Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773 Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall
Inlägg
av chifen » 16 december 2007, 19:15
bensinskalle skrev: kristian skrev: ok vet du nån som tästat
de gör skillnad på farsans porsche iaf xD... sitter som en insugstratt, och de käns tydligt i hägre hastigheter, att motorn får i sig mer luft.....
haha jo men porshen är det ju en dator i
insprutning duvet
då ställer det om sig om den får mer luft.. inte som en förgasarmotor
btw så fungerar nya motorcyklar också
ram air. du har mer effekt när du kör än när du står stilla
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635 Blev medlem: 9 november 2007, 15:39
Inlägg
av bensinskalle » 16 december 2007, 20:03
jo visst är de så att den ställer om sig, och att de är mer kräm, men tänkte bara ta de som ett exempel ^^, att de går att öka effekt bara med draget som blir ^^
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773 Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall
Inlägg
av chifen » 16 december 2007, 20:05
hehe jo
de är ju sant
kristian
Elmoped
Inlägg: 147 Blev medlem: 11 december 2007, 17:28
Ort: färgelanda
Inlägg
av kristian » 16 december 2007, 21:35
jo funkar det till moppe eller inte har alltid undrat.
Drack //
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635 Blev medlem: 9 november 2007, 15:39
Inlägg
av bensinskalle » 16 december 2007, 22:02
de är ju ingen praktisk lösning xD.. men kan du dra en rejäl luftslang så att myningen riktas framåt, och bygga in filtret innuti hopkoket, så blir de kanske lite tryck i högre farter, och de borde gå att balansera med munstycke så de ger mycke bensin i höga farter... men som sagt ingn praktisk lösning för att få mer kusar.. de kanske är nåt för en sprinter...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
drayper
Svårstartad skrothög
Inlägg: 177 Blev medlem: 1 juni 2007, 22:30
Inlägg
av drayper » 17 december 2007, 02:27
Alltså lär dig skriva så att man förstår dig. Det går absolut inte få upp en oportad airsal med sp i 120. Och om du ska ha en värre cylinder. måste du nog lära dig meka lite först innan du ger dig på det eller lämna den till någon som kan det där.
kristian
Elmoped
Inlägg: 147 Blev medlem: 11 december 2007, 17:28
Ort: färgelanda
Inlägg
av kristian » 17 december 2007, 18:39
jag kan mekka du det är ingen konst att meeka det gäller bara att ha pengar
och du säger att inte jag kan mecca så slå dig i backen har du någonsin haft i sär en cross motor i små delar. jag har haft det ett par gånger du. ok jag kanske inte kan så mycket om trimm men en då mecca och trimma är stor skillnad.
Drack //
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635 Blev medlem: 9 november 2007, 15:39
Inlägg
av bensinskalle » 17 december 2007, 18:48
nästan vem som helst kan ju mecka xD, men de gäller ju att man kan få de o fungera också. ^^ kan man bara ställa in grejjerna, koppla rätt o så så är de ju inga stora problem
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
kristian
Elmoped
Inlägg: 147 Blev medlem: 11 december 2007, 17:28
Ort: färgelanda
Inlägg
av kristian » 17 december 2007, 18:53
ne håller med dig helt och hållet. skulle ett tk funka bra med en arsal cylinder
Drack //
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635 Blev medlem: 9 november 2007, 15:39
Inlägg
av bensinskalle » 17 december 2007, 18:59
kristian skrev: ne håller med dig helt och hållet. skulle ett tk funka bra med en arsal cylinder
jag håller stenhårt på sp, min polare har de och den moppen går som ett troll me en skärbrännare i erslet ^^...
Men tk funkar säkert bra, de tror ja, tk är lite grövre än andra rör stämda för org. cylindern
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
kristian
Elmoped
Inlägg: 147 Blev medlem: 11 december 2007, 17:28
Ort: färgelanda
Inlägg
av kristian » 17 december 2007, 19:12
jaja men jag tror att jag tar ett tk hight qualety
Drack //
kristian
Elmoped
Inlägg: 147 Blev medlem: 11 december 2007, 17:28
Ort: färgelanda
Inlägg
av kristian » 17 december 2007, 20:57
ja vad gör polisen om det blir så att dom skadar en
Drack //
Kafi
Elmoped
Inlägg: 28 Blev medlem: 20 juni 2007, 11:31
Inlägg
av Kafi » 18 december 2007, 19:21
Stt på ett mk thrower så löser det sig!
kristian
Elmoped
Inlägg: 147 Blev medlem: 11 december 2007, 17:28
Ort: färgelanda
Inlägg
av kristian » 18 december 2007, 19:24
men vilket är bäst mellan tk och mk thrower igentligen
Drack //
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861 Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29
Inlägg
av Henry » 18 december 2007, 19:24
kristian skrev: men vilket är bäst mellan tk och mk thrower igentligen
Båda är skitrör.
