Postat: 13 juni 2009, 16:36
säger mig inte så mycket...riejumannen skrev:haha vet inte har ingen hastighetsmätare som fungerarReijuMrx skrev:hur snabb riejumannen ?men ja drog min kompis med hans 740 när vi rejsa

Ett forum där vi diskuterar allt om mopeder
https://twostrokerider.se/forum/
säger mig inte så mycket...riejumannen skrev:haha vet inte har ingen hastighetsmätare som fungerarReijuMrx skrev:hur snabb riejumannen ?men ja drog min kompis med hans 740 när vi rejsa
haha men den går tillräkligt för att man ska ha kul iafReijuMrx skrev:säger mig inte så mycket...riejumannen skrev:haha vet inte har ingen hastighetsmätare som fungerarReijuMrx skrev:hur snabb riejumannen ?men ja drog min kompis med hans 740 när vi rejsa
gött adde ;Dvolvo_adde skrev:Tog bort växellådslocket i främre lådan va bara 3 växlar i en m40 tycker de va konstigt så tog bort skiten och kolla där hitta ja en slang klämma som satt på armen som gör att man får i 4an så nu är 4an ilagd och den gör kanske 150-160 istället för sina 100 hm hm snutar läs ej detta^^
när är du klar med dutten davolvo_adde skrev:ahh fan^^
vet inte kanske nästa vecka om ja har tur men om 2 veckor ska den nog säkerligen va helt körklarriejumannen skrev:när är du klar med dutten davolvo_adde skrev:ahh fan^^?
okej vad har du kvar då?volvo_adde skrev:vet inte kanske nästa vecka om ja har tur men om 2 veckor ska den nog säkerligen va helt körklarriejumannen skrev:när är du klar med dutten davolvo_adde skrev:ahh fan^^?
front. lite fix på skärmarna, koppla in varvregg sätta in mittkonsoll och fixa bakljusriejumannen skrev:okej vad har du kvar då?volvo_adde skrev:vet inte kanske nästa vecka om ja har tur men om 2 veckor ska den nog säkerligen va helt körklarriejumannen skrev: när är du klar med dutten da?
okejvolvo_adde skrev:front. lite fix på skärmarna, koppla in varvregg sätta in mittkonsoll och fixa bakljusriejumannen skrev:okej vad har du kvar då?volvo_adde skrev: vet inte kanske nästa vecka om ja har tur men om 2 veckor ska den nog säkerligen va helt körklar
hehe nejdå men vet ju inte när jag får tid att hämta frontenriejumannen skrev:okejvolvo_adde skrev:front. lite fix på skärmarna, koppla in varvregg sätta in mittkonsoll och fixa bakljusriejumannen skrev: okej vad har du kvar då?men det tar väl inte en vecka?
![]()
jaha så det är så det ligger tillvolvo_adde skrev:hehe nejdå men vet ju inte när jag får tid att hämta frontenriejumannen skrev:okejvolvo_adde skrev: front. lite fix på skärmarna, koppla in varvregg sätta in mittkonsoll och fixa bakljusmen det tar väl inte en vecka?
![]()
jajamensan hoppas på så snart som möjligtriejumannen skrev:jaha så det är så det ligger tillvolvo_adde skrev:hehe nejdå men vet ju inte när jag får tid att hämta frontenriejumannen skrev: okejmen det tar väl inte en vecka?
![]()
haha fan va fräntvolvo_adde skrev:jajamensan hoppas på så snart som möjligtriejumannen skrev:jaha så det är så det ligger tillvolvo_adde skrev: hehe nejdå men vet ju inte när jag får tid att hämta frontenbtw du har 1337 inlägg ELIT!!!
fast jag har fler mohahah
träffen var lyckadvolvo_adde skrev:haha okej fan min traktor fungerar ju inte så kan inte komma
de är ju gött de lägg upp lite bilder åt folketriejumannen skrev:träffen var lyckadvolvo_adde skrev:haha okej fan min traktor fungerar ju inte så kan inte kommaösigt som fan synd bara på vädret ;D men de kom en jävla massa folk ändå
volvo_adde skrev:de är ju gött de lägg upp lite bilder åt folketriejumannen skrev:träffen var lyckadvolvo_adde skrev:haha okej fan min traktor fungerar ju inte så kan inte kommaösigt som fan synd bara på vädret ;D men de kom en jävla massa folk ändå
bästa är helt klart att kör dubbla lådor och vanlig ryck på fräre och Cronerspärr på bakre. Croner är så att du har 4 i och sen när du drar spärren så skjuter en fjäder i 1 automatiskt och då går den 30 och varvar som den ska eftersom att varvreg är olagligtvolvo_adde skrev:Ja ryckspärr fungerar ju så som att den spärrar växlarna t.ex. om fdu har m40 (vanligast med b18/b20) så har du någon slags bult eller någotgenom locket på växellådan sen har de borra i växelarmen i v-lådan sen kan du ha en sprint genom bulten sen när du drar den faller bulten ner och i hålet i armen och gör att den låser 3an å 4an så du bara får i 1,2 R.
