Vad gör så baotian får så dåligt rykte ?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

yamaha2pwn skrev:kan lungt säga att en baotian ALDRIG hade överlevt de som jag utsätter min yamaha för :P (och jag kör inte speciellt hårt om man jämför med andra häromkring...) och när jag bytte packboxar i gafflen på min, så ringde jag till yamaha center i olofström (har åf närmre men han är klåpare) och de hade reservdelar på hyllan, nästa dag kom delarna på posten.
plasten är strycktålig som fan! (vet inte hur många som sladdar in i en stenmur på vintern i ca 10 minus utan att de blir en skråma på mopeden)

och att man inte behöver serva dem? de är ju bara idiotiskt om man skiter i att.

visst bara man håller efter grejerna så håller kanske boatian med, men man vill ju kunna använda grejerna lite redigt?( oj nej jag kan inte ta skogsvägen hem för moppen kanske ramlar ihop :O behöver man aldrig känna om man åker äkta kvalitet, sen om nått mot förmodan skulle gå sönder så finns de alltid delar skit lätt o få tag i, finns 1 åf häromkring som kan skaffa vissa delar till boatian, dock ca 1-2v leveranstid...)

min polare som körde baotian innan vile hänga med mig o resten av gänget på de vägarna där vi kör, han körde med oss kanske 1 vecka med den mopeden sen vart hjul lager, styrlager, bussningen till bakdämparen körda, plasten sprucken runt hälften av infästningarna och diverse roliga läten från motorn uppstog, han skicka den till skroten o körde sin compakt ist som fortfarande håller 1 år senare.

SEN finns de ju måndags exemplar osv finns ju på alla märken, dock inte lika stora skillnader i kvaliten.

sen är ju många märken som förut verkade lite B ökat i kvaliten och håller tillfredställande. tex kymco, när de gav ut sina första modeller verkade de lite B, sen har de bara blivit bättre och är helt OK i dagsläget ;)
Har du crossmoppe? inte så konstigt om en vespa inte hållit för det? Men isåfall kan man ju säga att du inte kan hantera en moped!
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

DEA!! skrev:
yamaha2pwn skrev:kan lungt säga att en baotian ALDRIG hade överlevt de som jag utsätter min yamaha för :P (och jag kör inte speciellt hårt om man jämför med andra häromkring...) och när jag bytte packboxar i gafflen på min, så ringde jag till yamaha center i olofström (har åf närmre men han är klåpare) och de hade reservdelar på hyllan, nästa dag kom delarna på posten.
plasten är strycktålig som fan! (vet inte hur många som sladdar in i en stenmur på vintern i ca 10 minus utan att de blir en skråma på mopeden)

och att man inte behöver serva dem? de är ju bara idiotiskt om man skiter i att.

visst bara man håller efter grejerna så håller kanske boatian med, men man vill ju kunna använda grejerna lite redigt?( oj nej jag kan inte ta skogsvägen hem för moppen kanske ramlar ihop :O behöver man aldrig känna om man åker äkta kvalitet, sen om nått mot förmodan skulle gå sönder så finns de alltid delar skit lätt o få tag i, finns 1 åf häromkring som kan skaffa vissa delar till boatian, dock ca 1-2v leveranstid...)

min polare som körde baotian innan vile hänga med mig o resten av gänget på de vägarna där vi kör, han körde med oss kanske 1 vecka med den mopeden sen vart hjul lager, styrlager, bussningen till bakdämparen körda, plasten sprucken runt hälften av infästningarna och diverse roliga läten från motorn uppstog, han skicka den till skroten o körde sin compakt ist som fortfarande håller 1 år senare.

