Sida 25 av 75
Postat: 7 januari 2010, 19:26
av -TeddaN-
str8 skrev:-TeddaN- skrev:str8 skrev:
jaa, lite mörkare än "oboybrunt"
Du ska sätta på ett 5-8strl större för effekt rör, så får du dra av 1-3 strl eftersom det som är i är lite förstort
Okej tack (: så nått som är bra mellan 77-80 bör ja ligga på då om jag har 72orginal?

nej lite större eftersom du har sportluft.
Postat: 7 januari 2010, 20:23
av str8
-TeddaN- skrev:str8 skrev:-TeddaN- skrev:Du ska sätta på ett 5-8strl större för effekt rör, så får du dra av 1-3 strl eftersom det som är i är lite förstort
Okej tack (: så nått som är bra mellan 77-80 bör ja ligga på då om jag har 72orginal?

nej lite större eftersom du har sportluft.
Jaha, runt 82 då? ^^
Postat: 7 januari 2010, 20:28
av BetaArken
jag fick aldrig något riktigt svar innan så frågar igen: jag vet att zx är lågvarvigt redan och stage 6 pro replica är högvarvigt men någon som vet vilket som går högst i toppfarten fast än zx är lågvarvigt?:)
Postat: 7 januari 2010, 20:37
av Zwyxeel
BetaArken skrev:jag fick aldrig något riktigt svar innan så frågar igen: jag vet att zx är lågvarvigt redan och stage 6 pro replica är högvarvigt men någon som vet vilket som går högst i toppfarten fast än zx är lågvarvigt?:)
hmm inte säker pro replica ska väl göra hastighet, och zx acc..inte så säker men vet att stuntare andvänder zx för axx
Postat: 7 januari 2010, 20:37
av not-gay
jag fick aldrig något riktigt svar innan så frågar igen: jag vet att zx är lågvarvigt redan och stage 6 pro replica är högvarvigt men någon som vet vilket som går högst i toppfarten fast än zx är lågvarvigt?
stage6 replican ger högst toppfart

Postat: 7 januari 2010, 20:39
av BetaArken
not-gay skrev:jag fick aldrig något riktigt svar innan så frågar igen: jag vet att zx är lågvarvigt redan och stage 6 pro replica är högvarvigt men någon som vet vilket som går högst i toppfarten fast än zx är lågvarvigt?
stage6 replican ger högst toppfart

ok konstigt för båda mina kompisar som oxå har liggande minarelli som jag en av dom har stage 6 och en zx och han med zx drar typ 5-10 km snabbare
Postat: 8 januari 2010, 00:49
av kallepalle
Zwyxeel skrev:BetaArken skrev:jag fick aldrig något riktigt svar innan så frågar igen: jag vet att zx är lågvarvigt redan och stage 6 pro replica är högvarvigt men någon som vet vilket som går högst i toppfarten fast än zx är lågvarvigt?:)
hmm inte säker pro replica ska väl göra hastighet, och zx acc..inte så säker men vet att stuntare andvänder zx för axx
nejdu. dom använder lågvarvigt rör för att det är lättare att stunta med det. man får bättre bottendrag och dessutom får man ner effektkurvan lite. vilket underlättar vid stunt.
beta arken, det beror på vilken moped det är, vilken förare som sitter på och hur bra inställd mopeden är.
stage6 replican vinner vid rätt inställningar och samma förutsättningar.
Postat: 8 januari 2010, 01:43
av BetaArken
kallepalle skrev:Zwyxeel skrev:BetaArken skrev:jag fick aldrig något riktigt svar innan så frågar igen: jag vet att zx är lågvarvigt redan och stage 6 pro replica är högvarvigt men någon som vet vilket som går högst i toppfarten fast än zx är lågvarvigt?:)
hmm inte säker pro replica ska väl göra hastighet, och zx acc..inte så säker men vet att stuntare andvänder zx för axx
nejdu. dom använder lågvarvigt rör för att det är lättare att stunta med det. man får bättre bottendrag och dessutom får man ner effektkurvan lite. vilket underlättar vid stunt.
beta arken, det beror på vilken moped det är, vilken förare som sitter på och hur bra inställd mopeden är.
stage6 replican vinner vid rätt inställningar och samma förutsättningar.
ok tack

