Sida 3 av 6

Postat: 29 januari 2008, 15:56
av haselhoff
upptaderad:

Bestält: 2008-01-29

Kiesler Subframe upphängning.
Primärdrev Malossi 13/44 3,38.

Efter jag fått utväxslingen så har jag dessa RF utväxslingar o laborera mellan :)

STD Primär 13/52 + STD Sekundär 14/43 = 12.29.
Malossi Primär 13/44 + STD Sekundär 14/43 = 10.40.
STD Primär 13/52 + DR Sekundär 16/41 = 10.25.
Malossi Primär 13/44 + DR Sekundär 16/41 = 8.67.

Postat: 2 februari 2008, 17:37
av haselhoff
upptaderad:

5 st nya bilder på skrotet :)

Fick slippa en del på Kiesler Subframe upphängningen för att huvetaget den skule passa, fast de e ju så när man har Aprilia ram, men sen passa den galant nästan, får slippa lite i ramen okså :)

Postat: 2 februari 2008, 17:55
av Holman
Fint ;)

Nytt rör på G snart med.

MVh

Postat: 2 februari 2008, 18:06
av haselhoff
Holman skrev:Fint ;)

Nytt rör på G snart med.

MVh
Menar du till mig eller till dig ?

Postat: 2 februari 2008, 18:23
av Holman
haselhoff skrev:
Holman skrev:Fint ;)

Nytt rör på G snart med.

MVh
Menar du till mig eller till dig ?
Till dig såklart :P

Postat: 2 februari 2008, 18:45
av haselhoff
Holman skrev:
haselhoff skrev:
Holman skrev:Fint ;)

Nytt rör på G snart med.

MVh
Menar du till mig eller till dig ?
Till dig såklart :P
Så klart :) kommer cylinder tycka om :)

Har börjat funderar över cylindern jag använder nu okså, ska no bara användas några veckor till sen blir de annan, funderar om jag ska skaffa mig:

Malossi MHR Team 2 70cc.
Malossi MHR Cross 70cc.
Malossi MHR Team Big Bore 77cc.
Hebo Manston Revolution 70cc.

Faslig blandning men tycker om ( gött o blandat ) :D

Postat: 2 februari 2008, 18:51
av Holman
haselhoff skrev:
Holman skrev:
haselhoff skrev: Menar du till mig eller till dig ?
Till dig såklart :P
Så klart :) kommer cylinder tycka om :)

Har börjat funderar över cylindern jag använder nu okså, ska no bara användas några veckor till sen blir de annan, funderar om jag ska skaffa mig:

Malossi MHR Team 2 70cc.
Malossi MHR Cross 70cc.
Malossi MHR Team Big Bore 77cc.
Hebo Manston Revolution 70cc.

Faslig blandning men tycker om ( gött o blandat ) :D
Hum Team2 och Cross är ju ingen skillnad, förutom att crossen är gjord för 85rod, så du slipper distans till 85rods vev.
Men tycker faktiskt du skall köra en 77a :D

Mvh

Postat: 2 februari 2008, 19:07
av haselhoff
[/quote]

Hum Team2 och Cross är ju ingen skillnad, förutom att crossen är gjord för 85rod, så du slipper distans till 85rods vev.
Men tycker faktiskt du skall köra en 77a :D

Mvh[/quote]

Men 77an kräver la 44 slag eller ? fast hitta fackta att den bara kräver 80mm-vevstake och 12mm-kolvbult, o jag har 85mm vevstake så blir de med 5mm distansen, så blir de ju 80mm :)

Postat: 2 februari 2008, 21:56
av Holman
haselhoff skrev:
Hum Team2 och Cross är ju ingen skillnad, förutom att crossen är gjord för 85rod, så du slipper distans till 85rods vev.
Men tycker faktiskt du skall köra en 77a :D

Mvh[/quote]

Men 77an kräver la 44 slag eller ? fast hitta fackta att den bara kräver 80mm-vevstake och 12mm-kolvbult, o jag har 85mm vevstake så blir de med 5mm distansen, så blir de ju 80mm :)[/quote]

39,2mm slag, som på std vevar :) det är 86an som behöver 44mm slag.

