Sida 3 av 88

Postat: 31 januari 2008, 18:26
av Xerove
TheMTdude skrev:Jag ska köpen en 5,5hkk till min mt och undrar om man kan använda deb ganla kolven och kolvringarna som jag redan har i originalcyllen..
nee de kan du inte (tror ja :lol: )

Postat: 31 januari 2008, 18:29
av TheMTdude
men det e ju en 50cc

Postat: 31 januari 2008, 18:30
av Xerove
va tycker ni då? antingen mk handmade 70cc, airsal 70cc eller Barikit 74cc en sak vet ja och det är att JAG INTE VILL BYTAVEV
troligen kombinera någon av cylindrarna med metrakit sp

Postat: 31 januari 2008, 19:07
av bensinskalle
Xerove skrev:va tycker ni då? antingen mk handmade 70cc, airsal 70cc eller Barikit 74cc en sak vet ja och det är att JAG INTE VILL BYTAVEV
troligen kombinera någon av cylindrarna med metrakit sp
ja skulle ta airsal. airsalen går som fan me sp rör ;). polarns airsal Senda går klart 100 me tokacc xD!!!!

handmade ä slö va ja vet, och barikit måste man byta vev till om ja inte ä ute o cyklar, har för mej de ä längre slaglängd på den lr nå :S

Postat: 31 januari 2008, 19:08
av bensinskalle
TheMTdude skrev:men det e ju en 50cc
bara kolla så de ä samma dimension på cylindrarna så borde de gå, du får väl montera o se om den passar och glider fritt sen.....

Postat: 31 januari 2008, 19:16
av TheMTdude
men jag moste väll kunna använda samma kolv till 50cc 5,5hkk som jag har till vanliga 50cc

Postat: 31 januari 2008, 19:30
av mrxrider
skulle denna settup funka bra?

polini GUSS 80cc
orginal förgasare(till jag köper en 19)
Hebo escape bufanda
på orginalvev?

Postat: 31 januari 2008, 20:00
av bensinskalle
TheMTdude skrev:men jag moste väll kunna använda samma kolv till 50cc 5,5hkk som jag har till vanliga 50cc
ja borde du väl i princip kunna.... Men kan ju vara annan form på kolven, längre, osv. Kolla först.....

Postat: 31 januari 2008, 20:33
av Henry
Xerove skrev:va tycker ni då? antingen mk handmade 70cc, airsal 70cc eller Barikit 74cc en sak vet ja och det är att JAG INTE VILL BYTAVEV
troligen kombinera någon av cylindrarna med metrakit sp

Handmade = Till vardag, "odödlig cylinder" i gjutjärn, pallar det mesta. Dock lite slöare.

Airsal = Lite vassare cylinder i aluminium, har haft lite problem med hållbarheten. Men detta sak vara åtgärdat vad jag vet, oftast en bra cylinder men som sagt, är lite känsligare.

Barikit = ?

Postat: 31 januari 2008, 20:38
av Xerove
bensinskalle skrev:
Xerove skrev:va tycker ni då? antingen mk handmade 70cc, airsal 70cc eller Barikit 74cc en sak vet ja och det är att JAG INTE VILL BYTAVEV
troligen kombinera någon av cylindrarna med metrakit sp
ja skulle ta airsal. airsalen går som fan me sp rör ;). polarns airsal Senda går klart 100 me tokacc xD!!!!

handmade ä slö va ja vet, och barikit måste man byta vev till om ja inte ä ute o cyklar, har för mej de ä längre slaglängd på den lr nå :S
tack för hjälpen :D

Postat: 31 januari 2008, 21:35
av luddemuregard
Någon som vet hur stor skillnad det är på Hebos patanegra och den nya 80cc? 8)

Postat: 31 januari 2008, 21:36
av Henry
luddemuregard skrev:Någon som vet hur stor skillnad det är på Hebos patanegra och den nya 80cc? 8)

Så HÄR STOR <---------------------------------------------------------------->

Postat: 31 januari 2008, 21:38
av luddemuregard
Åh smart :wink: .. Men hur mkt skilljer det i hk och km/h Vill gärna ha ett vettigt svar henry!

Postat: 31 januari 2008, 21:54
av Xerove
Henry skrev:
luddemuregard skrev:Någon som vet hur stor skillnad det är på Hebos patanegra och den nya 80cc? 8)

Så HÄR STOR <---------------------------------------------------------------->
haha den var bra xD

Postat: 1 februari 2008, 01:01
av mrxrider
skulle denna settup funka bra?

polini GUSS 80cc
orginal förgasare(till jag köper en 19)
Hebo escape bufanda
på orginalvev?

