Postat: 19 mars 2008, 19:52
Min compakt (den i mitt galleri) gjorde 69kmh, med orginal jofrab 60cc 17mm kyrkport, 32mm krök, jamrcol dämpare. 14 drev fram och 28 bak.Och 4-vxl låda.
Ett forum där vi diskuterar allt om mopeder
https://twostrokerider.se/forum/
lillens skrev:Min compakt (den i mitt galleri) gjorde 69kmh, med orginal jofrab 60cc 17mm kyrkport, 32mm krök, jamrcol dämpare. 14 drev fram och 28 bak.Och 4-vxl låda.
Hej! Om du har 65cc cylinder så ska du ha 32mm avgasrör, mest effekt ju^^ sen en fint trim avgas rör.charlessoet skrev:Tjenare, jag har en komplett compakt och en reservdels compakt typ, Jag har uppborrad 65 cc cylinder dock utan kolv och uppborrad bing förgasasre vet bara inte vilken millimeter.. Men det med kröken och det, Ska man ha 32mm borr för hålet då eller vad? Och sen finns det nån plugg eller nåt man kan ta bort, är inte speciellt hemma på det här med mopeder xD O sen om man ska förstärka ramen vart är det då lämpligt att sätta förstärkningarna? Vore tacksam för svar, Ha det gött =)
Har också skruv där bak och den är till för att man ska kunna rengöra inne i ljuddämparen, sota ur.charlessoet skrev:Okej nej det är lungt, fattadeMen den som sitter på motorn nu är 50 cc uppborrad.. Men det funkar väl det med om man bara ska ha uppborrade original grejer? På original röret så är det en skruv på baksidan där avgaserna kommer ut, kan man ta bort den eller något och vad gör det isf? Det andra röret till reservdels compakten har ingen sån skruv och när den moppen va komplett drog den original compakten lätt..
Kanske blev lite rörigt men aah...Tack för svaret =)