Postat: 10 januari 2010, 15:45
av felle95
läste här att moppen går sämre med ett pluggat effektrör och då undrar jag om det stämmer är det så på alla moppar eller är det från moped till moped och rör till rör.
så kommer min aerox 08 helt org gå sämre med ett pluggat leovince zx eller .
Postat: 10 januari 2010, 15:47
av -TeddaN-
felle95 skrev:läste här att moppen går sämre med ett pluggat effektrör och då undrar jag om det stämmer är det så på alla moppar eller är det från moped till moped och rör till rör.
så kommer min aerox 08 helt org gå sämre med ett pluggat leovince zx eller .
Sämre men inte mycket...
Postat: 10 januari 2010, 16:17
av felle95
om man filar upp pluggen några mm kommer den gå bättre då?
eller ska man skita i att köpa röret och köra på original i stället.
vad tycker ni.
vad är det minsta man måste göra för att den ska gå bra med ett leovince zx.????
Postat: 10 januari 2010, 17:44
av Zwyxeel
Det blir ju inte någon värsta effekt som när du tar av hela pluggen....men det kommer ju bli nått litet iaf och med ZX måste du nog plugga hela om du vill ha nån effekt ur det såklart
Postat: 13 januari 2010, 18:01
av g-ounze
Stage6 Sport PRO 70cc
21mm Dellorto förgasare
Öppet sportluftfilter
Variator vikter och dyligt anpassas efter rör + cylinder..
Men.. Vilket rör kramar ut mest effekt och högst toppfart utav min Sport cylinder?
Postat: 13 januari 2010, 18:16
av Adaam94
Hej behöver hjälp med min cpi popcorn.
Setup:
motorforce 70cc sport
Hebo racing rem
stage6 tourqe control
polini hi-speed variator
dellorto 17,5 förgasare
nu vad ska jag ha för rör för att få maximal topp och axx?
Tacksam för svar

Postat: 13 januari 2010, 18:18
av g-ounze
Adaam94 skrev:Hej behöver hjälp med min cpi popcorn.
Setup:
motorforce 70cc sport
Hebo racing rem
stage6 tourqe control
polini hi-speed variator
dellorto 17,5 förgasare
nu vad ska jag ha för rör och tryckfjäder för maximal topp och axx?
Tacksam för svar

