Sida 21 av 60

Postat: 5 augusti 2009, 22:40
av Jibe
kallepalle skrev:nej inte om du ska ha 48 fram och 12/13 bak. då blire kopplingslir.com för att den ska orka ens... kolla i mitt inlägg ovan varför
Oj HAHAHA! det blev lite ganska mkt fel där :oops:.. menar ju självklart 48 bak och 12/13 fram.. är ju mänsklig, klart man gör fel (A)

Postat: 9 augusti 2009, 01:44
av Lundahl
Jag har

Derbi drd racing sm 09q

Giannelli 2t enduro
110 munstycke

Drevning 15/52

Den är lite svag men axxar endå bra med grym toppfart =)

Postat: 12 augusti 2009, 04:34
av bombmannen
Lundahl skrev:Jag har

Derbi drd racing sm 09q

Giannelli 2t enduro
110 munstycke

Drevning 15/52

Den är lite svag men axxar endå bra med grym toppfart =)
haha byt ner dig 2st där fram ist ! :P

Sen undrar jag om 12/53 är bättre än 13/53 min setup:
Airsal 70cc
Turbokit
Dellorto 19mm
Kör Senda 99 :)

Postat: 12 augusti 2009, 09:41
av antis76
jag har en aprilia sx50 07 som jag har ett technigas rör på går ca 90. har nu 48 och 14 men vill byta så den accar bäätrre så jag kan bättre på bakan. vikken drevning tkr ni

Postat: 12 augusti 2009, 10:20
av DEA!!
antis76 skrev:jag har en aprilia sx50 07 som jag har ett technigas rör på går ca 90. har nu 48 och 14 men vill byta så den accar bäätrre så jag kan bättre på bakan. vikken drevning tkr ni
prova 11/53 om den inte varvar för mycket då, annars får du sätta på större bak...

Postat: 12 augusti 2009, 10:21
av DEA!!
bombmannen skrev:
Lundahl skrev:Jag har

Derbi drd racing sm 09q

Giannelli 2t enduro
110 munstycke

Drevning 15/52

Den är lite svag men axxar endå bra med grym toppfart =)
haha byt ner dig 2st där fram ist ! :P

Sen undrar jag om 12/53 är bättre än 13/53 min setup:
Airsal 70cc
Turbokit
Dellorto 19mm
Kör Senda 99 :)
Det är ju olika, den kanske varvar för mycket med 12 fram men prova..

Postat: 16 augusti 2009, 21:59
av AlexanderH
har en motorhispania RYZ 08 Drev fram 12 60 bak. kedjan har töjts mycket och funderar på 11 56 drev? blir han lite segare då? fast toppraften blir ju bättre med 56 drev, men blir den mkt segare i acc? :P

Postat: 16 augusti 2009, 22:07
av bluerider94
der blir inte så jättestor skinnad eftersom du kuggar ner 1 fram = bättre axx sämre topp och ner 4 bak = bättre topp, sämre axx

Postat: 17 augusti 2009, 14:47
av kallepalle
du kommer inte märka någon skillnad alls.

Postat: 17 augusti 2009, 14:57
av -TeddaN-
Franken skrev:jag har blivit förvirrad :oops: e det ju större drev man har bak ju bättre axx och litet fram e det också bra axx? :roll:
Helt rätt:)

Postat: 17 augusti 2009, 15:15
av kallepalle
RRX-Teddy skrev:
Franken skrev:jag har blivit förvirrad :oops: e det ju större drev man har bak ju bättre axx och litet fram e det också bra axx? :roll:
Helt rätt:)
till en viss gräns, ja.

