Sida 3 av 6
Postat: 29 januari 2008, 15:56
av haselhoff
upptaderad:
Bestält: 2008-01-29
Kiesler Subframe upphängning.
Primärdrev Malossi 13/44 3,38.
Efter jag fått utväxslingen så har jag dessa RF utväxslingar o laborera mellan
STD Primär 13/52 + STD Sekundär 14/43 = 12.29.
Malossi Primär 13/44 + STD Sekundär 14/43 = 10.40.
STD Primär 13/52 + DR Sekundär 16/41 = 10.25.
Malossi Primär 13/44 + DR Sekundär 16/41 = 8.67.
Postat: 2 februari 2008, 17:37
av haselhoff
upptaderad:
5 st nya bilder på skrotet
Fick slippa en del på Kiesler Subframe upphängningen för att huvetaget den skule passa, fast de e ju så när man har Aprilia ram, men sen passa den galant nästan, får slippa lite i ramen okså

Postat: 2 februari 2008, 17:55
av Holman
Fint
Nytt rör på G snart med.
MVh
Postat: 2 februari 2008, 18:06
av haselhoff
Holman skrev:Fint
Nytt rör på G snart med.
MVh
Menar du till mig eller till dig ?
Postat: 2 februari 2008, 18:23
av Holman
haselhoff skrev:Holman skrev:Fint
Nytt rör på G snart med.
MVh
Menar du till mig eller till dig ?
Till dig såklart

Postat: 2 februari 2008, 18:45
av haselhoff
Holman skrev:haselhoff skrev:Holman skrev:Fint
Nytt rör på G snart med.
MVh
Menar du till mig eller till dig ?
Till dig såklart

Så klart

kommer cylinder tycka om
Har börjat funderar över cylindern jag använder nu okså, ska no bara användas några veckor till sen blir de annan, funderar om jag ska skaffa mig:
Malossi MHR Team 2 70cc.
Malossi MHR Cross 70cc.
Malossi MHR Team Big Bore 77cc.
Hebo Manston Revolution 70cc.
Faslig blandning men tycker om ( gött o blandat )

Postat: 2 februari 2008, 18:51
av Holman
haselhoff skrev:Holman skrev:haselhoff skrev:
Menar du till mig eller till dig ?
Till dig såklart

Så klart

kommer cylinder tycka om
Har börjat funderar över cylindern jag använder nu okså, ska no bara användas några veckor till sen blir de annan, funderar om jag ska skaffa mig:
Malossi MHR Team 2 70cc.
Malossi MHR Cross 70cc.
Malossi MHR Team Big Bore 77cc.
Hebo Manston Revolution 70cc.
Faslig blandning men tycker om ( gött o blandat )

Hum Team2 och Cross är ju ingen skillnad, förutom att crossen är gjord för 85rod, så du slipper distans till 85rods vev.
Men tycker faktiskt du skall köra en 77a
Mvh
Postat: 2 februari 2008, 19:07
av haselhoff
[/quote]
Hum Team2 och Cross är ju ingen skillnad, förutom att crossen är gjord för 85rod, så du slipper distans till 85rods vev.
Men tycker faktiskt du skall köra en 77a
Mvh[/quote]
Men 77an kräver la 44 slag eller ? fast hitta fackta att den bara kräver 80mm-vevstake och 12mm-kolvbult, o jag har 85mm vevstake så blir de med 5mm distansen, så blir de ju 80mm

Postat: 2 februari 2008, 21:56
av Holman
haselhoff skrev:
Hum Team2 och Cross är ju ingen skillnad, förutom att crossen är gjord för 85rod, så du slipper distans till 85rods vev.
Men tycker faktiskt du skall köra en 77a
Mvh[/quote]
Men 77an kräver la 44 slag eller ? fast hitta fackta att den bara kräver 80mm-vevstake och 12mm-kolvbult, o jag har 85mm vevstake så blir de med 5mm distansen, så blir de ju 80mm

