Sida 24 av 31
Postat: 27 december 2011, 09:36
av Sebbelebbe
Marucs G skrev:potog skrev:Marucs G skrev:
är det ingen som kan svara på min fråga??

tagga ner stage6 hade jag valt

äntligen svar........
Vänta till mk2 kommer ut istället , vassare cylinder för samma pengar.
Re: Aerox cylinder
Postat: 27 december 2011, 09:38
av Sebbelebbe
potog skrev:Asyntiaa skrev:Tjena,
Införskaffar mig en aerox Eu 06 nästa vecka och kommer starta ett projekt men ska ha en hyffsat enkel setup
21mm förgasare
Stage 6 pro replica
Stage 6 double layer
Hårdare kopplingsfjädrar fjädrar
4.5 vikter
Annan tryckfjäder
Men problemet är vilken cylinder jag ska ha står mellan två ''billiga''
Stylepro 70cc
http://www.cykelkraft.se/KGSR30101.phtml Behöver info om denna hittar ingen som andvänder den typ hört iaf att den är lågvarvig men mer info tack.
Stage6 sport 70cc
http://www.cykelkraft.se/SS6-7216651.phtml mer info tack.
Som sagt har inte världens största budget till en cylinder så de blir en av dessa eller i denna prisklassen ev en 50 cc om det är bättre? Är det stor skyllnad mellan dessa? Aeroxen ska vara en ''cruising roxx'' så ska inte va ng hyper eller stunt.. Vill dock ha en hyffsad hastighet minst 90
Så ge mig info och vad ni tycker
Hade inte köpt style pro skiten om ja va du

och sattsa på ett laser Xpro om du vill komma upp i 90
Edit den är inte bättre än polini sport.
Varför är du så himla kåt i Laser rören ? Det är ju ren skit.
Cylinder Byte!
Postat: 27 december 2011, 15:54
av Mackesh94
Tja! Tänkte skaffa S6 sport pro 70cc. Jag har redan en 19mm förgasare på min original 50cc.. och har dessutom redan bestyckat förgasaren för öppet luftfilter och högvarvigt avgasrör.
Frågan är om jag behöver bestycka om förgasaren eller justera ngt på förgasaren om jag byter från 50cc till 70cc?
Tack på förhand

Postat: 28 december 2011, 14:40
av illegalJocke
Hej ! någon som vet vad hur många häst man kan få ut Malossi MHR Replica 70cc ? aerox denna
http://twostroke.se/product.asp?product=7802 
Postat: 9 januari 2012, 22:09
av potog
Derbi Atlantis (Vatten kyld)
Postat: 14 januari 2012, 01:16
av CPIRockstar
Hallå!
Hade tänkt köpa en 70cc cylinder till min blivande Derbi Atlantis!
Jag kollade lite på Twostroke & såg att den Luftkylda modellen hade billigare Cyllar...
Då undrar jag: Kan jag ta en Cylinder från den Luftkylda modellen till den Vattenkylda?
Det är ju samma modell, samma motor, samma fästen... bara att "min" är Vattenkyld & den jag tänkte välja, finns på den luftkylda modellens "sida"
http://twostroke.se/product.asp?product=15907
MVH, Ligge
Re: Derbi Atlantis (Vatten kyld)
Postat: 14 januari 2012, 01:17
av NeosTobbe
CPIRockstar skrev:Hallå!
Hade tänkt köpa en 70cc cylinder till min blivande Derbi Atlantis!
Jag kollade lite på Twostroke & såg att den Luftkylda modellen hade billigare Cyllar...
Då undrar jag: Kan jag ta en Cylinder från den Luftkylda modellen till den Vattenkylda?
Det är ju samma modell, samma motor, samma fästen... bara att "min" är Vattenkyld & den jag tänkte välja, finns på den luftkylda modellens "sida"
http://twostroke.se/product.asp?product=15907
MVH, Ligge
Konverterar du om dvs köpa fläkt fläktkåpa cylidnerkåpa osv så kan du annars nej
Re: Derbi Atlantis (Vatten kyld)
Postat: 14 januari 2012, 01:27
av CPIRockstar
NeosTobbe skrev:CPIRockstar skrev:Hallå!
Hade tänkt köpa en 70cc cylinder till min blivande Derbi Atlantis!
Jag kollade lite på Twostroke & såg att den Luftkylda modellen hade billigare Cyllar...
Då undrar jag: Kan jag ta en Cylinder från den Luftkylda modellen till den Vattenkylda?
Det är ju samma modell, samma motor, samma fästen... bara att "min" är Vattenkyld & den jag tänkte välja, finns på den luftkylda modellens "sida"
http://twostroke.se/product.asp?product=15907
MVH, Ligge
Konverterar du om dvs köpa fläkt fläktkåpa cylidnerkåpa osv så kan du annars nej
Aah okejdå

