haha vet inte har ingen hastighetsmätare som fungerar men ja drog min kompis med hans 740 när vi rejsa
säger mig inte så mycket...
haha men den går tillräkligt för att man ska ha kul iaf haha kom på att ja skrev lite konstigt där men ja drog min kompis med min när han körde sin 740
Tog bort växellådslocket i främre lådan va bara 3 växlar i en m40 tycker de va konstigt så tog bort skiten och kolla där hitta ja en slang klämma som satt på armen som gör att man får i 4an så nu är 4an ilagd och den gör kanske 150-160 istället för sina 100 hm hm snutar läs ej detta^^
volvo_adde skrev:Tog bort växellådslocket i främre lådan va bara 3 växlar i en m40 tycker de va konstigt så tog bort skiten och kolla där hitta ja en slang klämma som satt på armen som gör att man får i 4an så nu är 4an ilagd och den gör kanske 150-160 istället för sina 100 hm hm snutar läs ej detta^^
Tänkte på att köpa a-traktor och undrar om någon kunde ge mig lite av den viktigaste informationen.
tänkte på sådana saker som typ vad är en blödderroter är och vad den gör, har hört om några kammar som ska göra något. skillnad på b18 och b20 motor. hur funkar ryckspärr? varvtalsregulator? vad gör man för att få gooare ljud i trallan? m.m skriv järna rubrik och infon ^^ är riktit sugen på en a-tralla =D
hur trimmar man den upp i ca 80 och sen när polisen kommer bara "sänka ner den till 30" ?
Ja ryckspärr fungerar ju så som att den spärrar växlarna t.ex. om fdu har m40 (vanligast med b18/b20) så har du någon slags bult eller någotgenom locket på växellådan sen har de borra i växelarmen i v-lådan sen kan du ha en sprint genom bulten sen när du drar den faller bulten ner och i hålet i armen och gör att den låser 3an å 4an så du bara får i 1,2 R.
Angående varvtalsregulator är den kopplad till bilens tändsystem du ställe in med hjälp av den hur mycket den ska varva för att få en exakt vart då den går i 30.
Godare ljud ja de räcker ju med större ljuddämpare, raka rör , grövre avgassystem mm.
Trimma behövs inte om den är ospärrad då gär den skapligt hehe
Men som sagt kör med en ryckspärr å varvreg så kan du får den att gå i 30 när farbrorblå är på dig
volvo_adde skrev:Ja ryckspärr fungerar ju så som att den spärrar växlarna t.ex. om fdu har m40 (vanligast med b18/b20) så har du någon slags bult eller någotgenom locket på växellådan sen har de borra i växelarmen i v-lådan sen kan du ha en sprint genom bulten sen när du drar den faller bulten ner och i hålet i armen och gör att den låser 3an å 4an så du bara får i 1,2 R.
Angående varvtalsregulator är den kopplad till bilens tändsystem du ställe in med hjälp av den hur mycket den ska varva för att få en exakt vart då den går i 30.
Godare ljud ja de räcker ju med större ljuddämpare, raka rör , grövre avgassystem mm.
Men som sagt kör med en ryckspärr å varvreg så kan du får den att gå i 30 när farbrorblå är på dig
bästa är helt klart att kör dubbla lådor och vanlig ryck på fräre och Cronerspärr på bakre. Croner är så att du har 4 i och sen när du drar spärren så skjuter en fjäder i 1 automatiskt och då går den 30 och varvar som den ska eftersom att varvreg är olagligt
volvo_adde skrev:Ja ryckspärr fungerar ju så som att den spärrar växlarna t.ex. om fdu har m40 (vanligast med b18/b20) så har du någon slags bult eller någotgenom locket på växellådan sen har de borra i växelarmen i v-lådan sen kan du ha en sprint genom bulten sen när du drar den faller bulten ner och i hålet i armen och gör att den låser 3an å 4an så du bara får i 1,2 R.
bästa är helt klart att kör dubbla lådor och vanlig ryck på fräre och Cronerspärr på bakre. Croner är så att du har 4 i och sen när du drar spärren så skjuter en fjäder i 1 automatiskt och då går den 30 och varvar som den ska eftersom att varvreg är olagligt
ja men de kvittar väll om de är olagligt med det cronerspärren är lika olaglig den^^
ja men de kvittar väll om de är olagligt med det cronerspärren är lika olaglig den^^
Inte alls lika stor risk att man åker fast då, det sitter ju dubbla på och den varvar som den ska
maximannen skrev:
Inte alls lika stor risk att man åker fast då, det sitter ju dubbla på och den varvar som den ska
jodå fast du måste sumpa en låda genom att svetsa i den
ska köpa tralla direkt efter jag sålt min moppe och undrar om detta ljudet är ngt att ha ? vet att högtalarna lirar bra för min polare har sånna. men är basen bra ? orkar steget med basen? för jag driver 5.25 orna och 6.9 orna på cd enheten "spelaren" och basen på steget..