[/quote]
39,2mm slag, som på std vevar

det är 86an som behöver 44mm slag.
Så kör på 77an
Mvh
Postat: 3 februari 2008, 14:20
av haselhoff
Holman skrev:haselhoff skrev:
Hum Team2 och Cross är ju ingen skillnad, förutom att crossen är gjord för 85rod, så du slipper distans till 85rods vev.
Men tycker faktiskt du skall köra en 77a
Mvh
Men 77an kräver la 44 slag eller ? fast hitta fackta att den bara kräver 80mm-vevstake och 12mm-kolvbult, o jag har 85mm vevstake så blir de med 5mm distansen, så blir de ju 80mm

[/quote]
39,2mm slag, som på std vevar

det är 86an som behöver 44mm slag.
Så kör på 77an
Mvh[/quote]
Gött

får fundera om de blir en 77a, annars låter TCR, 2F, 86an lockande
upptaderad:
2 st nya bilder på skrotet igen, denna gången har jag spaklat igen de stora lamphålet där fram, en del spakel kvar o slipning så de blir slätt bara
Sen får jag se vad jag har tängt mig med framkåpan

Postat: 4 februari 2008, 19:58
av haselhoff
upptaderad:
4 st nya bilder på skrotet 2008-02-04.
Fick ett ryck, bytte till 3st 4.5 gramsvikter o begav mig iväg till bollebygd o köpte 1 burk färg svart/blå/metalick

såg bra ut tyckte jag.
Körde hemmot o helt plötsligt börja moppen övervarva, hum tängte jag o körde vidare på mindre gass men ändå en del
Hem o måla framkåpan

inte klar på långa bitar men ser ju bätre ut målad en halv vit/röd/svart
Kollade över variatorn, till min förvåning hade vikterna smällt o bara tyngden va kvar, plasten hade sprugit o lagt sig kors o tvärst i variatorn o glidpinnen va den utsmetad på o delar här o var, bara kasta skiten, som de va sakt slägdes plasten som låg utsprid i variatordelarna, bytte i stället till 5.5gramare o montera ihop allt, kolla över stiftet som inte såg så grant ut, bytte till ett vanligt 8 men den gick ju bara på 1/4 gass sen låtr den som en brbrbrbrbrbbrbrb o motorn lått som ett argt bi som bara ville spränga motorn, hum, bytte till 7stift, samma sak, hum, åkte till bollebygd igen, köpte ett NGK BR9EG

montera i de o vipps piska maskinen för fulla gubbar bätre en innan

skoj tyckte jag men fasligt vad den skakar över 100km/h, hum konstigt mena jag som kör stelbent opererad stötdäpare bak, drog hemmot o när jag paserar över motorväger dör den bara med ett bööööööööööööööööööööööööö o jag nej snäll lev

tänkte bensinen kan la inte vara slut en, försökte fifla upp schok i farten men när jag va nere på tomgång så starta den med ett brrrrr o jag drog lite o stanade vid statoil, stängde av den o kollade bensinen, hum bensinen skvalpade o man såg den, vad kan de vara då böjde mig under på högersidan o kollade mot insuget o min vakumslang, hum ramens stödpinne mellan hålleren av motorn klämde slangen så jag inte får någon bensin, banka ner motorn lite lätt med fotten, ja nu fans de mellan rum o körde hem

ficksa till felet med slangen o kapade av nipeln 1cm, lätt ficksat

ut o köra lite till, hum samma sak igen övervarv, skit vikterna smälter, behöver hårdare saker
Hittat ett annan jobbigt sak okså, mellan lågvarv/mellan går motorn som en dans på rosor

men mellanregistret o toppregistret så bråkar motorn med mig, kör man på mellan registret så hostar motorn som om jag ska släppa gasen för att gå bra, men kommer jag förbi hostadet o spotandet o smälandet så kan man dra fullt o motorn blir som en snäll katt till en hysterisk katt som e vild som sattan, men den vill inte visa framhjulet i värders en

men de ska jag no hinna bota okså

Postat: 7 februari 2008, 13:43
av haselhoff
Idag har inte hänt så mycke men fick ta ut den o köra mina 201meter idag för solen sken så himla gött
Lackt in 2008-02-07
http://www.youtube.com/watch?v=cyz6dBkqsgw [youtube]
Ficksa bara en 9.50 repa idag
Behöver bätre varv i motorn, varvas dåligt

