Gjorde fel, hoppas moderatorerna kan ha överseende eller flytta mitt projekt till rätt kategori utan att ta bort kommentarerna.vicke xX SMT skrev:varför ligger detta på "övriga projekt" egentligen?
Tack tack, köpte ett BR8ES, samma som på de flest moppar utom bl.a Aerox. Det krävdes med andra ord ett tändstift med längre gänga till just mitt cylinderkit. Testa gänga in original-stiftet och se om det fyller alla gängor i toppen eller om ett längre behövs.Erikols skrev:nice projekt! undrar vilket tändstift du har för jag har köpt en polini 70cc sport och undrar om man ska köpa ett annat tändstift än original?
Erikols skrev:nice projekt! undrar vilket tändstift du har för jag har köpt en polini 70cc sport och undrar om man ska köpa ett annat tändstift än original?
Tack som fan, har planerat länge hur det skulle bli och jag är riktigt nöjd med resultatet själv. Schysst med bra feedbackVictorh skrev:bästa iden hittills med högtalarna ! älskar ditt projekt!
Bra idé med datumen, har bara gjort så som jag sett andra göra tidigare, men det verkar ju som sagt lite lättare med datum.demmuus95 skrev:ser ju bra ur dedär!men ett tips bara, skriv gärna datum ist för uppdate 1,2,3 osv, blir lättare och hålla koll vad man har läst då
och din framlampa du ska använda har ju 3 lampor, ser lite konstigt ut enligt mig
![]()
så du kanske kan modda igen den vänstra lampan? hade sett cleanare ut då tror jag![]()
sen som du har gjort med högtalarna nu blir nog riktigt bra!en polare till mig gjorde samma sak på sin aerox fast med 6,5or och de vart ju inte jättebra om man säger så men det spelade ju högt iaf
![]()
har faktiskt ochså funderat på och göra sådär![]()
väldigt intressant projekt får jag säga då jag själv håller på och renoverar min aeroxfortsätt uppdatera bara för det är väldigt intressant och följa!
Kan fixa måtten åt dig inom några dar. Vad vill du veta? Använde inga direkta mått när jag gjorde den, gjorde snarare en mall av kartong som jag la direkt mot metallen och ritade av med en permanent-penna.Kartongbiten finns nog kvar, så kan mäta på den om inte annat.groonie skrev:Vad är det för mått på höjningssatsen? Ska göra en sån hade jag tänkt
-ReM- skrev:Tack som fan, har planerat länge hur det skulle bli och jag är riktigt nöjd med resultatet själv. Schysst med bra feedbackVictorh skrev:bästa iden hittills med högtalarna ! älskar ditt projekt!
[/spoiler]demmuus95 skrev:ser ju bra ur dedär!men ett tips bara, skriv gärna datum ist för uppdate 1,2,3 osv, blir lättare och hålla koll vad man har läst då
och din framlampa du ska använda har ju 3 lampor, ser lite konstigt ut enligt mig
![]()
så du kanske kan modda igen den vänstra lampan? hade sett cleanare ut då tror jag![]()
sen som du har gjort med högtalarna nu blir nog riktigt bra!en polare till mig gjorde samma sak på sin aerox fast med 6,5or och de vart ju inte jättebra om man säger så men det spelade ju högt iaf
![]()
väldigt intressant projekt får jag säga då jag själv håller på och renoverar min aeroxfortsätt uppdatera bara för det är väldigt intressant och följa!
Bra idé med datumen, har bara gjort så som jag sett andra göra tidigare, men det verkar ju som sagt lite lättare med datum.
Jaså ser det konstigt ut? Har inte tänkt på det faktiskt. Fler som tycker det? För isf bygger jag igen den lilla som sagt, vill inte ha en moppe som ser "konstig" ut heller :DD
Kan tänka mig att det vart lite knas med 6,5or då de är för stora. Måste dels slå i kåpan när de rör sig, och samtidigt måste han haft ett helvete att få dem att passa med tanke på sadelkåpans form. Det var lagom svårt med 4" liksom
Länka gärna till ditt projekt så ska jag se till att följa det också. Allt för många ointressanta projekt nu faktiskt så det vore nice med nått intressant som omväxling
Tack för all feedback och kritik. Kanske har nån en bra idé om hur jag ska bygga plattan under sadeln där stereo och basen ska va?
Fortsätt kommentera! Snart kommer väl nästa uppdatering antar jag!
Nice projekt! Tror jag ska börja med att inte spackla för den lilla framlampan, utan se först vad jag tycker med alla 3 på. Är jag inte nöjd så fixar jag det före lackeringen.demmuus95 skrev:[spoiler]-ReM- skrev:Tack som fan, har planerat länge hur det skulle bli och jag är riktigt nöjd med resultatet själv. Schysst med bra feedbackVictorh skrev:bästa iden hittills med högtalarna ! älskar ditt projekt!
[/spoiler]demmuus95 skrev:ser ju bra ur dedär!men ett tips bara, skriv gärna datum ist för uppdate 1,2,3 osv, blir lättare och hålla koll vad man har läst då
![]()
![]()
Bra idé med datumen, har bara gjort så som jag sett andra göra tidigare, men det verkar ju som sagt lite lättare med datum.
Jaså ser det konstigt ut? Har inte tänkt på det faktiskt. Fler som tycker det? För isf bygger jag igen den lilla som sagt, vill inte ha en moppe som ser "konstig" ut heller :DD
Kan tänka mig att det vart lite knas med 6,5or då de är för stora. Måste dels slå i kåpan när de rör sig, och samtidigt måste han haft ett helvete att få dem att passa med tanke på sadelkåpans form. Det var lagom svårt med 4" liksom
Länka gärna till ditt projekt så ska jag se till att följa det också. Allt för många ointressanta projekt nu faktiskt så det vore nice med nått intressant som omväxling
Tack för all feedback och kritik. Kanske har nån en bra idé om hur jag ska bygga plattan under sadeln där stereo och basen ska va?
Fortsätt kommentera! Snart kommer väl nästa uppdatering antar jag!
asså det är ju min åsikt men du får göra som du själv tycker!![]()
ja det var ju inte direkt nå seriöst gjort heller såhögtalarna satt ju med ett bra mellanrum till själva sadelboxen pga böjningen på den
![]()
här har du mitt projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33829 inte hänt så mycket intressant än kanske men det kommer så småningom. det tar ju lite tid när man renover exakt allt på moppen
-ReM- skrev:Kan fixa måtten åt dig inom några dar. Vad vill du veta? Använde inga direkta mått när jag gjorde den, gjorde snarare en mall av kartong som jag la direkt mot metallen och ritade av med en permanent-penna.Kartongbiten finns nog kvar, så kan mäta på den om inte annat.groonie skrev:Vad är det för mått på höjningssatsen? Ska göra en sån hade jag tänkt
Plåtens tjocklek är 3mm om jag inte minns fel. Som sagt, fixar det åt dig så snart jag har tid över
Kan på samma gång berätta lite om de nya grejerna jag köpte. Började med att försöka mäta reed-membran med ett bladmått, och ville då få fram vilka 2 som var .40mm, .35mm och .30mm, men fick fram att 4st var .30mm och 2st var .40. Vad beror detta på?
Dessutom så testade jag att montera 2 av dessa .30mm membran och såg då tydligt ett glapp mellan membran och själva ventilen. Har hört att glappet inte får överstiga .07mm, men detta var groteskt mycket större. Kan ta bild om någon gärna hjälper mig fixa detta
En till sak jag märkte på de .40mm tjocka membranen är att det är små hål i hela ena membranet, mellan "vävningarna" av kolfibret liksom. Kan det ge mig problem eller göra att jag tappar effekt?
Uppskattar hjälp sjukt mycket, kan nås på mail eller PM om nån vill hjälpa
Ny uppdatering inom kort!
Fortsätt gärna kommentera projektet, finns inget roligare än när folk uppskattar vad man gör!
Absolut! Du får ursäkta att det tar sin tid, är inte hemma så mycket nu för tiden.groonie skrev:-ReM- skrev:Kan fixa måtten åt dig inom några dar. Vad vill du veta? Använde inga direkta mått när jag gjorde den, gjorde snarare en mall av kartong som jag la direkt mot metallen och ritade av med en permanent-penna.Kartongbiten finns nog kvar, så kan mäta på den om inte annat.groonie skrev:Vad är det för mått på höjningssatsen? Ska göra en sån hade jag tänkt
Plåtens tjocklek är 3mm om jag inte minns fel. Som sagt, fixar det åt dig så snart jag har tid över
Kan på samma gång berätta lite om de nya grejerna jag köpte. Började med att försöka mäta reed-membran med ett bladmått, och ville då få fram vilka 2 som var .40mm, .35mm och .30mm, men fick fram att 4st var .30mm och 2st var .40. Vad beror detta på?
Dessutom så testade jag att montera 2 av dessa .30mm membran och såg då tydligt ett glapp mellan membran och själva ventilen. Har hört att glappet inte får överstiga .07mm, men detta var groteskt mycket större. Kan ta bild om någon gärna hjälper mig fixa detta
En till sak jag märkte på de .40mm tjocka membranen är att det är små hål i hela ena membranet, mellan "vävningarna" av kolfibret liksom. Kan det ge mig problem eller göra att jag tappar effekt?
Uppskattar hjälp sjukt mycket, kan nås på mail eller PM om nån vill hjälpa
Ny uppdatering inom kort!
Fortsätt gärna kommentera projektet, finns inget roligare än när folk uppskattar vad man gör!
Men typ hur bred, lång, hög, hur långt det e mellan hålen skulle vara najs:)
Tackar!Niklas Berntsson skrev:Tja grymt projekt
Men jag undrar bara vad du ska driva högtalarna med?
Vilket batteri och hur ska du få plats med allt?
