Sida 25 av 88

Postat: 7 december 2008, 22:28
av RiejuForce
kjj skrev:barikit 80cc en bra och billig vev till den cylindern är ?
Doppler competion + c3 ramlager.

Postat: 7 december 2008, 22:29
av RiejuForce
DraceN^ skrev:
maximannen skrev:jag har en beta rr50 -04 sm som jag tänkte köpa 70cc till :twisted: och jag undrar om original veven pallar en Hebo manston replica eller ska jag köpa en vev också? :?
JA! köp vev redan nu medans du håller på :shock: 8)
Original veven pallar ett bra tag:) men byt om du vill vara på den säkra sidan!

Postat: 7 december 2008, 22:30
av kjj
skicka länk ? :D

Postat: 7 december 2008, 22:32
av RiejuForce

Postat: 7 december 2008, 22:44
av kjj
schysst hur länge håller original veven med barikit 80cc om veven och lagrena är helt nya ? och man inte kör galettt ? :P

Postat: 7 december 2008, 22:47
av kallepalle
hur länge som helst

Postat: 7 december 2008, 22:50
av kjj
okey så det är helt okey att köra med den som bruks cylinder ?
inget motor ras och sån skit som jag fick med min helt nya Hebo manston revolution cylinder ;(

Postat: 7 december 2008, 22:51
av RiejuForce
kjj skrev:okey så det är helt okey att köra med den som bruks cylinder ?
inget motor ras och sån skit som jag fick med min helt nya Hebo manston revolution cylinder ;(
De går verkligen! speciellt om de e helt nytt!

Postat: 7 december 2008, 23:01
av kjj
då är det ju kung eller ska man satsa på en sp setup cylinder rör vev ? :P

Postat: 7 december 2008, 23:59
av kallepalle
kjj skrev:då är det ju kung eller ska man satsa på en sp setup cylinder rör vev ? :P
gör det. kommer gå mkt bättre.

Postat: 8 december 2008, 12:05
av kjj
thx för tipsen ;)

Postat: 8 december 2008, 15:52
av MarcusAndersson
kallepalle skrev:hur länge som helst

Och vad grundar du det på.

du bör byta vev för barakit 80 cc.

Postat: 8 december 2008, 15:59
av falken
kallepalle skrev:hur länge som helst
veven kommer bli lika lång som en jävla hästkuk och skicka tändstiftet till månen!!! pga av värmen. Man lär sig av egna erfarenheter.

Postat: 8 december 2008, 19:15
av meanzick
falken skrev:
kallepalle skrev:hur länge som helst
veven kommer bli lika lång som en jävla hästkuk och skicka tändstiftet till månen!!! pga av värmen. Man lär sig av egna erfarenheter.
Ta och slå upp en ordbok innan du postar ngt nästa gång, tack ;)

Postat: 8 december 2008, 19:16
av kjj
funkar sp cylindern med tk rör ett tag ?
ska byta sen till sp röret

Postat: 8 december 2008, 19:34
av RiejuForce
kjj skrev:funkar sp cylindern med tk rör ett tag ?
ska byta sen till sp röret
Ja såklart de funkar...

Postat: 8 december 2008, 21:36
av RiejuForce
Hej, vet nån om top performance 74cc är sport ller en midrace cylinder?:D

Postat: 8 december 2008, 22:32
av meanzick
om man ska lita på ts vilket jag inte gör så verkar de vara en lower midrace typ :P

Postat: 10 december 2008, 18:37
av martin
Tjo!! har ett problem... ska köpa ny kolv till min Hebo manston 70 cc replica.. vilket mått är det på kolven..? har mätt o då är den 47.5 mm. o det finns typ 47.6mm kolvar på ts.. ska jag köpa den kolven då ?? passar den?? xD
Tacksam för svar :roll:

Postat: 10 december 2008, 19:45
av kallepalle
jag gissar att du mätt 1mm fel å då ska du ha 47,6mm om du nu har mätt fel, prova mät med ett skjutmått.

