Sida 3 av 31
Postat: 26 juli 2008, 01:07
av Pgopmx
adde2k skrev:kan ju nämna att min farsa betalar alla moppe delar åt mig, därför han köpte en till Derbi, en gp1 som jag skulle få trimma och då va jag så ivrig och tog en airsal 70cc ska snart köpa en 21mm. större insug, andra menbran, annan variator och koppling.
Haha men seriöst. Har du kul lr? skryta om att man e bortskämd! haha

Postat: 7 augusti 2008, 00:12
av Tooom
Vilket avgasarör rekomenderar ni till malossi 70cc sport
Yasuni c16
eller ett
Yasuni R
Har en Yamaha Aerox
Postat: 7 augusti 2008, 00:52
av skogen_swe
Tooom skrev:Vilket avgasarör rekomenderar ni till malossi 70cc sport
Yasuni c16
eller ett
Yasuni R
Har en Yamaha Aerox
höp avgasrörs tråden, nå väll yasuni c16 rekommenderar jag

Postat: 8 augusti 2008, 20:35
av -h0olm
Tänkte precis ställa samma fråga, men svaret kom.
Har också en Malossi 70cc sport och är sugen på ett Yasuni R.
Går detta bra ihop, för Yasuni R är väl ett Mid-race rör?
Postat: 8 augusti 2008, 20:45
av Johanssons
Tooom skrev:Vilket avgasarör rekomenderar ni till malossi 70cc sport
Yasuni c16
eller ett
Yasuni R
Har en Yamaha Aerox
Yasuni R. då yasuni c16 inte skulle få ut full effekt med din cylinder.
Postat: 8 augusti 2008, 20:49
av Johanssons
vbk29 skrev:hej!!
e malossi 70cc högvarvigt?
Uttryck dig bättre.
Om Malossis 70cc sport är högvarvigt skulle jag nog svara ja på. Eftersom den varvar högre än polini 70c sport.
Det står ganska mycket fakta om det här på hemsidan du köper sakerna ifrån.
Postat: 9 augusti 2008, 18:04
av Victor
Tjenatjena

jag hittade en yamati zipr och lämnade in den till polisen å nu så får jag den snart för ingen har hämtat den å ja undrar om det finns nåt trim till den, skulle vilja ha en 70cc sport setup å ja vet inte va man ska välja för moped på tillex twostroke eftersom det inte går att välja yamati men det ja vet e att det är en 2taktare :)om det ni vet vart det finns så länka gärna

MVH VICTOR ;D
vilken 70cc ger bäst effekt
Postat: 11 augusti 2008, 22:33
av bönne
jag undrar vilken 70cc cylinder till gilera runner 03 som ger bäst topp och ax i vättig prisklass

