Ca 13-15 HK får du av den om jag minns rätt
Porta går antar jag men inget enkelt och inget som är värt på en sån cylinder.
Skaffa ett passande rör, förgasare osv så får du nog fint drag
Moddad skrev:Airsal T6
Räcker att ha den på tomgång ett tag, stäng av, låt kallna, tomgång osv ett par gånger och sedan köra in den 5 mil. Aluminums fördelar.
Moddad skrev:Airsal T6
Räcker att ha den på tomgång ett tag, stäng av, låt kallna, tomgång osv ett par gånger och sedan köra in den 5 mil. Aluminums fördelar.
Vilken av dom cyllarna lirar bäst till: metrakit thrower och dellorto 21 mm förgasare?
Hur länga ska jag köra in diverse cylinder?
vill du ha ett bra effektregister så mk handmade, thrower lirar mycket bra med den cylindern och de är avstämda för varandra mer eller mindre. Du får dock aningen mer topp med t6, dock ska du egentligen ha ett vassare rör till t6 om du vill att den ska kunna andas fullt ut satsa på handmade så får du ett bra register.
du behöver inte så dyra lameller till dendär setupen, prorace lamellerna duger gott och väl. Tycker också du borde köra på doppler veven istället då den håller bra kvalité och åker inte åt helvete i första taget samt är billigare. Glöm inte ramlagren, de brukar ge upp innan veven.
du kanske landar på 12-14hk beroende på inställningar.
Tjena ... behöver hjälp ... först och främst undrar ja om det är bra effekt i Airsal Sport 73cc .. ? och sen om en helt org drd racing med polini for race klarar Airsal Racing 80cc utan att byta vev ? MvH DrD JeppE ^^
RiejuForce skrev:Jag ska snart beställa lite grejer till moppen! men har jävla svårt att bestämma vilken cylinder jag ska ha....
De har stått mellan Airsal t6 70cc och barikit 70cc
Men har nu fått upp ögonen för barikit 80 cc.
Nu till frågan måste jag byta vev för den cylindern?
Ska köra med metrakit thrower och en 21 mm förgasare.
har du orginalvev ?
byt då !
annars skiter de sig som för min polare xD
Ja jag har original vev
Om inte original veven håller barikit 80 cc så får jag köra på antingen airsal t6 70 cc eller barikit 70 cc. vad är bäst? vad jag har hört så e barikit bättre kvalite men airsal t6 ger bättre effekt? är de så? vilken skulle ni välja?
Moddad skrev:Aldrig kört sporten men tror att t6an bara är en portad version av den
tycker de låter som att sporten är bättre ? Bör kombineras med rejält trim avgassystem och sånt på t6 står de att de funkar bra till ett urpluggat original rör
Moddad skrev:Aldrig kört sporten men tror att t6an bara är en portad version av den
tycker de låter som att sporten är bättre ? Bör kombineras med rejält trim avgassystem och sånt på t6 står de att de funkar bra till ett urpluggat original rör
Ja, men den faktan som står på den där hemsidan är ungefär lika sann som att tomten existerar...