Postat: 1 februari 2008, 10:11
av Henry
mrxrider skrev:skulle denna settup funka bra?

polini GUSS 80cc
orginal förgasare(till jag köper en 19)
Hebo escape bufanda
på orginalvev?
Ja.

Postat: 1 februari 2008, 11:59
av chifen
mrxrider skrev:skulle denna settup funka bra?

polini GUSS 80cc
orginal förgasare(till jag köper en 19)
Hebo escape bufanda
på orginalvev?
borde funka bra det :) byt ramlager bara. hellst byta till en lite vassare vev men dedär bör funka fint :)

Postat: 1 februari 2008, 13:06
av skogen_swe
tror ni veven ficksar sig om man skulle ha metrakit handmade 70cc, 17.5 förgasare, metrakit thrower :D vill ha denna setup för stuntning då de är Rieju jag menar till. eller har ni nå annat att komma med som är bra för stunt setup då låg varvigt vet är bäst för stunt :o

Postat: 1 februari 2008, 13:36
av chifen
skogen_swe skrev:tror ni veven ficksar sig om man skulle ha metrakit handmade 70cc, 17.5 förgasare, metrakit thrower :D vill ha denna setup för stuntning då de är Rieju jag menar till. eller har ni nå annat att komma med som är bra för stunt setup då låg varvigt vet är bäst för stunt :o
du skulle kunna satsa på leovince v6 istället kanske? :) lite dyrare men det är ett bättre rör :) veven klarar den setupen ;)

Postat: 1 februari 2008, 13:58
av Henry
skogen_swe skrev:tror ni veven ficksar sig om man skulle ha metrakit handmade 70cc, 17.5 förgasare, metrakit thrower :D vill ha denna setup för stuntning då de är Rieju jag menar till. eller har ni nå annat att komma med som är bra för stunt setup då låg varvigt vet är bäst för stunt :o
Ja, den klarar den setupen!


Men hade satsat på en 21mm istället.

Postat: 1 februari 2008, 14:12
av skogen_swe
aa men jag har hört att en 17.5 ger bätre acc än 19 och uppåt så därför och just hört nu att metrakit handmade 70 och thrower är en bra kombinering :o jag är inte ute efter nå grov effect bara de där att de går lätt på bakan :? har ju nu bara gasbox, membran Hebo och ur plugg drevad större bak men farten tar för fort slut och växla i farten fan jag börjar bli less på de :roll: så tänkte om man skulle trima de med detta så man minskar växlandet :wink: och det ricktigt drar vi gase på grad

Postat: 1 februari 2008, 15:57
av bensinskalle
skogen_swe skrev:aa men jag har hört att en 17.5 ger bätre acc än 19 och uppåt så därför och just hört nu att metrakit handmade 70 och thrower är en bra kombinering :o jag är inte ute efter nå grov effect bara de där att de går lätt på bakan :? har ju nu bara gasbox, membran Hebo och ur plugg drevad större bak men farten tar för fort slut och växla i farten fan jag börjar bli less på de :roll: så tänkte om man skulle trima de med detta så man minskar växlandet :wink: och det ricktigt drar vi gase på grad
låter bra ;) ... men på crossmoppe så äre att föredra större förgasare tkr ja iaf^^. Ger mer kusar, o toppdrag. Du kan förlora på bottendraget dock....

Postat: 1 februari 2008, 16:25
av mrxrider
ramlager.. då moste man ju klyva lik förba***t
vilket jag vill undvika

Postat: 1 februari 2008, 17:20
av skogen_swe
nå jag tror att de skadar bara mer om man låter den varvar starkt :? och de dyger hur bra som hälst att bara köra 70km/h för mig och kunna stegra i 40-50km/h eller mer. men de jag fundare för ett tag sen att hur hade det sett ut att ha totalt metrakit pro race precis allt sånt och sen försöka stegra :lol: skulle nog redan uppfatta att de skulle gå åt helv*te :lol:

Postat: 1 februari 2008, 21:59
av Xerove
Någon som vet vad det är för skillnad på
Airsal T6 Racing (AM6) 70cc
och
Airsal Alu-Sport 70cc (AM6) Cylinderkit?

vill ha den som orginal veven pallar

Postat: 2 februari 2008, 16:06
av Henry
Xerove skrev:Någon som vet vad det är för skillnad på
Airsal T6 Racing (AM6) 70cc
och
Airsal Alu-Sport 70cc (AM6) Cylinderkit?

vill ha den som orginal veven pallar


T6 går värre och har delad avgasport.