Postat: 14 augusti 2008, 17:32
av Soet
Måste man ha Kevlar variatorrem? isåfall vart kan man köpa en sådan?
hur ska jag bestycka min förgasare?
jag ska köpa en Malossi 70CC Sport nu den 20:e så jag har inte råd med en ny förgasare :/ men jag har råd med förgasare, plx hjälp!
jag har ett sportluftfilter liggandes hemma, ska jag köra på det eller avstrypt luftburk?
MVH
Postat: 15 augusti 2008, 16:09
av sn4tch
Nån som vet om den här cylidern passar på en sym jet eurox
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=1
tacksam för svar:)
Postat: 17 augusti 2008, 17:45
av Moddad
Om jag ska köra med Polini Corza 70cc, behöver jag byta vev?
Tjaa speedfight 2 ac
Postat: 17 augusti 2008, 23:40
av speddy8
Tjenare alla! Jag har en speedfight 2 ac 07a med min setup
Malossi 70cc sport
Dellerto 17,5
stage6 insugs system
stage6 pro rör
koplingsfjädrar, vikter mm
PS SK sätta på grejerna snart just nu hqar ja vikter å rör
Kan jag köra på min orginal vevparti, koppling och variator??
Hjälp mej snälla
Postat: 17 augusti 2008, 23:42
av speddy8
Moddad skrev:Om jag ska köra med Polini Corza 70cc, behöver jag byta vev?
JA! du måste helst byta vev! om du har otur går orginal veven av och pajar cylindern när du kör :/
Postat: 17 augusti 2008, 23:44
av Moddad
speddy8 skrev:Moddad skrev:Om jag ska köra med Polini Corza 70cc, behöver jag byta vev?
Är du helt säker? Lågvarvig cylinder...
JA! du måste helst byta vev! om du har otur går orginal veven av och pajar cylindern när du kör :/
Helt säker? Lågvarvig cylinder så varvar ju inte sönder direkt..
Postat: 17 augusti 2008, 23:55
av kinamoppe-mannen
Moddad skrev:speddy8 skrev:Moddad skrev:Om jag ska köra med Polini Corza 70cc, behöver jag byta vev?
Är du helt säker? Lågvarvig cylinder...
JA! du måste helst byta vev! om du har otur går orginal veven av och pajar cylindern när du kör :/
Helt säker? Lågvarvig cylinder så varvar ju inte sönder direkt..
Till vilken moppe är det?
Postat: 17 augusti 2008, 23:56
av Moddad
kinamoppe-mannen skrev:Moddad skrev:speddy8 skrev:
Är du helt säker? Lågvarvig cylinder...
JA! du måste helst byta vev! om du har otur går orginal veven av och pajar cylindern när du kör :/
Helt säker? Lågvarvig cylinder så varvar ju inte sönder direkt..
Till vilken moppe är det?
Gilera Stalker
Postat: 17 augusti 2008, 23:58
av kinamoppe-mannen
Då ska du inte behöva byta vev om den inte gått snart 1000 mil?
Postat: 20 augusti 2008, 11:48
av naRaja
Hej för tillfället kör jag på s6 pro replica rör , Hebo variator, sportluft, polini reeds/membran.andra vikter och munstycke.
Men jag är sugen på en 70cc sport cylinder, och hört att s6 pro sport är bra, så funderar på den, samt 17,5 mm dellorto förgasare.samt motoforce vev (
http://startuning.se/?pages=product&id=3206 )och c4 lager.
nu till frågan:På veven står det inte om det är 10mm eller 12 mm. Vad tror ni? s6 cylindern finns i både 10mm och 12 mm , men så man inte köper en 12mm cylinder och 10 mm vev
Det är en aerox.
/alex
Postat: 21 augusti 2008, 13:21
av Skräpmoped
naRaja skrev:Hej för tillfället kör jag på s6 pro replica rör , Hebo variator, sportluft, polini reeds/membran.andra vikter och munstycke.
Men jag är sugen på en 70cc sport cylinder, och hört att s6 pro sport är bra, så funderar på den, samt 17,5 mm dellorto förgasare.samt motoforce vev (
http://startuning.se/?pages=product&id=3206 )och c4 lager.
nu till frågan:På veven står det inte om det är 10mm eller 12 mm. Vad tror ni? s6 cylindern finns i både 10mm och 12 mm , men så man inte köper en 12mm cylinder och 10 mm vev
Det är en aerox.
/alex
Ett jättebra exempel på när man ska ringa och fråga...

Postat: 21 augusti 2008, 15:56
av naRaja
Skräpmoped skrev:naRaja skrev:Hej för tillfället kör jag på s6 pro replica rör , Hebo variator, sportluft, polini reeds/membran.andra vikter och munstycke.
Men jag är sugen på en 70cc sport cylinder, och hört att s6 pro sport är bra, så funderar på den, samt 17,5 mm dellorto förgasare.samt motoforce vev (
http://startuning.se/?pages=product&id=3206 )och c4 lager.
nu till frågan:På veven står det inte om det är 10mm eller 12 mm. Vad tror ni? s6 cylindern finns i både 10mm och 12 mm , men så man inte köper en 12mm cylinder och 10 mm vev
Det är en aerox.
/alex
Ett jättebra exempel på när man ska ringa och fråga...

haha okej, tänkte bara om det var någon som har en sån redan

Postat: 6 september 2008, 23:37
av Tooom
Men vilken cylinder skulle ni rekomendera ?
Cylinder Malossi Sport 70cc, Minarelli liggande LC
Eller
Cylinder Polini Sport 70cc, Minarelli LC
Vad är det som skilljer och så.
Har en Yamaha aerox 04.
Postat: 6 september 2008, 23:43
av Aerox08
Malossi - Högvarvigare
Polini - Lågvarvigare
Vad ska du ha moppn till ? Ja ska skulle iaf tagit Malossi av dom två.
Sen StreetRace kan varava ännu mer..