då skiter jag i det & köper en SP cylinder ist
http://twostroke.se/product.asp?product=17411
Postat: 14 januari 2012, 10:15
av tmallpro
Bänkade 16,5hk med setupen:
Block - Peugeot eurosport 1 matchportat.
Malossi - Cylinderkit (MHR replica) portad av RFL 70cc
Stage6- hpc crankshaft
Skf- C4 ramlager och packboxar
Stage6- faltside 26mm förgasare
Polini - forrace 3
Stage6 - Membran R/T FKM Viton®
Stage6 - Insug
Hebo - Luftfilter (Big Power) 45°
Malossi- multivariator
Stage6 - Variatorviktset 6g - 5,7g blandat.
Stage6- Racing remskiva
127 munstycke
Polini - forrace 3g kopling
stage6- R/T tryck fjäder 140%
Postat: 15 januari 2012, 22:27
av Marucs G
Tja!!
jag undrar hur höga varv tal en stage6 sport pro 70cc cylinder kan få på en speedfight 2 som högst? för skulle helst vilja köra med org veven..
Tack i förhand Mvh Marcus
Skillnad på olika cylindrar i bänk
Postat: 19 januari 2012, 16:19
av macbang
Postat: 21 januari 2012, 17:55
av Roxxen96
Tjena! Min original cylinder har nu skurit så jag hade tänkt köpa en ny, funderar på denna cylindern :
Metrakit - Cylinderkit (MK Series) 50cc
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7804
Är det någon utav er som kört med den cylindern? är den något att ha, ger den mer effekt än original eller inte?
Tacksam för svar! Mvh Jocke.
Postat: 21 januari 2012, 19:03
av gandih500
Roxxen96 skrev:Tjena! Min original cylinder har nu skurit så jag hade tänkt köpa en ny, funderar på denna cylindern :
Metrakit - Cylinderkit (MK Series) 50cc
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7804
Är det någon utav er som kört med den cylindern? är den något att ha, ger den mer effekt än original eller inte?
Tacksam för svar! Mvh Jocke.
Har ingen aning om den cylindern
Men jag tycker derimot du ska köpa en 70cc istället för 50cc. Mer efekt till typ samma pris
Så länge man inte kör på sportluftfilter så kommer den inte låts så mycket.

Postat: 21 januari 2012, 19:18
av Roxxen96
gandih500 skrev:Roxxen96 skrev:Tjena! Min original cylinder har nu skurit så jag hade tänkt köpa en ny, funderar på denna cylindern :
Metrakit - Cylinderkit (MK Series) 50cc
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7804
Är det någon utav er som kört med den cylindern? är den något att ha, ger den mer effekt än original eller inte?
Tacksam för svar! Mvh Jocke.
Har ingen aning om den cylindern
Men jag tycker derimot du ska köpa en 70cc istället för 50cc. Mer efekt till typ samma pris
Så länge man inte kör på sportluftfilter så kommer den inte låts så mycket.

Nej det blir ingen 70 cc för min del, tyvärr. En lite vassare 50 cc cylinder funkar gott och väl för mig.
Någon annan som vet något om denna cylinder? Vill gärna veta!
Postat: 21 januari 2012, 19:22
av gandih500
Roxxen96 skrev:gandih500 skrev:Roxxen96 skrev:Tjena! Min original cylinder har nu skurit så jag hade tänkt köpa en ny, funderar på denna cylindern :
Metrakit - Cylinderkit (MK Series) 50cc
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7804
Är det någon utav er som kört med den cylindern? är den något att ha, ger den mer effekt än original eller inte?
Tacksam för svar! Mvh Jocke.
Har ingen aning om den cylindern
Men jag tycker derimot du ska köpa en 70cc istället för 50cc. Mer efekt till typ samma pris
Så länge man inte kör på sportluftfilter så kommer den inte låts så mycket.

