Sida 3 av 4

Postat: 26 januari 2014, 19:54
av rasmusborg
Duggar färgen på fälgarna och puckarna :)

Postat: 26 januari 2014, 19:54
av Arkstar
Ser fint ut!
Går framåt rätt snabbt! :)

Postat: 27 januari 2014, 21:12
av RammeA
rasmusborg skrev:Duggar färgen på fälgarna och puckarna :)
visst blev det nice. nöjd som fan :twisted:

Postat: 27 januari 2014, 23:21
av Persson97
såndär plast dip du använt?

Postat: 28 januari 2014, 09:29
av RammeA
Persson97 skrev:såndär plast dip du använt?
ja :)

Postat: 12 februari 2014, 09:49
av RammeA
update

Postat: 12 februari 2014, 16:04
av Philipclason
Snyggt med nya kåporna! :)

Postat: 12 februari 2014, 17:35
av tetesnubben
Fin fint :) Vart köpte du den lilla kåpan med dekal på? ;)

Postat: 12 februari 2014, 21:34
av RammeA
tetesnubben skrev:Fin fint :) Vart köpte du den lilla kåpan med dekal på? ;)
jag köpte den på easyparts.nl :)

Postat: 12 februari 2014, 21:42
av tetesnubben
RammeA skrev:
tetesnubben skrev:Fin fint :) Vart köpte du den lilla kåpan med dekal på? ;)
jag köpte den på easyparts.nl :)
aha okej den kosta 500 va? :roll:

Btw fick du mitt Pm förut? :)

Postat: 12 februari 2014, 21:49
av RammeA
tetesnubben skrev:
RammeA skrev:
tetesnubben skrev:Fin fint :) Vart köpte du den lilla kåpan med dekal på? ;)
jag köpte den på easyparts.nl :)
aha okej den kosta 500 va? :roll:

Btw fick du mitt Pm förut? :)
Ja men den är ju stor. Det är ju den som sitter obönhörligen oljetanken och bensintanken :)

Jag såg det nu. Jag har faktiskt inte satt på tryckfjädern annu. Har inte lyckats få loss kopplingsklockan :oops:

Postat: 12 februari 2014, 21:57
av tetesnubben
RammeA skrev:Jag såg det nu. Jag har faktiskt inte satt på tryckfjädern annu. Har inte lyckats få loss kopplingsklockan :oops:

haha aa fy faan vad det var svårt att få av den ;) Fick köpa en 38mm bult och använda kompressor....

men skulle du kunna mäta diametern på den nya tryckfjädern? Om den är öppnad altså? Vore skit schysst :)

Postat: 12 februari 2014, 22:02
av RammeA
tetesnubben skrev:
RammeA skrev:Jag såg det nu. Jag har faktiskt inte satt på tryckfjädern annu. Har inte lyckats få loss kopplingsklockan :oops:

haha aa fy faan vad det var svårt att få av den ;) Fick köpa en 38mm bult och använda kompressor....

men skulle du kunna mäta diametern på den nya tryckfjädern? Om den är öppnad altså? Vore skit schysst :)
kollar det imorn. Yttre eller inre diametern? :)

Postat: 12 februari 2014, 22:08
av tetesnubben
RammeA skrev:
tetesnubben skrev:
RammeA skrev:Jag såg det nu. Jag har faktiskt inte satt på tryckfjädern annu. Har inte lyckats få loss kopplingsklockan :oops:

haha aa fy faan vad det var svårt att få av den ;) Fick köpa en 38mm bult och använda kompressor....

men skulle du kunna mäta diametern på den nya tryckfjädern? Om den är öppnad altså? Vore skit schysst :)
kollar det imorn. Yttre eller inre diametern? :)
altså diametern i cirkeln :)

Postat: 12 februari 2014, 22:16
av Gasres97
Får man fråga vart du fick tag på färgen du lackade fälgarna och kraschpuckarna med?:)

Postat: 13 februari 2014, 11:06
av RammeA
Gasres97 skrev:Får man fråga vart du fick tag på färgen du lackade fälgarna och kraschpuckarna med?:)
dipit.se

Men det är bara att söka på plastidip på google så hittar du massor av sidor du kan köpa på :)

Postat: 13 februari 2014, 13:02
av Gasres97
RammeA skrev:
Gasres97 skrev:Får man fråga vart du fick tag på färgen du lackade fälgarna och kraschpuckarna med?:)
dipit.se

Men det är bara att söka på plastidip på google så hittar du massor av sidor du kan köpa på :)
Tackar tackar hittade några sidor nu :) men ska man ha grundfärg och klarlack till den färgen också ?:)

Postat: 13 februari 2014, 16:56
av Persson97
Gasres97 skrev:
RammeA skrev:
Gasres97 skrev:Får man fråga vart du fick tag på färgen du lackade fälgarna och kraschpuckarna med?:)
dipit.se

Men det är bara att söka på plastidip på google så hittar du massor av sidor du kan köpa på :)
Tackar tackar hittade några sidor nu :) men ska man ha grundfärg och klarlack till den färgen också ?:)
nej. inget slipjobb heller om jag har rätt för mig.

