskt forum
:D

kompisaens pv me 60 luhao tyngre drevning gick väl runt 70. jag är från finland

Postat: 20 oktober 2009, 14:11
av Riejumrx
guth skrev:nått av de här bara :)
urpluggad 17,5 gasare sporluft
MK (lågv.) och sen samma
eller e-nox (högv.) + ^
till mk så kör på 12/52

vad är e-nox ? :?

Postat: 20 oktober 2009, 14:24
av guth
ok, btw orka inte byta bakdrev så kör med 56 ;)

tegnigas E-nox, kolla på youtube :D, tror de har ganska likvärdig kurva med TK

Postat: 20 oktober 2009, 14:31
av Riejumrx
guth skrev:ok, btw orka inte byta bakdrev så kör med 56 ;)

tegnigas E-nox, kolla på youtube :D, tror de har ganska likvärdig kurva med TK
för att få ut optimal effekt ur thrower så byt till 52.

56 kommer bli lätt drevning på de :P

Postat: 20 oktober 2009, 15:07
av Robiin937
Riejumrx skrev:
guth skrev:ok, btw orka inte byta bakdrev så kör med 56 ;)

tegnigas E-nox, kolla på youtube :D, tror de har ganska likvärdig kurva med TK
för att få ut optimal effekt ur thrower så byt till 52.

56 kommer bli lätt drevning på de :P
du kan inte säga optimal med thrower för de e fel

Postat: 20 oktober 2009, 15:08
av Robiin937
Riejumrx skrev:
guth skrev:ok, btw orka inte byta bakdrev så kör med 56 ;)

tegnigas E-nox, kolla på youtube :D, tror de har ganska likvärdig kurva med TK
för att få ut optimal effekt ur thrower så byt till 52.

56 kommer bli lätt drevning på de :P
du kan inte säga optimal med thrower för de e fel

Postat: 20 oktober 2009, 17:58
av lovet_93
jag håller på att sätta på setupen:

lätt 70cc
21mm fögasare
mk sp rör
ostrypt cdi
14-48 drev (eventuellt 53 bak)
ostrypt insug
trim membran och reeds
trim lameller och kopplings fjädrar
boost bottel
hådare tändstift
snabbgas
sportluftfilter

på min Derbi motor, kör med racingolja och hög oktan bensin.

Hur fort kommer den att gå i?

Postat: 20 oktober 2009, 18:04
av Riejumrx
Robiin937 skrev:
Riejumrx skrev:
guth skrev:ok, btw orka inte byta bakdrev så kör med 56 ;)

tegnigas E-nox, kolla på youtube :D, tror de har ganska likvärdig kurva med TK
för att få ut optimal effekt ur thrower så byt till 52.

56 kommer bli lätt drevning på de :P
du kan inte säga optimal med thrower för de e fel
varför är de fel ?

man brukar säga att den bästa drevningen för mk thrower är just 12/52 alltså är de den optimala-

Postat: 20 oktober 2009, 18:15
av volvo_adde
lovet_93 skrev:jag håller på att sätta på setupen:

lätt 70cc
21mm fögasare
mk sp rör
ostrypt cdi
14-48 drev (eventuellt 53 bak)
ostrypt insug
trim membran och reeds
trim lameller och kopplings fjädrar
boost bottel
hådare tändstift
snabbgas
sportluftfilter

på min Derbi motor, kör med racingolja och hög oktan bensin.

Hur fort kommer den att gå i?
100-110 tippar jag på

Postat: 20 oktober 2009, 19:37
av guth
Riejumrx skrev:
Robiin937 skrev:
Riejumrx skrev: för att få ut optimal effekt ur thrower så byt till 52.

56 kommer bli lätt drevning på de :P
du kan inte säga optimal med thrower för de e fel
varför är de fel ?

man brukar säga att den bästa drevningen för mk thrower är just 12/52 alltså är de den optimala-
finns ingen optimal!? beror ju helt upp till person till person vad som är optimalt för en själv....

Postat: 20 oktober 2009, 19:38
av Robiin937
Riejumrx skrev:
Robiin937 skrev:
Riejumrx skrev: för att få ut optimal effekt ur thrower så byt till 52.

56 kommer bli lätt drevning på de :P
du kan inte säga optimal med thrower för de e fel
varför är de fel ?

man brukar säga att den bästa drevningen för mk thrower är just 12/52 alltså är de den optimala-
man kan ju inte säga att 52/12 är de optimala när det inte är det

Postat: 21 oktober 2009, 14:07
av Riejumrx
men jag skriver att 12/52 är optimalt för du får man både axx och topp !
de emsta ur de röret

Postat: 21 oktober 2009, 14:10
av volvo_adde
Riejumrx skrev:men jag skriver att 12/52 är optimalt för du får man både axx och topp !
de emsta ur de röret
hade själv den drevningen å thrower på min rrx det va helt perfekt både fint axx å skaplig fart, den optimala drevningen för det röret säger ja bara!

