Sida 24 av 75

Postat: 31 december 2009, 11:45
av bluerider94
Speedy 2 skrev:Jag ska snart köpa ett MK rör och har dragen v-ring, inget annat trim.
Måste man köra in den då??
du behöver inte köra in ett effektrör om det är det du menar

Postat: 31 december 2009, 11:48
av Speedy 2
Ja det var det jag menade :)
Har aldrig trot det men så var det nön som nämnde det och då blev jag osäker :P

Postat: 31 december 2009, 13:20
av aeroxr08
Speedy 2 skrev:Ja det var det jag menade :)
Har aldrig trot det men så var det nön som nämnde det och då blev jag osäker :P
ja men dte är inte sant du behöver inte köra in ett effektrör :P

Postat: 31 december 2009, 14:36
av felle95
låter ett leovince zx (pluggat) mycket eller låter det som ett original rör.
(har en aerox 08 )

Postat: 31 december 2009, 14:39
av -TeddaN-
felle95 skrev:låter ett leovince zx (pluggat) mycket eller låter det som ett original rör.
(har en aerox 08 )
folk har sagt att det låter mindre endel säger att det låter likvärdigt, så det kan inte låta så mycket mer...

Postat: 31 december 2009, 19:32
av bluerider94
pluggat låter det nog samma..

Postat: 3 januari 2010, 15:26
av St.Anger
tja har bestämt mig för att köpa ett effektrör och vill ha ett CE-godkänt.

hitta detta http://www.twostroke.se/product.asp?product=7702

först står det lite info om det men inget om CE.
Men under det här strecket--> ---------------------------------------------

står det info om CE godkänning men är röret godkännt då?

Postat: 3 januari 2010, 15:28
av -TeddaN-
St.Anger skrev:tja har bestämt mig för att köpa ett effektrör och vill ha ett CE-godkänt.

hitta detta http://www.twostroke.se/product.asp?product=7702

först står det lite info om det men inget om CE.
Men under det här strecket--> ---------------------------------------------

står det info om CE godkänning men är röret godkännt då?
Ja det är det, men du måste ombesiktiga mopeden med röret på :wink:

Postat: 3 januari 2010, 15:32
av St.Anger
tror ni polisen bryr sej om de e CE godkänt, pluggat och går i laglig hastighet?

Postat: 3 januari 2010, 15:35
av -TeddaN-
St.Anger skrev:tror ni polisen bryr sej om de e CE godkänt, pluggat och går i laglig hastighet?
hehe, ne det har jag svårt att tro :wink:

Postat: 3 januari 2010, 15:38
av St.Anger
va bra :)

Postat: 3 januari 2010, 18:06
av St.Anger
tror ni röret är nått att ha då? http://www.twostroke.se/product.asp?product=7702

Postat: 3 januari 2010, 18:42
av bluerider94
St.Anger skrev:tror ni röret är nått att ha då? http://www.twostroke.se/product.asp?product=7702
vad har du för övrig setup? orginal?

Postat: 3 januari 2010, 19:01
av St.Anger
den e orginal

Postat: 3 januari 2010, 20:53
av derbirace
har hört att de nya drd, Derbi drd pro white 09 går riktigt segt. ska gå skit orginal, men så snart man sätter på trim går dom som en klocka gör dom de? och vilket rör ska jag ha, inte underliggande, och det ska vara så deskret som möjligt. typ så dold som möjligt haha om det går.

kanske någon som kan hjälpa mig, jaja :roll:

Postat: 3 januari 2010, 21:03
av bluerider94
derbirace skrev:har hört att de nya drd, Derbi drd pro white 09 går riktigt segt. ska gå skit orginal, men så snart man sätter på trim går dom som en klocka gör dom de? och vilket rör ska jag ha, inte underliggande, och det ska vara så deskret som möjligt. typ så dold som möjligt haha om det går.

kanske någon som kan hjälpa mig, jaja :roll:
kanske ett gianelli? billigt och bra.. (överliggande)

men det ska tas i cross/sm tråden inte för scooter

Postat: 4 januari 2010, 15:34
av St.Anger
Är detta tecnigas röret, http://www.twostroke.se/product.asp?product=7702, hög eller lågvarvigt?