Hänvisar dig till Variator-tråden och inte här! Här är frågor kring avgasrör!
mvh / Daniel
Postat: 15 januari 2010, 15:12
av feverchris
Har en stage6 racing 70 cylinder på scootern nu och har ett stage6 pro rör. vill få ut lite till så har fått ett råd på att införskaffa mig ett Stage6 R1400. Har hört att det är mer högvarvigt än pro röret. Skiljer det mycket emellan dom?
Har ett giannelli rör hemma med på en nrg men det kanske inte passar med setupen?
Postat: 15 januari 2010, 17:15
av g-ounze
feverchris skrev:Har en stage6 racing 70 cylinder på scootern nu och har ett stage6 pro rör. vill få ut lite till så har fått ett råd på att införskaffa mig ett Stage6 R1400. Har hört att det är mer högvarvigt än pro röret. Skiljer det mycket emellan dom?
Har ett giannelli rör hemma med på en nrg men det kanske inte passar med setupen?
Skulle inte tro att du får ut någon märkbar skillnad med R1400 röret, då Stage6 PRO röret är avstämt för din cylinder. Men klart att du får ut liiiiite mer kräm.. Några enstaka hundradelar i acc och kanske 1-2 km/h mer.. Värt o lägga pengar på ett annat rör?
Byt tändning om du inte har de. Kanske värre förgasare, finare inställningar.. Sådant.. Men mellan PRO röret och R1400 så vinner du faktiskt inte så mycket.. eventuellt kanske de kan hända att du vinner 2-3 sek i acc men förlorar lika 10 km/h i topp eller värtom.
Hade du haft ett LeoVince ZX hade de varit andra bullar
Mvh
Postat: 15 januari 2010, 19:21
av feverchris
g-ounze skrev:feverchris skrev:Har en stage6 racing 70 cylinder på scootern nu och har ett stage6 pro rör. vill få ut lite till så har fått ett råd på att införskaffa mig ett Stage6 R1400. Har hört att det är mer högvarvigt än pro röret. Skiljer det mycket emellan dom?
Har ett giannelli rör hemma med på en nrg men det kanske inte passar med setupen?
Skulle inte tro att du får ut någon märkbar skillnad med R1400 röret, då Stage6 PRO röret är avstämt för din cylinder. Men klart att du får ut liiiiite mer kräm.. Några enstaka hundradelar i acc och kanske 1-2 km/h mer.. Värt o lägga pengar på ett annat rör?
Byt tändning om du inte har de. Kanske värre förgasare, finare inställningar.. Sådant.. Men mellan PRO röret och R1400 så vinner du faktiskt inte så mycket.. eventuellt kanske de kan hända att du vinner 2-3 sek i acc men förlorar lika 10 km/h i topp eller värtom.
Hade du haft ett LeoVince ZX hade de varit andra bullar
Mvh
Setupen:
stage6 racing 70cc
Polini superrace variator
Polini 2G evo koppling
malossi torsioncontrol
Polini Dellorto 21mm förgasare PHBG
stage6racing kopplingsklocka
Vad ger leovince zx röret som inte R1400 röret ger?
Postat: 15 januari 2010, 20:15
av g-ounze
feverchris skrev:g-ounze skrev:feverchris skrev:Har en stage6 racing 70 cylinder på scootern nu och har ett stage6 pro rör. vill få ut lite till så har fått ett råd på att införskaffa mig ett Stage6 R1400. Har hört att det är mer högvarvigt än pro röret. Skiljer det mycket emellan dom?