Nej det blir ingen 70 cc för min del, tyvärr. En lite vassare 50 cc cylinder funkar gott och väl för mig.
Någon annan som vet något om denna cylinder? Vill gärna veta!
Stage6 har ju en 70cc som det står 49cc på

Postat: 29 januari 2012, 17:51
av Roxxen96
Tjena. Behöver tips om vilken cylinder som skulle passa bra till min setup. Min original cylinder skar för ett par veckor sen så nu behöver jag lite tips på vilken som skulle passa mig bra. Jag söker en lite vassare 50 cc än original cylindern.
Setup:
Variator:
Polini speedcontrol.
Stage 6 tryckfjäder hård.
Stage 6 pro sport clutch + mjuka kopplingsfjädrar.
4.25 grams vikter.
Polini speedbelt.
Original kopplingsklocka.
Övrigt:
Leovince TT avgassystem.
Ostrypt cdi.
Carbon reeds i original membranet.
Original drevning.
Mina "krav".
Vassare än original cylindern.
Ska ha ett rimligt pris och ge bra prestanda, pris ska ligga mellan 1000 - 1500 svenska riksdaler.
Aluminium eller gjutgärn, det kvittar.
Att cylindern ska vara lågvarvig.
Ska vara 50 cc ingen 70 cc.
Länka gärna en cylinder, spelar ingen roll ifrån vilken webshop. OBS: Ge gärna lite info om cylindern efter dina personliga kunskaper.
Mycket tacksam för svar.
Postat: 29 januari 2012, 18:05
av Peddobear
Roxxen96 skrev:Tjena. Behöver tips om vilken cylinder som skulle passa bra till min setup. Min original cylinder skar för ett par veckor sen så nu behöver jag lite tips på vilken som skulle passa mig bra. Jag söker en lite vassare 50 cc än original cylindern.
malossi sport (gjutjärn) på mop-shop.de 159.95 €
vettefan om cylindern är en lågvarvig.
Postat: 29 januari 2012, 19:22
av potog
Roxxen96 skrev:Tjena. Behöver tips om vilken cylinder som skulle passa bra till min setup. Min original cylinder skar för ett par veckor sen så nu behöver jag lite tips på vilken som skulle passa mig bra. Jag söker en lite vassare 50 cc än original cylindern.
Setup:
Variator:
Polini speedcontrol.
Stage 6 tryckfjäder hård.
Stage 6 pro sport clutch + mjuka kopplingsfjädrar.
4.25 grams vikter.
Polini speedbelt.
Original kopplingsklocka.
Övrigt:
Leovince TT avgassystem.
Ostrypt cdi.
Carbon reeds i original membranet.
Original drevning.
Mina "krav".
Vassare än original cylindern.
Ska ha ett rimligt pris och ge bra prestanda, pris ska ligga mellan 1000 - 1500 svenska riksdaler.
Aluminium eller gjutgärn, det kvittar.
Att cylindern ska vara lågvarvig.
Ska vara 50 cc ingen 70 cc.
Länka gärna en cylinder, spelar ingen roll ifrån vilken webshop. OBS: Ge gärna lite info om cylindern efter dina personliga kunskaper.
Mycket tacksam för svar.
Leta upp någon med hlgkomps topp å med 2 kolv ringar så ska du se att din moppe kommer acc som bara den

Postat: 2 februari 2012, 07:53
av ollebolle15
Hej har en Yamaha Aerox som ja måste byta cylinder på, och då är frågan vilken?
hade tänkt mig Polini Corsa eller Polini 70cc Sport
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7808 (Corsa)
http://www.twostroke.se/product.asp?product=10306 (Sport)
hade tänkt att stunta men vilken skulle ni fördra? vill ha riktigt bra vrid

Postat: 2 februari 2012, 08:02
av potog
Corsa är ju den bättre av dom men eftersom du ska stunta så hade jag tagit sport den