Så kör på 77an :)

Mvh

Postat: 3 februari 2008, 14:20
av haselhoff
Holman skrev:
haselhoff skrev:
Hum Team2 och Cross är ju ingen skillnad, förutom att crossen är gjord för 85rod, så du slipper distans till 85rods vev.
Men tycker faktiskt du skall köra en 77a :D

Mvh
Men 77an kräver la 44 slag eller ? fast hitta fackta att den bara kräver 80mm-vevstake och 12mm-kolvbult, o jag har 85mm vevstake så blir de med 5mm distansen, så blir de ju 80mm :)[/quote]

39,2mm slag, som på std vevar :) det är 86an som behöver 44mm slag.

Så kör på 77an :)

Mvh[/quote]

Gött :) får fundera om de blir en 77a, annars låter TCR, 2F, 86an lockande :wink:

upptaderad:

2 st nya bilder på skrotet igen, denna gången har jag spaklat igen de stora lamphålet där fram, en del spakel kvar o slipning så de blir slätt bara :)

Sen får jag se vad jag har tängt mig med framkåpan :wink:

Postat: 4 februari 2008, 19:58
av haselhoff
upptaderad:

4 st nya bilder på skrotet 2008-02-04.

Fick ett ryck, bytte till 3st 4.5 gramsvikter o begav mig iväg till bollebygd o köpte 1 burk färg svart/blå/metalick :) såg bra ut tyckte jag.

Körde hemmot o helt plötsligt börja moppen övervarva, hum tängte jag o körde vidare på mindre gass men ändå en del :)

Hem o måla framkåpan :) inte klar på långa bitar men ser ju bätre ut målad en halv vit/röd/svart :roll:

Kollade över variatorn, till min förvåning hade vikterna smällt o bara tyngden va kvar, plasten hade sprugit o lagt sig kors o tvärst i variatorn o glidpinnen va den utsmetad på o delar här o var, bara kasta skiten, som de va sakt slägdes plasten som låg utsprid i variatordelarna, bytte i stället till 5.5gramare o montera ihop allt, kolla över stiftet som inte såg så grant ut, bytte till ett vanligt 8 men den gick ju bara på 1/4 gass sen låtr den som en brbrbrbrbrbbrbrb o motorn lått som ett argt bi som bara ville spränga motorn, hum, bytte till 7stift, samma sak, hum, åkte till bollebygd igen, köpte ett NGK BR9EG :wink: montera i de o vipps piska maskinen för fulla gubbar bätre en innan :) skoj tyckte jag men fasligt vad den skakar över 100km/h, hum konstigt mena jag som kör stelbent opererad stötdäpare bak, drog hemmot o när jag paserar över motorväger dör den bara med ett bööööööööööööööööööööööööö o jag nej snäll lev :D tänkte bensinen kan la inte vara slut en, försökte fifla upp schok i farten men när jag va nere på tomgång så starta den med ett brrrrr o jag drog lite o stanade vid statoil, stängde av den o kollade bensinen, hum bensinen skvalpade o man såg den, vad kan de vara då böjde mig under på högersidan o kollade mot insuget o min vakumslang, hum ramens stödpinne mellan hålleren av motorn klämde slangen så jag inte får någon bensin, banka ner motorn lite lätt med fotten, ja nu fans de mellan rum o körde hem :) ficksa till felet med slangen o kapade av nipeln 1cm, lätt ficksat :) ut o köra lite till, hum samma sak igen övervarv, skit vikterna smälter, behöver hårdare saker :)

Hittat ett annan jobbigt sak okså, mellan lågvarv/mellan går motorn som en dans på rosor :) men mellanregistret o toppregistret så bråkar motorn med mig, kör man på mellan registret så hostar motorn som om jag ska släppa gasen för att gå bra, men kommer jag förbi hostadet o spotandet o smälandet så kan man dra fullt o motorn blir som en snäll katt till en hysterisk katt som e vild som sattan, men den vill inte visa framhjulet i värders en :) men de ska jag no hinna bota okså :wink:

Postat: 7 februari 2008, 13:43
av haselhoff
Idag har inte hänt så mycke men fick ta ut den o köra mina 201meter idag för solen sken så himla gött :)

Lackt in 2008-02-07 http://www.youtube.com/watch?v=cyz6dBkqsgw [youtube]