Har ett giannelli rör hemma med på en nrg men det kanske inte passar med setupen?
Skulle inte tro att du får ut någon märkbar skillnad med R1400 röret, då Stage6 PRO röret är avstämt för din cylinder. Men klart att du får ut liiiiite mer kräm.. Några enstaka hundradelar i acc och kanske 1-2 km/h mer.. Värt o lägga pengar på ett annat rör?
Byt tändning om du inte har de. Kanske värre förgasare, finare inställningar.. Sådant.. Men mellan PRO röret och R1400 så vinner du faktiskt inte så mycket.. eventuellt kanske de kan hända att du vinner 2-3 sek i acc men förlorar lika 10 km/h i topp eller värtom.
Hade du haft ett LeoVince ZX hade de varit andra bullar
Mvh
Setupen:
stage6 racing 70cc
Polini superrace variator
Polini 2G evo koppling
malossi torsioncontrol
Polini Dellorto 21mm förgasare PHBG
stage6racing kopplingsklocka
Vad ger leovince zx röret som inte R1400 röret ger?
Vad är de för moppe?
Postat: 15 januari 2010, 20:22
av feverchris
Gilera Stalker
Postat: 15 januari 2010, 20:31
av g-ounze
feverchris skrev:Gilera Stalker
LeoVince röret är till Original / 70-sport cylindrar. De var mer ett skämt.
Stage6 PRO är ett rör avstämt till Stage6 Racing cylindern.
R1400 är till lite värre grejjer. Uppmidrace / hyper typ.
Du lär förmodligen inte märka någon större skillnad på Stage6 PRO som på R1400. Som jag sa innan.
Hade jag varit du så hade jag köpt större förgasare. En 28mm funkar nog. Race tändning på de, och sen mixat med vikter, tryckfjädrar, kopplingsfjädrar och dylikt.. Midrace / hyper är faktiskt inte så lätta att ställa in variatormässigt. En polare till mig med en hyper Piaggio Zip hade ett helvette. Antingen var de fel tryckfjäder eller fel vikter.. Tillslut fick han till de perfekt.. Testa de! + med race tändning och större förgasare kommer de kännas som du gått från moppe till motorcykel.. Men de kostar en del.. 4-5 000 kr kan de lägga sig på.
Om du nu verkligen vill byta rör
så kan ja köpa ditt Stage6 PRO rör, då jag kan ha nytta av de, så kan du kirra R1400... Men tänk på de 3 gånger till. Själv har jag en Runner med 2 x 70cc cyllar.. bl.a. Stage6 Sport PRO 70cc
MvH Daniel =)
Postat: 16 januari 2010, 11:11
av feverchris
Hör av mig iså fall när jag testat moppen fullt ut. Har ej kunnat maxxa den så vet ej hur den går just nu.
Postat: 16 januari 2010, 15:35
av g-ounze
feverchris skrev:Hör av mig iså fall när jag testat moppen fullt ut. Har ej kunnat maxxa den så vet ej hur den går just nu.
Gör du så! =P
Är de för övrigt bra skick på röret?
Postat: 16 januari 2010, 18:18
av feverchris
jadå. glömde säga att min cylinder är portad med men det kanske inte spelar så stor roll.
Postat: 16 januari 2010, 22:08
av kallepalle
g-ounce, srage6 pro är avstämt till stage6 pro 70cc cylindern. inte till stage6 racing. röret som är avstämt till racing heter r1200.
Postat: 17 januari 2010, 04:40
av g-ounze
kallepalle skrev:g-ounce, srage6 pro är avstämt till stage6 pro 70cc cylindern. inte till stage6 racing. röret som är avstämt till racing heter r1200.
haha

