Postat: 26 januari 2014, 19:54
Duggar färgen på fälgarna och puckarna 

Ett forum där vi diskuterar allt om mopeder
https://twostrokerider.se/forum/
visst blev det nice. nöjd som fanrasmusborg skrev:Duggar färgen på fälgarna och puckarna
jaPersson97 skrev:såndär plast dip du använt?
jag köpte den på easyparts.nltetesnubben skrev:Fin fintVart köpte du den lilla kåpan med dekal på?
aha okej den kosta 500 va?RammeA skrev:jag köpte den på easyparts.nltetesnubben skrev:Fin fintVart köpte du den lilla kåpan med dekal på?
Ja men den är ju stor. Det är ju den som sitter obönhörligen oljetanken och bensintankentetesnubben skrev:aha okej den kosta 500 va?RammeA skrev:jag köpte den på easyparts.nltetesnubben skrev:Fin fintVart köpte du den lilla kåpan med dekal på?
![]()
Btw fick du mitt Pm förut?
RammeA skrev:Jag såg det nu. Jag har faktiskt inte satt på tryckfjädern annu. Har inte lyckats få loss kopplingsklockan
kollar det imorn. Yttre eller inre diametern?tetesnubben skrev:RammeA skrev:Jag såg det nu. Jag har faktiskt inte satt på tryckfjädern annu. Har inte lyckats få loss kopplingsklockan
haha aa fy faan vad det var svårt att få av denFick köpa en 38mm bult och använda kompressor....
men skulle du kunna mäta diametern på den nya tryckfjädern? Om den är öppnad altså? Vore skit schysst
altså diametern i cirkelnRammeA skrev:kollar det imorn. Yttre eller inre diametern?tetesnubben skrev:RammeA skrev:Jag såg det nu. Jag har faktiskt inte satt på tryckfjädern annu. Har inte lyckats få loss kopplingsklockan
haha aa fy faan vad det var svårt att få av denFick köpa en 38mm bult och använda kompressor....
men skulle du kunna mäta diametern på den nya tryckfjädern? Om den är öppnad altså? Vore skit schysst
dipit.seGasres97 skrev:Får man fråga vart du fick tag på färgen du lackade fälgarna och kraschpuckarna med?:)
Tackar tackar hittade några sidor nuRammeA skrev:dipit.seGasres97 skrev:Får man fråga vart du fick tag på färgen du lackade fälgarna och kraschpuckarna med?:)
Men det är bara att söka på plastidip på google så hittar du massor av sidor du kan köpa på
nej. inget slipjobb heller om jag har rätt för mig.Gasres97 skrev:Tackar tackar hittade några sidor nuRammeA skrev:dipit.seGasres97 skrev:Får man fråga vart du fick tag på färgen du lackade fälgarna och kraschpuckarna med?:)
Men det är bara att söka på plastidip på google så hittar du massor av sidor du kan köpa påmen ska man ha grundfärg och klarlack till den färgen också ?:)
nej inget slipjobb men man bör "tvätta" utan med t-röd och se till att det är helt rent innan man lackar.Persson97 skrev:nej. inget slipjobb heller om jag har rätt för mig.Gasres97 skrev:Tackar tackar hittade några sidor nuRammeA skrev: dipit.se
Men det är bara att söka på plastidip på google så hittar du massor av sidor du kan köpa påmen ska man ha grundfärg och klarlack till den färgen också ?:)
diametern är 45mmtetesnubben skrev:RammeA skrev:Jag såg det nu. Jag har faktiskt inte satt på tryckfjädern annu. Har inte lyckats få loss kopplingsklockan
haha aa fy faan vad det var svårt att få av denFick köpa en 38mm bult och använda kompressor....
men skulle du kunna mäta diametern på den nya tryckfjädern? Om den är öppnad altså? Vore skit schysst
Åhfan så de är bara till att tvätta rent med t-röd och sedan börja lacka om jag har förstått de rätt?RammeA skrev:nej inget slipjobb men man bör "tvätta" utan med t-röd och se till att det är helt rent innan man lackar.Persson97 skrev:nej. inget slipjobb heller om jag har rätt för mig.Gasres97 skrev: Tackar tackar hittade några sidor numen ska man ha grundfärg och klarlack till den färgen också ?:)
Man kan köra nåt lager klarlack på slutet så fastnar inte smuts lika lättvilken klarlack som helst funkar
Den här guiden var rätt bra om hur man lackar med plast dip http://m.youtube.com/watch?v=vvkq-qyY9a ... vkq-qyY9aY som du ser är det mycket svårare att få bort dipen när den är klarlackad.Gasres97 skrev:Åhfan så de är bara till att tvätta rent med t-röd och sedan börja lacka om jag har förstått de rätt?RammeA skrev:nej inget slipjobb men man bör "tvätta" utan med t-röd och se till att det är helt rent innan man lackar.Persson97 skrev: nej. inget slipjobb heller om jag har rätt för mig.
Man kan köra nåt lager klarlack på slutet så fastnar inte smuts lika lättvilken klarlack som helst funkar
TackRammeA skrev:diametern är 45mm
om jag får plats med gamla lyktan så tar jag den, annars tar jag 2 spottarPersson97 skrev:Hur hade du tänkt modda?
Så hela lyset är kvar eller modda dit en aeroxlykta?
Imorgon smäller det
Jag skulle gissa på att du har för "Klena" kopplingsfjädrar efter som att den går klent på låga varv, Har det samma med min slider så, Men testa lite starkare kopplingsfjädrar för att om du har För mjuka fjädrar kan göra så att kopplingsbackarna slår ut redan på tomgång vilket orsakar slitage på kopplingsklocka och variatorremmen.RammeA skrev:update! KOMMENTERA NU DÅ!
jag har vita malossi nu, tror du det blir bättre med gula?Slideradde skrev:Jag skulle gissa på att du har för "Klena" kopplingsfjädrar efter som att den går klent på låga varv, Har det samma med min slider så, Men testa lite starkare kopplingsfjädrar för att om du har För mjuka fjädrar kan göra så att kopplingsbackarna slår ut redan på tomgång vilket orsakar slitage på kopplingsklocka och variatorremmen.RammeA skrev:update! KOMMENTERA NU DÅ!
Då så kan Scootern också upplevas som "slö"