Sida 25 av 93

Postat: 26 mars 2009, 21:53
av bensinskalle
beckvall skrev:var är de för storlek på en orginal Derbi sendar r? och hur mkt borde jag ha om jag kör med stage6 dubbel air filter?
de är 62 eller 64 original på din ;) Kör du bara med sportfilter så borde runt 75 gå, eller kanske aningen mindre...
Frukt Soda skrev:Tja!

Jag skrev innan men fick inga svar

Aja en gång till

Fordon: Spike 05
Motor: minerelli ,orginal
Avgasystem: Tubarro underliggande
Förgasare:orginal,Dellorto 16mm "phbn" tror ja den heter

Nu är det så att efter jag bytte kolv i förbyggande syfte skar den redan efter ca 2 km



Idag stoppade jag i den gamla kolven,men den var ju fin såklart men aja

Jag har en munstyckes-sats från 95-120.... vilken ungefär borde jag stoppa i från början och "köra in den med"???

Tacksam för svar
Skar den så fort så hade du kanske smörjt in kolven för dåligt :/ Kolven nyper när den blir för varm, och motorn blir inte överhettad av för litet munstycke på direkten ;)

Men 90-105 borde vara lagom att starta med ;) Ju större desto bättre innan man vet vart man ligger
leeo skrev:jag har en extreme 06. med ett leovince v6 rör och 13\53 drevning. nu har jag tänkt köpa dellortoto 21 mm passar det till 50cc??
eller är det för stort?
Jag har redan svarat på din fråga
xrystal skrev:Vilket munstycke ska jag ha om ja har MK thrower och allt är orginal?
Beror heöt på vad för moppe ;) Till en Senda blir 75-85 lagom till bara trimmrör, på Rieju 80-105 ca...

Postat: 27 mars 2009, 07:23
av Frukt Soda
Frukt Soda skrev:Tja!

Jag skrev innan men fick inga svar

Aja en gång till

Fordon: Spike 05
Motor: minerelli ,orginal
Avgasystem: Tubarro underliggande
Förgasare:orginal,Dellorto 16mm "phbn" tror ja den heter

Nu är det så att efter jag bytte kolv i förbyggande syfte skar den redan efter ca 2 km



Idag stoppade jag i den gamla kolven,men den var ju fin såklart men aja

Jag har en munstyckes-sats från 95-120.... vilken ungefär borde jag stoppa i från början och "köra in den med"???

Tacksam för svar
Skar den så fort så hade du kanske smörjt in kolven för dåligt :/ Kolven nyper när den blir för varm, och motorn blir inte överhettad av för litet munstycke på direkten ;)

Men 90-105 borde vara lagom att starta med ;) Ju större desto bättre innan man vet vart man ligger
_________________________________________________________


okej :) jag tyckte vi smörjde in kolven bra men men surt :(
Nu har jag satt i 110 och väntar bara på att vägarna ska bli bar så det kan testas igen efter snödämpen :D

Det konstiga var att jag hade 108:s munstycke när den värme nöp :? även fast den bluddrade men det är väll bara hoppas på det bästa nu då :) :)

Postat: 27 mars 2009, 07:44
av bensinskalle
Frukt Soda skrev:
Frukt Soda skrev:Tja!

Jag skrev innan men fick inga svar

Aja en gång till

Fordon: Spike 05
Motor: minerelli ,orginal
Avgasystem: Tubarro underliggande
Förgasare:orginal,Dellorto 16mm "phbn" tror ja den heter

Nu är det så att efter jag bytte kolv i förbyggande syfte skar den redan efter ca 2 km



Idag stoppade jag i den gamla kolven,men den var ju fin såklart men aja

Jag har en munstyckes-sats från 95-120.... vilken ungefär borde jag stoppa i från början och "köra in den med"???

Tacksam för svar
Skar den så fort så hade du kanske smörjt in kolven för dåligt :/ Kolven nyper när den blir för varm, och motorn blir inte överhettad av för litet munstycke på direkten ;)

Men 90-105 borde vara lagom att starta med ;) Ju större desto bättre innan man vet vart man ligger
_________________________________________________________


okej :) jag tyckte vi smörjde in kolven bra men men surt :(
Nu har jag satt i 110 och väntar bara på att vägarna ska bli bar så det kan testas igen efter snödämpen :D

Det konstiga var att jag hade 108:s munstycke när den värme nöp :? även fast den bluddrade men det är väll bara hoppas på det bästa nu då :) :)
Japp ;) Ja de låter konsigt att den skulle nya med de munstycket och väl insmord.... Men de ska gå bra om den kolven du satt i nu är välsmord så =)

Postat: 28 mars 2009, 23:54
av eggi
En Rieju MRX 04 urpluggat orginal rör 11/52 drev

Postat: 29 mars 2009, 12:18
av kallepalle
~95

Postat: 29 mars 2009, 12:26
av ProoStunter
har två frågor
1 hur mycket ska man gå up i munstycke om man drar alla pluggar
2 hur mycket ska man gå upp i mynstycke om man har ett effektrör typ zx (givetvis ´drar jag pluggarna okså :P )

Postat: 29 mars 2009, 12:28
av kallepalle
prova i scooterdelen^^

Postat: 29 mars 2009, 12:40
av Robiin937
Tjena , har en mh ryz pro racing urbanbike trimmad med Kundo banzai högvarv, MK 70cc handmade och 14/52 drevning.
Orginalmunstycket är 92 och jag har 110 i nu , räcker det?

