
maxa du en golf 2a i 140,då går dom inte snabbtNiklas Berntsson skrev:Maxa golf 2: an i 160 ^^ eller om det va 140 ^^
Ja en 520 är tokslö..Axel skrev:Och 230 är jävligt segt att komma upp i me dom, min brorsas 520 kom upp i 205 i en nerförsbacke..siiimooon skrev:Ah jo, 230 är annars angiven toppfart.Baszs skrev:260 km/h med Bmw 520i.
edit: kan ju dock bero på vilken kaross med, de nya har jag inte större koll på.
siiimooon skrev:Ja en 520 är tokslö..Axel skrev:Och 230 är jävligt segt att komma upp i me dom, min brorsas 520 kom upp i 205 i en nerförsbacke..siiimooon skrev: Ah jo, 230 är annars angiven toppfart.
edit: kan ju dock bero på vilken kaross med, de nya har jag inte större koll på.
jag skrev även i första inlägget: det spelar ingen roll vad det är som man har sitt rekord i"DiNozzan skrev:Flygit* man kör inte ett plan.Macko96 skrev:Till PK och tuzx... om ni säger flygplan så är det ni som ska ha kört/styrt självaste planet...
jag har gjort det så jag kan säga att jag har kört i 700
den kan vara chip trimmad för min extra pappa körde 225 med en e34 525 diesel på plan yta 7mil på 25 minuter min hund spydde 3ggrAxel skrev:Och 230 är jävligt segt att komma upp i me dom, min brorsas 520 kom upp i 205 i en nerförsbacke..siiimooon skrev:Ah jo, 230 är annars angiven toppfart.Baszs skrev:260 km/h med Bmw 520i.
edit: kan ju dock bero på vilken kaross med, de nya har jag inte större koll på.
jo men chippa en sugbil ger knappt 10-15hk så skulle den fortfarande inte gå så fort... ska man över 250 krävs det lite pollar då dom flesta 240-260hk bilar har en toppfart på runt 240-250km/hPalzaR skrev:den kan vara chip trimmad för min extra pappa körde 225 med en e34 525 diesel på plan yta 7mil på 25 minuter min hund spydde 3ggrAxel skrev:Och 230 är jävligt segt att komma upp i me dom, min brorsas 520 kom upp i 205 i en nerförsbacke..siiimooon skrev: Ah jo, 230 är annars angiven toppfart.
edit: kan ju dock bero på vilken kaross med, de nya har jag inte större koll på.
euroman skrev:jo men chippa en sugbil ger knappt 10-15hk så skulle den fortfarande inte gå så fort... ska man över 250 krävs det lite pollar då dom flesta 240-260hk bilar har en toppfart på runt 240-250km/hPalzaR skrev:den kan vara chip trimmad för min extra pappa körde 225 med en e34 525 diesel på plan yta 7mil på 25 minuter min hund spydde 3ggrAxel skrev: Och 230 är jävligt segt att komma upp i me dom, min brorsas 520 kom upp i 205 i en nerförsbacke..
edit: kan ju dock bero på vilken kaross med, de nya har jag inte större koll på.
här är testet med 520i alltså inte ens 230 i toppfart enligt fabrik...... Detta var då årsmodell 2008. vet dock itne om det finns andra motoralternatvi visst disel finns men han hade ju kör i modellen.
BMW 520iMotor:R4, 1995 cm3,170 hk vid 6 700 r/min, 210 Nm vid 4 250 r/min.Kaross:L/b/h 4 841/1 846/1 468 mm. Tjänstevikt ca 1 535 kg. Bagagevolym 520 l VDA.Prestanda: (enl tillv) Acc 0 – 100 km/h 8,7 sekunder. Toppfart: 224 km/h. Bränsleförbrukning: 6,7 l/100 km.
och här är vad dom får chippat så nej dom gör inga 260!
Orginal Chip
520i E34 150 HK / 190 Nm 169 HK / 210 Nm
520i E39 150 HK / 190 Nm 166 HK / 210 Nm
520i E60 170 HK / 210 Nm 184 HK / 220 Nm[/
Men vår gjorde inte 260 men ca225 och jag tror den inte gör så mkt mer än så:)euroman skrev:jo men chippa en sugbil ger knappt 10-15hk så skulle den fortfarande inte gå så fort... ska man över 250 krävs det lite pollar då dom flesta 240-260hk bilar har en toppfart på runt 240-250km/hPalzaR skrev:den kan vara chip trimmad för min extra pappa körde 225 med en e34 525 diesel på plan yta 7mil på 25 minuter min hund spydde 3ggrAxel skrev: Och 230 är jävligt segt att komma upp i me dom, min brorsas 520 kom upp i 205 i en nerförsbacke..
edit: kan ju dock bero på vilken kaross med, de nya har jag inte större koll på.
här är testet med 520i alltså inte ens 230 i toppfart enligt fabrik...... Detta var då årsmodell 2008. vet dock itne om det finns andra motoralternatvi visst disel finns men han hade ju kör i modellen.
BMW 520iMotor:R4, 1995 cm3,170 hk vid 6 700 r/min, 210 Nm vid 4 250 r/min.Kaross:L/b/h 4 841/1 846/1 468 mm. Tjänstevikt ca 1 535 kg. Bagagevolym 520 l VDA.Prestanda: (enl tillv) Acc 0 – 100 km/h 8,7 sekunder. Toppfart: 224 km/h. Bränsleförbrukning: 6,7 l/100 km.
och här är vad dom får chippat så nej dom gör inga 260!