[/youtube]
Postat: 8 februari 2008, 21:12
av haselhoff
Nu har Haselhoff vart i farten igen med sina klåfingriga fingrar o stuma gasshantag i botten med stora slurpande förgasaren som e på 30mm++ på en polini EVO 2
Har råckat på nått vänster slå av en bit av portningsmatrialet i blocket som ni säkert vet hur de går när hårda delar slugas över 11000varv mot en glödhet kolv

ja just de sa kolven o cylindern när dom möttes av vassa-hårda delar

heheheheh då va de 3 cylindrar rasade inom några månader
Nästa cylinder som ska inhandlas e inte mindre en Malossi MHR TeAm 77cc

undra hur länge den kommer hålla
Men nu har jag tid för mig o henna o göra henna fin tills nästa gång jag startar henna om ca 2 1/2 månad

Postat: 8 februari 2008, 21:46
av Holman
haselhoff skrev:Nu har Haselhoff vart i farten igen med sina klåfingriga fingrar o stuma gasshantag i botten med stora slurpande förgasaren som e på 30mm++ på en polini EVO 2
Har råckat på nått vänster slå av en bit av portningsmatrialet i blocket som ni säkert vet hur de går när hårda delar slugas över 11000varv mot en glödhet kolv

ja just de sa kolven o cylindern när dom möttes av vassa-hårda delar

heheheheh då va de 3 cylindrar rasade inom några månader
Nästa cylinder som ska inhandlas e inte mindre en Malossi MHR TeAm 77cc

undra hur länge den kommer hålla
Men nu har jag tid för mig o henna o göra henna fin tills nästa gång jag startar henna om ca 2 1/2 månad

Säger bra lyckat
Längtar till nya cylindern. Mvh
Postat: 8 februari 2008, 21:59
av fjegge
ser bra ut

Postat: 8 februari 2008, 22:18
av haselhoff
Holman skrev:haselhoff skrev:Nu har Haselhoff vart i farten igen med sina klåfingriga fingrar o stuma gasshantag i botten med stora slurpande förgasaren som e på 30mm++ på en polini EVO 2
Har råckat på nått vänster slå av en bit av portningsmatrialet i blocket som ni säkert vet hur de går när hårda delar slugas över 11000varv mot en glödhet kolv

ja just de sa kolven o cylindern när dom möttes av vassa-hårda delar

heheheheh då va de 3 cylindrar rasade inom några månader
Nästa cylinder som ska inhandlas e inte mindre en Malossi MHR TeAm 77cc

undra hur länge den kommer hålla
Men nu har jag tid för mig o henna o göra henna fin tills nästa gång jag startar henna om ca 2 1/2 månad

Säger bra lyckat
Längtar till nya cylindern. Mvh
Jo jag längtar okså att dagarna ska gå fortare så jag först kan köpa ditt trevliga rör o sen månan efter, beställa ny cylinder o få den i handen

ska antagligen beställa:
Malossi OR-KITT eller polini super speed rakt igenom:)
Koso Racing 32-34mm
Postat: 15 februari 2008, 18:25
av haselhoff
upptaderad:
Skrivit in lite skit i setup listen
Bestälde idag 2008-02-15.
Förgasare Koso Racing - 28mm funderar o säljas när jag fått hem den för 899kr oanvänd sprillans ny i kartong, någon som e intresserad ?
Luftfilter Stage6 Double-Layer Stort - Svart.
Va allt denna fredags kväll

Postat: 15 februari 2008, 18:39
av eriksson2k
Hur lykas du det där med vikterna:P ? låter otroligt :--D
Postat: 15 februari 2008, 18:46
av haselhoff
eriksson2k skrev:Hur lykas du det där med vikterna:P ? låter otroligt :--D
Prova själv o övervarva en variator en bra stund o ta ut vikterna sen o kolla på dom
Du måste få variatorn o bli långt över bränpungten så tar du i den bränner du dig värkligen.
sen va vikterna tunna o hylsan som sitter runt variatorvikten kanske va max 0.4mm, så de smälter ju ganska snabbt.
ska beställa ett or-kitt till nästa gång så har jag löst de problemet

