har hört att de nya drd, Derbi drd pro white 09 går riktigt segt. ska gå skit orginal, men så snart man sätter på trim går dom som en klocka gör dom de? och vilket rör ska jag ha, inte underliggande, och det ska vara så deskret som möjligt. typ så dold som möjligt haha om det går.
derbirace skrev:har hört att de nya drd, Derbi drd pro white 09 går riktigt segt. ska gå skit orginal, men så snart man sätter på trim går dom som en klocka gör dom de? och vilket rör ska jag ha, inte underliggande, och det ska vara så deskret som möjligt. typ så dold som möjligt haha om det går.
kanske någon som kan hjälpa mig, jaja
kanske ett gianelli? billigt och bra.. (överliggande)
men det ska tas i cross/sm tråden inte för scooter
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Ja funderar lite på att köpa ett rör till min pgo big max(orginal, me öppet filter)... om jag har fattat de rätt så ska det vara en liggande minarelli kopia på den(rätta mig om jag har fel )
Och jag hade velat ha ett rör med så bra acc som möjligt, är det LeoVince ZX som gäller då? (:
och vad behöver jag mer göra för att få ut så mkt acc som möjligt från röret(vikter, fjärdrat, munstycken etc.)
Ja funderar lite på att köpa ett rör till min pgo big max(orginal, me öppet filter)... om jag har fattat de rätt så ska det vara en liggande minarelli kopia på den(rätta mig om jag har fel )
Och jag hade velat ha ett rör med så bra acc som möjligt, är det LeoVince ZX som gäller då? (:
och vad behöver jag mer göra för att få ut så mkt acc som möjligt från röret(vikter, fjärdrat, munstycken etc.)
Tacksam för svar
om det är axx du är ute efter är det nog Zx som du sa..och såklart måste du plugga ur röret för att få effekten, om jag inte har fel så får du med ett par vikter/fjädrar till det? munstycke får du pröva dig framm men 10str HÖGRE vet jag att du minst måste gå upp i
Tacksam för svar
om det är axx du är ute efter är det nog Zx som du sa..och såklart måste du plugga ur röret för att få effekten, om jag inte har fel så får du med ett par vikter/fjädrar till det? munstycke får du pröva dig framm men 10str HÖGRE vet jag att du minst måste gå upp i
Jo jag försod att ja måste plugga ur de .. som det är nu så har jag ca 10strl större än orginlamunstycket pga jag har öppet filter, menar du att jag ska gå upp ytterligare 10 eller de bör räcka som det är nu(ca 10 större än orginal)
som jag fattat det så ger hårdare kopplingsfjärdrar bättre acc... är detta rätt eller fel?
Tacksam för svar
Jo jag försod att ja måste plugga ur de .. som det är nu så har jag ca 10strl större än orginlamunstycket pga jag har öppet filter, menar du att jag ska gå upp ytterligare 10 eller de bör räcka som det är nu(ca 10 större än orginal)
som jag fattat det så ger hårdare kopplingsfjärdrar bättre acc... är detta rätt eller fel?
felfelfel.
zx är lågvarvigt = bland det sämsta att köpa för att få bra acc. högre varvtal = högre effekt = bättre acc. jag skulle ha satsat på yasuni r då jag vet att det funkar kanon!
hårdare kopplingsfjädrar ger inte alls bättre acc. det ska vara rätt fjädrar för just din setup. är dom för mjuka så segar den bara. är dom för hårda så kommer moppen bara varva som ett as. samma med vikterna, du måste prova dig fram till dom optimala.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
tja alla jag har en beta ark lc 08 med dragen v-ring och trimkrök och min moppe går snabbare än alla mina kompisars moppar som har dragen v-ring och effektrör! vf går de så bra me trimkrök och tror ni min skulle gå änuu bättre med effektrör? isåfal är det någon som vet om zx går bra i toppfarten jämfört med stage 6 pro replica även om zx är lågvarvigt och stage 6 är högvarvigt? snälla svara på allt:)
BetaArken skrev:tja alla jag har en beta ark lc 08 med dragen v-ring och trimkrök och min moppe går snabbare än alla mina kompisars moppar som har dragen v-ring och effektrör! vf går de så bra me trimkrök och tror ni min skulle gå änuu bättre med effektrör? isåfal är det någon som vet om zx går bra i toppfarten jämfört med stage 6 pro replica även om zx är lågvarvigt och stage 6 är högvarvigt? snälla svara på allt:)
Svaret är att dagens mopeder har olika motorer några går bra utan v-ring och än kanske lite sämre, så det beror mer på vilken motor den har, när det gäller toppfart så ska du ha ett högvarvigt, zx för lågvarvigt
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
BetaArken skrev:tja alla jag har en beta ark lc 08 med dragen v-ring och trimkrök och min moppe går snabbare än alla mina kompisars moppar som har dragen v-ring och effektrör! vf går de så bra me trimkrök och tror ni min skulle gå änuu bättre med effektrör? isåfal är det någon som vet om zx går bra i toppfarten jämfört med stage 6 pro replica även om zx är lågvarvigt och stage 6 är högvarvigt? snälla svara på allt:)
Svaret är att dagens mopeder har olika motorer några går bra utan v-ring och än kanske lite sämre, så det beror mer på vilken motor den har, när det gäller toppfart så ska du ha ett högvarvigt, zx för lågvarvigt
jo jag vet men men går zx bra i toppfarten ändå jämfört me pro replica och nästan alla mina kompisar har oxå liggande minarelli^^
Zwyxeel skrev:
felfelfel.
zx är lågvarvigt = bland det sämsta att köpa för att få bra acc. högre varvtal = högre effekt = bättre acc. jag skulle ha satsat på yasuni r då jag vet att det funkar kanon!
hårdare kopplingsfjädrar ger inte alls bättre acc. det ska vara rätt fjädrar för just din setup. är dom för mjuka så segar den bara. är dom för hårda så kommer moppen bara varva som ett as. samma med vikterna, du måste prova dig fram till dom optimala.
Så han på denna hemsidan har fel om vad han skriver om effektrör isåfall? http://www.webcar2000.com/countries/swe ... oped.phtml
Det är vad jag har sett på andra sidor också när jag har kollat runt(att lågvarviga ger bättre acc (jämfört me högvarvigt) och att högvarviga ger bättre topphastighet (jämfört me lågvarvigt)