Postat: 22 oktober 2009, 17:32
av StekArne
Hur fort går en AM6:a med tp 74cc, urpluggat orgrör och orgfögge?
Sen hur stor blir fartökningen om man byter upp sej till 21mm förgasare och ett effekt, typ sp?

Postat: 22 oktober 2009, 18:23
av Ropen94
StekArne skrev:Hur fort går en AM6:a med tp 74cc, urpluggat orgrör och orgfögge?
Sen hur stor blir fartökningen om man byter upp sej till 21mm förgasare och ett effekt, typ sp?
Med rätt dreving typ 100 ---> --> -->
ja du ska eller det är bra om du bytter till 21mm
Effekt rör gör ju sitt men hur mycket det vet jag inte

Postat: 24 oktober 2009, 11:45
av Riejumrx
Ropen94 skrev:
StekArne skrev:Hur fort går en AM6:a med tp 74cc, urpluggat orgrör och orgfögge?
Sen hur stor blir fartökningen om man byter upp sej till 21mm förgasare och ett effekt, typ sp?
Med rätt dreving typ 100 ---> --> -->
ja du ska eller det är bra om du bytter till 21mm
Effekt rör gör ju sitt men hur mycket det vet jag inte
oj oj oj min vän. svara inte på de du inte vet.
en moped med urpluggat rör gör inte över 85.

dessutom är 74cc bara en sportis.

max 85 med den setupen.
då med en drevning 13/52

Postat: 31 oktober 2009, 20:00
av Fikon
Hur fort tror ni min kommer gå med:

ostrypt cdi
Gianelli 2T
13/53 drev
Malossi 50cc MHR Replica
19mm förgasare


MVH Fikon :)

Postat: 1 november 2009, 19:06
av Pizzadax
Fikon skrev:Hur fort tror ni min kommer gå med:

ostrypt cdi
Gianelli 2T
13/53 drev
Malossi 50cc MHR Replica
19mm förgasare


MVH Fikon :)
110 km/h 8)

Postat: 1 november 2009, 19:07
av derbi_senda93
Pizzadax skrev:
Fikon skrev:Hur fort tror ni min kommer gå med:

ostrypt cdi
Gianelli 2T
13/53 drev
Malossi 50cc MHR Replica
19mm förgasare


MVH Fikon :)
110 km/h 8)
Snarare max 100 km/h.

drd racing

Postat: 2 november 2009, 15:54
av Lundahl
hur fort kommer att gÅ? Derbi drd racing 09

Setup

Malossi Mhr 80

pwk 24

Mk Pro race 70 thrower

luftfilter

drevning 15-53

Postat: 8 november 2009, 19:09
av FilipNordlund
Hejsan, Undrar vad ni tror att Peugeot vivacityn kommer gå?

70cc Polini aluminium Luftkyld.

24mm förgasare

Tryckfjädrar

Racing vev

Multivariaton

Membran

110s Munstycke

Postat: 10 november 2009, 17:23
av Riejumrx
Derbi_senda93 skrev:
Pizzadax skrev:
Fikon skrev:Hur fort tror ni min kommer gå med:

ostrypt cdi
Gianelli 2T
13/53 drev
Malossi 50cc MHR Replica
19mm förgasare


MVH Fikon :)
110 km/h 8)
Snarare max 100 km/h.
max 105 , då med optimal förgasare inställning skulle ja säga :)

Postat: 10 november 2009, 22:48
av henric92
am6a med-
*Airsal T6 70cc (Racing)
*Metrakit SP rör
*21 Dellorto
*ostryp insug
*Hebo frog-shape Membran
*prorace lameller å fjädrar
*13-53
*avstrypt luftburk

va tror ni?

Postat: 10 november 2009, 23:31
av kallepalle
henric92 skrev:am6a med-
*Airsal T6 70cc (Racing)
*Metrakit SP rör
*21 Dellorto
*ostryp insug
*Hebo frog-shape Membran
*prorace lameller å fjädrar
*13-53
*avstrypt luftburk

va tror ni?
110 +-5

Postat: 11 november 2009, 11:25
av Riejumrx
henric92 skrev:am6a med-
*Airsal T6 70cc (Racing)
*Metrakit SP rör
*21 Dellorto
*ostryp insug
*Hebo frog-shape Membran
*prorace lameller å fjädrar
*13-53
*avstrypt luftburk

va tror ni?
~110 med den drevningen

Postat: 11 november 2009, 18:47
av henric92
Riejumrx skrev:
henric92 skrev:am6a med-
*Airsal T6 70cc (Racing)
*Metrakit SP rör
*21 Dellorto
*ostryp insug
*Hebo frog-shape Membran
*prorace lameller å fjädrar
*13-53
*avstrypt luftburk

va tror ni?
~110 med den drevningen
jesus! det trodde jag inte najjs! :D
hadde tippat 95-100 :D