Lira på sport om du ska ha org vev.

Postat: 3 februari 2008, 13:17
av Xerove
Henry skrev:
Xerove skrev:Någon som vet vad det är för skillnad på
Airsal T6 Racing (AM6) 70cc
och
Airsal Alu-Sport 70cc (AM6) Cylinderkit?

vill ha den som orginal veven pallar


T6 går värre och har delad avgasport.


Lira på sport om du ska ha org vev.
Åkäj :P

eller ska ja välja handmade o leovince v6 eller metrakit sp
eller ska ja välja airsal o metrakit sp
(den som har gött botten drag men ändo go topfart :D

Postat: 3 februari 2008, 15:08
av Henry
Xerove skrev:
Henry skrev:
Xerove skrev:Någon som vet vad det är för skillnad på
Airsal T6 Racing (AM6) 70cc
och
Airsal Alu-Sport 70cc (AM6) Cylinderkit?

vill ha den som orginal veven pallar


T6 går värre och har delad avgasport.


Lira på sport om du ska ha org vev.
Åkäj :P

eller ska ja välja handmade o leovince v6 eller metrakit sp
eller ska ja välja airsal o metrakit sp
(den som har gött botten drag men ändo go topfart :D

Airsal och SP = Snabbast

Handmade och SP = Tål hur mycket som helst, völdigt snäll.

Postat: 3 februari 2008, 16:00
av Xerove
Henry skrev:
Xerove skrev:
Henry skrev:

T6 går värre och har delad avgasport.


Lira på sport om du ska ha org vev.
Åkäj :P

eller ska ja välja handmade o leovince v6 eller metrakit sp
eller ska ja välja airsal o metrakit sp
(den som har gött botten drag men ändo go topfart :D

Airsal och SP = Snabbast

Handmade och SP = Tål hur mycket som helst, völdigt snäll.
okej :D vilken har bäst axx? :wink:

Postat: 3 februari 2008, 16:31
av Henry
Xerove skrev:
Henry skrev:
Xerove skrev: Åkäj :P

eller ska ja välja handmade o leovince v6 eller metrakit sp
eller ska ja välja airsal o metrakit sp
(den som har gött botten drag men ändo go topfart :D

Airsal och SP = Snabbast

Handmade och SP = Tål hur mycket som helst, völdigt snäll.
okej :D vilken har bäst axx? :wink:
Airsal.

Postat: 3 februari 2008, 21:10
av Xerove
Henry skrev:
Xerove skrev:
Henry skrev:
Airsal och SP = Snabbast

Handmade och SP = Tål hur mycket som helst, völdigt snäll.
okej :D vilken har bäst axx? :wink:
Airsal.

Så du rekomenderar....Airsal o sp? :D

Postat: 3 februari 2008, 21:26
av Rieju_RRX
Men de här leovince v6 passar de till rrx? OCh vart finns de o köpa hittar de inte på TS iaf

Postat: 4 februari 2008, 13:37
av Xerove
Rieju_RRX skrev:Men de här leovince v6 passar de till rrx? OCh vart finns de o köpa hittar de inte på TS iaf
http://www.easyparts.nl/showarticles/0- ... ywork.html där finns de leovince v6 :D

Postat: 4 februari 2008, 16:23
av Rieju_RRX
Xerove skrev:
Rieju_RRX skrev:Men de här leovince v6 passar de till rrx? OCh vart finns de o köpa hittar de inte på TS iaf
http://www.easyparts.nl/showarticles/0- ... ywork.html där finns de leovince v6 :D
Passar de verkligen rrx? Hittar inget som har med rrx o göra :S

Postat: 4 februari 2008, 20:38
av Xerove
Rieju_RRX skrev:
Xerove skrev:
Rieju_RRX skrev:Men de här leovince v6 passar de till rrx? OCh vart finns de o köpa hittar de inte på TS iaf
http://www.easyparts.nl/showarticles/0- ... ywork.html där finns de leovince v6 :D
Passar de verkligen rrx? Hittar inget som har med rrx o göra :S
aa men ja länkade bara till sidan (inte till röret) va inne på den sidan då :lol: