potog skrev:Om man ska trycka i en 5,3L V12 ska man ha den i en 142/242 eller en E30??
Det säger sig självt en Volvo tänk dig och dra om Barzan när han blåser fram i sin Bmw med en gammal Volvo men istället för 142/242 skaffa en 740/945 istället mycket snyggare bil med mer potential utseende mässigt
Jetforce_Dahlin skrev:Ett liten sak du bör ha i åtanke när funderingarna börjar dra sig mot att införskaffa sig en "#¤%"!#¤ Volvo.
1. Volvo har gasrespons som en tegelsten.
2. Volvo är ungefär lika fina som tegelstenar.
3. Ordet "Volvo" betyder på latin "Jag rullar". Jag vet inte med dig, men jag vill fan inte ha en bil som "rullar" fram. Den ska KÖRAS fram. Skaffa en skateboard om du nöjer dig med att rulla.
Edit: Mitt svar är alltså att du ska skaffa en BMW, som faktiskt råkar vara bland de finaste "normala" bilarna. Om man inte tänker på sportbilar för några miljoner då förstås
Jetforce_Dahlin skrev:Ett liten sak du bör ha i åtanke när funderingarna börjar dra sig mot att införskaffa sig en "#¤%"!#¤ Volvo.
3. Ordet "Volvo" betyder på latin "Jag rullar". Jag vet inte med dig, men jag vill fan inte ha en bil som "rullar" fram. Den ska KÖRAS fram. Skaffa en skateboard om du nöjer dig med att rulla.
Edit: Mitt svar är alltså att du ska skaffa en BMW, som faktiskt råkar vara bland de finaste "normala" bilarna. Om man inte tänker på sportbilar för några miljoner då förstås
Kommer ifrån killen som kör bögpulka..
Dålig gas respons har du nånsin suttit i ja tex nya v60 när någon trycker i.
För en rak 6a med 300hk och dubbel turbo e inte långsam om du tror det
Kommer ifrån killen som kör bögpulka..
Dålig gas respons har du nånsin suttit i ja tex nya v60 när någon trycker i.
För en rak 6a med 300hk och dubbel turbo e inte långsam om du tror det
Om du vill ha en kraftig och snygg första bil så kan du ju skaffa Nissan 200sx
Säker?
Dom byggdes ju med båtprincipen, så mycket metall som möjligt för att stå pall.
Nyare bilar har krympzoner som bromsar in krocken på ett "kontrollerat" sätt. Vilket ökar chanserna att klara sig oskadd.
Blir krocken tillräckligt kraftig så kommer hela jävla cupen på volvon att vara tillplattad.
riejumikäl skrev:Säker?
Nyare bilar har krympzoner som bromsar in krocken på ett "kontrollerat" sätt. Vilket ökar chanserna att klara sig oskadd.
Blir krocken tillräckligt kraftig så kommer hela jävla cupen på volvon att vara tillplattad.
Edit: Sätt motorn i Bmwn Skulle vara galet
Det e ju bara dom gamla volvo bilarna som va byggda i pansar plåt. cupen är ju det sista det blir mos av!
som första bil rekommenderar jag Volvo 740. finns mycket delar och mycket lätt meckade. man kan få en som är ganska fräsch för runt 5000kr så det svider inte så mycket om man åker in i en lyckstolpe men deras sopa mätare har en förmåga att paja
Det e ju bara dom gamla volvo bilarna som va byggda i pansar plåt. cupen är ju det sista det blir mos av!
Till en viss gräns är den stryktålig men blir det en ORDENTLIG smäll så står den inte pall Så är det med att gamla bilar utan krympzoner
Till en viss gräns är den stryktålig men blir det en ORDENTLIG smäll så står den inte pall Så är det med att gamla bilar utan krympzoner
Sant dock ska jag ja typ en sen 80-talare så det blir ingen så gammal bil;)