^Nilsson^ skrev:Metrakit handmade är lågvarvigt vad jag vet
duger det till stunt??
Sen skulle jag vilja ha ett billigt=) hur är priset på det?
min polare hade ett sånt på sin aerox när han stuntade så de funkar och dem e billiga med ligger väl på 1400:- men vrf vill du inte ha zx? förutom att dem e skit fula så e de ju ett ganska bra rör
tja nu är det så att jag har ett zx rör elr om det är leovince 70 vet inte och ett sp rör ,öviga setupen är mk sp 70cc,75%tryckfjäder,gula koplingsfjädrar,polini reeds,hpc vev,racing insug , 19mm förgasare, konstigt att den går bättre med zx än med sp ??sp röret ska väll ha mer efekt än zx??
Tjaa Skulle någon kunna tipsa mig om ett bra lågvarvigt rör som inte lever om så mycket och ändå gör mer effekt än ett urpluggat orginalrör? har en aerox 02
JoppeM skrev:Tjaa Skulle någon kunna tipsa mig om ett bra lågvarvigt rör som inte lever om så mycket och ändå gör mer effekt än ett urpluggat orginalrör? har en aerox 02
leovince zx tyst rör och hyfasad effekt elr mk handmaid lite mer effekt.
Har en orginal pgo big max 2002a, som jag vill trimma lite, V-ringen är dragen men vill ha ett trimmrör.., vill bara ha lite extra acc + hastighet inte världens ljud!
Tjo=) Silent Pro rören? Är de hög eller lågvarviga? Undrar om accet skulle förbättras med det Om inte så blir de ev ett ZX. Men skulle vara bra att ha ett så orginalliknande effektrör som möjligt
JoppeM skrev:Tjo=) Silent Pro rören? Är de hög eller lågvarviga? Undrar om accet skulle förbättras med det Om inte så blir de ev ett ZX. Men skulle vara bra att ha ett så orginalliknande effektrör som möjligt
Mvh Joppe
Jag vill också veta lite om det röret. Jag vill byta rör på min PGO PMX Sport, den har så feta blindtarmar. Skulle det göra mycket för mig att byta rör?
Behöver jag då köpa till något annat? tack på förhand
tja, jag har en viva med alla org.pluggar dragna, ostrypt cdi... och ett leovince tt. den drar extremt bra från botten och går ca 80-85km/h.
jag funderar på att köpa malossi multivarr och ett mk ecologic för att få upp toppen lite, vad tror ni? tt eller mk?
mk röret kommer ju göra lite på toppen men variatorn tror jag bara e helt onödig. Räcker med att du sätter på lättare vikter å hårdare kopplingsfjädrar så funkar de perfa..
Tja, jag har en Blaster och undrar vilket rör som skulle passa bäst till den, den är helt original förutom att jag har tagit bort variator brickan. Har funderat på ett Leo vince zx, skulle det passa bra? Vill helst ha bra toppfart men ändå inte lägga ut mer än typ 2 500 kr.
Tjenixen=) Undrar vilka fördelar Leovince ZX, Mk handmaid & doppler har Vilket ger bäst acc? Bäst topp osv. vill gärna ha ett som reagerar dirrekt jag vrider gashandtaget
Mack33 skrev:Vet någon om det är nå fler pluggar i avgasröret än den som är i blindröret??
det beror på vilken moped det är, men i mynningen av röret oftast. och på te.x speedfight (med nyare röret) finns det en i ljuddämparen. och där måste man borra/slipa upp
Tjaa! Jag ska sätta på stage6 PRO replica på min speedfight 09 och undrar vad den kommer gå då just nu så har jag tagit bort v-brickan och den får i 73 ungefär är det nån som vet vad den kommer gå då?
det är väl inte så svårt att kolla mynningen på röret, vid cylindern?
min gissning är att det bara är blindröret.
bättre att köpa effekt dock, onödigt att förstöra originalröret
Mackan94 skrev:Tjaa! Jag ska sätta på stage6 PRO replica på min speedfight 09 och undrar vad den kommer gå då just nu så har jag tagit bort v-brickan och den får i 73 ungefär är det nån som vet vad den kommer gå då?
73 på mätarn ja. och det är ca 65 ärliga km/h. med röret och bra instääld förgasare, variator så kommer den göra ca 75 ärlikga km/h på planmark.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
ska köpa effektrör , hade ett ZX på min tidigare typhoonn , men du när det så att jag kör bakhjul ( är inte kass , kan ringar och skit ) men jag funderar på att dra upp från dragen v-ring till lite värre men ändå inte 70cc
jag har en malossi multivarr , funderar på vilket rör jag skall köpa ? skall jag köpa ZX röreT?