Postat: 29 mars 2009, 14:15
av Robiin937
Robiin937 skrev:Tjena , har en mh ryz pro racing urbanbike trimmad med Kundo banzai högvarv, MK 70cc handmade och 14/52 drevning.
Orginalmunstycket är 92 och jag har 110 i nu , räcker det?
Ingen som vet :roll: ??

Postat: 29 mars 2009, 14:17
av Riejumrx
tja fått loss munstycket nu :)
kom på hur jag skulle göra med min satans kåpa som inte ville samarbeta med mig ! men jag löste de och fick loss munstycket.

Jag har 80 orignal!
Dragit puggen nu, tänkte köpa strl 90,92 och 94 låter de bra ? :D

Postat: 29 mars 2009, 14:45
av kallepalle
borde funka

Postat: 29 mars 2009, 15:47
av Riejumrx
eller tycker du annat? :)

Postat: 29 mars 2009, 18:42
av Robiin937
Räcker ett 110 munstycke när orginal är 92 till en MK 70cc handmade och ett högvarvigt kundo banzai :)?

Postat: 29 mars 2009, 18:43
av kallepalle
kanske. sklulle vilja ha runt 120/115 till det då men prova går ju alltid

Postat: 29 mars 2009, 18:45
av Robiin937
Okej, jag ska testa byta munstycke nästa helg , borde jag köpa båda storlekarna och testa vilket som går bäst ?:P

Postat: 29 mars 2009, 18:46
av kallepalle
japp. köp alla mellan 120-110 så borde du få den å gå bra.

Postat: 29 mars 2009, 18:46
av Robiin937
Okej då gör jag de :) , tackar :)

Postat: 29 mars 2009, 18:48
av Riejumrx
eller tycker du annat? :)

Postat: 29 mars 2009, 19:09
av Riejumrx
kalle ? ^^

Postat: 29 mars 2009, 19:15
av kallepalle
nedå be borde bli bra.

Postat: 29 mars 2009, 20:16
av Riejumrx
då tar jag de om jag inte ska beställa fler strl, men de fanns 90,92 och 95 på ts och nästa är 100 om jag inte minns fe och de är väl för stort?

Postat: 29 mars 2009, 20:34
av kallepalle
behöver inte va d. vissa kör me över 100 urpluggad men köp 95 du de ska räåcka

Postat: 29 mars 2009, 20:44
av Riejumrx
okej bra ^^

Postat: 31 mars 2009, 16:47
av Granet
Hej jag har tänkt mig att köpa ett Giannelli 2t till en Derbi Senda drd 02 och jag undrar om jag behöver att byta munstycke och isf vilken storlek? den är drevad också med 14-53 men jag tror att jag byta framdrev till 12 istället resten på moppen är original.
/granet

Postat: 31 mars 2009, 19:17
av bensinskalle
Absolut ska du byta munstycke! ;)

ca 80 är bäst om du bara kör trimmrör... du har ju ostrypt cdi så de är bra att ha lagom munstycke när man varvar på ;)

Om du börjar pilla på luftvägen ( stryper av luftburken eller skaffar sportfilter ) så kan krävs de lite större ändå, upp mot 85 ;)

Postat: 31 mars 2009, 21:34
av Granet
bensinskalle skrev:Absolut ska du byta munstycke! ;)

ca 80 är bäst om du bara kör trimmrör... du har ju ostrypt cdi så de är bra att ha lagom munstycke när man varvar på ;)

Om du börjar pilla på luftvägen ( stryper av luftburken eller skaffar sportfilter ) så kan krävs de lite större ändå, upp mot 85 ;)
Ok tack :)

Postat: 1 april 2009, 17:58
av PoRRa16
Tjos! :)

Derbi, tk effektrör, ostrypt cdi, malossi sportluftfilter.
Vad kan jag tänkas behöva för storlek?

Postat: 1 april 2009, 18:30
av kallepalle
ca. 85

Postat: 1 april 2009, 21:06
av bensinskalle
PoRRa16 skrev:Tjos! :)

Derbi, tk effektrör, ostrypt cdi, malossi sportluftfilter.
Vad kan jag tänkas behöva för storlek?
aop håller med kallepalle ;)

85 är rena universalmunstycket till trimmrösderbi, funkar nästan alltid som utgångspunkt ;)

Postat: 2 april 2009, 17:28
av pampirus
om min färg på stiftet är ljust hur mkt behöver jah öka i munstycke ?

Postat: 2 april 2009, 17:29
av kallepalle
beror på hur ljust. prova med ca. 5 strl

Postat: 2 april 2009, 17:35
av pampirus
det är ljust men inte jätte ljust.

Postat: 2 april 2009, 17:37
av kallepalle
prova gå upp 5strl då å utgå därifrån

Postat: 2 april 2009, 20:10
av xps_martin
tja.

kör en xps med dragen plugg och ska kanske sätta dit sportluft filter, har kollat stiftet och det är "oboý" brunt som det ska vara och den går rent tkr jag . ska jag byta munstycke om jag byter luftfilter ? eller ska jag byta det endå. ?

Postat: 2 april 2009, 20:29
av kallepalle
ja du ska byta munstycke om du köper sportluft. byt upp ca. 10 strl.
innan du köper sportluft så ska du inte byta, den har en bra blandning