Epa/ A-traktor Tråden

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

riejumannen skrev:
ReijuMrx skrev:hur snabb riejumannen ? ;)
haha vet inte har ingen hastighetsmätare som fungerar ;) men ja drog min kompis med hans 740 när vi rejsa :D
säger mig inte så mycket... :oops:
Nyxorzz
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

ReijuMrx skrev:
riejumannen skrev:
ReijuMrx skrev:hur snabb riejumannen ? ;)
haha vet inte har ingen hastighetsmätare som fungerar ;) men ja drog min kompis med hans 740 när vi rejsa :D
säger mig inte så mycket... :oops:
haha men den går tillräkligt för att man ska ha kul iaf :wink: haha kom på att ja skrev lite konstigt där men ja drog min kompis med min när han körde sin 740 :P
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

traktor träff i forshaga den 11 juli :D kommer bli skitkul :D
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres

Inlägg av volvo_adde »

Så här ser traktorn ut i nuläget lite smått nerplockad efter krocken :)

Bild
Volvo Volvo gammal jävla Volvo
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres

Inlägg av volvo_adde »

Tog bort växellådslocket i främre lådan va bara 3 växlar i en m40 tycker de va konstigt så tog bort skiten och kolla där hitta ja en slang klämma som satt på armen som gör att man får i 4an så nu är 4an ilagd och den gör kanske 150-160 istället för sina 100 hm hm snutar läs ej detta^^ :D
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

volvo_adde skrev:Tog bort växellådslocket i främre lådan va bara 3 växlar i en m40 tycker de va konstigt så tog bort skiten och kolla där hitta ja en slang klämma som satt på armen som gör att man får i 4an så nu är 4an ilagd och den gör kanske 150-160 istället för sina 100 hm hm snutar läs ej detta^^ :D
gött adde ;D
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres

Inlägg av volvo_adde »

ahh fan^^ :D
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

volvo_adde skrev:ahh fan^^ :D
när är du klar med dutten da :D ?
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres

Inlägg av volvo_adde »

riejumannen skrev:
vet inte kanske nästa vecka om ja har tur men om 2 veckor ska den nog säkerligen va helt körklar :D
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

volvo_adde skrev:
riejumannen skrev:
vet inte kanske nästa vecka om ja har tur men om 2 veckor ska den nog säkerligen va helt körklar :D
okej vad har du kvar då? :D
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres

Inlägg av volvo_adde »

riejumannen skrev:
volvo_adde skrev:
riejumannen skrev: när är du klar med dutten da :D ?
front. lite fix på skärmarna, koppla in varvregg sätta in mittkonsoll och fixa bakljus :)
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

volvo_adde skrev:
riejumannen skrev:
volvo_adde skrev: vet inte kanske nästa vecka om ja har tur men om 2 veckor ska den nog säkerligen va helt körklar :D
front. lite fix på skärmarna, koppla in varvregg sätta in mittkonsoll och fixa bakljus :)
okej ;) men det tar väl inte en vecka? ;) :D
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres

Inlägg av volvo_adde »

riejumannen skrev:
volvo_adde skrev:
riejumannen skrev: okej vad har du kvar då? :D
hehe nejdå men vet ju inte när jag får tid att hämta fronten :wink:
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

volvo_adde skrev:
riejumannen skrev:
volvo_adde skrev: front. lite fix på skärmarna, koppla in varvregg sätta in mittkonsoll och fixa bakljus :)
jaha så det är så det ligger till ;)
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres

Inlägg av volvo_adde »

riejumannen skrev:
volvo_adde skrev:
riejumannen skrev: okej ;) men det tar väl inte en vecka? ;) :D
jajamensan hoppas på så snart som möjligt :) btw du har 1337 inlägg ELIT!!! :D fast jag har fler mohahah :twisted:
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

volvo_adde skrev:
riejumannen skrev:
volvo_adde skrev: hehe nejdå men vet ju inte när jag får tid att hämta fronten :wink:
jajamensan hoppas på så snart som möjligt :) btw du har 1337 inlägg ELIT!!! :D fast jag har fler mohahah :twisted:
haha fan va fränt :D men nu förstörde ja de :( epaträff i forshaga den 11 juli :wink:
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres

Inlägg av volvo_adde »

haha okej fan min traktor fungerar ju inte så kan inte komma :(
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

volvo_adde skrev:haha okej fan min traktor fungerar ju inte så kan inte komma :(
träffen var lyckad :D ösigt som fan synd bara på vädret ;D men de kom en jävla massa folk ändå :D
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres

Inlägg av volvo_adde »

riejumannen skrev:
volvo_adde skrev:haha okej fan min traktor fungerar ju inte så kan inte komma :(
träffen var lyckad :D ösigt som fan synd bara på vädret ;D men de kom en jävla massa folk ändå :D
de är ju gött de lägg upp lite bilder åt folket :wink:
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

volvo_adde skrev:
riejumannen skrev:
de är ju gött de lägg upp lite bilder åt folket :wink:

mja kanske sen men ni som vill se kan ju kolla min bdb haha ;D fredrik-karlson@bdb gäst lösen är fuckyou

:lol:
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
MKRider
Farsans gamla zündapp

Inlägg av MKRider »

tjeena

Tänkte på att köpa a-traktor och undrar om någon kunde ge mig lite av den viktigaste informationen.

tänkte på sådana saker som typ vad är en blödderroter är och vad den gör, har hört om några kammar som ska göra något. skillnad på b18 och b20 motor. hur funkar ryckspärr? varvtalsregulator? vad gör man för att få gooare ljud i trallan? m.m skriv järna rubrik och infon ^^ är riktit sugen på en a-tralla =D

hur trimmar man den upp i ca 80 och sen när polisen kommer bara "sänka ner den till 30" ?

tack på förhand
Bild
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres

Inlägg av volvo_adde »

Ja ryckspärr fungerar ju så som att den spärrar växlarna t.ex. om fdu har m40 (vanligast med b18/b20) så har du någon slags bult eller någotgenom locket på växellådan sen har de borra i växelarmen i v-lådan sen kan du ha en sprint genom bulten sen när du drar den faller bulten ner och i hålet i armen och gör att den låser 3an å 4an så du bara får i 1,2 R.

