Sida 22 av 24
Postat: 15 september 2012, 19:54
av bensinskalle
INTE fyskam om den är äkta. RIktigt najs.
Men de nya är ju inte helt fel heller. GT40 är väl det enda riktigt riktigt bra som ploppat ut ur fords tjocka donkenarsle

Postat: 15 september 2012, 20:00
av TuZx
Mattyyy skrev:TuZx skrev:vet någon för och nackdel med nissan s13/s14 ?
Oftast sönderkörda i motorn är en nackdel med dom och jag har för mig att motorerna inte pallar effekt över 350hk.
Inte varje dag man ser bilar som dessa :
Ford GT40 och den är ÄKTA med alla papper. En av alla 107st som tillverkades. Den enda i Sverige eller?
räcker runt 250-300 men någon som vet hur det är med delar/försäkring osv på en s13 (ska köpa snart så behöver veta)
Postat: 15 september 2012, 20:11
av Gröngöling
Har någon annan hört om den nya Jaggan som påstås ha en rak fyra på 1,6 liter och 500hk? Förstår inte hur i helvete det ska gå till... Kompressorn ska tydligen arbeta under 5000 rpm och turbon upp till 10k.
0-100 på under tre sekunder...

Postat: 15 september 2012, 20:47
av PK
hepp. inte hört något.
får dom 500hk så blir jag impad då jag har rak fyra på 1,8L och den verkar inte vara motorn man börjar hårdtrimma
Ful var den iallafall.
Postat: 15 september 2012, 20:52
av Gröngöling
Ja den är rätt ful. Liknar Pagani Huayra tycker jag

Postat: 15 september 2012, 21:15
av MrAndersson
Gröngöling skrev:Har någon annan hört om den nya Jaggan som påstås ha en rak fyra på 1,6 liter och 500hk? Förstår inte hur i helvete det ska gå till... Kompressorn ska tydligen arbeta under 5000 rpm och turbon upp till 10k.
0-100 på under tre sekunder...
[spoiler]

[/spoiler]
Blir nog en utmaning! Men inte omöjligt!
sitter ju en rak 4 1.6a i C4orna. Dessa ligger ju dock runt 120 hk.
Läste om någon som retat upp sin busa i 700hk, då med en 1.3l!
Dock så är ju motoruppbyggnaden olika mellan en busa o en bil.
Ska nog gå om dom lägger ner tid på motorn och utprövningen av turbos osv! Exempel, en arrett, IHI eller Mitsubishi T4 turbo på en 1.6l kanske är bra för runt 400 hk på dom flesta motorerna. Men kraften kan variera någonstans mellan 340 hk och 460! Dock så är ju allt utbytt från en "vanlig" 1.6a till värre grejer!
Sedan även om dom mäter ~500hk på hjulen eller i motorn!
Fast för o klara detta är en kompressor nödvändigt för en sån liten motor skulle aldrig fixa så mycket avgaser på låga rpms för och få turbon o snurra.
Postat: 15 september 2012, 21:17
av Mattyyy
bensinskalle skrev:INTE fyskam om den är äkta. RIktigt najs.
Men de nya är ju inte helt fel heller. GT40 är väl det enda riktigt riktigt bra som ploppat ut ur fords tjocka donkenarsle

Japp den är äkta ägaren visade papper på bilen bl.a och id brickorna. Den är faktist registrerad i Sverige och den har totalt gått 6479km bara
Postat: 15 september 2012, 22:37
av siiimooon
PK skrev:hepp. inte hört något.
får dom 500hk så blir jag impad då jag har rak fyra på 1,8L och den verkar inte vara motorn man börjar hårdtrimma
Ful var den iallafall.
Har inte du M42? Då kan du komma upp i 300hk lätt, 5-600 går också.
Postat: 16 september 2012, 00:01
av Mura
siiimooon skrev:PK skrev:hepp. inte hört något.
får dom 500hk så blir jag impad då jag har rak fyra på 1,8L och den verkar inte vara motorn man börjar hårdtrimma
Ful var den iallafall.
Har inte du M42? Då kan du komma upp i 300hk lätt, 5-600 går också.
kolla på hondorna med 1.6liters motor inga problem att få 400-500hästar
Postat: 16 september 2012, 00:47
av macbang
Honda S2000 2.2L VTEC med kompressor är fina grejor.
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=uL8Ov_iphH0[/youtube]
Postat: 16 september 2012, 00:57
av k-skåpet
Ingen annan som var på grand/konga end of summer epr ikväll?
Postat: 16 september 2012, 10:49
av Junhager94
Köpte en bil i sommras! Glömde helt att skriva det här.. En Golf R32 -06 blev det
Har ingen bra bild ännu, så ni får nöja er med en googlebild på en likadan:

Postat: 16 september 2012, 12:37
av Gröngöling
Skitsnygg ju junhager. Vad gav du för den?

Postat: 16 september 2012, 12:54
av 99(fin)T.S
Är helt ny inom bilmekandet så behöver lite hjälp. Nu är det så att högra bakbroms på min isbil har fasnat. Hur ska jag få den att släppa?
Postat: 16 september 2012, 17:48
av Junhager94
Gröngöling skrev:Skitsnygg ju junhager. Vad gav du för den?

100 papp jämnt

Postat: 16 september 2012, 18:43
av Staffan Melin
tjena, införskaffade mej en bmw 316i för nån månad sen och kanske hade tänkt att fixa turbo till den lite senare. vad är de jag måste göra för att de ska funka? vad är de jag måste byta i motorn?
jag kan inte så mycket om bilar så förklara så bra ni kan

Postat: 16 september 2012, 19:15
av p0d1
Junhager94 skrev:
100 papp jämnt

Och så säger du att du inte har råd med mellanhoj och försäkring på det

Braaapa runt slår ju bilkörning med hästlängder ju

Borde du veta med ditt effektmonster.
Enormt avundssjuk på dig, både bilen och din 125a :/

Postat: 16 september 2012, 19:40
av Junhager94
p0d1 skrev:Junhager94 skrev:
100 papp jämnt

Och så säger du att du inte har råd med mellanhoj och försäkring på det

Braaapa runt slår ju bilkörning med hästlängder ju

Borde du veta med ditt effektmonster.
Enormt avundssjuk på dig, både bilen och din 125a :/

Haha jag bor ute på landet och behöver en bil mer än en mc tyvärr, även om jag ville ta kortet så kan jag inte.. Det blir nästa år!

men jag är nöjd med livet om man säger så

Postat: 14 oktober 2012, 20:22
av Mattyyy
Då har man skaffat sig sin första bil en Golf MK2 1.8 från 88a
Postat: 14 oktober 2012, 20:35
av Rieju_Jacob
Mattyyy skrev:Då har man skaffat sig sin första bil en Golf MK2 1.8 från 88a
Fränt, coils, camber å stretch på de me elr ?
Postat: 14 oktober 2012, 21:04
av MrAndersson
Rieju_Jacob skrev:Mattyyy skrev:Då har man skaffat sig sin första bil en Golf MK2 1.8 från 88a
Fränt, coils, camber å stretch på de me elr ?
Nej för fan inte camber de fulaste jävla skiten som finns! Spelar inte någon roll vilken bil, så jävla fult!
Postat: 14 oktober 2012, 21:11
av Rieju_Jacob
MrAndersson skrev:Rieju_Jacob skrev:Mattyyy skrev:Då har man skaffat sig sin första bil en Golf MK2 1.8 från 88a
Fränt, coils, camber å stretch på de me elr ?
Nej för fan inte camber de fulaste jävla skiten som finns! Spelar inte någon roll vilken bil, så jävla fult!
Tyck de då

Postat: 14 oktober 2012, 21:34
av k-skåpet
Staffan Melin skrev:tjena, införskaffade mej en bmw 316i för nån månad sen och kanske hade tänkt att fixa turbo till den lite senare. vad är de jag måste göra för att de ska funka? vad är de jag måste byta i motorn?
jag kan inte så mycket om bilar så förklara så bra ni kan

För det första är det mer effekt för pengarna att hänga i en 2,5l motorn från första början, för det andra så kan jag säga såhär (inte för att låta kaxig eller som att jag hade gett mig på det själv) vet du inte ens vad som behövs göras ska du nog ge själva fan i det.
Goda nyheter! nya lådan är uppe i Volvon och den är redo för brehäng igen! En m45a, en kardan med stora medbringaren och en koppling med finsplines senare så är det klart.