Tack så jävla mycket-ReM- skrev:Tackar!Niklas Berntsson skrev:Tja grymt projekt
Tänkte använda ett något större batteri än original under batteriluckan (ett par cm högre till höjden jämfört med original) + ett extra mellan de båda 4" högtalarna på insidan av sadelgrejen. Testade lägga i extra batteriet förut och såg att det platsade perfekt mellan högtalarna. Tänkte ta bilder pådet senare om ni vill se, och om beskrivningen var lite konstig. Kolla på bilderna i första inlägget där jag tagit kort på insidan av sadeln, så ska den ligga längst fram där endast ett litet utrymme finns. Har mätt och testat så att allt får plats. Det är marginellt ibland men allt får plats
Tack för frågan, tycker det är roligt när man får beskriva sina tankar och se vad andra tycker om det![]()
Ny uppdatering under lovet hoppas vi på, ska beställa packningarna i helgen tänkte jag, så kanske moppen funkar att åka på i slutet av lovet till och med
Kommentera på!
Haha luuugntNiklas Berntsson skrev:Tack så jävla mycket-ReM- skrev:Tackar!Niklas Berntsson skrev:Tja grymt projekt
Tänkte använda ett något större batteri än original under batteriluckan (ett par cm högre till höjden jämfört med original) + ett extra mellan de båda 4" högtalarna på insidan av sadelgrejen. Testade lägga i extra batteriet förut och såg att det platsade perfekt mellan högtalarna. Tänkte ta bilder pådet senare om ni vill se, och om beskrivningen var lite konstig. Kolla på bilderna i första inlägget där jag tagit kort på insidan av sadeln, så ska den ligga längst fram där endast ett litet utrymme finns. Har mätt och testat så att allt får plats. Det är marginellt ibland men allt får plats
Tack för frågan, tycker det är roligt när man får beskriva sina tankar och se vad andra tycker om det![]()
Ny uppdatering under lovet hoppas vi på, ska beställa packningarna i helgen tänkte jag, så kanske moppen funkar att åka på i slutet av lovet till och med
Kommentera på!
Där löste du ett stort problem för mig
Jag testade att koppla in en stereo + ett slutsteg + en 6x5 + 2 st 4" på ett extra batteri men det funkade intedet drog för mycket batteri med slutsteg så jag tog bort det slutsteget och testade och det funkade men man fick ingen bra bas på det
Men jag kan ju andvända 2 st batterier nu ju så då kommer allt funka igen
Tack så himla mycket
Taack :DD Ska beställa när jag går hem för att städa lite i garaget, hopppas ba morsan är hemma så man kan göra't också :S Men det löser sig.Roxxen96 skrev:Beställ direkt! Innan du lägger det på annat, snäällla!Fan va glad jag blir att du valde en lila färg, det är riktigt snyggt! ÄNDRA DIG INTE!
Kunde inte sagt det bättre själv, lila och vitt... satan vad det är snyggt! Btw vilken lila färg kommer du använda? Om du vet det, kan inte du skicka ett pm till mig sedan då, om pris, namn, vart man köper det osv?-ReM- skrev:Taack :DD Ska beställa när jag går hem för att städa lite i garaget, hopppas ba morsan är hemma så man kan göra't också :S Men det löser sig.Roxxen96 skrev:Beställ direkt! Innan du lägger det på annat, snäällla!Fan va glad jag blir att du valde en lila färg, det är riktigt snyggt! ÄNDRA DIG INTE!
Färgen har jag nog bestämt mig för nu faktiskt. Lila och vitt borde passa riktig bra ihop tror jagDet är dessutom inte så färgglada förger, som gör att de röda detaljerna framhävs bättre.
Hoppas kommentarerna blir fler när moppen faktiskt fungerar baraCiao!
Haha härligt att du tror på detRoxxen96 skrev:Kunde inte sagt det bättre själv, lila och vitt... satan vad det är snyggt! Btw vilken lila färg kommer du använda? Om du vet det, kan inte du skicka ett pm till mig sedan då, om pris, namn, vart man köper det osv?-ReM- skrev:Taack :DD Ska beställa när jag går hem för att städa lite i garaget, hopppas ba morsan är hemma så man kan göra't också :S Men det löser sig.Roxxen96 skrev:Beställ direkt! Innan du lägger det på annat, snäällla!Fan va glad jag blir att du valde en lila färg, det är riktigt snyggt! ÄNDRA DIG INTE!
Färgen har jag nog bestämt mig för nu faktiskt. Lila och vitt borde passa riktig bra ihop tror jagDet är dessutom inte så färgglada förger, som gör att de röda detaljerna framhävs bättre.
Hoppas kommentarerna blir fler när moppen faktiskt fungerar baraCiao!
Haha tack!!meckARN96 skrev:Riktigt snyggt!! Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med aerox-elenFan va fräsch!!
Yes, det tar sin tid. Är mycket hos tjejen men man måste ju leva också liksomdemmuus95 skrev:fint att det händer litejag skulle möjligtvis kunna hjälpa dig lite med elen om du säger mer specifikt vad du vill ha hjälp med!
Absolut, tycker också det har blivit lite rörigt nu. Hur fixar man en spoiler mer exakt? :s Ska göra ett försök först, om jag inte lyckas får du gärna förklara lite snabbt ^^Victorh skrev:fixa spoiler i projeketet för det börjar bli ganska långt!
[spoiler]Sådana här![/spoiler]