Ficksa bara en 9.50 repa idag :cry:

Behöver bätre varv i motorn, varvas dåligt :cry:[/youtube]

Postat: 8 februari 2008, 21:12
av haselhoff
Nu har Haselhoff vart i farten igen med sina klåfingriga fingrar o stuma gasshantag i botten med stora slurpande förgasaren som e på 30mm++ på en polini EVO 2 :wink:

Har råckat på nått vänster slå av en bit av portningsmatrialet i blocket som ni säkert vet hur de går när hårda delar slugas över 11000varv mot en glödhet kolv :shock: ja just de sa kolven o cylindern när dom möttes av vassa-hårda delar :P heheheheh då va de 3 cylindrar rasade inom några månader :wink:

Nästa cylinder som ska inhandlas e inte mindre en Malossi MHR TeAm 77cc :wink: undra hur länge den kommer hålla :shock:

Men nu har jag tid för mig o henna o göra henna fin tills nästa gång jag startar henna om ca 2 1/2 månad :)

Postat: 8 februari 2008, 21:46
av Holman
haselhoff skrev:Nu har Haselhoff vart i farten igen med sina klåfingriga fingrar o stuma gasshantag i botten med stora slurpande förgasaren som e på 30mm++ på en polini EVO 2 :wink:

Har råckat på nått vänster slå av en bit av portningsmatrialet i blocket som ni säkert vet hur de går när hårda delar slugas över 11000varv mot en glödhet kolv :shock: ja just de sa kolven o cylindern när dom möttes av vassa-hårda delar :P heheheheh då va de 3 cylindrar rasade inom några månader :wink:

Nästa cylinder som ska inhandlas e inte mindre en Malossi MHR TeAm 77cc :wink: undra hur länge den kommer hålla :shock:

Men nu har jag tid för mig o henna o göra henna fin tills nästa gång jag startar henna om ca 2 1/2 månad :)
Säger bra lyckat :P

Längtar till nya cylindern. Mvh

Postat: 8 februari 2008, 21:59
av fjegge
ser bra ut :D

Postat: 8 februari 2008, 22:18
av haselhoff
Holman skrev:
haselhoff skrev:Nu har Haselhoff vart i farten igen med sina klåfingriga fingrar o stuma gasshantag i botten med stora slurpande förgasaren som e på 30mm++ på en polini EVO 2 :wink:

Har råckat på nått vänster slå av en bit av portningsmatrialet i blocket som ni säkert vet hur de går när hårda delar slugas över 11000varv mot en glödhet kolv :shock: ja just de sa kolven o cylindern när dom möttes av vassa-hårda delar :P heheheheh då va de 3 cylindrar rasade inom några månader :wink:

Nästa cylinder som ska inhandlas e inte mindre en Malossi MHR TeAm 77cc :wink: undra hur länge den kommer hålla :shock:

Men nu har jag tid för mig o henna o göra henna fin tills nästa gång jag startar henna om ca 2 1/2 månad :)
Säger bra lyckat :P

Längtar till nya cylindern. Mvh
Jo jag längtar okså att dagarna ska gå fortare så jag först kan köpa ditt trevliga rör o sen månan efter, beställa ny cylinder o få den i handen :) ska antagligen beställa:

Malossi OR-KITT eller polini super speed rakt igenom:)
Koso Racing 32-34mm

Postat: 15 februari 2008, 18:25
av haselhoff
upptaderad:

Skrivit in lite skit i setup listen

Bestälde idag 2008-02-15.

Förgasare Koso Racing - 28mm funderar o säljas när jag fått hem den för 899kr oanvänd sprillans ny i kartong, någon som e intresserad ?

Luftfilter Stage6 Double-Layer Stort - Svart.

Va allt denna fredags kväll :)

Postat: 15 februari 2008, 18:39
av eriksson2k
Hur lykas du det där med vikterna:P ? låter otroligt :--D

Postat: 15 februari 2008, 18:46
av haselhoff
eriksson2k skrev:Hur lykas du det där med vikterna:P ? låter otroligt :--D
Prova själv o övervarva en variator en bra stund o ta ut vikterna sen o kolla på dom :D

Du måste få variatorn o bli långt över bränpungten så tar du i den bränner du dig värkligen.

sen va vikterna tunna o hylsan som sitter runt variatorvikten kanske va max 0.4mm, så de smälter ju ganska snabbt.

ska beställa ett or-kitt till nästa gång så har jag löst de problemet :)

Postat: 21 februari 2008, 01:19
av haselhoff
Nu ligger projeketet ute på http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=94564 nu okså :D

Postat: 26 februari 2008, 18:47
av haselhoff
Idag hade man lite tråkit så fick för mig att jag vile mätta portider helt plötsligt o sakt så va de gjort :) först gjorde jag mig en gradskiva som jag plastade in så den inte skule paja, gjorde ett hål i mitten o sen fäste jag den på veven på högersidan o skruva fast den, gjorde ett märke i blocket så jag kunde se var ÖD va :)

Arsal Racing 70cc.
avgas 91/275 = 184
Spol 121/246 = 125

MotoForce Alu Race.
avgas 94/270 = 176
Spol 121/246 = 125

Polini Evo 2.
avgas 88/277 = 189
Spol 120/245 = 125

Har även köpt ett Roost Pipe av Holman nu :)

Postat: 29 februari 2008, 13:24
av haselhoff
Skriflig uppdate: 2008-02-29

Postat: 6 mars 2008, 18:38
av haselhoff
Uppdaterad: Röret hemma :)

Postat: 14 mars 2008, 21:19
av haselhoff
Uppdate: 14 mars 2008.

MHR saker + lite till.

Postat: 14 mars 2008, 22:07
av eriksson2k
feting :D

Postat: 14 mars 2008, 22:21
av haselhoff
eriksson2k skrev:feting :D
Jo lite motor godis som sakt 8)

Men har lite räkningar o betala i slutet på nästa vecka o sen få jag se hur mycke pengar jag kan använda :)

Koppling, kopplingsklocka, mera vikter, vig, insug, reeds, cylinder, ramlager, tändning, få se vad som kommer inhandlas till åket 8)

Postat: 23 mars 2008, 02:48
av Delited
Riktigt fin tycker jag. Bra att det finns folk som är lite mera utåt stickande. Och inte så vanliga. :) Nyskapande moppe byggare ftw. (:

Postat: 23 mars 2008, 11:30
av eriksson2k
Den går som ett skott ;) Vad är en riktigt bra tid på 201m? Vad är sådär? :D ska rita upp egna 201m och prova någon dag isåfall :)

Postat: 23 mars 2008, 12:59
av haselhoff
eriksson2k skrev:Den går som ett skott ;) Vad är en riktigt bra tid på 201m? Vad är sådär? :D ska rita upp egna 201m och prova någon dag isåfall :)
Mellan 5:10-8:20 är dom riktigt bra tiderna.
Mellan 8:25-9:10 är hyfsat.
Mellan 9:15-11:00 e lite sämre.

skriflig uppdate 23mars

Postat: 23 mars 2008, 13:14
av lillnick3
fett me sr r1 :wink: vill se bilder!!!

Postat: 23 mars 2008, 13:24
av haselhoff
lillnick3 skrev:fett me sr r1 :wink: vill se bilder!!!
Inte så mycke R1a mod på den ju, men kanske 1.5 % på hela moppen.

Men kort kommer komma nästa vecka när jag fått tag i glasfiberspackel så jag kan slippa hela fronten så den e klar :) då blir de bilder, himla nace just nu med dom 2 R1a luftintagerna i frontkåpan :)

Fundera moda in mera luftintag i sidorna men mina andra R1a luftintagerna va så himla stora så jag få se hur jag ska göra :)

Postat: 25 mars 2008, 13:56
av haselhoff
Uppdate: Reich vattenpump 25 mars.

Postat: 26 mars 2008, 12:31
av haselhoff
Uppdate: 26 mars
Stage6 - EGT Avgastemperaturmätare

Postat: 27 mars 2008, 12:37
av haselhoff
UPD: 27mars,

Wig XSH koppia.

Kommer mera saker snart :)

Postat: 27 mars 2008, 21:20
av haselhoff
UPD: 27mars,

Wig XSH koppia.

UPD igen:

JM3 JHC SS membran cart förgasare 24mm.