Tror inte jag har lagt upp han här förut så kan väl förklara att det inte är vilken -75 som helst utan en GL som på den tiden verkligen stod för namnet grand lux med sitt enormt moderna singelsprut, skinnstolar, taklucka, styrservo och allt annat coolt man bara kunde ha typ.

Postat: 14 oktober 2012, 21:37
av Mattyyy
Rieju_Jacob skrev:MrAndersson skrev:Rieju_Jacob skrev:
Fränt, coils, camber å stretch på de me elr ?
Nej för fan inte camber de fulaste jävla skiten som finns! Spelar inte någon roll vilken bil, så jävla fult!
Tyck de då

Camber sliter ju så jävligt på däcken men kanske
Andersson : Lagom med camber är snyggt men inte för mycket

Postat: 14 oktober 2012, 21:39
av streamjr
k-skåpet skrev:Staffan Melin skrev:tjena, införskaffade mej en bmw 316i för nån månad sen och kanske hade tänkt att fixa turbo till den lite senare. vad är de jag måste göra för att de ska funka? vad är de jag måste byta i motorn?
jag kan inte så mycket om bilar så förklara så bra ni kan

För det första är det mer effekt för pengarna att hänga i en 2,5l motorn från första början, för det andra så kan jag säga såhär (inte för att låta kaxig eller som att jag hade gett mig på det själv) vet du inte ens vad som behövs göras ska du nog ge själva fan i det.
Goda nyheter! nya lådan är uppe i Volvon och den är redo för brehäng igen! En m45a, en kardan med stora medbringaren och en koppling med finsplines senare så är det klart.

Tror inte jag har lagt upp han här förut så kan väl förklara att det inte är vilken -75 som helst utan en GL som på den tiden verkligen stod för namnet grand lux med sitt enormt moderna singelsprut, skinnstolar, taklucka, styrservo och allt annat coolt man bara kunde ha typ.

fyfan va frääään!!!

Postat: 14 oktober 2012, 21:45
av k-skåpet
streamjr skrev:[spoiler]
k-skåpet skrev:Staffan Melin skrev:tjena, införskaffade mej en bmw 316i för nån månad sen och kanske hade tänkt att fixa turbo till den lite senare. vad är de jag måste göra för att de ska funka? vad är de jag måste byta i motorn?
jag kan inte så mycket om bilar så förklara så bra ni kan

För det första är det mer effekt för pengarna att hänga i en 2,5l motorn från första början, för det andra så kan jag säga såhär (inte för att låta kaxig eller som att jag hade gett mig på det själv) vet du inte ens vad som behövs göras ska du nog ge själva fan i det.
Goda nyheter! nya lådan är uppe i Volvon och den är redo för brehäng igen! En m45a, en kardan med stora medbringaren och en koppling med finsplines senare så är det klart.

Tror inte jag har lagt upp han här förut så kan väl förklara att det inte är vilken -75 som helst utan en GL som på den tiden verkligen stod för namnet grand lux med sitt enormt moderna singelsprut, skinnstolar, taklucka, styrservo och allt annat coolt man bara kunde ha typ.

[/spoiler]
fyfan va frääään!!!

Då ska du se han när den e klar med Sj pall på taket, oljefat, böttsänkt, en jävla massa extralyse, gultona o navvända v70 plåtisar. Funderar på rostad huv men det är nästan lite mainstream så ska försöka hitta på något udda.

Postat: 14 oktober 2012, 21:46
av Riejuman
Tjeena! har en del funderingar angående bilar eftersom har börjar snart bli bilålder

Vet inte riktigt vad försorts bil jag vill ha ännu men har tittat på massa med volvo 940 och opel calibra. vilken tycker ni jag skall köpa? för och nackdelar...
Postat: 14 oktober 2012, 21:51
av siiimooon
k-skåpet skrev:Staffan Melin skrev:tjena, införskaffade mej en bmw 316i för nån månad sen och kanske hade tänkt att fixa turbo till den lite senare. vad är de jag måste göra för att de ska funka? vad är de jag måste byta i motorn?
jag kan inte så mycket om bilar så förklara så bra ni kan

För det första är det mer effekt för pengarna att hänga i en 2,5l motorn från första början, för det andra så kan jag säga såhär (inte för att låta kaxig eller som att jag hade gett mig på det själv) vet du inte ens vad som behövs göras ska du nog ge själva fan i det.