Postat: 4 januari 2010, 15:46
av not-gay
Är detta tecnigas röret, http://www.twostroke.se/product.asp?product=7702, hög eller lågvarvigt?
jag har hört att den ska vara typ lite mittemellan men lutande lite åt högvarvigt, rätta mig om jag har fel :)

Postat: 4 januari 2010, 15:48
av St.Anger
om man nu inte tar bort pluggen så ger det inget på toppfarten va?

Postat: 4 januari 2010, 17:07
av kallepalle
St.Anger skrev:om man nu inte tar bort pluggen så ger det inget på toppfarten va?
om du inte tar bort pluggen så går moppen bättre med orginalröret.

Postat: 4 januari 2010, 17:30
av -TeddaN-
kallepalle skrev:
St.Anger skrev:om man nu inte tar bort pluggen så ger det inget på toppfarten va?
om du inte tar bort pluggen så går moppen bättre med orginalröret.
får du inte ta bort pluggen kan du fila upp den någon/några mm :wink:

Postat: 6 januari 2010, 19:46
av str8
Hallåja :)

Ja funderar lite på att köpa ett rör till min pgo big max(orginal, me öppet filter)... om jag har fattat de rätt så ska det vara en liggande minarelli kopia på den(rätta mig om jag har fel :roll: )
Och jag hade velat ha ett rör med så bra acc som möjligt, är det LeoVince ZX som gäller då? (:
och vad behöver jag mer göra för att få ut så mkt acc som möjligt från röret(vikter, fjärdrat, munstycken etc.)

Tacksam för svar :D

Postat: 6 januari 2010, 19:55
av Zwyxeel
str8 skrev:Hallåja :)

Ja funderar lite på att köpa ett rör till min pgo big max(orginal, me öppet filter)... om jag har fattat de rätt så ska det vara en liggande minarelli kopia på den(rätta mig om jag har fel :roll: )
Och jag hade velat ha ett rör med så bra acc som möjligt, är det LeoVince ZX som gäller då? (:
och vad behöver jag mer göra för att få ut så mkt acc som möjligt från röret(vikter, fjärdrat, munstycken etc.)

Tacksam för svar :D

om det är axx du är ute efter är det nog Zx som du sa..och såklart måste du plugga ur röret för att få effekten, om jag inte har fel så får du med ett par vikter/fjädrar till det? munstycke får du pröva dig framm men 10str HÖGRE vet jag att du minst måste gå upp i :)

Postat: 6 januari 2010, 20:50
av str8
Zwyxeel skrev:
str8 skrev:Hallåja :)

Ja funderar lite på att köpa ett rör till min pgo big max(orginal, me öppet filter)... om jag har fattat de rätt så ska det vara en liggande minarelli kopia på den(rätta mig om jag har fel :roll: )
Och jag hade velat ha ett rör med så bra acc som möjligt, är det LeoVince ZX som gäller då? (:
och vad behöver jag mer göra för att få ut så mkt acc som möjligt från röret(vikter, fjärdrat, munstycken etc.)

Tacksam för svar :D

om det är axx du är ute efter är det nog Zx som du sa..och såklart måste du plugga ur röret för att få effekten, om jag inte har fel så får du med ett par vikter/fjädrar till det? munstycke får du pröva dig framm men 10str HÖGRE vet jag att du minst måste gå upp i :)
Jo jag försod att ja måste plugga ur de :P .. som det är nu så har jag ca 10strl större än orginlamunstycket pga jag har öppet filter, menar du att jag ska gå upp ytterligare 10 eller de bör räcka som det är nu(ca 10 större än orginal) :)

som jag fattat det så ger hårdare kopplingsfjärdrar bättre acc... är detta rätt eller fel? :?