Postat: 21 februari 2008, 01:19
av haselhoff
Postat: 26 februari 2008, 18:47
av haselhoff
Idag hade man lite tråkit så fick för mig att jag vile mätta portider helt plötsligt o sakt så va de gjort

först gjorde jag mig en gradskiva som jag plastade in så den inte skule paja, gjorde ett hål i mitten o sen fäste jag den på veven på högersidan o skruva fast den, gjorde ett märke i blocket så jag kunde se var ÖD va
Arsal Racing 70cc.
avgas 91/275 = 184
Spol 121/246 = 125
MotoForce Alu Race.
avgas 94/270 = 176
Spol 121/246 = 125
Polini Evo 2.
avgas 88/277 = 189
Spol 120/245 = 125
Har även köpt ett Roost Pipe av Holman nu

Postat: 29 februari 2008, 13:24
av haselhoff
Skriflig uppdate: 2008-02-29
Postat: 6 mars 2008, 18:38
av haselhoff
Uppdaterad: Röret hemma

Postat: 14 mars 2008, 21:19
av haselhoff
Uppdate: 14 mars 2008.
MHR saker + lite till.
Postat: 14 mars 2008, 22:07
av eriksson2k
feting

Postat: 14 mars 2008, 22:21
av haselhoff
eriksson2k skrev:feting

Jo lite motor godis som sakt
Men har lite räkningar o betala i slutet på nästa vecka o sen få jag se hur mycke pengar jag kan använda
Koppling, kopplingsklocka, mera vikter, vig, insug, reeds, cylinder, ramlager, tändning, få se vad som kommer inhandlas till åket

Postat: 23 mars 2008, 02:48
av Delited
Riktigt fin tycker jag. Bra att det finns folk som är lite mera utåt stickande. Och inte så vanliga.

Nyskapande moppe byggare ftw. (:
Postat: 23 mars 2008, 11:30
av eriksson2k
Den går som ett skott

Vad är en riktigt bra tid på 201m? Vad är sådär?

ska rita upp egna 201m och prova någon dag isåfall

Postat: 23 mars 2008, 12:59
av haselhoff
eriksson2k skrev:Den går som ett skott

Vad är en riktigt bra tid på 201m? Vad är sådär?

ska rita upp egna 201m och prova någon dag isåfall

Mellan 5:10-8:20 är dom riktigt bra tiderna.
Mellan 8:25-9:10 är hyfsat.
Mellan 9:15-11:00 e lite sämre.
skriflig uppdate 23mars
Postat: 23 mars 2008, 13:14
av lillnick3
fett me sr r1

vill se bilder!!!
Postat: 23 mars 2008, 13:24
av haselhoff
lillnick3 skrev:fett me sr r1

vill se bilder!!!
Inte så mycke R1a mod på den ju, men kanske 1.5 % på hela moppen.
Men kort kommer komma nästa vecka när jag fått tag i glasfiberspackel så jag kan slippa hela fronten så den e klar

då blir de bilder, himla nace just nu med dom 2 R1a luftintagerna i frontkåpan
Fundera moda in mera luftintag i sidorna men mina andra R1a luftintagerna va så himla stora så jag få se hur jag ska göra

Postat: 25 mars 2008, 13:56
av haselhoff
Uppdate: Reich vattenpump 25 mars.
Postat: 26 mars 2008, 12:31
av haselhoff
Uppdate: 26 mars
Stage6 - EGT Avgastemperaturmätare
Postat: 27 mars 2008, 12:37
av haselhoff
UPD: 27mars,
Wig XSH koppia.
Kommer mera saker snart

Postat: 27 mars 2008, 21:20
av haselhoff
UPD: 27mars,
Wig XSH koppia.
UPD igen:
JM3 JHC SS membran cart förgasare 24mm.