jarken skrev:Skrämma bort? Det finns alltid folk som vill ha varan. Och om du höjer, låt oss säga ifrån 350 till 600... så kommer folk bara att bjuda högre ändå för att dom vill ha varan... I detta fallet ett avgasrör för ca 1600kr i butik. Sen de SÄMSTA du kan göra på en auktion är att höja högt flera timmar före den avslutas. Auktionen skall bombas med bud de sista minterna för att få lägsta möjliga pris. Men men verkar finnas folk som tror deras bud kommer hålla i flera timmar...Speedfighter nr 1 skrev:jarken skrev:Personer som höjer en auktion med 80% av tidigare bud när det återstår ca 12timmar av auktionen...
Inte för att jag gör så, men det är en riktigt smart taktik då det troligt viss kommer skrämma bort några och på så sätt får du varan billigare
Tyst med dig, kan lova att har du ett utgångs pris på 10 kr och varan är värd ny 1500. Så om du bjuder 1000kr direkt så kommer ingen att vilja bjuda över dig för det är ett sånt stort steg, och det kommer helt enkelt kännas fel för dina auktions konkurrenter. Har provat det på vanliga auktioner och det funkar bra!!

Och inte för att vara sån men jag kan inte räkna till så många auktioner som jag har varit på.

Så du kanske borde tänka om eller prova en annan teknik. För du måste ju ha en bra uppfattning utav föremålet du köper för annars kanske du bara bjuder överdrivet mycket pengar på något som inte är värt i närheten så mycket