Köp nå värre.
Kafi
Elmoped
Inlägg: 28 Blev medlem: 20 juni 2007, 11:31
Inlägg
av Kafi » 18 december 2007, 19:27
kristian skrev: men vilket är bäst mellan tk och mk thrower igentligen
Köp ett mhr rör
kristian
Elmoped
Inlägg: 147 Blev medlem: 11 december 2007, 17:28
Ort: färgelanda
Inlägg
av kristian » 18 december 2007, 19:27
men har inte lust att köpa så dyra rör som sp sparar till annat
Drack //
Kafi
Elmoped
Inlägg: 28 Blev medlem: 20 juni 2007, 11:31
Inlägg
av Kafi » 18 december 2007, 19:29
kristian skrev: men har inte lust att köpa så dyra rör som sp sparar till annat
2fast, en härlig sportcylinder som lirar hyffsat bra med ett mhr rör
Yamaha_rider
Kinaraket
Inlägg: 902 Blev medlem: 21 augusti 2007, 14:36
Ort: Tranås
Kontakt:
Inlägg
av Yamaha_rider » 18 december 2007, 19:33
Satsa på ett TK/Hebo om du vill ha effekt fast det låter jävligt högt. Vill du ha ett riktigt billigt rör skaffa Thrower.
YAMAHA YZ Racing
kristian
Elmoped
Inlägg: 147 Blev medlem: 11 december 2007, 17:28
Ort: färgelanda
Inlägg
av kristian » 18 december 2007, 19:34
skiter i om det låter högt tror att jag tar ett tk med annan ljud dämpare
Drack //
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861 Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29
Inlägg
av Henry » 18 december 2007, 19:34
Kafi skrev: kristian skrev: men har inte lust att köpa så dyra rör som sp sparar till annat
2fast, en härlig sportcylinder som lirar hyffsat bra med ett mhr rör
Nja, 2fast är rätt så slö, går ju att köra med org rör på den.
Satsa på ett CTR kitt så lirar du på Thrower, vasare gr fanimig inte å hitta!
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635 Blev medlem: 9 november 2007, 15:39
Inlägg
av bensinskalle » 18 december 2007, 19:38
kristian skrev: skiter i om det låter högt tror att jag tar ett tk med annan ljud dämpare
ja kan säga att Hebo escape är ett väldigt trevligt rör!!!
om du ser de som ett alternativ till tk, så föreslår ja starkt att ta de!!
hebot är varvvilligt och de går att polera upp, så de glänser finare än tk. Du kan ju kika in på mitt galleri så får du se xD.
på tostroke så kostar ju inte Hebo mer än tk heller ^^
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
kristian
Elmoped
Inlägg: 147 Blev medlem: 11 december 2007, 17:28
Ort: färgelanda
Inlägg
av kristian » 18 december 2007, 19:38
Har hål i org röret
Drack //
Yamaha_rider
Kinaraket
Inlägg: 902 Blev medlem: 21 augusti 2007, 14:36
Ort: Tranås
Kontakt:
Inlägg
av Yamaha_rider » 18 december 2007, 19:41
Men satsa på ett high quality o skit i vad alla säger. Ett snyggt rör med effekt i. Men det är bara min åsikt Henry!
YAMAHA YZ Racing
Kafi
Elmoped
Inlägg: 28 Blev medlem: 20 juni 2007, 11:31
Inlägg
av Kafi » 18 december 2007, 19:43
Yamaha_rider skrev: Men satsa på ett high quality o skit i vad alla säger. Ett snyggt rör med effekt i. Men det är bara min åsikt Henry!
FYFAN va tk kåt du var!!!!
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861 Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29
Inlägg
av Henry » 18 december 2007, 19:59
Yamaha_rider skrev: Men satsa på ett high quality o skit i vad alla säger. Ett snyggt rör med effekt i. Men det är bara min åsikt Henry!
.....
Holman
F.D Moderator
Inlägg: 463 Blev medlem: 30 maj 2007, 15:35
Ort: Kungsbacka
Inlägg
av Holman » 18 december 2007, 20:08
Gått lite överstyr här nu...
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10