Postat: 10 december 2008, 19:52
av kallepalle
btw så stråd e på cykelkraft att den e 47,6mm

Postat: 11 december 2008, 16:08
av martin
kallepalle skrev:jag gissar att du mätt 1mm fel å då ska du ha 47,6mm om du nu har mätt fel, prova mät med ett skjutmått.
mätte med skjutmått :P men det var nog lite hastigt xD men ok då vet jag :D btw 0.1 mm fel annars xD

Postat: 11 december 2008, 16:39
av falken
meanzick skrev:
falken skrev:
kallepalle skrev:hur länge som helst
veven kommer bli lika lång som en jävla hästkuk och skicka tändstiftet till månen!!! pga av värmen. Man lär sig av egna erfarenheter.
Ta och slå upp en ordbok innan du postar ngt nästa gång, tack ;)
Och var har jag stavat fel?:?. Och du förstår nog ändå vad jag menade om jag har stavat fel.
Kan du inte sluta vara så jävla dryg, tack.

Postat: 11 december 2008, 16:55
av kallepalle
falken, han menar ditt ordval.

Postat: 11 december 2008, 20:53
av martin
En fråga... Ska ju som sagt fixa en kolv till Hebo manston 70cc replica... finns ju en på cykelkraft o jag undrar om det går o köpa den här ist http://www.twostroke.se/product.asp?product=14015 o om det passar me veven o så :P snabba svar ^^ :D

Postat: 11 december 2008, 21:52
av RiejuForce
martin skrev:En fråga... Ska ju som sagt fixa en kolv till Hebo manston 70cc replica... finns ju en på cykelkraft o jag undrar om det går o köpa den här ist http://www.twostroke.se/product.asp?product=14015 o om det passar me veven o så :P snabba svar ^^ :D
Ja de borde gå om kolvbulten är lika stor som på din:D

Postat: 12 december 2008, 15:24
av martin
RiejuForce skrev:
martin skrev:En fråga... Ska ju som sagt fixa en kolv till Hebo manston 70cc replica... finns ju en på cykelkraft o jag undrar om det går o köpa den här ist http://www.twostroke.se/product.asp?product=14015 o om det passar me veven o så :P snabba svar ^^ :D
Ja de borde gå om kolvbulten är lika stor som på din:D
Bra :D Då får jag ju köpa den om det blir fel går det ju o skicka tillbaka :P xD Tack för snabba svar :D

Postat: 14 december 2008, 21:26
av Dt50xporre
hej alla ja undrar om Hebo manston racing revolution 70 cc lc och Hebo 80cc tomehawk racing aluminium lc är midrace eller hyper cyllar och hur dom är i jämförelse med sp cylindern, om dom går att använda till gatu bruk och vilken storlek på förgasare man behöver? vore glad för svar fort:)

Postat: 14 december 2008, 21:37
av r0b1n
Vilken är den bästa cylindern (70-75cc) som går att köra på orginalvev till AM6?

Postat: 14 december 2008, 21:39
av Henry
Dt50xporre skrev:hej alla ja undrar om Hebo manston racing revolution 70 cc lc och Hebo 80cc tomehawk racing aluminium lc är midrace eller hyper cyllar och hur dom är i jämförelse med sp cylindern, om dom går att använda till gatu bruk och vilken storlek på förgasare man behöver? vore glad för svar fort:)

RedRevo är Hyper, kan du länka till den andra cylindern?

Postat: 14 december 2008, 21:40
av RiejuForce
r0b1n skrev:Vilken är den bästa cylindern (70-75cc) som går att köra på orginalvev till AM6?
Det handlar inte bara om ccn det handlar om kanalerna i cylindern. du får lägga fram två länkar:) men jag kan ju säga 70 cc ändå

Postat: 14 december 2008, 21:44
av kallepalle
han menar att han vill ha tiops på en cylinder mellan 70 å 5cc som går bra med orginalvev. jag skulle säga barikit eller airisal t6

Postat: 14 december 2008, 21:48
av RiejuForce
kallepalle skrev:han menar att han vill ha tiops på en cylinder mellan 70 å 5cc som går bra med orginalvev. jag skulle säga barikit eller airisal t6
Jag skulle rekommendera top performance 74 cc tack vare sin livslängd sen matcha den cylindern med typ metraki sp/ yasuni r2:)

Postat: 14 december 2008, 21:53
av Junker
skulle orginal veven palla av http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... inkmodule=

och skulle det räcka me en 17.5 mm förgasare till det?

Postat: 14 december 2008, 21:54
av RiejuForce
Junker skrev:skulle orginal veven palla av http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... inkmodule=

och skulle det räcka me en 17.5 mm förgasare till det?
Ja och ja men kanske skulle satsa på en större fög som 19/21 mm om du vill kläma ut de lilla extra:D