Postat: 6 januari 2010, 20:52
av -TeddaN-
Går den bra med det munstycket du har i nu? det ska räcka med 5-7 strl...

Postat: 6 januari 2010, 21:17
av str8
-TeddaN- skrev:Går den bra med det munstycket du har i nu? det ska räcka med 5-7 strl...
ja har bara hört att det ska vara ca 10 storlekar större... jadå den går bra, lite slö i uppförbackar bara :lol:

Postat: 6 januari 2010, 21:18
av -TeddaN-
str8 skrev:
-TeddaN- skrev:Går den bra med det munstycket du har i nu? det ska räcka med 5-7 strl...
ja har bara hört att det ska vara ca 10 storlekar större... jadå den går bra, lite slö i uppförbackar bara :lol:
har du kollat färgen på tändstiftet?

Postat: 6 januari 2010, 21:43
av kallepalle
str8 skrev:
Zwyxeel skrev:
str8 skrev:Hallåja :)

Ja funderar lite på att köpa ett rör till min pgo big max(orginal, me öppet filter)... om jag har fattat de rätt så ska det vara en liggande minarelli kopia på den(rätta mig om jag har fel :roll: )
Och jag hade velat ha ett rör med så bra acc som möjligt, är det LeoVince ZX som gäller då? (:
och vad behöver jag mer göra för att få ut så mkt acc som möjligt från röret(vikter, fjärdrat, munstycken etc.)

Tacksam för svar :D

om det är axx du är ute efter är det nog Zx som du sa..och såklart måste du plugga ur röret för att få effekten, om jag inte har fel så får du med ett par vikter/fjädrar till det? munstycke får du pröva dig framm men 10str HÖGRE vet jag att du minst måste gå upp i :)
Jo jag försod att ja måste plugga ur de :P .. som det är nu så har jag ca 10strl större än orginlamunstycket pga jag har öppet filter, menar du att jag ska gå upp ytterligare 10 eller de bör räcka som det är nu(ca 10 större än orginal) :)

som jag fattat det så ger hårdare kopplingsfjärdrar bättre acc... är detta rätt eller fel? :?

felfelfel.


zx är lågvarvigt = bland det sämsta att köpa för att få bra acc. högre varvtal = högre effekt = bättre acc. jag skulle ha satsat på yasuni r då jag vet att det funkar kanon!


hårdare kopplingsfjädrar ger inte alls bättre acc. det ska vara rätt fjädrar för just din setup. är dom för mjuka så segar den bara. är dom för hårda så kommer moppen bara varva som ett as. samma med vikterna, du måste prova dig fram till dom optimala.

Postat: 7 januari 2010, 00:20
av BetaArken
tja alla jag har en beta ark lc 08 med dragen v-ring och trimkrök och min moppe går snabbare än alla mina kompisars moppar som har dragen v-ring och effektrör! vf går de så bra me trimkrök och tror ni min skulle gå änuu bättre med effektrör? isåfal är det någon som vet om zx går bra i toppfarten jämfört med stage 6 pro replica även om zx är lågvarvigt och stage 6 är högvarvigt? snälla svara på allt:)

Postat: 7 januari 2010, 00:41
av KoNG
BetaArken skrev:tja alla jag har en beta ark lc 08 med dragen v-ring och trimkrök och min moppe går snabbare än alla mina kompisars moppar som har dragen v-ring och effektrör! vf går de så bra me trimkrök och tror ni min skulle gå änuu bättre med effektrör? isåfal är det någon som vet om zx går bra i toppfarten jämfört med stage 6 pro replica även om zx är lågvarvigt och stage 6 är högvarvigt? snälla svara på allt:)

Svaret är att dagens mopeder har olika motorer ;) några går bra utan v-ring och än kanske lite sämre, så det beror mer på vilken motor den har, när det gäller toppfart så ska du ha ett högvarvigt, zx för lågvarvigt ;)