Orginal Chip
520i E34 150 HK / 190 Nm 169 HK / 210 Nm
520i E39 150 HK / 190 Nm 166 HK / 210 Nm
520i E60 170 HK / 210 Nm 184 HK / 220 Nm
Faaaan vad tjatigt det blev, kan ha varit 293 km/h i uppförsbacke med...PalzaR skrev:Men vår gjorde inte 260 men ca225 och jag tror den inte gör så mkt mer än så:)euroman skrev:jo men chippa en sugbil ger knappt 10-15hk så skulle den fortfarande inte gå så fort... ska man över 250 krävs det lite pollar då dom flesta 240-260hk bilar har en toppfart på runt 240-250km/hPalzaR skrev: den kan vara chip trimmad för min extra pappa körde 225 med en e34 525 diesel på plan yta 7mil på 25 minuter min hund spydde 3ggr
här är testet med 520i alltså inte ens 230 i toppfart enligt fabrik...... Detta var då årsmodell 2008. vet dock itne om det finns andra motoralternatvi visst disel finns men han hade ju kör i modellen.
BMW 520iMotor:R4, 1995 cm3,170 hk vid 6 700 r/min, 210 Nm vid 4 250 r/min.Kaross:L/b/h 4 841/1 846/1 468 mm. Tjänstevikt ca 1 535 kg. Bagagevolym 520 l VDA.Prestanda: (enl tillv) Acc 0 – 100 km/h 8,7 sekunder. Toppfart: 224 km/h. Bränsleförbrukning: 6,7 l/100 km.
och här är vad dom får chippat så nej dom gör inga 260!
Orginal Chip
520i E34 150 HK / 190 Nm 169 HK / 210 Nm
520i E39 150 HK / 190 Nm 166 HK / 210 Nm
520i E60 170 HK / 210 Nm 184 HK / 220 Nm
Kommer inte ihåg vilken motor som satt i vilken traktor, tror det var en just B230F (den andra traktorn okapad 740 hade då en B230E med enbart två växlar). Motorn får alltid kämpa vid så höga hastigheter, säker på att vägen var tillräckligt lång? Sen kanske min var lite bättre servad?Rexxy skrev:Motor?zajkowski skrev:Höll ca 190-195 knyck i en kapad volvo 744 a-traktor, sen dog hastighetsmätaren så fick sakta ner till hastighetsbägrisningen på vägen.
Var mer än 1½ år sen de hände.
Jag får kämpa för 180 (på mätaren) med en b230fs. Så det måste vara mer än 116hk.
syftade inte på dig utan den som skrev först i alla dessa citatenPalzaR skrev:Men vår gjorde inte 260 men ca225 och jag tror den inte gör så mkt mer än så:)euroman skrev:jo men chippa en sugbil ger knappt 10-15hk så skulle den fortfarande inte gå så fort... ska man över 250 krävs det lite pollar då dom flesta 240-260hk bilar har en toppfart på runt 240-250km/hPalzaR skrev: den kan vara chip trimmad för min extra pappa körde 225 med en e34 525 diesel på plan yta 7mil på 25 minuter min hund spydde 3ggr
här är testet med 520i alltså inte ens 230 i toppfart enligt fabrik...... Detta var då årsmodell 2008. vet dock itne om det finns andra motoralternatvi visst disel finns men han hade ju kör i modellen.
BMW 520iMotor:R4, 1995 cm3,170 hk vid 6 700 r/min, 210 Nm vid 4 250 r/min.Kaross:L/b/h 4 841/1 846/1 468 mm. Tjänstevikt ca 1 535 kg. Bagagevolym 520 l VDA.Prestanda: (enl tillv) Acc 0 – 100 km/h 8,7 sekunder. Toppfart: 224 km/h. Bränsleförbrukning: 6,7 l/100 km.
och här är vad dom får chippat så nej dom gör inga 260!
Orginal Chip
520i E34 150 HK / 190 Nm 169 HK / 210 Nm
520i E39 150 HK / 190 Nm 166 HK / 210 Nm
520i E60 170 HK / 210 Nm 184 HK / 220 Nm
Full gas på 4an på e18 genom västerås. Kanske 1 mil. Sen till jobbet.zajkowski skrev:Kommer inte ihåg vilken motor som satt i vilken traktor, tror det var en just B230F (den andra traktorn okapad 740 hade då en B230E med enbart två växlar). Motorn får alltid kämpa vid så höga hastigheter, säker på att vägen var tillräckligt lång? Sen kanske min var lite bättre servad?
Fyran? Jag låg i femman när jag var i 190-195 Vad har du för växellåda? Jag hade en M47a på den traktorn.Rexxy skrev:Full gas på 4an på e18 genom västerås. Kanske 1 mil. Sen till jobbet.zajkowski skrev:Kommer inte ihåg vilken motor som satt i vilken traktor, tror det var en just B230F (den andra traktorn okapad 740 hade då en B230E med enbart två växlar). Motorn får alltid kämpa vid så höga hastigheter, säker på att vägen var tillräckligt lång? Sen kanske min var lite bättre servad?![]()
Svårt att nå högre hastigheter på plan mark.
Jodå, min är tillräckligt servad.
antagligen en m45 eller m46 med trasig overdrive :pzajkowski skrev:Fyran? Jag låg i femman när jag var i 190-195 Vad har du för växellåda? Jag hade en M47a på den traktorn.Rexxy skrev:Full gas på 4an på e18 genom västerås. Kanske 1 mil. Sen till jobbet.zajkowski skrev:Kommer inte ihåg vilken motor som satt i vilken traktor, tror det var en just B230F (den andra traktorn okapad 740 hade då en B230E med enbart två växlar). Motorn får alltid kämpa vid så höga hastigheter, säker på att vägen var tillräckligt lång? Sen kanske min var lite bättre servad?![]()
Svårt att nå högre hastigheter på plan mark.
Jodå, min är tillräckligt servad.