Postat: 13 februari 2014, 17:01
av RammeA
Persson97 skrev:
Gasres97 skrev:
RammeA skrev: dipit.se

Men det är bara att söka på plastidip på google så hittar du massor av sidor du kan köpa på :)
Tackar tackar hittade några sidor nu :) men ska man ha grundfärg och klarlack till den färgen också ?:)
nej. inget slipjobb heller om jag har rätt för mig.
nej inget slipjobb men man bör "tvätta" utan med t-röd och se till att det är helt rent innan man lackar.
Man kan köra nåt lager klarlack på slutet så fastnar inte smuts lika lätt :) vilken klarlack som helst funkar

Postat: 13 februari 2014, 17:03
av RammeA
tetesnubben skrev:
RammeA skrev:Jag såg det nu. Jag har faktiskt inte satt på tryckfjädern annu. Har inte lyckats få loss kopplingsklockan :oops:

haha aa fy faan vad det var svårt att få av den ;) Fick köpa en 38mm bult och använda kompressor....

men skulle du kunna mäta diametern på den nya tryckfjädern? Om den är öppnad altså? Vore skit schysst :)
diametern är 45mm :)

Postat: 13 februari 2014, 18:38
av Gasres97
RammeA skrev:
Persson97 skrev:
Gasres97 skrev: Tackar tackar hittade några sidor nu :) men ska man ha grundfärg och klarlack till den färgen också ?:)
nej. inget slipjobb heller om jag har rätt för mig.
nej inget slipjobb men man bör "tvätta" utan med t-röd och se till att det är helt rent innan man lackar.
Man kan köra nåt lager klarlack på slutet så fastnar inte smuts lika lätt :) vilken klarlack som helst funkar
Åhfan så de är bara till att tvätta rent med t-röd och sedan börja lacka om jag har förstått de rätt? :)

Postat: 13 februari 2014, 20:11
av LinkanTuning
Gasres97 skrev:
RammeA skrev:
Persson97 skrev: nej. inget slipjobb heller om jag har rätt för mig.
nej inget slipjobb men man bör "tvätta" utan med t-röd och se till att det är helt rent innan man lackar.
Man kan köra nåt lager klarlack på slutet så fastnar inte smuts lika lätt :) vilken klarlack som helst funkar
Åhfan så de är bara till att tvätta rent med t-röd och sedan börja lacka om jag har förstått de rätt? :)
Den här guiden var rätt bra om hur man lackar med plast dip http://m.youtube.com/watch?v=vvkq-qyY9a ... vkq-qyY9aY som du ser är det mycket svårare att få bort dipen när den är klarlackad.

Postat: 13 februari 2014, 22:15
av tetesnubben
RammeA skrev:diametern är 45mm :)
Tack :D

Min var också 45 så antar att det är rätt ;)

Mn kanske ska skita i den plastgrejjen som ligger i original fjädern helt enkelt :roll:

Postat: 27 februari 2014, 18:51
av RammeA
update

Postat: 28 februari 2014, 06:44
av RammeA
någon som vet vad jag ska ha för kopplingsfjädrar till min setup? Polini 50cc sport
Dellorto 17,5mm
4.3g polini vikter
LeoVince ZX
Malossi variatorfläkt

Postat: 13 mars 2014, 14:13
av RammeA
update...

Postat: 13 mars 2014, 14:15
av twostrokefille
blir jävligt snyggt :D

Postat: 13 mars 2014, 14:28
av Persson97
Hur hade du tänkt modda?

Så hela lyset är kvar eller modda dit en aeroxlykta?

Imorgon smäller det ;)

Postat: 13 mars 2014, 14:31
av RammeA
Persson97 skrev:Hur hade du tänkt modda?

Så hela lyset är kvar eller modda dit en aeroxlykta?

Imorgon smäller det ;)
om jag får plats med gamla lyktan så tar jag den, annars tar jag 2 spottar :)

Haha yes ;)

Postat: 16 mars 2014, 11:57
av VirreAndersson98
Ska bli kul och se hur framkåpan kommer bli!:D

Postat: 25 mars 2014, 13:42
av RammeA
update! KOMMENTERA NU DÅ!

Postat: 28 mars 2014, 17:38
av Slideradde
RammeA skrev:update! KOMMENTERA NU DÅ!
Jag skulle gissa på att du har för "Klena" kopplingsfjädrar efter som att den går klent på låga varv, Har det samma med min slider så, Men testa lite starkare kopplingsfjädrar för att om du har För mjuka fjädrar kan göra så att kopplingsbackarna slår ut redan på tomgång vilket orsakar slitage på kopplingsklocka och variatorremmen.
Då så kan Scootern också upplevas som "slö"

Postat: 28 mars 2014, 18:19
av RammeA
Slideradde skrev:
RammeA skrev:update! KOMMENTERA NU DÅ!
Jag skulle gissa på att du har för "Klena" kopplingsfjädrar efter som att den går klent på låga varv, Har det samma med min slider så, Men testa lite starkare kopplingsfjädrar för att om du har För mjuka fjädrar kan göra så att kopplingsbackarna slår ut redan på tomgång vilket orsakar slitage på kopplingsklocka och variatorremmen.
Då så kan Scootern också upplevas som "slö"
jag har vita malossi nu, tror du det blir bättre med gula?

Postat: 31 mars 2014, 12:52
av RammeA
projektet är nu avslutat 8)

Postat: 31 mars 2014, 13:02
av Arkstar
Har vart intressant i följa!

får man fråga varför du tänkt att byta från slider till aerox?

btw gör ett projekt på den med :D