Fast det är inte alls lika kul.
Postat: 14 oktober 2012, 21:52
av k-skåpet
Riejuman skrev:Tjeena! har en del funderingar angående bilar eftersom har börjar snart bli bilålder

Vet inte riktigt vad försorts bil jag vill ha ännu men har tittat på massa med volvo 940 och opel calibra. vilken tycker ni jag skall köpa? för och nackdelar...
Opeln: Ganska ful (imo), Rostbenägna,framhjulsdrivna och rätt slöa om du inte har 4x4 turbon och då är de dyra och går sönder lätt. 940: Du får en turbo för samma pengar som Calibran, köp en lätttryckare och fulltryckskonventera då det är lätt så får du ut hyfsat bra drag, raggarspinn och varenda volvoraggare i byn har delar till dem liggandes i garaget.
siiiimon skrev:Fast det är inte alls lika kul.
Självklart ska han ju turbokonvertera 2,5 litarn när den är besiktigad o klar.
Postat: 15 oktober 2012, 06:27
av potog
Mattyyy skrev:Rieju_Jacob skrev:MrAndersson skrev:
Nej för fan inte camber de fulaste jävla skiten som finns! Spelar inte någon roll vilken bil, så jävla fult!
Tyck de då

Camber sliter ju så jävligt på däcken men kanske
Andersson : Lagom med camber är snyggt men inte för mycket

-1 där fram å -1,5 där bak med lite stretch å 16tumare
Postat: 15 oktober 2012, 06:44
av Rieju_Jacob
potog skrev:Mattyyy skrev:Rieju_Jacob skrev:
Tyck de då

Camber sliter ju så jävligt på däcken men kanske
Andersson : Lagom med camber är snyggt men inte för mycket

-1 där fram å -1,5 där bak med lite stretch å 16tumare
Dålig screenshot men ni fattar grejen
Postat: 15 oktober 2012, 07:28
av streamjr
MrAndersson skrev:Gröngöling skrev:Har någon annan hört om den nya Jaggan som påstås ha en rak fyra på 1,6 liter och 500hk? Förstår inte hur i helvete det ska gå till... Kompressorn ska tydligen arbeta under 5000 rpm och turbon upp till 10k.
0-100 på under tre sekunder...
[spoiler]

[/spoiler]
Blir nog en utmaning! Men inte omöjligt!
sitter ju en rak 4 1.6a i C4orna. Dessa ligger ju dock runt 120 hk.
Läste om någon som retat upp sin busa i 700hk, då med en 1.3l!
Dock så är ju motoruppbyggnaden olika mellan en busa o en bil.
Ska nog gå om dom lägger ner tid på motorn och utprövningen av turbos osv! Exempel, en arrett, IHI eller Mitsubishi T4 turbo på en 1.6l kanske är bra för runt 400 hk på dom flesta motorerna. Men kraften kan variera någonstans mellan 340 hk och 460! Dock så är ju allt utbytt från en "vanlig" 1.6a till värre grejer!
Sedan även om dom mäter ~500hk på hjulen eller i motorn!
Fast för o klara detta är en kompressor nödvändigt för en sån liten motor skulle aldrig fixa så mycket avgaser på låga rpms för och få turbon o snurra.
.
vet en kille ( mitt exs pappa) som har skrämmt upp en volvo 16 ventilare till över 700 häst

Postat: 15 oktober 2012, 08:04
av DEA!!
Postat: 15 oktober 2012, 08:59
av Mattyyy
Som ni vet så har jag ju svårt att låta saker vara original så nu finns en projekttråd på Garaget!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=257853
In med er så och kommentera!
Postat: 15 oktober 2012, 10:32
av Rieju_Jacob
Då måste du fixa riktig stance me skärm gnuggar gummi annars ser de bara fånigt ut
