Högskolepaketet innebär svenska och engelska om jag inte har fel för mig, dock kan du välja bort det och ta t.ex snickeri istället, men på bara ¨vanliga linjen¨ så måste du läsa vidaretacopaj skrev:Plåtslagare vet jag inte för det har vi inte på våran skola. Men första året läser alla anläggning, husbyggnad och måleri. Därefter i 2:an väljer man inriktning. Alla är anställningsbara efter gymnasiet, man kan även välja högskolepaketet i (2an?) och 3an ifall man ångrar sig i framtiden.Persson97 skrev:snickare och plåtslagare måste du väll dock läsa vidare för om du går anläggning?tacopaj skrev: Förstår vad du menar, men så behöver det inte alls vara. Roliga jobb kan även vara snickare, banarbetare, plåtslagare m.m
EDIT:PROELIT1337 inlägg![]()
![]()
![]()
![]()
Var mitt andraval, äger på att svetsagilerahjärnan skrev:inga som ska gå industri tekniskt - svets ?
jaså? vad ska du välja för inriktning i 2an då?Persson97 skrev:Nästa år blir det tungaTuZx skrev:ingen som går lastbils mek?
I lilla Växjö så väljer man tunga, det är själva inriktningen, sen finns det ju personbil med såklart, men tunga är allt från lastbilar och grävmaskiner till skogsmaskiner typ ^^TuZx skrev:jaså? vad ska du välja för inriktning i 2an då?Persson97 skrev:Nästa år blir det tungaTuZx skrev:ingen som går lastbils mek?
Aa vet börjar 3an i höst som lastbilsmekanikerPersson97 skrev:I lilla Växjö så väljer man tunga, det är själva inriktningen, sen finns det ju personbil med såklart, men tunga är allt från lastbilar och grävmaskiner till skogsmaskiner typ ^^TuZx skrev:jaså? vad ska du välja för inriktning i 2an då?Persson97 skrev: Nästa år blir det tunga