Okey.. Förklara snälla du varför min polare som hade en aerox vann typ inte ett skit mellan Stage6 PRO och R1400? Den gick lite annorlunda o.s.v.. Men inte fan toppa den mer eller axxa bättre för de? Visst är inte R1400 samma som R1200.. För 1400 är värre.. Jag säger de från egen erfarenhet.. Sen om 1200 är avstämt för Racing cylindern är en annan femma.. Kan ta tillbaka att jag sa att Stage6 PRO var avstämt för S6 Racing cylindern.. Men erfarenhet kan ingen ändra på.
Tillbaka till han me denna frågan...
Är den portad då är de en helt annan femma.. För då presterar den inte som en Stage6 Racing cylinder längre... Isåfall kanske du för satsa på nått värre... Nu vet jag inte med dig.. men jag hade varit jävligt sugen på att testa din moppe med ett Yasuni rör =)
Endast ett exempel på nått jag hade varit sugen på..
http://www.twostroke.se/product.asp?product=13900
Postat: 17 januari 2010, 11:24
av feverchris
g-ounze skrev:kallepalle skrev:g-ounce, srage6 pro är avstämt till stage6 pro 70cc cylindern. inte till stage6 racing. röret som är avstämt till racing heter r1200.
haha

Okey.. Förklara snälla du varför min polare som hade en aerox vann typ inte ett skit mellan Stage6 PRO och R1400? Den gick lite annorlunda o.s.v.. Men inte fan toppa den mer eller axxa bättre för de? Visst är inte R1400 samma som R1200.. För 1400 är värre.. Jag säger de från egen erfarenhet.. Sen om 1200 är avstämt för Racing cylindern är en annan femma.. Kan ta tillbaka att jag sa att Stage6 PRO var avstämt för S6 Racing cylindern.. Men erfarenhet kan ingen ändra på.
Tillbaka till han me denna frågan...
Är den portad då är de en helt annan femma.. För då presterar den inte som en Stage6 Racing cylinder längre... Isåfall kanske du för satsa på nått värre... Nu vet jag inte med dig.. men jag hade varit jävligt sugen på att testa din moppe med ett Yasuni rör =)
Endast ett exempel på nått jag hade varit sugen på..
http://www.twostroke.se/product.asp?product=13900
SÅ c21 röret är att föredra över r1400 då?
Postat: 17 januari 2010, 12:06
av kallepalle
vet ej hur r1400 går med en racing, men jag vet att c21 presterar utmärkt tilsammans med racingen!
Postat: 17 januari 2010, 16:02
av feverchris
kallepalle skrev:vet ej hur r1400 går med en racing, men jag vet att c21 presterar utmärkt tilsammans med racingen!
Oki får kolla in det då..
Postat: 17 januari 2010, 16:51
av sefio
g-ounze skrev:feverchris skrev:Har en stage6 racing 70 cylinder på scootern nu och har ett stage6 pro rör. vill få ut lite till så har fått ett råd på att införskaffa mig ett Stage6 R1400. Har hört att det är mer högvarvigt än pro röret. Skiljer det mycket emellan dom?
Har ett giannelli rör hemma med på en nrg men det kanske inte passar med setupen?
Skulle inte tro att du får ut någon märkbar skillnad med R1400 röret, då Stage6 PRO röret är avstämt för din cylinder. Men klart att du får ut liiiiite mer kräm.. Några enstaka hundradelar i acc och kanske 1-2 km/h mer.. Värt o lägga pengar på ett annat rör?
Byt tändning om du inte har de. Kanske värre förgasare, finare inställningar.. Sådant.. Men mellan PRO röret och R1400 så vinner du faktiskt inte så mycket.. eventuellt kanske de kan hända att du vinner 2-3 sek i acc men förlorar lika 10 km/h i topp eller värtom.
Hade du haft ett LeoVince ZX hade de varit andra bullar
Mvh
Är du dum eller? S6 pro är INTE gjort för S6 RACING cylindern, mycket med drag får du med R1400 röret!
Postat: 17 januari 2010, 20:27
av g-ounze
sefio skrev:g-ounze skrev:feverchris skrev:Har en stage6 racing 70 cylinder på scootern nu och har ett stage6 pro rör. vill få ut lite till så har fått ett råd på att införskaffa mig ett Stage6 R1400. Har hört att det är mer högvarvigt än pro röret. Skiljer det mycket emellan dom?
Har ett giannelli rör hemma med på en nrg men det kanske inte passar med setupen?
Skulle inte tro att du får ut någon märkbar skillnad med R1400 röret, då Stage6 PRO röret är avstämt för din cylinder. Men klart att du får ut liiiiite mer kräm.. Några enstaka hundradelar i acc och kanske 1-2 km/h mer.. Värt o lägga pengar på ett annat rör?
Byt tändning om du inte har de. Kanske värre förgasare, finare inställningar.. Sådant.. Men mellan PRO röret och R1400 så vinner du faktiskt inte så mycket.. eventuellt kanske de kan hända att du vinner 2-3 sek i acc men förlorar lika 10 km/h i topp eller värtom.
Hade du haft ett LeoVince ZX hade de varit andra bullar
Mvh
Är du dum eller? S6 pro är INTE gjort för S6 RACING cylindern, mycket med drag får du med R1400 röret!
Filosofen där ja..
Anyways

blir de nytt rör så hör av dig med ditt PRO rör iallfall =D
Postat: 18 januari 2010, 14:13
av feverchris
Har beställt ett yasuni C21 nu så får se hur det funkar....
Postat: 18 januari 2010, 20:17
av g-ounze
feverchris skrev:Har beställt ett yasuni C21 nu så får se hur det funkar....
Kan lova dig att du kommer få sjukt mycket mer kräm med C21an

I med att din är portad och C21 är gjort för snäpet vassare Racing cylindrar

Och även om den inte är portad så kommer du endå få vansinnigt med effekt
Glöm inte vad jag sa till dig också... BYT TÄNDNING! Där märker du mest skillnad! 28mm förgasare och racetändning, sen blir du jävligt förvånad över vad din cylinder kan åstakomma..
Och glöm inte höra av dig till med om du vill sälja röret =) mvh
Postat: 18 januari 2010, 20:27
av feverchris
Pmade dig...
Postat: 19 januari 2010, 19:12
av St.Anger
YaY nytt rör införskaffat

:D:D:D