SEN finns de ju måndags exemplar osv finns ju på alla märken, dock inte lika stora skillnader i kvaliten.

sen är ju många märken som förut verkade lite B ökat i kvaliten och håller tillfredställande. tex kymco, när de gav ut sina första modeller verkade de lite B, sen har de bara blivit bättre och är helt OK i dagsläget ;)
Har du crossmoppe? inte så konstigt om en vespa inte hållit för det? Men isåfall kan man ju säga att du inte kan hantera en moped!
skitsnack, har vi haft ett par baotians som vi har flygit, kört i vatten, kört extrem offroad, kapat, kört utan avgasrör... ja ni fattar enda sättet vi har lyckats döda en av dom är eld, dom andra glider på så gott som nya ;)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

ja jag har crossmoppe, och jag kan hantera en moppe...
min polare kunde ju givetvis inte hänga med på våra väger så han fick ju åka vanlig GRUSVÄG.

hehe jag vill se den extrema offroaden :P
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
vonLidl
Elmoped

Inlägg av vonLidl »

En vanlig dag på sommarjobbet:

Jag har låst mopeden och tagit av mig hjälmen, kompis A stänger av sin Baotian och ställer den på centralstödet då ett nästintill obemärkt "knack" blir till som vi inte orkar bry oss om. Vi två är på väg bort från platsen då kompis G kommer gåendes förbi våra åkbäken och säger:
"Hörru vafan A, kolla under din moppe, det rinner någonting där!"
Jag och A vänder oss om och ser under centralstödet en växande oljepöl på asfalten... :roll:

Motorhelvetet ska inte tamigfan inte "KLYVAS" på en NY moped med högst 100 mil när man sätter skiten på centralstödet! :twisted:
Användarens profilbild
tjeniss
Svårstartad skrothög

Inlägg av tjeniss »

jag hade en baotian classic typ efter två veckor så sprack variator kåpan när jag kickade och den strulade hela tiden, sedan köpte jag en aerox och den funkar mycket bättre ;)
amoreex
Svårstartad skrothög

Inlägg av amoreex »

yamaha2pwn skrev:men som jag säger då, en grusväg som är dåligt underhållen så den är hålig, där min polares boatian sa upp sig i styrlagerna.
eller ska en scooter inte ens få åka grusväg?
Det där vart rent ut sagt bullshit,
Isf har din polare fått en med riktigt dålig kvalité..

Har kört som sagt 1900 med min, oh då är iaf 200 i skog,
man får ju ta det lugnt,
med de små däcken som en scooter ha så är de inte byggt o komma i typ 50 blås rakt över stora hål o allt, de skadar alla hojjar.
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Vilket tjat det var här... DET ÄR FLERA SOM SAGT ATT DET ÄR SOM LOTT DRAGNING, VISSA HÅLLER OCH VISSA HÅLLER INTE. Det är precis det alla säger här! Behöver nt tjafsa så mycket tycker jag. Ena siden säger att baotian suger och andra försvarar den. Jag är inte på någon sida. Onödigt tjafs tycker jag bara..

ONT: Dock ínte mycket bra jag hört om baotian, men om man haft en så hade jag fan inte skämts. Fyr takt är bensin snålt som fan, vilket är grymt bra. Lågt ljud från motorn m.m. Hade vart gött att slippa tanka 24/7. Hade dock inte vart kul om den gått sönder. OM, vet ju inte om den gjort det. Har en aerox och jag är nöjd, hade vart nöjd vilken moppe jag än haft.

Känner en som har en TMS classic, el starten strular och kicken kärvar. Den har ändast gått runt 50 mil om jag inte minns fel. Finns både dåligt och gott om dessa baotians. Men som sagt! Lottodragning helt enkelt, finns bra och finns dåliga.
Senast redigerad av Roxxen96 den 9 januari 2012, 12:56, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Cpi och kymco har ju börjat göra bra mopedet till skillnad från andra.....
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Mxabbe
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Mxabbe »

BAAAOOOUUTIAN! skrev:
DEA!! skrev:

skitsnack, har vi haft ett par baotians som vi har flygit, kört i vatten, kört extrem offroad, kapat, kört utan avgasrör... ja ni fattar enda sättet vi har lyckats döda en av dom är eld, dom andra glider på så gott som nya ;)
Fast du körde ju utan avgasrör pga att det gick av när du körde ner från en trotoarkant ;)
Bild
Stuntfilm: http://www.youtube.com/watch?v=M8dGpP4Fzrw
blogg här: http://www.bike.se/bloggar/albin_jonsson

Try it, Dream it and Do it! //Albin Jonsson
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Mxabbe skrev:
BAAAOOOUUTIAN! skrev:
DEA!! skrev: Har du crossmoppe? inte så konstigt om en vespa inte hållit för det? Men isåfall kan man ju säga att du inte kan hantera en moped!
Fast du körde ju utan avgasrör pga att det gick av när du körde ner från en trotoarkant ;)

haha albin kommer och berättar sanningen ;)
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

hahahahaa ägd :P
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Victorh skrev:
Mxabbe skrev:
BAAAOOOUUTIAN! skrev: skitsnack, har vi haft ett par baotians som vi har flygit, kört i vatten, kört extrem offroad, kapat, kört utan avgasrör... ja ni fattar enda sättet vi har lyckats döda en av dom är eld, dom andra glider på så gott som nya ;)

skitsnack, de gick av när vi flög hemma hos dig och sen gick det bara av lite mer när vi INTE KÖRDE, flög ner för en trottoarkant jagade av pajjen!
Beta v1.0 Ktm edition.

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Mxabbe
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Mxabbe »

BAAAOOOUUTIAN! skrev:
Victorh skrev:
Mxabbe skrev: Fast du körde ju utan avgasrör pga att det gick av när du körde ner från en trotoarkant ;)

skitsnack, de gick av när vi flög hemma hos dig och sen gick det bara av lite mer när vi INTE KÖRDE, flög ner för en trottoarkant jagade av pajjen!

Iaf ett tecken på att baotian är skit avgasrör som går av osv ;)
Bild

Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Mxabbe skrev:
BAAAOOOUUTIAN! skrev:
Victorh skrev:

du såg hur vi behandlade den,ganska sjukt att den klarade sig så långt den gjorde!
Beta v1.0 Ktm edition.

Användarens profilbild
Mxabbe
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Mxabbe »

BAAAOOOUUTIAN! skrev:
Mxabbe skrev:
BAAAOOOUUTIAN! skrev: skitsnack, de gick av när vi flög hemma hos dig och sen gick det bara av lite mer när vi INTE KÖRDE, flög ner för en trottoarkant jagade av pajjen!

du såg hur vi behandlade den,ganska sjukt att den klarade sig så långt den gjorde!

Ja visst, fast om du hade gjort samma sak med derbin hade det inte hänt så mycket :P
Bild

Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Mxabbe skrev:
BAAAOOOUUTIAN! skrev:
Mxabbe skrev:

Ja visst, fast om du hade gjort samma sak med derbin hade det inte hänt så mycket :P
kan göra, sittr underliggande på han ;)
Beta v1.0 Ktm edition.

Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Ni kan vara lugna jag och MartinGro ska ju ta reda på alla deras bristningspunkter och sånt som går sönder lätt och även det som håller snart! :)
Användarens profilbild
gandih500
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av gandih500 »

Mattyyy skrev:Ni kan vara lugna jag och MartinGro ska ju ta reda på alla deras bristningspunkter och sånt som går sönder lätt och även det som håller snart! :)
Det ser jag framimot :D
filma lite sen också :twisted:
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

http://www.youtube.com/watch?v=neQnOpGg8oI

han har köpt rätt lott menar ni.
Zer0x
Avstängd

Inlägg av Zer0x »

amoreex skrev:
yamaha2pwn skrev:men som jag säger då, en grusväg som är dåligt underhållen så den är hålig, där min polares boatian sa upp sig i styrlagerna.
eller ska en scooter inte ens få åka grusväg?
Det där vart rent ut sagt bullshit,
Isf har din polare fått en med riktigt dålig kvalité..

Har kört som sagt 1900 med min, oh då är iaf 200 i skog,
man får ju ta det lugnt,
med de små däcken som en scooter ha så är de inte byggt o komma i typ 50 blås rakt över stora hål o allt, de skadar alla hojjar.
det är ju just det, är ni tröga eller? det är allt för många som har brutalt dålig kvalité, det är därför baotian är en jävla skitmoped.
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

gandih500 skrev:
Mattyyy skrev:Ni kan vara lugna jag och MartinGro ska ju ta reda på alla deras bristningspunkter och sånt som går sönder lätt och även det som håller snart! :)
Det ser jag framimot :D
filma lite sen också :twisted:
Självklart så ska vi filma det blir ett grundligt test iaf ;) Typ som i videon DEA länkade
Användarens profilbild
meckARN96
Svårstartad skrothög

Inlägg av meckARN96 »

Som alla säger så funkar baotian om man kör på asfalt, men dock även där med varierande kvalité. Min kompis skjussade mig på hans baotian 125cc och när vi kör över ett fartgupp i ca 30 så slår hela bakdämpen igenom sitt fäste, det var läskigt :S Lite tidigare så körde han på en trottoarkan i en korsning och hela motorblocket klövs :O (som tidigare nämnt, fast detta var min kompis)125ans kick pajjade efter 2h, centralstödet är så felskapt så man inte kan ta en kurva i höre hastigheter än 30 utan ett det tar i och lyfter bakhjulet över marken :/. Centralstödet fastnar mot motorblocket också om man skjussar någon så totalvikten blir mer än typ 110kg :/. (Står att den ska hålla för 150kg). Juste, vi bytte till 160cc på den och nu går den som min 70c Derbi! :) Fast den är jävligt skön att köra, sitter som på en silkeskudde ^^ och den ddrar inge soppa :P

-Barney Stinson
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Har ingen egen erfarenhet av baoutian.

Men det är 2 st av dom jag åker med som kör baoutian... Båda kör baoutian classic.

Iaf, den ena han har vält kört utan rör, hoppat, vält igen, hoppat mer, kört över stock o sten, ner för en 3stegs trappa o den håller ihop, den kanske gnisslar lite mer o alla kåpor är typ spruckna. Annars har han inte haft några problem! UTOM att en gång så låste sig saken till styrlåset, så de gick inte få upp. Tog bort styrlåset helt o han har inte haft några problem :)

Sen en annan kompis som köpte baoutian ist för sin speedfight som va polisstrypt o gick skit.

Han körde den 3 mil i en släpkärra med tak, en typ flyttkärra varianten mindre i regn. Den funkar o går när han hämtar den.
När han kommer hem så funkar inte elstarten, ingen gnista, kicken funkar inte, allt är sönder typ. Blir o byta elsystem, vet inte varför han gjorde de iaf!
3 dagar senare lägger elstarten av igen, felsöker o de är startmotorn som är pajj. Där är vi idag, just nu kör han runt o kickar när han ska starta den!

Så har blandade känslor finns både bra o dåliga baoutian.
Oftast runt 30%bra 70% dåliga!

Medans lite dyrare oftast håller. Min Derbi tex körde jag uppför en backe i ca 50, o min polare prejar mig så ja inte kan köra om kör ut på en cykel väg, ska in på vägen igen när jag kört om, men där är något asfalterat dike ca 1.5 m djupt. Ner med framhjulet först, flyger överstyret dämpen bottas fjädrar upp, moppen flyger gör en frontflip 180 landar typ på däcken , välter o ligger där. Efter några sekunder så reser jag mig upp lyfter upp moppen, kickar igång den, startar på första kicken, åker upp o kollar skadorna, Inga skador förutom lite repor! och att låset till tanklocket lossa. Gör om de med era baoutians o kolla hur de går! :)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Hebbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hebbe »

Min första moppe var en kina moppe, ALLT gick sönder precis hela tiden! Närj ga kickade sprack variatorkåpan, den blev ramsne på 50 mil, den gick omjänt, kåporna sprack av en vindpust. skruvar vibrerade ur, allt skrammlade, luftfiltret trillade av med jämna mellan rum. JAg kom nästan aldrig fram dit jag skulle utan att mecka eller be någon att komma och hämta mig. Sen köpte jag en Senda. Nu har jag kört 1500 mil utan problem... Kina moppar är skit!
Skriv svar