Postat: 17 augusti 2009, 15:19
av -TeddaN-
kallepalle skrev:
RRX-Teddy skrev:
Franken skrev:jag har blivit förvirrad :oops: e det ju större drev man har bak ju bättre axx och litet fram e det också bra axx? :roll:
Helt rätt:)
till en viss gräns, ja.
Han fattar nog de:)

Postat: 17 augusti 2009, 16:05
av robin1337
Franken skrev:jag har blivit förvirrad :oops: e det ju större drev man har bak ju bättre axx och litet fram e det också bra axx? :roll:
japp du har hellt tätt :lol:

Postat: 17 augusti 2009, 16:21
av chifen
robin1337 skrev:
Franken skrev:jag har blivit förvirrad :oops: e det ju större drev man har bak ju bättre axx och litet fram e det också bra axx? :roll:
japp du har hellt tätt :lol:
Till en viss gräns, men simpelt sagt så är det ju så ;)

Postat: 17 augusti 2009, 16:33
av Pekkari13
tjenna

jag undra om min moppe kmr att orka ngt om jag har 12/52 som drevning och min setup är: mk thower rör
större insug
boostbottle
urpluggat membran
sportluftfilter
större munstycke

Postat: 17 augusti 2009, 16:56
av kallepalle
ja den kommer att orka. om du sätter på ett 13 drev fram så orkar den precis varva ur 5:an och nästan 6:an.

Postat: 23 augusti 2009, 21:24
av Marcuzanderzzon
Tjena jag har en gilera smt 05a. Bara pluggen dragen men förr när ja hade 15/53 drevning så gick den bra sen testa jag 14/53 då börja den lixom "durra" eller småskaka eller vad man ska säga.. först trodde jag det var cdi som är strypt det är den säkert med.. men varför "durra" den inte med 15 drevet då? kanske för att den inte varvar lika mkt men känns som att det ska durra endå när jag maxar den:P

Postat: 23 augusti 2009, 21:26
av Muffä
Marcuzanderzzon skrev:Tjena jag har en gilera smt 05a. Bara pluggen dragen men förr när ja hade 15/53 drevning så gick den bra sen testa jag 14/53 då börja den lixom "durra" eller småskaka eller vad man ska säga.. först trodde jag det var cdi som är strypt det är den säkert med.. men varför "durra" den inte med 15 drevet då? kanske för att den inte varvar lika mkt men känns som att det ska durra endå när jag maxar den:P
är drevet slitet? 14drevet då alltså:P

Postat: 23 augusti 2009, 21:28
av Marcuzanderzzon
Estilete_Stuntarn skrev:
Marcuzanderzzon skrev:Tjena jag har en gilera smt 05a. Bara pluggen dragen men förr när ja hade 15/53 drevning så gick den bra sen testa jag 14/53 då börja den lixom "durra" eller småskaka eller vad man ska säga.. först trodde jag det var cdi som är strypt det är den säkert med.. men varför "durra" den inte med 15 drevet då? kanske för att den inte varvar lika mkt men känns som att det ska durra endå när jag maxar den:P
är drevet slitet? 14drevet då alltså:P
Nej nästan nytt.. just nu kör ja med 13/52 med durrar lika dant:S

Postat: 23 augusti 2009, 21:30
av kallepalle
pga att d50b0 motorn inte har någon balansaxel. den orkar alldrig varva ut med 15drev fram. den klarar ändå inte att varva ut eftersom du har strypt cdi på 10k rpm. men du varvar fortfarande mer med 14/13 drev fram än med ett 15 drev.

Postat: 24 augusti 2009, 14:48
av Marcuzanderzzon
aa men får väl skaffa mig en ostrypt cdi då:)

Postat: 25 augusti 2009, 21:56
av Bunkz
Tja,

Kör Derbi Senda xtreme 05 med:
Giannelli 2t
ostrypt luftburk
munstycke

Har just nu 13/53 men den orkar inte varva upp utan man måste leka med kopplingen som fan, vilket drev kan passa tror ni?

Postat: 26 augusti 2009, 10:39
av kallepalle
du ska nog ta å titta över förgasarinställningarna du. för den drevningen är helt perfekt!

Postat: 26 augusti 2009, 18:26
av Bunkz
Okej tack för svar 8)

Postat: 9 september 2009, 13:12
av johanbetarr50
beta rr 50 gör ca 70 vill ha hörgre topfart, vilka drev ochn hur många taggar? skicka gärna länk :)

Postat: 9 september 2009, 13:13
av johanbetarr50
beta rr 50 gör ca 70 (med gps) vill ha hörgre topfart, vilka drev ochn hur många taggar? skicka gärna länk :)

Postat: 9 september 2009, 13:16
av -TeddaN-
du ska dreva upp 1-3 kugg fram är enklast tror du ska ha (420) AM6 Länk - http://www.twostroke.se/product.asp?product=8946

Postat: 9 september 2009, 13:24
av kallepalle
johanbetarr50 skrev:beta rr 50 gör ca 70 (med gps) vill ha hörgre topfart, vilka drev ochn hur många taggar? skicka gärna länk :)
¨

vad är det för årsmod/motor?

Postat: 9 september 2009, 14:46
av Johanczon
Tjaa !

Har en Rieju RRX/Sm 06 Sport Edition

Motor: Minarelli. 2-takt
Drevning Fram:11
Bak:52

Den är pluggad.

Vill ha bra acc o att den går snabbt :P

Postat: 9 september 2009, 14:48
av bluerider94
Johanczon skrev:Tjaa !

Har en Rieju RRX/Sm 06 Sport Edition

Motor: Minarelli. 2-takt
Drevning Fram:12
Bak:52

Den är pluggad.

Vill ha bra acc o att den går snabbt :P
då har du nog bra nu..

Postat: 10 september 2009, 14:03
av Jierexx
Johanczon skrev:Tjaa !

Har en Rieju RRX/Sm 06 Sport Edition

Motor: Minarelli. 2-takt
Drevning Fram:11
Bak:52

Den är pluggad.

Vill ha bra acc o att den går snabbt :P
Köp effekt rör så kommer du få toppen, tror du har en ganska bra drevning för acc

Postat: 10 september 2009, 20:11
av viictoor
Hej!
Jag har en Derbi Senda SM Extreme -05.
Den är helt orginal förutom att jag har tagit bort
strypningen på luftburken.
Just nu har jag 14/65.
Men jag funderar på att gå ner i storlek där bak,
vad tror ni om 14/53?
Hur kommer den gå då? Vill helst ha bra toppfart!
Tack på förhand / viictoor

Postat: 10 september 2009, 20:24
av Riejumrx
viictoor skrev:Hej!
Jag har en Derbi Senda SM Extreme -05.
Den är helt orginal förutom att jag har tagit bort
strypningen på luftburken.
Just nu har jag 14/65.
Men jag funderar på att gå ner i storlek där bak,
vad tror ni om 14/53?
Hur kommer den gå då? Vill helst ha bra toppfart!
Tack på förhand / viictoor
då kommer axxet suga p*ng och den kommer knappt orka uppför :wink:
om jag var du skulle jag satsa på 12/60 eller 11/53

Postat: 11 september 2009, 13:21
av viictoor
ReijuMrx skrev:
viictoor skrev:Hej!
Jag har en Derbi Senda SM Extreme -05.
Den är helt orginal förutom att jag har tagit bort
strypningen på luftburken.
Just nu har jag 14/65.
Men jag funderar på att gå ner i storlek där bak,
vad tror ni om 14/53?
Hur kommer den gå då? Vill helst ha bra toppfart!
Tack på förhand / viictoor
då kommer axxet suga p*ng och den kommer knappt orka uppför :wink:
om jag var du skulle jag satsa på 12/60 eller 11/53
Okej, bra! Tack för hjälpen

Postat: 15 september 2009, 16:28
av alexanderkarlsson
spelar det ngn roll om man drevar fram lr bak.. lr vad blir skillnaderna?

och på min dirt blire stor skillnad om man har 1 kugg större fram?

mvh//aLEx