Men skulle nog tagit Malossi eller StreetRace
Postat: 6 september 2008, 23:44
av Moddad
Polinin kommer ge dig bättre bottendrag och en starkare moppe medans Malossin varvar aningen högre men inte ger samma tryck
Jag skulle ha valt polinin men det är helt upp till dig

Postat: 7 september 2008, 16:48
av Tooom
Aerox08 skrev:Malossi - Högvarvigare
Polini - Lågvarvigare
Vad ska du ha moppn till ? Ja ska skulle iaf tagit Malossi av dom två.
Sen StreetRace kan varava ännu mer..

Men skulle nog tagit Malossi eller StreetRace
Men är det stor skillnad på malossi och streetrace? På top och axx.
Postat: 18 september 2008, 15:46
av track_666
tjja .. undrar om orginal veven håller för en Stage6 Alu 50cc ... tacksam för svar

Postat: 24 september 2008, 21:19
av Tooom
track_666 skrev:tjja .. undrar om orginal veven håller för en Stage6 Alu 50cc ... tacksam för svar

Jo det gör den
Postat: 3 oktober 2008, 15:48
av kinamoppen
har nyss köpt en stage6 pro cylinder. är detta midrace cylinder? hur många hk har den? tacksam för snabba svar.
Postat: 3 oktober 2008, 15:53
av Bredmar
kinamoppen skrev:har nyss köpt en stage6 pro cylinder. är detta midrace cylinder? hur många hk har den? tacksam för snabba svar.
Köper du en cylinder utan att veta fakta om den? HAHAHAHA!
Ja köppte en stage6 70cc streetrace! DEN SUGER!!! Går inte att köra in, körde skit försiktigt och smörjde extra med olja typ 6% :S:S:S fett mycket och den skar ändå! JÄVLA SKIT!
Postat: 3 oktober 2008, 15:55
av Moddad
Den kanske skar för att du körde med 6% olja, tänkt på det?
Postat: 3 oktober 2008, 16:44
av Tooom
Bredmar skrev:kinamoppen skrev:har nyss köpt en stage6 pro cylinder. är detta midrace cylinder? hur många hk har den? tacksam för snabba svar.
Köper du en cylinder utan att veta fakta om den? HAHAHAHA!
Ja köppte en stage6 70cc streetrace! DEN SUGER!!! Går inte att köra in, körde skit försiktigt och smörjde extra med olja typ 6% :S:S:S fett mycket och den skar ändå! JÄVLA SKIT!
Du bör ju köra in med runt 3%. 6% är lite mkt.
Postat: 3 oktober 2008, 17:07
av Moddad
Det jag menar är att oljan förtjockar bensinen och den får mindre bensin. Alltså kan den skära

Postat: 3 oktober 2008, 23:21
av kinamoppen
ehm? inte mkt hjälp från dom svaren... du kanske skulle läst på lite om hur mkt olja man ska ha? :$
min cylinder
Postat: 7 oktober 2008, 18:10
av enhab
haha, jag har en 89cc på min speedfigt;) åkte på för någon dag sen:D

min kosin har gjort den åt mig och jag kan säga det att den går som fan:D
Postat: 10 oktober 2008, 16:40
av Frullen_91
Moddad skrev:Det jag menar är att oljan förtjockar bensinen och den får mindre bensin. Alltså kan den skära

haha nä de rinner på som vanligt

man skall alltid försöka hålla sig så nära 3% som möjligt ändå.. För fet blandning gör att motorn kan bli för varm och cylindern kan nypa, och med för lite olja så smörjer det för dåligt och den skär.
Postat: 21 oktober 2008, 13:58
av redbullrose
Är det nån som vet det ulitmata (jobbar bäst på) varvtalet och toppvarv för MHR Replica?
