du är knäppkallepalle skrev:bensinskalle. destilerat vatten har en högre kokpunkt än vanligt vatten, och detta är vetenskapligt bevisat, så kom inte med ngt annat nu. och din version av hur man destilerar är ett sätt man kna göra det på, men det jag sa är också ett sätt.
På ditt sätt tillverkar man dricksvatten kallepallekallepalle skrev:bensinskalle. destilerat vatten har en högre kokpunkt än vanligt vatten, och detta är vetenskapligt bevisat, så kom inte med ngt annat nu. och din version av hur man destilerar är ett sätt man kna göra det på, men det jag sa är också ett sätt.
Glykol smörjer pumpen ja, de stämmer, men det är inte nödvändigtTill skrev:Derbi_senda93
Nej finns även avtappare för kylarvattnet!MarcusAndersson skrev:Man tappar bara ut våxellådsoljan där.Frullen_91 skrev:-.- glykolen har 2 funktioner.
!. Lägre fryspunkt
2.Högre kokpunkt
En blandning på 25/75 , 30/70 eller 40/60 är precis lagom..
Det ska väll finnas en av tappar plugg under till på motorn som det gör på AM6 där man tappar ut all kylarvätska?
x255z3D skrev:du är knäppkallepalle skrev:bensinskalle. destilerat vatten har en högre kokpunkt än vanligt vatten, och detta är vetenskapligt bevisat, så kom inte med ngt annat nu. och din version av hur man destilerar är ett sätt man kna göra det på, men det jag sa är också ett sätt.
om ja inte minns fel har ja sett en del bra inlägg från dig men de där är bara jätte fel
om du vet VAD destillerat vatten är så lär du ju förstå att de är den kokpunkten som destillerat vatten har som är "H2O's kokpunkt"
Destillerat är som bensinskalle sa: Nedkylda ånger från koktvatten, dvs. innehåller bara H2O och inga mineraler lr nåt sånt där dumt, Destillerat vatten ÄR RENT vatten
sen om kranvatten (inte rent vatten då det innehåller mineraler bland annat) har en annat kokpunkt så who the fuck cares, de kan omöjligt skilja mer än någon grad
Iallafall, tillbaka till ämnet
för att göra det enkelt, köp en flaska färdigblandat kylvatten lr gör helt enkelt som det står på dunken
kan det bli lättare? spela roll hur mycket glykol man har, bara det inte fryser
exaktDz2 skrev:Köp ~ 2st flaskor BATTERIVATTEN = AVJONISERAT DESTILLERAT VATTEN. (kan inte bli mycket renare).
"Är så rent det kan bli". I med 30% glykol ELLER vad som står angivet på förpackningen. Svårare än så är det inte..!
Angående kokpunkter så stämmer det. Men i detta fallet ska vi inte koka vatten utan förhindra att det fryser:)
Dock är det bra att skillja mellan "Destilerat" vatten och Destilerat + Avjoniserat. Det avjoniserade har högre kokpunkt. (vad jag minns iaf) Det normala destillerade vattnet har 100C
Om ni vill vara värsting så fyll hela kylaren med Etanol. Då lär ni få en jädrans kylförmåga(Y) (Rekommenderas vid überportade sprinters^^)bensinskalle skrev:exaktDz2 skrev:Köp ~ 2st flaskor BATTERIVATTEN = AVJONISERAT DESTILLERAT VATTEN. (kan inte bli mycket renare).
"Är så rent det kan bli". I med 30% glykol ELLER vad som står angivet på förpackningen. Svårare än så är det inte..!
Angående kokpunkter så stämmer det. Men i detta fallet ska vi inte koka vatten utan förhindra att det fryser:)
Dock är det bra att skillja mellan "Destilerat" vatten och Destilerat + Avjoniserat. Det avjoniserade har högre kokpunkt. (vad jag minns iaf) Det normala destillerade vattnet har 100C![]()
Men de är såååååååå onödigt att hälla i batterivatten/ destillerat vatten, det kan t.o.m. försämra läget, för de kan vara annorlunda egenskaper på sådant vatten....
Ta bara helt vanligt kranvatten och lite glykol så blir de skitbra