Postat: 2 februari 2012, 10:21
av rod_rrx
Roxxen96 skrev:Tjena. Behöver tips om vilken cylinder som skulle passa bra till min setup. Min original cylinder skar för ett par veckor sen så nu behöver jag lite tips på vilken som skulle passa mig bra. Jag söker en lite vassare 50 cc än original cylindern.
Setup:
Variator:
Polini speedcontrol.
Stage 6 tryckfjäder hård.
Stage 6 pro sport clutch + mjuka kopplingsfjädrar.
4.25 grams vikter.
Polini speedbelt.
Original kopplingsklocka.
Övrigt:
Leovince TT avgassystem.
Ostrypt cdi.
Carbon reeds i original membranet.
Original drevning.
Mina "krav".
Vassare än original cylindern.
Ska ha ett rimligt pris och ge bra prestanda, pris ska ligga mellan 1000 - 1500 svenska riksdaler.
Aluminium eller gjutgärn, det kvittar.
Att cylindern ska vara lågvarvig.
Ska vara 50 cc ingen 70 cc.
Länka gärna en cylinder, spelar ingen roll ifrån vilken webshop. OBS: Ge gärna lite info om cylindern efter dina personliga kunskaper.
Mycket tacksam för svar.
nu fattar ja inte varför du ska ha en hård s6 tryckfjäder. tryckfjädern byter man bara om de slirar, och de kommer din knappast göra med den setupen du kommer ha. släng på org tryckis och en fräsch rem så funkar de.
Postat: 2 februari 2012, 12:12
av ollebolle15
potog skrev:
Corsa är ju den bättre av dom men eftersom du ska stunta så hade jag tagit sport den

Okej, men jag hade en borrad och portad orginal cylinder som skar är det ungefär samma effekt på dom två? Polinin och en Borrad och portad orginal cylinder alltså?
Postat: 2 februari 2012, 12:28
av PK
ollebolle15 skrev:potog skrev:
Corsa är ju den bättre av dom men eftersom du ska stunta så hade jag tagit sport den

Okej, men jag hade en borrad och portad orginal cylinder som skar är det ungefär samma effekt på dom två? Polinin och en Borrad och portad orginal cylinder alltså?
beror på. personligen så tycker jag att corsa är den absolut bästa stuntcylindern. den är precis lagom med vrid för att kunna kontrollera
stor skillnad på polinin och original. 70cc vs 50cc är stor skillnad på
men sporten är med bra men corsan är lite starkare och kräver liiite vassare setup
tyckte du att det gick med original så kör du lätt på sporten

Postat: 2 februari 2012, 13:01
av ollebolle15
PoWeRKinG skrev:ollebolle15 skrev:potog skrev:
Corsa är ju den bättre av dom men eftersom du ska stunta så hade jag tagit sport den

Okej, men jag hade en borrad och portad orginal cylinder som skar är det ungefär samma effekt på dom två? Polinin och en Borrad och portad orginal cylinder alltså?
beror på. personligen så tycker jag att corsa är den absolut bästa stuntcylindern. den är precis lagom med vrid för att kunna kontrollera
stor skillnad på polinin och original. 70cc vs 50cc är stor skillnad på
men sporten är med bra men corsan är lite starkare och kräver liiite vassare setup
tyckte du att det gick med original så kör du lätt på sporten

Ja ja vet att det är stor skillnad på 50cc o 70cc men vi hade borrat orginal cylinder till 70cc och portat den ungefär lika mycket som Polini eller Malossi sport:)
men skulle det duga med Polini Corsa 20mm förgasare och ett MK handmade effektrör som ja har nu?

gick sjukt bra att dra upp den med andra cylindern, tror dock inte att orginal förgasaren räckte till

Postat: 2 februari 2012, 13:22
av potog
ollebolle15 skrev:PoWeRKinG skrev:ollebolle15 skrev:
Okej, men jag hade en borrad och portad orginal cylinder som skar är det ungefär samma effekt på dom två? Polinin och en Borrad och portad orginal cylinder alltså?
beror på. personligen så tycker jag att corsa är den absolut bästa stuntcylindern. den är precis lagom med vrid för att kunna kontrollera
stor skillnad på polinin och original. 70cc vs 50cc är stor skillnad på
men sporten är med bra men corsan är lite starkare och kräver liiite vassare setup
tyckte du att det gick med original så kör du lätt på sporten

Ja ja vet att det är stor skillnad på 50cc o 70cc men vi hade borrat orginal cylinder till 70cc och portat den ungefär lika mycket som Polini eller Malossi sport:)
men skulle det duga med Polini Corsa 20mm förgasare och ett MK handmade effektrör som ja har nu?