Angående varvtalsregulator är den kopplad till bilens tändsystem du ställe in med hjälp av den hur mycket den ska varva för att få en exakt vart då den går i 30.

Godare ljud ja de räcker ju med större ljuddämpare, raka rör , grövre avgassystem mm.

Trimma behövs inte om den är ospärrad då gär den skapligt hehe :wink:
Men som sagt kör med en ryckspärr å varvreg så kan du får den att gå i 30 när farbrorblå är på dig :)
Användarens profilbild
maximannen
Gasres

Inlägg av maximannen »

volvo_adde skrev:Ja ryckspärr fungerar ju så som att den spärrar växlarna t.ex. om fdu har m40 (vanligast med b18/b20) så har du någon slags bult eller någotgenom locket på växellådan sen har de borra i växelarmen i v-lådan sen kan du ha en sprint genom bulten sen när du drar den faller bulten ner och i hålet i armen och gör att den låser 3an å 4an så du bara får i 1,2 R.

Angående varvtalsregulator är den kopplad till bilens tändsystem du ställe in med hjälp av den hur mycket den ska varva för att få en exakt vart då den går i 30.

Godare ljud ja de räcker ju med större ljuddämpare, raka rör , grövre avgassystem mm.

Men som sagt kör med en ryckspärr å varvreg så kan du får den att gå i 30 när farbrorblå är på dig :)
bästa är helt klart att kör dubbla lådor och vanlig ryck på fräre och Cronerspärr på bakre. Croner är så att du har 4 i och sen när du drar spärren så skjuter en fjäder i 1 automatiskt och då går den 30 och varvar som den ska eftersom att varvreg är olagligt
Bild
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres

Inlägg av volvo_adde »

maximannen skrev:
volvo_adde skrev:Ja ryckspärr fungerar ju så som att den spärrar växlarna t.ex. om fdu har m40 (vanligast med b18/b20) så har du någon slags bult eller någotgenom locket på växellådan sen har de borra i växelarmen i v-lådan sen kan du ha en sprint genom bulten sen när du drar den faller bulten ner och i hålet i armen och gör att den låser 3an å 4an så du bara får i 1,2 R.

bästa är helt klart att kör dubbla lådor och vanlig ryck på fräre och Cronerspärr på bakre. Croner är så att du har 4 i och sen när du drar spärren så skjuter en fjäder i 1 automatiskt och då går den 30 och varvar som den ska eftersom att varvreg är olagligt
ja men de kvittar väll om de är olagligt med det cronerspärren är lika olaglig den^^
Användarens profilbild
maximannen
Gasres

Inlägg av maximannen »

volvo_adde skrev:
maximannen skrev:

ja men de kvittar väll om de är olagligt med det cronerspärren är lika olaglig den^^
Inte alls lika stor risk att man åker fast då, det sitter ju dubbla på och den varvar som den ska :wink:
Bild
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres

Inlägg av volvo_adde »

maximannen skrev:
volvo_adde skrev:
maximannen skrev: bästa är helt klart att kör dubbla lådor och vanlig ryck på fräre och Cronerspärr på bakre. Croner är så att du har 4 i och sen när du drar spärren så skjuter en fjäder i 1 automatiskt och då går den 30 och varvar som den ska eftersom att varvreg är olagligt
Inte alls lika stor risk att man åker fast då, det sitter ju dubbla på och den varvar som den ska :wink:
jodå fast du måste sumpa en låda genom att svetsa i den :wink:
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

Såja , nu har min motor skurit :)
wiiiho
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

MarcusAndersson skrev:Såja , nu har min motor skurit :)
wiiiho
GÖTT, NOOOT
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
MKRider
Farsans gamla zündapp

Inlägg av MKRider »

vf skar den da :P?
Bild
Användarens profilbild
MKRider
Farsans gamla zündapp

Inlägg av MKRider »

ska köpa tralla direkt efter jag sålt min moppe och undrar om detta ljudet är ngt att ha ? vet att högtalarna lirar bra för min polare har sånna. men är basen bra ? orkar steget med basen? för jag driver 5.25 orna och 6.9 orna på cd enheten "spelaren" och basen på steget..

http://www.netonnet.se/?sid=14&gclid=CP ... 3godUxiFeQ

jag ska inte ha ngt super ljud men undrar om det blir hyfsat dunk i den ändå.. tacksam för svar.
Bild
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

wiiiho
haha dåligt med olja i 740in eller? xD
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

riejumannen skrev:
wiiiho
haha dåligt med olja i 740in eller? xD
kylarfanskapet vart sönder :D
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres

Inlägg av volvo_adde »

Så långt som jag kommit nu :)
Bild
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

gött adde ;D synd bara att hela sommarn försvann så du inte hann köra nått med den typ :P
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres

Inlägg av volvo_adde »

riejumannen skrev:gött adde ;D synd bara att hela sommarn försvann så du inte hann köra nått med den typ :P
tackar :)

ja de va ju åt helvete fan va ja hade kunnat köra annars :(
Skriv svar