Postat: 7 januari 2010, 00:45
av BetaArken
KoNG skrev:
BetaArken skrev:tja alla jag har en beta ark lc 08 med dragen v-ring och trimkrök och min moppe går snabbare än alla mina kompisars moppar som har dragen v-ring och effektrör! vf går de så bra me trimkrök och tror ni min skulle gå änuu bättre med effektrör? isåfal är det någon som vet om zx går bra i toppfarten jämfört med stage 6 pro replica även om zx är lågvarvigt och stage 6 är högvarvigt? snälla svara på allt:)

Svaret är att dagens mopeder har olika motorer ;) några går bra utan v-ring och än kanske lite sämre, så det beror mer på vilken motor den har, när det gäller toppfart så ska du ha ett högvarvigt, zx för lågvarvigt ;)
jo jag vet men men går zx bra i toppfarten ändå jämfört me pro replica och nästan alla mina kompisar har oxå liggande minarelli^^

Postat: 7 januari 2010, 10:28
av str8
-TeddaN- skrev:
str8 skrev:
-TeddaN- skrev:Går den bra med det munstycket du har i nu? det ska räcka med 5-7 strl...
ja har bara hört att det ska vara ca 10 storlekar större... jadå den går bra, lite slö i uppförbackar bara :lol:
har du kollat färgen på tändstiftet?
jaa, lite mörkare än "oboybrunt"

Postat: 7 januari 2010, 10:35
av str8
kallepalle skrev:
str8 skrev:
Zwyxeel skrev:
om det är axx du är ute efter är det nog Zx som du sa..och såklart måste du plugga ur röret för att få effekten, om jag inte har fel så får du med ett par vikter/fjädrar till det? munstycke får du pröva dig framm men 10str HÖGRE vet jag att du minst måste gå upp i :)
Jo jag försod att ja måste plugga ur de :P .. som det är nu så har jag ca 10strl större än orginlamunstycket pga jag har öppet filter, menar du att jag ska gå upp ytterligare 10 eller de bör räcka som det är nu(ca 10 större än orginal) :)

som jag fattat det så ger hårdare kopplingsfjärdrar bättre acc... är detta rätt eller fel? :?

felfelfel.


zx är lågvarvigt = bland det sämsta att köpa för att få bra acc. högre varvtal = högre effekt = bättre acc. jag skulle ha satsat på yasuni r då jag vet att det funkar kanon!


hårdare kopplingsfjädrar ger inte alls bättre acc. det ska vara rätt fjädrar för just din setup. är dom för mjuka så segar den bara. är dom för hårda så kommer moppen bara varva som ett as. samma med vikterna, du måste prova dig fram till dom optimala.
Så han på denna hemsidan har fel om vad han skriver om effektrör isåfall? http://www.webcar2000.com/countries/swe ... oped.phtml
Det är vad jag har sett på andra sidor också när jag har kollat runt(att lågvarviga ger bättre acc (jämfört me högvarvigt) och att högvarviga ger bättre topphastighet (jämfört me lågvarvigt) :P

Postat: 7 januari 2010, 15:52
av -TeddaN-
str8 skrev:
-TeddaN- skrev:
str8 skrev: ja har bara hört att det ska vara ca 10 storlekar större... jadå den går bra, lite slö i uppförbackar bara :lol:
har du kollat färgen på tändstiftet?
jaa, lite mörkare än "oboybrunt"
Du ska sätta på ett 5-8strl större för effekt rör, så får du dra av 1-3 strl eftersom det som är i är lite förstort

Postat: 7 januari 2010, 19:15
av str8
-TeddaN- skrev:
str8 skrev:
-TeddaN- skrev:har du kollat färgen på tändstiftet?
jaa, lite mörkare än "oboybrunt"
Du ska sätta på ett 5-8strl större för effekt rör, så får du dra av 1-3 strl eftersom det som är i är lite förstort
Okej tack (: så nått som är bra mellan 77-80 bör ja ligga på då om jag har 72orginal? :)