gick sjukt bra att dra upp den med andra cylindern, tror dock inte att orginal förgasaren räckte till

lycka till med 20mm förgasaren

Postat: 2 februari 2012, 13:24
av ollebolle15
potog skrev:ollebolle15 skrev:PoWeRKinG skrev:
beror på. personligen så tycker jag att corsa är den absolut bästa stuntcylindern. den är precis lagom med vrid för att kunna kontrollera
stor skillnad på polinin och original. 70cc vs 50cc är stor skillnad på
men sporten är med bra men corsan är lite starkare och kräver liiite vassare setup
tyckte du att det gick med original så kör du lätt på sporten

Ja ja vet att det är stor skillnad på 50cc o 70cc men vi hade borrat orginal cylinder till 70cc och portat den ungefär lika mycket som Polini eller Malossi sport:)
men skulle det duga med Polini Corsa 20mm förgasare och ett MK handmade effektrör som ja har nu?

gick sjukt bra att dra upp den med andra cylindern, tror dock inte att orginal förgasaren räckte till

lycka till med 20mm förgasaren

ameeh va*fan ni vet va ja menar typ?

)
Postat: 5 februari 2012, 20:30
av Roxxen96
Rod_rrx:
nu fattar ja inte varför du ska ha en hård s6 tryckfjäder. tryckfjädern byter man bara om de slirar, och de kommer din knappast göra med den setupen du kommer ha. släng på org tryckis och en fräsch rem så funkar de.
Svar:
Min fråga var inte om vilken tryckfjäder jag ska ha, så håll dig till topic, och när det gäller tryckfjädern så var det visst dens fel, jag testade med original fjädern, en helt ny remm. Den slirade fortfarande, och vad gjorde jag? Jo köpte en hårdare tryckfjäder, problem solved. Skriv inte om du inte håller dig till topic och inte förstår sammahanget.
Det här är inte variatortråden, utan cylinder tråden och jag frågade vilken cylinder som skulle lira bra med den setupen. Så skärpning nu Rod_rrx. Läs reglerna en gång till!
Och jag vet att du inte har följt mitt projekt där jag skrivit hela tiden, så visst du kunde inte veta att det var trycjfjäderns fel ifrån början. Men nu håller vi oss till On topic.
Postat: 29 februari 2012, 17:41
av Marucs G
Tja, har en speedfight 2 och hade tänkt köpa en ny 50cc cylinder men är osäker vilken jag ska ha. den ska vara hållbar och ska ha ett hyfsat lyft från original cylindern. jag hade tänkt mig någon av dessa:
http://twostroke.se/product.asp?product=7864
http://twostroke.se/product.asp?product=14716
http://twostroke.se/product.asp?product=16805
vilken föredrar ni??
Tack i förhand!
Mvh Marcus[/url]
Postat: 29 februari 2012, 17:55
av potog
Postat: 29 februari 2012, 18:11
av Marucs G
ger den mer toppfart och vrid en malossi??
Postat: 29 februari 2012, 18:25
av Mattyyy
Marucs G skrev:
ger den mer toppfart och vrid en malossi??
Måste bara fråga varför ska du köpa 50 ist för 70cc?

Postat: 29 februari 2012, 18:49
av Marucs G
ger den mer toppfart och vrid en malossi??[/quote]
Måste bara fråga varför ska du köpa 50 ist för 70cc?

[/quote]
morsan vägrar så hon köper ny åt mig då min original har spruckit!

Postat: 29 februari 2012, 19:21
av Marucs G
skulle vilja ha lite mer förslag.

))))
Postat: 2 mars 2012, 23:19
av nAn
Hejsan, jag har tittar på dessa på cylindrar ..
http://www.twostroke.se/product.asp?product=14716 Stage8 (alu) 50cc
och ..
http://www.twostroke.se/product.asp?product=16805 Malossi (sport 50cc
Vilken av dom har mest effekt tillsammans med Tecnigas Next R?
För ska köpa ny cylinder och vill inte ha 70 :M
Postat: 2 mars 2012, 23:28
av Roxxen96
Den första cylindern du länkade har jag, till min aerox. Jag märkte faktiskt skillnad gämfört med bara mitt rör innan, och det var faktiskt en go ökning! Den andra har jag tyvärr ingen erfarenhet av, men
stage 6 är en bra cylinder tycker jag personligen!