Angående varvtalsregulator är den kopplad till bilens tändsystem du ställe in med hjälp av den hur mycket den ska varva för att få en exakt vart då den går i 30.
Godare ljud ja de räcker ju med större ljuddämpare, raka rör , grövre avgassystem mm.
Trimma behövs inte om den är ospärrad då gär den skapligt hehe![]()
Men som sagt kör med en ryckspärr å varvreg så kan du får den att gå i 30 när farbrorblå är på dig
ja men de kvittar väll om de är olagligt med det cronerspärren är lika olaglig den^^maximannen skrev:bästa är helt klart att kör dubbla lådor och vanlig ryck på fräre och Cronerspärr på bakre. Croner är så att du har 4 i och sen när du drar spärren så skjuter en fjäder i 1 automatiskt och då går den 30 och varvar som den ska eftersom att varvreg är olagligtvolvo_adde skrev:Ja ryckspärr fungerar ju så som att den spärrar växlarna t.ex. om fdu har m40 (vanligast med b18/b20) så har du någon slags bult eller någotgenom locket på växellådan sen har de borra i växelarmen i v-lådan sen kan du ha en sprint genom bulten sen när du drar den faller bulten ner och i hålet i armen och gör att den låser 3an å 4an så du bara får i 1,2 R.
Angående varvtalsregulator är den kopplad till bilens tändsystem du ställe in med hjälp av den hur mycket den ska varva för att få en exakt vart då den går i 30.
Godare ljud ja de räcker ju med större ljuddämpare, raka rör , grövre avgassystem mm.
Trimma behövs inte om den är ospärrad då gär den skapligt hehe![]()
Men som sagt kör med en ryckspärr å varvreg så kan du får den att gå i 30 när farbrorblå är på dig
Inte alls lika stor risk att man åker fast då, det sitter ju dubbla på och den varvar som den skavolvo_adde skrev:ja men de kvittar väll om de är olagligt med det cronerspärren är lika olaglig den^^maximannen skrev:bästa är helt klart att kör dubbla lådor och vanlig ryck på fräre och Cronerspärr på bakre. Croner är så att du har 4 i och sen när du drar spärren så skjuter en fjäder i 1 automatiskt och då går den 30 och varvar som den ska eftersom att varvreg är olagligtvolvo_adde skrev:Ja ryckspärr fungerar ju så som att den spärrar växlarna t.ex. om fdu har m40 (vanligast med b18/b20) så har du någon slags bult eller någotgenom locket på växellådan sen har de borra i växelarmen i v-lådan sen kan du ha en sprint genom bulten sen när du drar den faller bulten ner och i hålet i armen och gör att den låser 3an å 4an så du bara får i 1,2 R.
Angående varvtalsregulator är den kopplad till bilens tändsystem du ställe in med hjälp av den hur mycket den ska varva för att få en exakt vart då den går i 30.
Godare ljud ja de räcker ju med större ljuddämpare, raka rör , grövre avgassystem mm.
Trimma behövs inte om den är ospärrad då gär den skapligt hehe![]()
Men som sagt kör med en ryckspärr å varvreg så kan du får den att gå i 30 när farbrorblå är på dig
jodå fast du måste sumpa en låda genom att svetsa i denmaximannen skrev:Inte alls lika stor risk att man åker fast då, det sitter ju dubbla på och den varvar som den skavolvo_adde skrev:ja men de kvittar väll om de är olagligt med det cronerspärren är lika olaglig den^^maximannen skrev: bästa är helt klart att kör dubbla lådor och vanlig ryck på fräre och Cronerspärr på bakre. Croner är så att du har 4 i och sen när du drar spärren så skjuter en fjäder i 1 automatiskt och då går den 30 och varvar som den ska eftersom att varvreg är olagligt
GÖTT, NOOOTMarcusAndersson skrev:Såja , nu har min motor skurit
wiiiho
haha dåligt med olja i 740in eller? xDMarcusAndersson skrev:Såja , nu har min motor skurit
wiiiho
kylarfanskapet vart sönderriejumannen skrev:haha dåligt med olja i 740in eller? xDMarcusAndersson skrev:Såja , nu har min motor skurit
wiiiho
tackarriejumannen skrev:gött adde ;D synd bara att hela sommarn försvann så du inte hann köra nått med den typ